Gå til innhold

Hva er ulogisk med å tro på Gud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PÃ¥inter skrev (1 minutt siden):

Magi knyttes til menneskeskapte handlinger/teknikker, ofte gjennom ritualer, formler eller lært kunnskap.
Dette er en aktiv bruk av overnaturlige krefter, som kan være knyttet til hekseri, trolldom eller esoteriske tradisjoner.  

Mirakel tillegges en guddommelig eller kosmisk kraft f.eks. gud, hellig figur eller universell energi.
Mirakler oppfattes som spontane, uforklarlige hendelser uten menneskelig kontroll.

Jeg er usikker på om du ikke forstår spørsmålet eller er vanskelig med vilje (eller begge deler), men når du svarer på hva i NAOB sin definisjon som ikke stemmer, så er det da totalt meningsløst å sitere en helt annen tekst, og si hvorfor denne andre teksten ikke stemmer.

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (12 minutter siden):

Tunga rett i munnen vet du. 

Så du kan ikke svare på hva i NAOB sin definisjon som ikke stemmer. Da vet vi det (noe vi forsåvidt skjønte i for flere dager siden). 

Sitat

Kan du vise oss det?

Ingen steder, men det er et meningsløst spørsmål. Du må gjerne forsøke å begrunne hvorfor det er relevant. 

Endret av Capitan Fracassa
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (10 minutter siden):

Du må gjerne forsøke å begrunne hvorfor det er relevant. 

Du påstår at definisjonen om magi/magiker passer til gud.

Capitan Fracassa skrev (1 time siden):

Jo, definisjonen passer, men du liker ikke definisjonen. 

Hvor i definisjonen henvises det til gud/eller omtales det en gud?

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (5 minutter siden):

Du påstår at definisjonen om magi passer til gud.

Ja, og i motsetning til deg har jeg begrunnet hvorfor. 

Sitat

Hvor i definisjonen henvises det til gud/eller omtales det en gud?

Det har jeg allerede svart på. Kan du nå svare på spørsmålet om hva i NAOB sin definisjon som ikke stemmer med Gud? 

Endret av Capitan Fracassa
Lenke til kommentar
Lite kreativt navn skrev (På 16.10.2023 den 16.23):

Virker som mange mener at det er det, og at vitenskap på et vis taler i mot eksistensen av en høyere bevissthet/kilde/skaper/ Gud. Hvorfor?

Det er mange vitenskapsmenn og kvinner som er religiøse. Jeg tror det er mer enkle sjeler som tror at det er bare forskning som gir kunnskap. Vi er blitt et A4-samfunn, og trenger bevis for å tro på noe. Når jeg sier enkle sjeler mener jeg ikke nødvendigvis dumme, men bare ikke i stand til å tenke abstrakt i like stor grad som andre. Å tenke abstrakt krever ikke høy intelligens, bare et åpent sinn, fantasi og nysgjerrighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (4 minutter siden):

Det har jeg allerede svart på.

Hvor? Du må gjerne gjenta.

Capitan Fracassa skrev (10 minutter siden):

spørsmålet om hva i NAOB sin definisjon som ikke stemmer med Gud? 

Det mangler henvisning til en gud, nå kan du gjenta hvorfor NOAB’s definisjon av magiker passer på skaperen.

Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (12 minutter siden):

Ja, og i motsetning til deg har jeg begrunnet hvorfor. 

Det har jeg allerede svart på. Kan du nå svare på spørsmålet om hva i NAOB sin definisjon som ikke stemmer med Gud? 

Hva er poenget her? Du vil at kristne ser på Gud som en menneskelige magiker som vil lure folk?  

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (6 minutter siden):

Hvor? Du må gjerne gjenta.

Rett over, der du spurte meg første gangen, svarte jeg "ingen steder". Du re kanskje så vant til å aldri svare rett ut, at du overser at andre kan gjøre det?

Sitat

Det mangler henvisning til en gud, 

Mener du at ingen adjektiver eller andre beskrivelser passer på noe, hvis de ikke henviser direkte til denne?

Passer feks ikke "blå" på noe annet enn det som henvises til i definisjonen av "blå"? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...