sk0yern Skrevet 19. oktober 2023 Del Skrevet 19. oktober 2023 Ga etterhvert opp den gamle Onkyoen med ARC, og gikk for en ny med eARC. Ble for mye issues med manglende lyd/lip-sync etc. Ny Sony i hus, og det meste er oppe og snurrer. Oppsettet mitt er med to front-høyttalere, og en senter. Altibox-dekoder (model A) er koblet i forsterkeren. Netflix o.s.v fungerer utmerket, med lyd i 3 kanaler. På tv derimot, ser får jeg kun lyd i 3 kanaler fra NRK2. Resten av kanalene gir kun lyd i de to front-høyttalerne. Har prøvd å det meste jeg klarer av innstillinger, men no-go. HDMI signal information gir samme status på alle kanaler: Noen med gode ideer? Kan eventuelt koble altibox-dekoder i TV, det har jeg ikke forsøkt ennå. Lenke til kommentar
taffeeel Skrevet 19. oktober 2023 Del Skrevet 19. oktober 2023 Jeg tror ikke for eksempel TV2 og TVNorge sine lineære sendinger sendes i annet enn PCM Stereo mens NRK sender i digitalt surround-format. Jeg har lydplanke, men merker selv stor forskjell i lyd fra NRK til andre kanaler. Her er det lignende spørsmål: https://www.diskusjon.no/topic/1896160-oppgradert-til-51-lyd-hva-sendes-i-51-lyd/ 1 Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther Skrevet 19. oktober 2023 Del Skrevet 19. oktober 2023 Nrk sender Dolby Digtal 2.1 eller 5.1. 5.1 som regel på nyere serier og filmer. SVT og TV3 kanalene det samme, TV2 og TV Norge kanalene bare PCM Stereo, med ett unntak av TV2 Sport 1 som sender 5.1 uten 5.1 lyd…. Jeg har parabol. NrkTV=strømmevarianten 5.1 lyd på noen nyere serier og filmer. Viasat har mye 5.1 lyd. TV2 Play bare Stereo. Netflix osv. masse 5.1 lyd. Stereo med senterkanal er ganske blæh…. 1 Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 19. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2023 Kjell Olaf Winther skrev (11 minutter siden): Nrk sender Dolby Digtal 2.1 eller 5.1. 5.1 som regel på nyere serier og filmer. SVT og TV3 kanalene det samme, TV2 og TV Norge kanalene bare PCM Stereo, med ett unntak av TV2 Sport 1 som sender 5.1 uten 5.1 lyd…. Jeg har parabol. NrkTV=strømmevarianten 5.1 lyd på noen nyere serier og filmer. Viasat har mye 5.1 lyd. TV2 Play bare Stereo. Netflix osv. masse 5.1 lyd. Stereo med senterkanal er ganske blæh…. Jeg bare mener at med den gamle forsterkeren hadde jeg mulighet for stereo med senterkanal på alle kanaler. Sikkert ikke en fantastisk lydopplevelse, men jeg synes det var ok for tale. Så f.eks nyheter på NRK er bare stereo? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå