Gå til innhold

Hva er ulogisk med å tro på Gud?

Anbefalte innlegg

leticia skrev (Akkurat nå):

Det er endel av oss ateister som syns at humanetisk forbund kan være litt ekstreme i væremåten, og dermed ikke er medlem av forbundet.

Jeg personlig gir ikke så ofte til veldedige organisasjoner, fordi jeg ikke har tro på at hjelpen kommer frem der det er ment. Men det hender at det drypper litt på leger uten grenser. Jeg syns de gjør en fantastisk jobb under vanskelige forhold i uland.

Rus  som vi snakker om her er noe som er selvpåført, og som jeg mener at folk har ansvar for å komme seg ut av selv. Derfor vil en slik organisasjon aldri få min støtte. Jeg gir konsekvent heller ikke til noen religiøse organisasjoner som feks frelsesarmeen...

Jo jeg tenkte meg at du var "sånn" isåfall er det jo bra vi har de gratis kristne rehab tjenester da, om mange er slik som deg.

Men det endrer ikke faktum at HEF ikke har noen slike tjenester, de er mer enn et idrettslag og har statsstøtte og over 100000 medlemmer.

Og det er stort behov for HEF rehab både til alkohol, piller og narkotika.

Eller mener dere rehab bare skal være tilgjengelig til de rike Ateistene?

Merkelig syn isåfall, klar dere selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Jo jeg tenkte meg at du var "sånn" isåfall er det jo bra vi har de gratis kristne rehab tjenester da, om mange er slik som deg.

Men det endrer ikke faktum at HEF ikke har noen slike tjenester, de er mer enn et idrettslag og har statsstøtte og over 100000 medlemmer.

Og det er stort behov for HEF rehab både til alkohol, piller og narkotika.

Eller mener dere rehab bare skal være tilgjengelig til de rike Ateistene?

Merkelig syn isåfall, klar dere selv.

Hva er en "sånn" som meg? Igjen så virker det som om du kobler økonomien min opp mot hva jeg mener. Du tenker sikkert at jeg er en "kald " person. Og ja, på noen områder er jeg nok det, fordi jeg mener at staten bidrar til at folk ikke tar nok kontroll over eget liv. Velferdsstaten blir en hvilepute som alltid ordner opp for oss.

Det er kanskje bare en gjenganger hos deg, at du ikke liker rike folk. (Som jeg på ingen måte definerer meg som).

Jeg bryr meg fint lite om hvordan HEF velger å drifte organisasjonen sin, og hvilke tjenester de vil starte opp. Jeg er ikke medlem.

Jeg er som nevnt totalt avholds,  og jeg fikser bare ikke rusa folk. Virkelig  fikser det ikke i det hele tatt. Så du finner ikke meg ute på byen. Om det er alkohol eller narkotika eller religion som er rusen til folk, samme for meg. Jeg fikser det bare ikke. Jeg beklager at det er sånn. Jeg takler bare ikke hvordan folk blir når de blir rusa.

Jeg syns likevel at det er fint at de som sliter har mulighet til å bli rusfrie, virkelig.  Og all ære til de som orker å jobbe med dette, særlig de som gjør det på frivillig basis.

Lenke til kommentar
leticia skrev (3 timer siden):

Til diskusjonen om AA og hvordan de utnytter mennesker i en vanskelig situasjon...

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/09Re0/de-gjoer-gud-til-din-rus

Really? Et debattinnlegg som bommer i en Høyre Avis???!!?

Kritikken bør rettes mot Human Etisk Forbund og ikke AA en organisasjon som startet i 1935!

Til din informasjon så var alt annet enn kommunistpartiet kristent på den tiden.

Hvordan hadde verden sett ut uten AA da?

Jeg også liker ikke å omgås rusede folk på byen eller bussen, jeg kjenner derimot en Alkoholiker som alltid er ruset. Men han oppfører seg.

Vi er i 2025, HEF er over 100000 medlemmer, det er ikke opp til kristne Rehab organisasjoner å lage rehab for ateister.

Dette er en oppgave for Ateistene..

Makan 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (13 timer siden):

tar opp det med at Humanetisk forbund burde ha gratis tilbud til alkoholikere, slik anonyme alkoholikere har.

