Gå til innhold

Hva er ulogisk med å tro på Gud?

Anbefalte innlegg

Gouldfan skrev (2 minutter siden):

Jeg mente Humanistisk organisasjon som er søster organisasjon til Human Etisk Forbund Norge.

Om ateistene vil studere livssyn, så er Human etikere som bygger livssyn på menneskerettighetene og filosofi alternativet.

Det er da langt flere alternativer enn det. Og jeg som ateist trenger ikke en ateistisk lærd i fengselet for noe som helst, som sagt ateister deler ingenting, ingen bok, intet tempel og ingen ideologi, det er noe religiøse tror at de gjør, så la meg bare si dette klinkende og klart, vi ateister deler ingen filosofi eller noe livssyn som kommer fra ateisme. Ateisme har ikke noe ideologisk innhold, så den trenger ingen organisasjon, og jeg trenger ikke være medlem av noe.

Er det organisasjoner som vil hjelpe så får de hjelpe uavhengig av tro, kommer hjelp med et krav om tro så er det ikke hjelp lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Det er da langt flere alternativer enn det. Og jeg som ateist trenger ikke en ateistisk lærd i fengselet for noe som helst, som sagt ateister deler ingenting, ingen bok, intet tempel og ingen ideologi, det er noe religiøse tror at de gjør, så la meg bare si dette klinkende og klart, vi ateister deler ingen filosofi eller noe livssyn som kommer fra ateisme. Ateisme har ikke noe ideologisk innhold, så den trenger ingen organisasjon, og jeg trenger ikke være medlem av noe.

Er det organisasjoner som vil hjelpe så får de hjelpe uavhengig av tro, kommer hjelp med et krav om tro så er det ikke hjelp lenger.

??? Hva skal lære de kriminelle å leve ordentlig da??????

Du misforstår Human Etisme er ikke en tro, det er et livssyn som baserer seg på menneskerettighetene.

Tror du heller ikke på menneskerettighetene???????

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Hvem sier at det skal være sånn i fengsel da ? 

Nei nå skjønner jeg ingenting lenger?

Skal ikke kriminelle lære seg å bli bedre mennesker???

Hva mener du erstatte Religion eller Humanistime og psykologi med ingenting?

Da får du jo ikke noe resultat?

Ingenting inn, er ingenting ut...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 minutter siden):

??? Hva skal lære de kriminelle å leve ordentlig da??????

Hva slags svar er det ? Jeg har ikke sagt noe om å ta vekk hverken metodene de bruker eller de utdannede fengselsbetjentene.

Gouldfan skrev (4 minutter siden):

Du misforstår Human Etisme er ikke en tro, det er et livssyn som baserer seg på menneskerettighetene.

Jeg har ikke sagt noe annet.

Gouldfan skrev (4 minutter siden):

Tror du heller ikke på menneskerettighetene???????

Jeg har aldri sagt at jeg ikke tror på menneskerettighetene, og jeg forstår ikke hvor spørsmålet kommer fra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (8 minutter siden):

Nei nå skjønner jeg ingenting lenger?

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva du leser, for det er ikke hva jeg skriver. Eller det du skriver.

Jeg tror vi får chillaxe og innse at vi på et eller annet tidspunkt har begynt å misforstå hverandre 😉

Endret av skaftetryne32
  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Hva slags svar er det ? Jeg har ikke sagt noe om å ta vekk hverken metodene de bruker eller de utdannede fengselsbetjentene.

Jeg har ikke sagt noe annet.

Jeg har aldri sagt at jeg ikke tror på menneskerettighetene, og jeg forstår ikke hvor spørsmålet kommer fra. 

Human Etisk baserer seg på menneskerettighetene????

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (3 timer siden):

Ok, vi får ta det uten spiseskje.

Magi knyttes til menneskeskapte handlinger/teknikker, ofte gjennom ritualer, formler eller lært kunnskap.

Dette er noe helt annet enn NAOB sier. Hvor har du din definisjon fra? Og hvorfor mener du at din definisjon gjør at vi kan se bort fra NAOB sin? 

Jeg regner jo ikke med svar, for du har blitt spurt om dette flere ganger uten å klare å gjøre mer enn å gjenta din personlige oppfatning av ordet, men det er greit å synliggjøre hvor slumsete du er i din argumentasjon. 

Sitat

Så nei, gud kan ikke kalles en magiker. Men dere må gjerne tro det.

Så du sier altså at siden vi følger NAOB sin definisjon, og ikke den du personlig har, så tar vi feil. 

Og du klager over at vi ikke beviser vårt syn 😂

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...