Gå til innhold

Hva er ulogisk med å tro på Gud?

Anbefalte innlegg

skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Så de er kapitalister altså, men det er ikke det samme som å være ateist, kort sagt du svarer egentlig ikke på spørsmålet, du avsporer.

Gratis ? Religiøse organisasjoner får statsstøtte basert på medlemstall, jeg vet ikke hvor gratis det egentlig er, men helt gratis er det neppe. 

Bare den norske kirke får vel 1419 kroner per registrerte medlem i statsstøtte.  

Ja, men de krever ikke dyre summer av de avhengige.. De drives av gaver fra frivillige feks meg, og fra statsstøtte som du sier.

Å ta bort statsstøtte til AA og Kirkens Bymisjon osv er jo idiotisk.

Det er heller Human Etisk Forbund som burde starte rehab også. De får også statstøtte, så enten er det pga kapitalisme eller at de "ikke har trua på det". Men det vet jeg ikke 

Vangseter og Tyrili er kjent for å være det som pent kalles frilynte verdisyn.

Om du vil jeg heller skal kalle de det istedenfor Ateistiske eller "ikke religiøse" så kan jeg godt det.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (10 minutter siden):

Men poenget er at de fleste religiøse er gratis, og rusavhengige om de ikke er rike folk som Leticia har ikke råd til disse... Rus er oftest dyrt enten det er alkohol eller narkotika.

Jeg syns det er unødvendig at du trekker inn min økonomi (som du forøvrig ikke har oversikt over hvordan det står til med).

Jeg er forøvrig også totalt avholds når det gjelder rus, både den man får i form av nytelsesmidler og den man får av å tilhøre et religiøst fellesskap. Det kan jo evt være en årsak til at økonomien er trygg, at man ikke bruker bort penger på tull.

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (14 minutter siden):

Jeg syns det er unødvendig at du trekker inn min økonomi (som du forøvrig ikke har oversikt over hvordan det står til med).

Jeg er forøvrig også totalt avholds når det gjelder rus, både den man får i form av nytelsesmidler og den man får av å tilhøre et religiøst fellesskap. Det kan jo evt være en årsak til at økonomien er trygg, at man ikke bruker bort penger på tull.

Jeg har oversikt over den fra tidligere debatt, du er fra det man pent kaller overklassen.

Jeg driver ikke trakassering her, men det var et poeng at de fleste rusavhengige ikke har råd til disse "ikke religiøse verdisyn" tilbudene.

Jeg mente absolutt ikke at du drev med rus, jeg mente at folk i din klasse har råd til behandling.

Hvorfor i all verden er "Ikke religiøse" rehab rådyre og religiøse gratis med frivillige gaver og statstøtte???

Hvorfor har ikke Human Etisk Forbund noen Rehab løsning? Er det fordi de ikke har trua på at det fungerer, eller er det fordi de vil at folk skal betale det selv? Vangseter og Tyrili????

Jeg har søkt litt rundt i verden og alle de ikke religiøse koster mye penger.

https://www.addictioncenter.com/rehab-questions/cost-of-drug-and-alcohol-treatment/

Mens de religiøse oftest er helt gratis...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (7 minutter siden):

Hvorfor i all verden er "Ikke religiøse" rehab rådyre og religiøse gratis med frivillige gaver og statstøtte???

Antagelig fordi de blir drevet privat som en bedrift. Man må betale lønn til ansatte osv, mens de religiøse blir drevet i større grad på frivillig basis, og som du nevner så er statsstøtte også inni bildet her.

Jeg har ikke kunnskapen om slike organisasjoner, (verken religiøse eller private) rus er et tema som ikke interesserer meg i det hele tatt. Bare så det er klart.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (13 minutter siden):

Vangseter og Tyrili er kjent for å være det som pent kalles frilynte verdisyn.

Om du vil jeg heller skal kalle de det istedenfor Ateistiske eller "ikke religiøse" så kan jeg godt det.

Jeg bare lure på hva som er ateistisk med en stiftelse ? Ateist betyr bare en ting, men frilynt er ikke et synonym for ateist. 

Gouldfan skrev (12 minutter siden):

Jeg har oversikt over den fra tidligere debatt, du er fra det man pent kaller overklassen.

Jeg driver ikke trakassering her, men det var et poeng at de fleste rusavhengige ikke har råd til disse "ikke religiøse verdisyn" tilbudene.

Det var noe du sier du ikke driver med, men det var et personangrep, det har ingen relevans for debatten om @leticia har god økonomi eller ikke.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 minutt siden):

Antagelig fordi de blir drevet privat som en bedrift. Man må betale lønn til ansatte osv, mens de religiøse blir drevet i større grad på frivillig basis, og som du nevner så er statsstøtte også inni bildet her.

Jeg har ikke kunnskapen om slike organisasjoner, (verken religiøse eller private) rus er et tema som ikke interesserer meg i det hele tatt. Bare så det er klart.

Nei kanskje det er litt av greia

skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Jeg bare lure på hva som er ateistisk med en stiftelse ? Ateist betyr bare en ting, men frilynt er ikke et synonym for ateist. 

Det var noe du sier du ikke driver med, men det var et personangrep, det har ingen relevans for debatten om @leticia har god økonomi eller ikke.

Frilynt eller ikke religiøse er de uansett, om du ikke vil tro på dette, som du ikke tror på Jesus så er det greit.

Men Tyrili og Vangseter er ikke religiøse, og det koster mye penger privat selv om de også har anbud og statstøtte.

Mens de religiøse er oftest gratis.

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (14 minutter siden):

Som livssynssamfunn mottar Human-Etisk Forbund over 100 millioner kroner i 2020 fra stat og kommune. Over 10 millioner går fra konten til Oslo kommune i år. Forbundet forventer ytterligere vekst i støtte.

Ja så da ? Hva er poenget ditt ? Jeg har aldri sagt at jeg er i mot statsstøtte, faktisk er jeg for, også for den norske kirke, jeg bare sier at det er ikke gratis. Det blir litt som å si at vi har gratis helsevesen i Norge, noe det åpenbart ikke er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (13 minutter siden):

Jeg mente absolutt ikke at du drev med rus, jeg mente at folk i din klasse har råd til behandling.

Jeg tenkte heller ikke at du driver med trakassering. Men du har nevnt økonomien min før uten at jeg noen gang her har nevnt hvor mye jeg tjener, bare hva jeg er utdannet som.

Jeg reagerer altså bare på at du antar det uten å vite sikkert.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte heller ikke at du driver med trakassering. Men du har nevnt økonomien min før uten at jeg noen gang her har nevnt hvor mye jeg tjener, bare hva jeg er utdannet som.

Jeg reagerer altså bare på at du antar det uten å vite sikkert.

Om du ikke vil dele ting så er det ditt eget problem, du har allerede delt nok..

Burde ikke skrive nicket ditt forde da..

Uansett beklager jeg.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Frilynt eller ikke religiøse er de uansett, om du ikke vil tro på dette,

Hvordan vet du at de er frilynte ? Kanskje de ikke er fordomsfrie og tolerante ? jeg vil vite, ikke tro. 

Men Tyrili og Vangseter er ikke religiøse, og det koster mye penger privat selv om de også har anbud og statstøtte.

og ikke være religiøse er ikke det samme som å være ateistisk. 

Gouldfan skrev (4 minutter siden):

Mens de religiøse er oftest gratis.

Ikke i praksis, ingenting er gratis. Hadde jeg vært troende så ville jeg sagt at prisen er "sjelen" deres, men jeg vil vel heller påstå at prisen er deres frie vilje, med tanke på alle hjernevasken AA f.eks bruker.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (55 minutter siden):

Hvordan vet du at de er frilynte ? Kanskje de ikke er fordomsfrie og tolerante ? jeg vil vite, ikke tro. 

og ikke være religiøse er ikke det samme som å være ateistisk. 

Ikke i praksis, ingenting er gratis. Hadde jeg vært troende så ville jeg sagt at prisen er "sjelen" deres, men jeg vil vel heller påstå at prisen er deres frie vilje, med tanke på alle hjernevasken AA f.eks bruker.  

Ja, finn Ikke religiøse rehab løsninger som finnes da, som er gratis eller rimelig for brukerne? Jeg finner ingenting i Norge eller i utlandet, men det må da finnes et sted i verden?

Den jeg nevnte over erstatter ulovlige stoffer med resept medikamenter...

https://clearviewtreatment.com/resources/blog/rehabs-atheists-non-religious/

Jo tror de har det i America.. fant det i linken min, men de bytter som sagt bare ut Heroin eller alt  med et annet medikament...

Nonprofit And State-Funded Rehabs

Some people meet requirements for low-income rehab, which are usually nonprofit organizations. Low-income rehab is free or reduced in cost. These programs are available so people can get the help they deserve regardless of income.

The Salvation Army is a well-known nonprofit organization that provides free rehab for people in need. There are also some state-funded rehabs for low-income people.

https://www.addictioncenter.com/rehab-questions/cost-of-drug-and-alcohol-treatment/

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (6 minutter siden):

Om du ikke vil dele ting så er det ditt eget problem, du har allerede delt nok..

Burde ikke skrive nicket ditt forde da..

Uansett beklager jeg.

Poenget er at økonomien min ikke er relevant i en diskusjon om religion.

Beklagelse akseptert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, finn Ikke religiøse rehab løsninger som finnes da, som er gratis eller rimelig for brukerne? Jeg finner ingenting i Norge eller i utlandet, men det må da finnes et sted i verden?

Du avsporer, igjen, jeg har ikke spurt deg om rimelige rehab løsninger, ikke i nærheten engang. og det er fremdeles ikke gratis, statsstøtte kommer fra innbetalt skatt, ikke fra noe magisk noe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (50 minutter siden):

Du avsporer, igjen, jeg har ikke spurt deg om rimelige rehab løsninger, ikke i nærheten engang. og det er fremdeles ikke gratis, statsstøtte kommer fra innbetalt skatt, ikke fra noe magisk noe. 

Vel både Legehjelp og sykehus føles som gratis for pasientene da, selvom "alle" også betaler skatt.

Slik er det for rus pasientene også, hjelpen er gratis for brukeren, selvom vi nesten alle betaler skatt.

Poenget er at AA og lignende er gratis (for brukeren), også i land der de ikke har statsstøtte.

Jeg bare etterlyser det samme tilbud fra feks Human Etisk Forbund..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...