Hvordan er det relevant ? Hvorfor bør de det, og skal de få råd til det så må de antageligvis få langt mer statsstøtte, det er et lite problem da mange som faktisk er medlem av HEF er også automatisk medlem i statskirken fordi en prest drev med litt vannskvetting i deres barndom, så de er allerede innmeldt i statskirken eller noe annet lignende, dermed får ikke HEF noe statsstøtte fra de menneskene, selv om de faktisk meldte seg inn HEF, og faktisk aldri har meldt seg inn statskirken. 

Da er det lett å se at du prøver å slå et billig poeng på at religiøse organisasjoner får statsstøtte, noe også humanetisk forbund også får.

Det er også lett å lage en stråmann noe som du er kjent for å gjøre ved enhver anledning, @Gouldfan svarte ikke på spørsmålet, men avsporte debatten, kort og godt. 

Så hva du lett ser, er nok bare det du vil se, forstår du det at ikke alle er som deg, at ikke alle tenker som deg ?

Så hvem avsporer her?

Du. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (15 timer siden):

Vel både Legehjelp og sykehus føles som gratis for pasientene da, selvom "alle" også betaler skatt.

Fint det føles gratis, men det er det altså ikke, det føles gratis er åpenbart ikke det samme som at det er gratis

Slik er det for rus pasientene også, hjelpen er gratis for brukeren, selvom vi nesten alle betaler skatt.

Vel som sagt det er jo ikke gratis da, og det fremdeles en sterkt uetisk praksis vil jeg påstå å utnytte noen av de svakeste i samfunnet og hjernevaske dem når de er som mest desperate, jeg synes det er greit om noen kommer til en sånn konklusjon selv, men å bruke en gruppe på det viset for å skape en massesuggesjon er åpenbart ekstremt uetisk, og 8 av 12 punkter viser det at de tydelig har en agenda. Ja det er gratis, men det gjør ikke aa til et godt tilbud sånn jeg ser det.

Jeg bare etterlyser det samme tilbud fra feks Human Etisk Forbund..

Hvorfor det ? Hvordan er det relevant til det jeg spør om ? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 time siden):

Ingen mann heller.

Ingen mann og ingen ball, derfor kan du være respektløs overfor kvinner? Vi har vel ikke lest for mye i bibelen? Har vi vel?

Med tanke på sutringen din og beskyldninger om personangrep som du kom med tidligere i tråden, så er det kanskje betimelig at du leser gjennom de siste innleggene din en gang til?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (53 minutter siden):

Fint det føles gratis, men det er det altså ikke, det føles gratis er åpenbart ikke det samme som at det er gratis

Vel som sagt det er jo ikke gratis da, og det fremdeles en sterkt uetisk praksis vil jeg påstå å utnytte noen av de svakeste i samfunnet og hjernevaske dem når de er som mest desperate, jeg synes det er greit om noen kommer til en sånn konklusjon selv, men å bruke en gruppe på det viset for å skape en massesuggesjon er åpenbart ekstremt uetisk, og 8 av 12 punkter viser det at de tydelig har en agenda. Ja det er gratis, men det gjør ikke aa til et godt tilbud sånn jeg ser det.

Hvorfor det ? Hvordan er det relevant til det jeg spør om ? 

AA hvor mange menneskeliv har de reddet? De ble grunnlagt i 1935, på den tiden var det kun kristne veldedighets organisasjoner og rehab.

Kommunistene drev også avholds kampanjer..

Men nå er vi i 2025, da er det merkelig at ikke noen av de ikke religiøse organisasjoner ikke har rehab tilbud.

De hadde Garantert fått nye statstøtte så da mangler det enten tro eller viljestyrke. Det er et stort behov for dette akkurat som det er med HEF i fengsel.

Å bjeffe mot AA som tror på en høyere makt, er tullete. Dessuten er AA fokusert på samtale terapi og de skrittene er bare en greie.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (31 minutter siden):

AA hvor mange menneskeliv har de reddet?

