Gå til innhold

Hva er ulogisk med å tro på Gud?

Anbefalte innlegg

skaftetryne32 skrev (10 minutter siden):

Nå har jeg aldri sagt at naturvitenskapen er som bibelen, i motsetning til bibelen er ingenting "100% bevist" innenfor naturvitenskapen, det er alltids en mulighet for å lære mer, i motsetning til bibelen.

img0.jpg

Og big bang teorien er fremdeles big bang teorien, ikke big bang hypotesen. 

Morro med en «morgen» latter, mer av det.

image.gif.c12e908754cc387d8da7db1aa96559eb.gif

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Numitor skrev (7 minutter siden):

Kan man tenke seg et større prakteksempel på prototypisk hjernevask enn dette?

Kan tenke meg det finnes noen gode eksempler ja:

Back in 2007, before online advertising really took off, market research firm Yankelovich estimated that Americans on average saw up to 5,000 advertisements a day. Backed by the aggressive form of capitalism that runs large parts of the world today, ad-influenced consumerism is through the roof. The business is currently valued at around US$600 billion and is increasing every year. 

Tror du de hadde giddet å bruke så mye penger hvis det ikke virket?

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 time siden):

Driver å forteller skrøner igjen ser jeg. 

De vil neppe kalle det big bang teorien om den blir motbevist, teori er en vitenskapelig ærestittel til naturvitenskapelige hypoteser som er ekstremt godt bevist, som big bang teorien, hadde den ikke vært betraktelig bevist så hadde det bare vært big bang hypotesen. 

Personangrep. I begynnelsen av Apostlenes Gjerninger så samles alle de første kristne hjemme hos Maria jesus mor..

Jeg bare sier hva det står i bibelen i Apostlenes gjerninger etter Jesus død og gjenoppstandelse.. (igjen ifølge bibelen)

Jeg juger/skrøner ikke da dette står i bibelen, om du tror på hva som står blir noe HELT annet.

Du sier at jeg har dårlig folkeskikk/debattstil mens beskyldninger for løgn, spedbarnsmord hagler fra deg mot meg..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (11 minutter siden):

Personangrep.

Du må lære deg hva personangrep er, for dette er ikke personangrep, det er fakta at du finner på ting og forteller disse tingene som om det var sannhet, at jeg påpeker at du forteller skrøner er ikke personangrep ! Hvordan er det et personangrep ?

Gouldfan skrev (14 minutter siden):

Jeg bare sier hva det står i bibelen i Apostlenes gjerninger etter Jesus død og gjenoppstandelse.. (igjen ifølge bibelen)

Nei det er akkurat det du ikke gjorde, det hadde vært enkelt å påpekt at noe står i bibelen og at du tror på det, men du gjør aldri det, du bare påstår at sånn er det, da får du svar, det har jeg allerede forklart deg flere ganger nå. 

Gouldfan skrev (16 minutter siden):

Du sier at jeg har dårlig folkeskikk/debattstil mens beskyldninger for løgn, spedbarnsmord hagler fra deg mot meg..

Ser du nå lyver du igjen, lager stråmenn, det er faktisk opp til deg å  ikke finne på ting, og ikke lage argumenter for dine meningsmotstandere, som du nå gjør, det må du tåle at faktisk blir påpekt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Gouldfan said:

I begynnelsen av Apostlenes Gjerninger så samles alle de første kristne hjemme hos Maria jesus mor..

Hei. Det stemmer nok ikke basert på Bibelen alene. Maria var med, men ingenting sies om at det var hennes hjem i Apg. I Joh evg tok også disippelen henne til sitt eget som virker til å støtte at Maria ikke hadde eget hjem.. Slutten av Joh evg og Apg kap 1 er nokså nærme i tid..  innenfor 50 dager. 
Joh 19:26  Da nu Jesus så sin mor, og ved siden av henne den disippel han elsket, sa han til sin mor: Kvinne! se, det er din sønn; derefter sa han til disippelen: Se, det er din mor. Og fra den stund tok disippelen henne hjem til seg" (ikke nødvendigvis "hjem/hus" på gresk, men kan tolkes sånn, men mer bokstavelig er - "til sitt eget". 

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (11 timer siden):

Hva er logisk med å dø for et menneske etter 70-90 år?

Her ser man erkekristen tankegang hvor egoet ditt innbiller seg at verden og naturen er til for deg, men naturen gir blanke i din merkelige logikk, for mennesker står sannelig ikke i sentrum i den virkelige verden de fleste av oss befinner seg i.

Endret av Numitor
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
cuberen skrev (40 minutter siden):

Hei. Det stemmer nok ikke basert på Bibelen alene. Maria var med, men ingenting sies om at det var hennes hjem i Apg. I Joh evg tok også disippelen henne til sitt eget som virker til å støtte at Maria ikke hadde eget hjem.. Slutten av Joh evg og Apg kap 1 er nokså nærme i tid..  innenfor 50 dager. 
Joh 19:26  Da nu Jesus så sin mor, og ved siden av henne den disippel han elsket, sa han til sin mor: Kvinne! se, det er din sønn; derefter sa han til disippelen: Se, det er din mor. Og fra den stund tok disippelen henne hjem til seg" (ikke nødvendigvis "hjem/hus" på gresk, men kan tolkes sånn, men mer bokstavelig er - "til sitt eget". 

