Gå til innhold

EUs fantastiske «skrukorkdirektiv»


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FriskLuft skrev (2 timer siden):

Jeg har - det er jo ganske skarpe kanter på denne plastikken og fikk meg et rift på leppa.....

Det er en grunn til at jeg ALLTID bruker kniv og skjærer av ringen som holder korka ja.. Dritt at de må gjøre ting komplisert og UNØDVENDIG!
Unødvendig for at dette ALDRI har vært noe problem i Norge! At det finnes folk som ikke gidder dra med seg tomgodset blir ikke mindre problem ved å feste korka! Hvor KORKA kan det bli?
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Woff skrev (På 21.6.2024 den 6:05 PM):

Det er en grunn til at jeg ALLTID bruker kniv og skjærer av ringen som holder korka ja.. Dritt at de må gjøre ting komplisert og UNØDVENDIG!
Unødvendig for at dette ALDRI har vært noe problem i Norge! At det finnes folk som ikke gidder dra med seg tomgodset blir ikke mindre problem ved å feste korka! Hvor KORKA kan det bli?
 

Viktig å huske på at EU egentlig ikke bryr seg så mye om Norge, men lager direktiver for sine medlemsland der hvor det faktisk ER et problem.

At Norge så adopterer alt som kommer fra EU er en helt annen sak.

Ellers er jeg fullstendig enig med flere andre innlegg, dette er og blir et IKKE problem. Jeg drikker en del mineralvann og har faktisk ALDRI hatt noe som helst problem med den korken? Den har ikke irritert meg en gang?

Kanskje bortsett fra litt i begynnelsen, når jeg skulle sette korken på flasken og begynte å lete etter den. Men det er jo faktisk enda et problem løst! Nå finner jeg alltid igjen korken! 🙂

Endret av trn100
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
18 hours ago, trn100 said:

Jeg drikker en del mineralvann og har faktisk ALDRI hatt noe som helst problem med den korken? Den har ikke irritert meg en gang?

Fantastisk. Skulle ønske jeg var så praktisk som deg. Det må nesten regnes som en liten livsseier. Vil tro du kan bruke det som en liten bestefarhistorie om mange år;

- "For veldig mange år siden, så hadde man plastflasker, og korka var ikke festet engang! Da kunne det hende at folk mistet korka i naturen og sånn. Vi hadde bare såvidt begynt å bry oss om de store mengdene med plast i naturen. Men det kom et direktiv fra EU, som det het da, som gjorde at korkene på plastflaskene måtte sitte fast. Det var faktisk mange som var mot dette, og syntes det var så plagsomt med korker som satt fast. De klarte ikke å drikke av flaskene uten at korken ble i veien, liksom. Men jeg synes det var helt topp, jeg! Og da slutta jeg å miste korkene også! Det er utrolig hvor mye noen misliker endringer, altså. Selv til det bedre. "

Ja, jeg blir faktisk så glad på dine vegne at jeg synes du kan tillate deg en ekstra mineralvann i kveld, altså!

Men ta den gjerne i glassflaske. For direktivet sier også at andelen gjenbruksflasker må opp. Hmm... Har vi forresten fått festede korker på glassflaskene ennå?

 

Lenke til kommentar
tommyb skrev (4 timer siden):

Fantastisk. Skulle ønske jeg var så praktisk som deg. Det må nesten regnes som en liten livsseier. Vil tro du kan bruke det som en liten bestefarhistorie om mange år;

Ja, jeg blir faktisk så glad på dine vegne at jeg synes du kan tillate deg en ekstra mineralvann i kveld, altså!

Men ta den gjerne i glassflaske. For direktivet sier også at andelen gjenbruksflasker må opp. Hmm... Har vi forresten fått festede korker på glassflaskene ennå?

 

Takk for intelligent og relevant innspill 🙂 Livets harde skole?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
GP950mAh skrev (På 1.4.2024 den 6:48 PM):

Storbritannia er i resesjon, det er ren fantasi å tro at de vil få større vekst enn Tyskland.

https://www.finansavisen.no/makro/2024/08/26/8171329/enda-sterkere-krisevarsel
 

Sitat

Stemningen i den tyske økonomien har gått på nok en knekk, fremgår det av den nye utgaven av Ifo-indeksen mandag, som nå har falt i fire måneder på rad.
«Den tyske økonomien er i stadig større grad på vei inn i krise,» heter det i en melding fra Ifo-instituttet.

https://www.ons.gov.uk/economy/grossdomesticproductgdp/bulletins/gdpfirstquarterlyestimateuk/apriltojune2024
 

Sitat

UK gross domestic product (GDP) is estimated to have increased by 0.6% in Quarter 2 (Apr to June) 2024, following an increase of 0.7% in Quarter 1 (Jan to Mar) 2024.

Jaja, året er ennå ikke omme, men det nærmer seg vel fantasi å tro at Tyskland får større vekst enn Storbritannia?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
sk0yern skrev (9 timer siden):

Jaja, året er ennå ikke omme, men det nærmer seg vel fantasi å tro at Tyskland får større vekst enn Storbritannia?

"The UK swiftly exited its latest recession in 2024 with the strongest economic growth since late 2021. “But the wider backdrop is still worrying. Britain is falling into recession twice as frequently as it did in the second of the 20th century, and it remains a stagnation nation"

 

Stagnasjonen i Tyskland endrer ikke på krisen i nasjonalistenes fyrtårn Storbritannia, som har opplevd hyppige resesjoner de siste årene siden brexit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt pes med desse nye korkane, men går seg til. Lommekniven har fått nok eit bruksområde i form av å kutte korken fri, kutte av plastremsa som står att på flaska samt fjerne den biten som står att på korken. Nesten som før og så får eg litt ekstra kvailtetstid med lommekniven. Knall!