Ja fint det, men du forstår vel at det er på bekostning av noe, at de har sin agenda, og det er fremdeles ikke jævla gratis som du sa det var, du kan bare si okay det er ikke gratis likevel, men du velger å fortsette i samme spor ? Er det så vanskelig for deg å innrømme at du tar feil ? 

Gouldfan skrev (35 minutter siden):

Kommunistene drev også avholds kampanjer..

okay ?

Gouldfan skrev (36 minutter siden):

Men nå er vi i 2025, da er det merkelig at ikke noen av de ikke religiøse organisasjoner ikke har rehab tilbud.

Så tyrili stoftelsen er ikke ateistisk lenger ? 

Gouldfan skrev (36 minutter siden):

De hadde Garantert fått nye statstøtte så da mangler det enten tro eller viljestyrke. Det er et stort behov for dette akkurat som det er med HEF i fengsel.

Hva er det som gir HEF økonomi, og ikke minst kompetanse til drifte et rehabiliteringssenter for rusmisbrukere ? Jeg skjønner ikke helt hvorfor de skal gjøre det ? Dette er noe fagfolk skal ta seg av, ikke medlemmer av HEF eller DNK.  

Gouldfan skrev (39 minutter siden):

Å bjeffe mot AA som tror på en høyere makt, er tullete. Dessuten er AA fokusert på samtale terapi og de skrittene er bare en greie.

Jeg bjeffer ikke mot aa, jeg bjeffer mot metodene de bruker, de har gruppesamtaler dere nye folk kommer inn i grupper som er alkoholfrie å nyfrelste, de bruker den som en form for gruppepress, massesuggesjon, alt for å frelse, det er like mye misjonering som det er et tilbud om hjelp, ser du ikke problemet med det, eller er det greit fordi det er din valgte ideologi/religion som bruker disse metodene ?

Hadde det vært likegreit om dine barn ble hjernevasket til å tro på faen sjøl eller en lignende gud fra en lignende bakvendt ørkenreligion ? Jeg skjønner ikke hvordan du kunne godtatt noe sånt, jeg mener er det greit mener du, helt seriøst ?   

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Ja fint det, men du forstår vel at det er på bekostning av noe, at de har sin agenda, og det er fremdeles ikke jævla gratis som du sa det var, du kan bare si okay det er ikke gratis likevel, men du velger å fortsette i samme spor ? Er det så vanskelig for deg å innrømme at du tar feil ? 

okay ?

Så tyrili stoftelsen er ikke ateistisk lenger ? 

Hva er det som gir HEF økonomi, og ikke minst kompetanse til drifte et rehabiliteringssenter for rusmisbrukere ? Jeg skjønner ikke helt hvorfor de skal gjøre det ? Dette er noe fagfolk skal ta seg av, ikke medlemmer av HEF eller DNK.  

Jeg bjeffer ikke mot aa, jeg bjeffer mot metodene de bruker, de har gruppesamtaler dere nye folk kommer inn i grupper som er alkoholfrie å nyfrelste, de bruker den som en form for gruppepress, massesuggesjon, alt for å frelse, det er like mye misjonering som det er et tilbud om hjelp, ser du ikke problemet med det, eller er det greit fordi det er din valgte ideologi/religion som bruker disse metodene ?

Hadde det vært likegreit om dine barn ble hjernevasket til å tro på faen sjøl eller en lignende gud fra en lignende bakvendt ørkenreligion ? Jeg skjønner ikke hvordan du kunne godtatt noe sånt, jeg mener er det greit mener du, helt seriøst ?   

Tyrili koster også penger, jeg tenkte på for brukerne.

Er det så vanskelig? Ingenting er 100% gratis, frivillig arbeid, veldedighet og skatte tilskudd.

Er det så vanskelig å forstå at jeg mener gratis tilbud for "brukerne"?

Du får det til å høres som at AA hjernevasker folk. Poenget er at de har konstatert at de ikke klarer det alene, at de trenger hjelp fra en gruppe med samtale terapi og en høyere makt.

Har du selv vært i AA?

Det jeg har sett på film osv handler mest om å samtale i grupper, terapi. Det Gude greiene er ikke i fokus, og ikke noe prekener slik som i en kirke etc.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (Akkurat nå):

Er det så vanskelig? Ingenting er 100% gratis, frivillig arbeid, veldedighet og skatte tilskudd.