Jeg har lært at de i førsten møttes i huset til Maria Jesus mor.. derav var altså hele familien hans der, moren og alle brødrene...

Da vendte de tilbake til Jerusalem fra den høyden som heter Oljeberget og ligger nær Jerusalem, bare en sabbatsreise unna. 13 Inne i byen gikk de opp på den salen hvor de pleide å holde til. Det var Peter og Johannes, Jakob og Andreas, Filip og Tomas, Bartolomeus og Matteus, Jakob, sønn av Alfeus, Simon seloten og Judas, sønn av Jakob. 14 Alle disse holdt trofast sammen i bønn, sammen med noen kvinner og Maria, Jesu mor, og brødrene hans.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Gouldfan said:

Jeg har lært at de i førsten møttes i huset til Maria Jesus mor.. derav var altså hele familien hans der, moren og alle brødrene...

Da vendte de tilbake til Jerusalem fra den høyden som heter Oljeberget og ligger nær Jerusalem, bare en sabbatsreise unna. 13 Inne i byen gikk de opp på den salen hvor de pleide å holde til. Det var Peter og Johannes, Jakob og Andreas, Filip og Tomas, Bartolomeus og Matteus, Jakob, sønn av Alfeus, Simon seloten og Judas, sønn av Jakob. 14 Alle disse holdt trofast sammen i bønn, sammen med noen kvinner og Maria, Jesu mor, og brødrene hans.

Alt vi lærer er ikke nødvendigvis riktig, ting bør sjekkes for seg selv. Mye jeg har lært, som jeg måtte ta et oppgjør med.
Ikke noe fra de versene sier at dette er huset til Maria og du kan ikke dra ting ut fra dette uten å ta versene jeg sendte i Joh evg i beregningen. Dette er ingen stor sak altså, men mener det er viktig å ikke dra ting for langt, det viser litt hvordan vi forholder oss til data og om vi sjekker selv. Her gjør vi alle sikkert feil i blandt.

Du må gjerne prøve å legge noe ut hvis du fortsatt mener det er det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
cuberen skrev (1 minutt siden):

Alt vi lærer er ikke nødvendigvis riktig, ting bør sjekkes for seg selv. Mye jeg har lært, som jeg måtte ta et oppgjør med.
Ikke noe fra de versene sier at dette er huset til Maria og du kan ikke dra ting ut fra dette uten å ta versene jeg sendte i Joh evg i beregningen. Dette er ingen stor sak altså, men mener det er viktig å ikke dra ting for langt, det viser litt hvordan vi forholder oss til data og om vi sjekker selv. Her gjør vi alle sikkert feil i blandt.

Du må gjerne prøve å legge noe ut hvis du fortsatt mener det er det.

Mulig det er feil, men jeg lærte at Peter flyttet inn til Maria en stund, og att de i førsten møttes hjemme hos Jesus familie.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 25.1.2025 den 19.26):

Evig liv er snart mulig for mennesker da, med AI og at Musk er nær å lagre hjernen til folk personlighet og minner og sette i en Android/robot.

Jeg har forståelse for at folk har vansker med å tro at Gud er kapabel til å gjenoppreise folk fra middelalderen eller folk som er kremert.

For 50-70 år siden var det ganske utenkelig at en fyr som Musk kunne selge noen evig liv.

Men om Musk kan snart så er det vel mulig at Gud kan også?

Se der ja, nå er det like før du har gudeliggjort begge, men har du Elon fakta klart for deg?

Ellers sliter jeg med å forstå den nesegruse beundringen enkelte har for KI som genererer mennesker med feil antall lemmer på nivå med 4-åringer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (2 timer siden):

Tror du de hadde giddet å bruke så mye penger hvis det ikke virket?

Her er du atter en gang fremme og  babler om reklame jeg ikke har sitert. Jeg siterte hjernevask-setningen din:

"Du har har hatt tilgang til bibelen hele livet, der informerer gud deg om det du trenger å vite"  som på godt norsk sier at du skal ikke tenke, for gud tenker for deg via bibelen, så parker hjernen din og gi deg troenivold, hvilket er hjernevask deluxe.

Endret av Numitor
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (23 minutter siden):

Hvis du følger med i tråden så ser du jeg svarer de som oppfører seg ordentlig.

Du svarer ikke noen ordentlig. Du er som et beruset orakel som er høy på seg selv. Det er bare tåkeprat, floskler og halvkvedede viser.

Endret av RustneTrompet
  • Liker 3
Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (1 minutt siden):

Firerbanden er i gang. 

Ja, for det kan jo ikke være deg det er noe feil med, det må være alle oss andre 🙄

Jeg utfordrer deg til å vise en konkret situasjon hvor jeg ikke oppførte meg "ordentlig", og hvor det gjorde at du sluttet å svare meg. 

Så vidt jeg kan huske, har du oppført deg sånn hele tiden, så jeg mistenker at du bare bruker det som en dårlig unnskyldning fordi du kommer med så mange påstander du ikke kan svare på med rasjonelle argumenter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...