Gå til innhold

Belgiske medier: Skyting i Brussel - to svensker drept

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
overhodet skrev (1 minutt siden):

Ny runde med islamisk terror i Europa.

Jeg ser ingenting i den artikkelen hvor myndighetene bekrefter at det er islamsk terror

Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ingenting i den artikkelen hvor myndighetene bekrefter at det er islamsk terror

Sverige er upopulære blant jihadister pga koranbrenning og Erdogan.

Sitat

Minst en av personene som ble skutt skal ha hatt på seg en svensk landslagsskjorte, melder Sudinfo La Capitale.

https://www.nrk.no/nyheter/to-svensker-er-drept-i-en-skyteepisode-i-brussel_-melder-belgiske-medier-1.16598316

• Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
overhodet skrev (Akkurat nå):

Sverige er upopulære blant jihadister pga koranbrenning og Erdogan.

Ok, men før det har blitt bekreftet er det kanskje lurt å avstå fra å spekulere. For selv om sannsynlighetene peker den veien behøver det ikke automagisk å være jihadister/islamister som er på ferde.

Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (1 minutt siden):

Ok, men før det har blitt bekreftet er det kanskje lurt å avstå fra å spekulere. For selv om sannsynlighetene peker den veien behøver det ikke automagisk å være jihadister/islamister som er på ferde.

Siden dette skjer i terrorens høyborg Belgia er jeg 99% sikker på at det er jihadister.

Om Israel går inn på Gaza vil vi igjen få mye terror i Europa.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (23 minutter siden):

Gjerningsmannen skal ha ropt «Allahu akbar» da han hoppet av scooteren sin og begynte å skyte rundt seg rundt klokken 19.15.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/P4JAMR/belgiske-medier-skyting-i-brussel-to-svensker-drept

Står jo  i artikkelen det...

• Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (Akkurat nå):

Jævla snodig hvordan det er så mange som "flykter" fra islamistregimer til Europa, som likevel viser seg å støtte regimene de "flyktet" fra. Og til og med drar tilbake til landet de ikke kunne bo i på ferie så snart de får statsborgerskap.

Jeg er så lei av misbruket av asylinstituttet spesielt.

Slike en mannsanngrep er ofte utført av psykisk ustabile personer som lett blir påvirket av islamistisk propaganda. Forhåpentligvis er det tilfellet her og ikke en mer kordinert aksjon med yrkesterrorister av mangel på bedre ord.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 minutt siden):

Jævla snodig hvordan det er så mange som "flykter" fra islamistregimer til Europa, som likevel viser seg å støtte regimene de "flyktet" fra. Og til og med drar tilbake til landet de ikke kunne bo i på ferie så snart de får statsborgerskap.

Jeg er så lei av misbruket av asylinstituttet spesielt.

Det er egentlig ikke så jævlig snodig, hvis man tenker etter. 

En kjip konsekvens jeg ønsker man finner en rasjonell løsning på.

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 minutter siden):

Ja, men det står ikke hva som er oppdatert. 

Åpenbart sto ikke den informasjonen der når han leste den. Derav:

Sitat

Jeg ser ingenting i den artikkelen hvor myndighetene bekrefter at det er islamsk terror

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 minutter siden):

Det er egentlig ikke så jævlig snodig, hvis man tenker etter. 

En kjip konsekvens jeg ønsker man finner en rasjonell løsning på.

Veldig mange flyktninger med islamsk bakgrunn flykter fra krig ikke islam. Problemet er elendig integrering slik at folk havner utenfor samfunnet og blir radikalisert.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Sitat

Man vil ikke at svensker skal gå ut i byen nå, sier Martin Fredman, sikkerhetssjef i det svenske fotballforbundet.

Det er pause i kampen og dyster stemning blant svenskene på tribunen. Kampen kan bli avbrutt nå ved pause. Den siste beskjeden er at 2. omgang foreløpig er avbrutt, ifølge TV 2s sending.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/bgx23l/belgia-og-sverige-spiller-tross-drapene-i-brussel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...