Javel det tok ca ørten innlegg innrømme, jeg skjønner ikke hvorfor du sier noe sånt i utgangspunktet, så det er tydeligvis ganske vanskelig for deg å ikke finne på ting, det er et deg problem.

Gouldfan skrev (2 minutter siden):

Er det så vanskelig å forstå at jeg mener gratis tilbud for "brukerne"?

Og som jeg har sagt gang på gang de har en åpenbar agenda, jeg spør igjen. 👇

Gouldfan skrev (4 minutter siden):

Du får det til å høres som at AA hjernevasker folk.

Fordi det er hva de faktisk gjør. 

Gouldfan skrev (6 minutter siden):

Du får det til å høres som at AA hjernevasker folk. Poenget er at de har konstatert at de ikke klarer det alene, at de trenger hjelp fra en gruppe med samtale terapi og en høyere makt.

Ingen trenger en fiktiv høyere makt for å slutte med rusmisbruk det er ren ufiltrert bullshit, de utnytter en situasjon det er alt, greier du ikke å se at det er mennesker som gjør dette ? Det er ikke jesus eller gudene, det er mennesker som gjør det i sin egen egoistiske interesse, mennesker blir ikke automatisk gode mennesker fordi de har religion, aa sine metoder mener jeg er uetiske, kan du forklare hvorfor de ikke er det ? For du har egentlig ikke kommet med et eneste argument mot det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Javel det tok ca ørten innlegg innrømme, jeg skjønner ikke hvorfor du sier noe sånt i utgangspunktet, så det er tydeligvis ganske vanskelig for deg å ikke finne på ting, det er et deg problem.

Og som jeg har sagt gang på gang de har en åpenbar agenda, jeg spør igjen. 👇

Fordi det er hva de faktisk gjør. 

Ingen trenger en fiktiv høyere makt for å slutte med rusmisbruk det er ren ufiltrert bullshit, de utnytter en situasjon det er alt, greier du ikke å se at det er mennesker som gjør dette ? Det er ikke jesus eller gudene, det er mennesker som gjør det i sin egen egoistiske interesse, mennesker blir ikke automatisk gode mennesker fordi de har religion, aa sine metoder mener jeg er uetiske, kan du forklare hvorfor de ikke er det ? For du har egentlig ikke kommet med et eneste argument mot det. 

Ja men jeg leter jo under sten av de som gjør det uten høyere makt, i usa og overalt.

Men jeg finner de ikke, bare behandlings hjem til flere 100 tusen poliklinikker ..

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (7 minutter siden):

Ja men jeg leter jo under sten av de som gjør det uten høyere makt, i usa og overalt.

ehh ... du har jo allerede snakket om hvordan tyrili stiftelsen ikke bare er "frilynt", men er også ateistisk ?

Men jeg finner de ikke, bare behandlings hjem til flere 100 tusen poliklinikker ..

Så noen som gjør det uten intern tilbedelse av fiktive høyere makter ? 

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva du snakker om lenger.

og ikke svarer du, ikke noen gang, ikke gir du dokumentasjon, bare samme om igjen og om igjen 😩

Endret av skaftetryne32
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (4 timer siden):

Kritikken bør rettes mot Human Etisk Forbund og ikke AA en organisasjon som startet i 1935!

Hvorfor? Human etisk forbumd utnytter ikke mennesker som er i en sårbar situasjon til å øke medlemstallet slik som religiøse organisasjoner gjør. (Tenker ikke spesielt på AA her, men religiøse organisasjoner i sin helhet,  og også andre livssituasjoner enn rusproblemer).

Jeg også liker ikke å omgås rusede folk på byen eller bussen, jeg kjenner derimot en Alkoholiker som alltid er ruset. Men han oppfører seg.

Du er altså ikke noe annerledes enn meg på det punktet. Likevel så angriper du meg som om du skulle ha høyere moral. Det er ikke moral,  men dobbeltmoral...

Vi er i 2025, HEF er over 100000 medlemmer, det er ikke opp til kristne Rehab organisasjoner å lage rehab for ateister.

Dette er en oppgave for Ateistene..

