Gå til innhold

DVD-brenner: kjøpe nå (4.7GB) eller vente på 8.5GB

mbst

Anbefalte innlegg

Mener å ha lest på Digi.no at BenQ ventes å lansere 8.5GB DVD-brennere i april.

Merket BenQ har jeg for øvrig ikke egentlig hørt om før, men dersom én produsent lanserer dem på et gitt tidspunkt, kommer vel konkurrentene rett bak.

Lurer på hva folk her inne mener om saken. Lanseringstidspunkter, -priser, ytelse mm.

Det er jo alltid slik når det gjelder datakomponenter at det til en hver tid fins noe bedre rett rundt svingen, men å vente noen måneder på et produkt som nærmest vil doble kapasiteten er ikke så ille synes jeg. Skal vel ha brenneren minst et par år, og da gjør ikke et par måneder fra eller til så mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD-DVD er også rett rundt svingen, sånn sett. Nye ting koster schwin, og kanskje dukker det opp en skikkelig ubehagelig barnesykdom eller to.

Jeg minnes jeg leste at du må fylle opp begge lagene uansett hvor mye du dytter inn på platene elns, noe med laseren og lagene. Husker ikke hvor jeg leste det, så du får ta det med en diger klype salt.

Jeg ville tenkt på hva jeg skal bruke den til, og vurdert det opp mot potensiell pris på brenner og media. Nå får du tross alt billige dual-formatbrennere og dugende media som ikke koster skjorten.

Personlig angrer jeg ikke et sekund på mitt kjøp (NEC 1100a for 10 mnd siden), og jeg kommer nok ikke til å bytte den ut før jeg får rimelig HD-DVD-lagring.

Ytelse og sånt må vi vel vente litt på, jeg kan ikke huske å ha sett en test noe sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...