Gå til innhold

Hva er ulogisk med å tro på Gud?

Anbefalte innlegg

PÃ¥inter skrev (6 minutter siden):

Melde seg ut. Hvorfor ikke melde seg ut av en organisasjon man forakter??

Kirken er vel egentlig ganske moderat i forhold til mange andre religiøse organisasjoner.

Personlig så er jeg utmeldt altså, men mange gidder ikke ta seg bryet. Så har det vel også hendt at man har meldt seg ut, men så blir man ikke utmeldt likevel.  At man må melde seg ut mange ganger før det synker inn hos kirken...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (1 time siden):

Det burde være en oppgave underlagt det offentliges ansvar, slik at den enkelte personens tro var irrelevant, og at alle hadde fått et likt tilbud tilpasset sine vansker, ikke tilpasset sitt livssyn.

leticia skrev (11 timer siden):

Det jeg vil frem til er at i Norge så er vi ganske så bortskjemte pga velferdsstaten. Jeg mener at vi må ta litt mer tak i livene våre alle som en. Det vil alltid være noen som er svakere enn andre, og som trenger mer hjelp. En hjelp de skal få.

Hvis du kommer med en veldig god løsning på dette her så kan du jo bli politiker og kanskje forandre verden?

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (15 minutter siden):

Vi tror jo og jeg er overbevist om at Gud og Jesus hjelper folk i problemer, er mange eksempler på dette, ja massevis.

Dette har vi snakket om tidligere I tråden. Det er mange eksempler på det motsatte også, at religionen ikke er bra for menneskers psyke.

Ofte så blir de som greier å bryte med en sekt f.eks til sektens største kritikere. Noen har også skrevet bøker om hvordan det var i sektens indre. Var vel en nylig TV serie også om problemstillingen...

Gouldfan skrev (18 minutter siden):

Jeg vet jo at det hjelper, og når vi tror det så er det egoistisk å ikke ville hjelpe andre med samme tro.

Du tror at det hjelper. Det er hva du tror som faktisk er det avgjørende,  ikke hva "gud og jesus" faktisk gjør for deg...

Ene barnet mitt endte faktisk opp med å gå i en kristen barnehage en liten stund, siden det ikke var plass andre steder foreløpig.  Det var ganske syke greier hen kom hjem og fortalte. Hen hadde fått forståelsen av at det bare var å be til gud så fikk man alt man ønsket seg f.eks...

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (4 minutter siden):

Hvis du kommer med en veldig god løsning på dette her så kan du jo bli politiker og kanskje forandre verden?

Jeg har vært politiker tidligere. Ting går for tregt i politikken, så jeg valgte å satse på idrett i stedet for. Går fortere å oppnå resultater der.

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (36 minutter siden):

Da er det bare å melde seg ut,

Eller kanskje de ikke skulle blitt meldt inn mot sin vilje i utgangspunktet ? 

PÃ¥inter skrev (37 minutter siden):

eller synes man kanskje at det er trygt med støtte«medlemskap»!?

Siden det er et problem for HEF, så er det nok de som ikke vet eller bryr seg. 

PÃ¥inter skrev (34 minutter siden):

Hvorfor ikke melde seg ut av en organisasjon man forakter??

Stråmann igjen, det er ingen som sier at medlemmer av HEF forakter noe som helst, disse eventyrene du forteller deg selv, dem er det du som er forfatteren av.

• Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Eller kanskje de ikke skulle blitt meldt inn mot sin vilje i utgangspunktet ? 

Er ikke det dine foreldres feil, iogmed de valgte å døpe deg i kirken?

skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Siden det er et problem for HEF, så er det nok de som ikke vet eller bryr seg.

Mulig det, det er noe med å ha kontroll i eget liv!

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (28 minutter siden):

Nei egentlig ikke, de bare følger de samme tradisjonene som alle andre rundt dem gjorde, det gjør det selvfølgelig ikke riktig av DNK og melde meg inn i en kirke jeg frivillig ikke har meldt meg inn i, om denne vanninga av skalpen min skapte en kontakt med guder og lignende så er det trivelig det, men jeg har aldri faktisk meldt meg inn i noen kirke, så nei det er ikke deres skyld at DNK gjorde det. 

PÃ¥inter skrev (31 minutter siden):

Mulig det, det er noe med å ha kontroll i eget liv!

Som sagt, det har de antageligvis, det er jo et valg man tar, hvorfor roper du ?

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (41 minutter siden):

Min kone ble aldri innmeldt i DNK av sine foreldre (de var heller ikke medlemmer), og våre barn har aldri blitt meldt inn. Jeg var heller ikke medlem da mine barn ble født (jeg meldte meg ut da jeg var rundt 20).

Allikevel har DNK på eget initiativ meldt inn min kone minst to ganger, og mine barn en gang hver. Dette var kun DNK sin feil, og en forkastelig politikk av DNK, som Stortinget ikke burde godkjent.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (2 minutter siden):

Min kone ble aldri innmeldt i DNK av sine foreldre (de var heller ikke medlemmer), og våre barn har aldri blitt meldt inn. Jeg var heller ikke medlem da mine barn ble født (jeg meldte meg ut da jeg var rundt 20).

Allikevel har DNK på eget initiativ meldt inn min kone minst to ganger, og mine barn en gang hver. Dette var kun DNK sin feil, og en forkastelig politikk av DNK, som Stortinget ikke burde godkjent.

Jeg har hørt at slikt har skjedd.

Heldigvis så funket min utmeldelse første gang da jeg var tidlig i 20 årene... og de har aldri meldt meg inn igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (52 minutter siden):

Nei egentlig ikke, de bare følger de samme tradisjonene som alle andre rundt dem gjorde

Tafatte og tiltaksløst høres det ut.

skaftetryne32 skrev (53 minutter siden):

Som sagt, det har de antageligvis, det er jo et valg man tar

Ikke sant, eller lar vær å ta.

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (3 minutter siden):

Tafatte og tiltaksløst høres det ut.

Ja alt høres ut som et eller annet på et eller annet vis for deg, alt annet enn hva det faktisk er. Blir du aldri lei av å karikere mennesker du aldri har møtt ? Hvorfor er du sånn at du må lage meninger/løgner for andre mennesker, er det sånn at du kanskje projiserer dine egne feil på andre ? Er du tafatt og tiltaksløs ?   

PÃ¥inter skrev (7 minutter siden):

Ikke sant, eller lar vær å ta.

Ja eller kanskje de tok det valget, men så ble de meldt inn igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...