Jeg er ikke enig i dette. Det burde ikke være en oppgave verken for religiøse organisasjoner eller HEF. Det burde være en oppgave underlagt det offentliges ansvar, slik at den enkelte personens tro var irrelevant, og at alle hadde fått et likt tilbud tilpasset sine vansker, ikke tilpasset sitt livssyn.

Lenke til kommentar
leticia skrev (8 minutter siden):

Hvorfor? Human etisk forbumd utnytter ikke mennesker som er i en sårbar situasjon til å øke medlemstallet slik som religiøse organisasjoner gjør. (Tenker ikke spesielt på AA her, men religiøse organisasjoner i sin helhet,  og også andre livssituasjoner enn rusproblemer).

Du er altså ikke noe annerledes enn meg på det punktet. Likevel så angriper du meg som om du skulle ha høyere moral. Det er ikke moral,  men dobbeltmoral...

Jeg er ikke enig i dette. Det burde ikke være en oppgave verken for religiøse organisasjoner eller HEF. Det burde være en oppgave underlagt det offentliges ansvar, slik at den enkelte personens tro var irrelevant, og at alle hadde fått et likt tilbud tilpasset sine vansker, ikke tilpasset sitt livssyn.

Dette handler om frivillig hjelp til folk i rus, og ja det er kristen hjelp.

Men ja, jeg også mener at myndighetene burde ha bedre livssyn nøytrale rehab tjenester. Av en eller annen grunn er dette kun medikament behandling. At du går feks fra Heroin til metadon eller Subutex.

Altså så virker det ikke som de har trua.

Poenget med AA er at mennesket ikke klarer dette selv, de får hjelp av gruppen og av Gud.

Det jeg angrep deg på, var at du var kynisk mot de avhengige, og at de kunne skylde på seg selv.. 

Vitenskapen mener at det handler mye om arv altså gener, jeg og du blir ikke avhengig av alkohol osv, men for andre er det helt annerledes.

Før man setter seg på sin fete høye hest, og klager om ansvar, så er vi mennesker forskjellige både med arv og miljø...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Capitan Fracassa skrev (4 timer siden):

Snakk om å ta mannen i stedet for ballen og komme med et usaklig, krasst personangrep basert på ting du innbiller deg om @leticia

Takk for at du reagerer 🙂

RustneTrompet skrev (3 timer siden):

Ingen mann og ingen ball, derfor kan du være respektløs overfor kvinner? Vi har vel ikke lest for mye i bibelen? Har vi vel?

Med tanke på sutringen din og beskyldninger om personangrep som du kom med tidligere i tråden, så er det kanskje betimelig at du leser gjennom de siste innleggene din en gang til?

Jeg følte vel egentlig ikke at det hadde noe med kjønn å gjøre at angrepet kom. Virker mer som det har med innbilt rikdom å gjøre. For alt han vet så kan jeg både være mann som utgir meg for å være kvinne, eller en fattig som drømmer om å ha mere penger...  Man vet jo aldri her inne...

Uansett,  takk for at du sier fra 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen mann heller.

Du sliter visst med å forstå at "å ta mannen i stedet for ballen" er et uttrykk. Hvis jeg skriver "gresset er grønnere på den andre siden", så betyr ikke det heller at det er snakk om faktisk gress.

Sitat

Er ikke Ateistiske rehab stiftelser en jobb for Ateistene?

Hvorfor det? Hvem er "Ateistene" i dette tilfelle? Å være ateist betyr kun at du ikke tror det finnes noen guder, ikke noe annet.

Er ikke-frimerkesamler-rehab en jobb for de som ikke samler frimerker også?

Det finnes for øvrig mange viktige ideelle organisasjoner som ikke er basert på religion.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette handler om frivillig hjelp til folk i rus, og ja det er kristen hjelp.

Men ja, jeg også mener at myndighetene burde ha bedre livssyn nøytrale rehab tjenester. Av en eller annen grunn er dette kun medikament behandling. At du går feks fra Heroin til metadon eller Subutex.

Altså så virker det ikke som de har trua.

Poenget med AA er at mennesket ikke klarer dette selv, de får hjelp av gruppen og av Gud.

