Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kansellere arbeidskontrakt før oppstart

Gjest 02144...e19

Anbefalte innlegg

Rent praktisk er det som regel ikke i arbeidsgivers interesse å tvinge noen til å begynne i en jobb de uansett ikke har tenkt å beholde. Litt avhengig av utdanning og type jobb, er ofte tidlig fase i ny stilling mindre produktiv, da arbeidstaker gjerne må gjennom en fase med opplæring og innføring i arbeidsoppgaver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 02144...e19
krikkert skrev (På 21.10.2023 den 12:29 PM):

Erstatningskrav må fremmes innen rimelig tid etter at man har fått informasjon om avtalebruddet. Dersom tiltredelse er syv måneder frem i tid foreligger det imidlertid ikke noe erstatningsgrunnlag - man må anta at en arbeidstaker kan si opp en arbeidsavtale før han tiltrer på like vilkår som om han hadde tiltrådt stillingen, og ingen (eller, veldig få) arbeidstakere har syv måneders oppsigelsesfrist. Da har heller ikke arbeidsgiver noe økonomisk tap som kan gi grunnlag for erstatning. 

Tusen takk for veldig god innsikt! Ett siste spørsmål, så skal jeg slutte å plage tråden.

Er jeg nødt til å sende en oppsigelse i tillegg, eller vil du si at bekreftelsen jeg fikk på hevelse av kontrakt holder her?

Igjen, tusen takk for hjelpen.

Anonymous poster hash: 02144...e19

Lenke til kommentar
Gjest 02144...e19
krikkert skrev (På 13.11.2023 den 11:47 AM):

Det er ingen formkrav til oppsigelser. Så lenge intensjonen din om å avslutte avtalen har kommet tydelig frem er det nok. 

Basert på hva som er beskrevet i posten av kommunikasjon er vel intensjonen ganske klar? Bør være vanskelig å misforstå?

Anonymous poster hash: 02144...e19

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...