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
GP950mAh skrev (12 timer siden):

"The UK swiftly exited its latest recession in 2024 with the strongest economic growth since late 2021. “But the wider backdrop is still worrying. Britain is falling into recession twice as frequently as it did in the second of the 20th century, and it remains a stagnation nation"

 

Stagnasjonen i Tyskland endrer ikke på krisen i nasjonalistenes fyrtårn Storbritannia, som har opplevd hyppige resesjoner de siste årene siden brexit.

Det var i alle fall ikke fantasi å tro at Storbritannia får større økonomisk vekst enn Tyskland...

Men tilbake til topic, nye morsomme EU-krav:

https://www.nrk.no/mr/ambulansar-klarer-ikkje-koyre-fort-nok-pa-grunn-av-miljokrav-fra-eu-1.17013028
 

Sitat

Nye ambulansar i Noreg slit med å halde høg nok fart under utrykking på grunn av strengare miljøkrav frå EU.

For å redusere utsleppa har bilprodusentane sett inn mindre motorar i ambulansane, noko som resulterer i lågare fart.

Hva annet kan man si enn 🤡?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Godt eksempel på hva som skjer når man har et enormt byråkrati som har fått beskjed "CO2 ûber alles". Hadde noe tilsvarende i Oslo også, Oslo kommune kjøpte små dieselbiler til hjemmesykepleierne. Dette var fordi diesel hadde lavest CO2 utslipp (var før elbil). Problemet var bare at hjemmesykepleierne kjørte masse småkjøring, det gjorde at partikkelfilterne gikk fulle, ble alt for dyrt å bytte dem hele tiden, så endte opp med at noen av hjemmesykepleierne måtte kjøre seg en tur til Kløfta nå og da for å renske ut filteret. Miljøvennlig, det der. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
sk0yern skrev (1 time siden):

Det var i alle fall ikke fantasi å tro at Storbritannia får større økonomisk vekst enn Tyskland...

Men tilbake til topic, nye morsomme EU-krav:

https://www.nrk.no/mr/ambulansar-klarer-ikkje-koyre-fort-nok-pa-grunn-av-miljokrav-fra-eu-1.17013028

Med hvor dårlig britisk økonomi går er det ikke utenkelig at Tyskland fortsatt kan ende opp med høyere vekst, selv om de har stagnert.

sk0yern skrev (1 time siden):

Hva annet kan man si enn 🤡?

Det viser nok en gang hvor dårlig det fungerer for Norge å sitte på gangen med lua i hånda. Vi kunne sittet ved bordet å påvirket for å få unntak for ambulanser, noe nasjonalistene har forhindret. Argumentene for klimatiltak er gode og godt vitenskaplig dokumenterte, selv om nasjonalister og klimafornektere, som går hånd i hånd, ikke forstår det.

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (55 minutter siden):

Vi trenger ikke å bli med i EU for å spørre EU om å få lov til å ta egne valg. Som selvstendig stat kan vi ta egne valg uten å spørre EU. Som selvstendig stat bestemmer vi selv om vi vil stå på gangen med lua i hånda, eller om vi vil sitte i stua i vårt eget hus, og oppbevare lua hvor vi selv ønsker.

Selvråderetten nasjonalistene stadig preker om er ren fantasi. Som et land i verden som handler og samarbeider med andre må vi gi og ta for å kunne handle og delta i samarbeider, slik er det også for vårt forhold til EU.

Nasjonalistene mener vi skal overlate til andre å bestemme for oss, EU-tilhengere mener vi bør delta i EU og sitte ved bordet der avgjørelsene tas og få medbestemmelsesrett og innflytelse, slik vår naboland har, som er godt fornøyde med å være EU-medlemmer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
GP950mAh skrev (På 29.8.2024 den 12:55 PM):

Med hvor dårlig britisk økonomi går er det ikke utenkelig at Tyskland fortsatt kan ende opp med høyere vekst, selv om de har stagnert.

Mer dårlige nyheter: https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-09-02/vw-plans-to-close-plants-in-germany-after-cost-cuts-fail-to-deliver

Sitat

Volkswagen AG is considering unprecedented factory closures in Germany in a bid for deeper cutbacks in another blow for Chancellor Olaf Scholz’s government

I Norge sitter klimabevegelsen og skryter av Tyskland sin satsing på fornybar energi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nok en gladsak:

https://www.forskerforum.no/gigantokning-i-norges-eu-kontingent/

Sitat

Norges innbetaling til EU skal øke fra 3,7 milliarder kroner i år til hele 5 milliarder kroner i 2024, ifølge regjeringens forslag. Dette er Norges «egenandel» for at norske forskere skal kunne delta i og søke på forskningsmidler fra EU.

Men, heldigvis får vi masse tilbake:
https://www.forskning.no/forskningsfinansiering-ntb-om-forskning/norske-forskere-far-271-millioner-eu-kroner/2403769

Sitat

14 norske søkere får innvilget søknaden sin om støtte fra Det europeiske forskningsrådet. Til sammen får de 271 millioner kroner.
Det er godt nytt for Norge som kunnskapsnasjon, for institusjonene og mest av alt for forskerne selv, sier forsknings- og høyere utdanningsminister Oddmund Hoel (Sp) i en pressemelding.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...