Det jeg angrep deg på, var at du var kynisk mot de avhengige, og at de kunne skylde på seg selv.. 

Vitenskapen mener at det handler mye om arv altså gener, jeg og du blir ikke avhengig av alkohol osv, men for andre er det helt annerledes.

Før man setter seg på sin fete høye hest, og klager om ansvar, så er vi mennesker forskjellige både med arv og miljø...

Det er vel kanskje statistikk på dette, hvor mange som kommer ut av rusen. Så sånn sett kan det være en god grunn til at staten ikke har troa og ønsker å bruke penger på behandling som ikke virker?

Som sagt, jeg syns det er fint at folk får hjelp. Det jeg ikke syns er fint er at man blander gud inn i dette. Hvorfor kan ikke de religiøse organisasjonene hjelpe folk uten å blande inn guden sin? Da har man en stygg baktanke om utnyttelse av svake mennesker syns jeg.

Du oppfatter meg som kynisk, det gjør meg ingenting. Det jeg sier er at man bestemmer selv om man putter rusen inn i kroppen (så sant man ikke tenker på unntakstilfeller hvor det er noen andre som putter en sprøyte inn i en). Når jeg skriver om at folk må ta ansvar for eget liv, så tenker jeg litt mer generelt, ikke spesielt på situasjoner som dette. Jeg har jo sagt flere ganger at jeg syns at man skal få hjelp hvis man sliter.

Jeg har sett familier hvor det er mye rus hos enkelte i familien,  mens hos andre i familien så er det ingen problemer. Du kan godt si at arv og miljø spiller inn. Men når man er klar over at dette går fra bestefar til far og onkel, så er det desto viktigere å være klar over at man selv kan ha den samme svakheten, og være ekstra forsiktig. Til opplysning så har ingen av barna i familien jeg tenker på endt opp som rusmisbrukere...

Lenke til kommentar
leticia skrev (17 minutter siden):

Det er vel kanskje statistikk på dette, hvor mange som kommer ut av rusen. Så sånn sett kan det være en god grunn til at staten ikke har troa og ønsker å bruke penger på behandling som ikke virker?

Som sagt, jeg syns det er fint at folk får hjelp. Det jeg ikke syns er fint er at man blander gud inn i dette. Hvorfor kan ikke de religiøse organisasjonene hjelpe folk uten å blande inn guden sin? Da har man en stygg baktanke om utnyttelse av svake mennesker syns jeg.

Du oppfatter meg som kynisk, det gjør meg ingenting. Det jeg sier er at man bestemmer selv om man putter rusen inn i kroppen (så sant man ikke tenker på unntakstilfeller hvor det er noen andre som putter en sprøyte inn i en). Når jeg skriver om at folk må ta ansvar for eget liv, så tenker jeg litt mer generelt, ikke spesielt på situasjoner som dette. Jeg har jo sagt flere ganger at jeg syns at man skal få hjelp hvis man sliter.

Jeg har sett familier hvor det er mye rus hos enkelte i familien,  mens hos andre i familien så er det ingen problemer. Du kan godt si at arv og miljø spiller inn. Men når man er klar over at dette går fra bestefar til far og onkel, så er det desto viktigere å være klar over at man selv kan ha den samme svakheten, og være ekstra forsiktig. Til opplysning så har ingen av barna i familien jeg tenker på endt opp som rusmisbrukere...

Vi tror jo og jeg er overbevist om at Gud og Jesus hjelper folk i problemer, er mange eksempler på dette, ja massevis.

Jeg vet jo at det hjelper, og når vi tror det så er det egoistisk å ikke ville hjelpe andre med samme tro.

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

det er et lite problem da mange som faktisk er medlem av HEF er også automatisk medlem i statskirken

Da er det bare å melde seg ut, eller synes man kanskje at det er trygt med støtte«medlemskap»!?

skaftetryne32 skrev (4 timer siden):

dermed får ikke HEF noe statsstøtte fra de menneskene, selv om de faktisk meldte seg inn HEF, og faktisk aldri har meldt seg inn statskirken. 

Melde seg ut. Hvorfor ikke melde seg ut av en organisasjon man forakter??

Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...