Gouldfan Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) skaftetryne32 skrev (6 timer siden): Det avhenger kanskje av situasjonen ? Femte mosebok 23:2 Ingen som er født i hor, skal være med i Herrens menighet, selv ikke hans ætt i tiende ledd skal være med i Herrens menighet. Så om tippoldefar var litt "hore" så ryker spebarnet likevel, eller ? Ti ledd, om jeg husker var dette siktet til tempel prostituerte preste menn som ledet krig/mot Israelere.. Endret 4 timer siden av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) skaftetryne32 skrev (27 minutter siden): Og hva med femte mosebok 23:2 ? Du leser Bibelen som fanden leser den. Dette var en følge av en krig og konflikt med en annen nasjon med tempel prester som drev tempel prostitusjon og kastreringer. Amomitter og Moabitter er utdødde folk…. Ingen som har fått testiklene knust eller penis skåret av, skal ha adgang til Herrens forsamling. 2 Ingen som er født i forbudt ekteskap, skal ha adgang til Herrens forsamling. Selv ikke etterkommerne hans i tiende ledd skal ha adgang til Herrens forsamling. 3 Ingen ammonitt eller moabitt skal ha adgang til Herrens forsamling. Selv ikke etterkommerne deres i tiende ledd skal ha adgang til Herrens forsamling. Slik skal det være for all fremtid. 4 For de møtte dere ikke på veien med brød og vann den gangen dere kom fra Egypt, men de leide Bileam, Beors sønn, fra Petor i arameerlandet mellom elvene, til å forbanne deg. 5 Men Herren din Gud ville ikke høre på Bileam. Herren din Gud vendte forbannelsen til velsignelse for deg fordi han elsket deg. 6 Du skal aldri, så lenge du lever, gjøre noe for å fremme deres fred og velferd. 7 Men edomitten skal du ikke holde for avskyelig, for han er din bror. Du skal heller ikke holde egypteren for avskyelig, for du har vært en innflytter i hans land. 8 Deres etterkommere født i tredje ledd kan få adgang til Herrens forsamling. Sitat slutt, denne Bileam har man funnet arkeologiske bevis om. https://snl.no/Bileam Dette gjaldt deres ledere prostituerte tempel prester som drev kastrering og folket deres… Dette har ingenting med oss å gjøre, og jesus tok jo prostituerte damer med til å følge seg, ja de sluttet å prostituere seg da… Endret 3 timer siden av Gouldfan Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Gouldfan skrev (9 minutter siden): Du leser Bibelen som fanden leser den. Nope, jeg leser bare det som er skrevet, det er opptil dere kristne å skrive noe bedre enn dette. Gouldfan skrev (11 minutter siden): Dette var en følge av en krig og konflikt med en annen nasjon med tempel prester som drev tempel prostitusjon og kastreringer. Og da er det greit ? Jeg tror det er du som leser bibelen som fanden leser den, for greier du ikke ås e den åpenbare ondskapen ? Hvorfor lager dere ikke bedre mytologi ? En mytologi som ikke er fulle av alle den dere babydrepinga som bibelen er så glad i ? Det er faktisk opp til dere hva slags gud dere tilber. Gouldfan skrev (13 minutter siden): Ingen som har fått testiklene knust eller penis skåret av, skal ha adgang til Herrens forsamling. kjipt for de som har hatt testikkelkreft da. 3 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Gouldfan skrev (16 minutter siden): Du leser Bibelen som fanden leser den. Og jeg mener om GammelErik sjøl ser det samme som meg, da er det faen steike meg Faen sjøl som er den gode her likevel, for jeg kan love deg en ting, babymyrding pfft, det er bare ikke aktuelt for meg bidra til noe sånt noe, helt fåkkings uaktuelt. Samme hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden skaftetryne32 skrev (1 minutt siden): Og jeg mener om GammelErik sjøl ser det samme som meg, da er det faen steike meg Faen sjøl som er den gode her likevel, for jeg kan love deg en ting, babymyrding pfft, det er bare ikke aktuelt for meg bidra til noe sånt noe, helt fåkkings uaktuelt. Samme hvordan det gjøres. Jeg har ikke sagt noen ting om babymording det er= Stråmannsargumentasjon og avsporing. Jesus sa ingenting om det heller, men han sa mye om hvor viktig Guds rike er i forhold til livet på jorden. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden skaftetryne32 skrev (På 19.1.2025 den 14.41): Hva om de negative tingene var sanne, ville du f.eks. fremdeles forsvart ett voldelig familiemedlem, bare fordi det er familie ? Ikke faen om jeg hadde gjort det, det er helt sikkert, blod er ikke alltid tykkere enn vann. Du svarte ikke på sitatet over sist, kanskje du vil svare nå? skaftetryne32 skrev (4 minutter siden): Og da er det greit ? Jeg tror det er du som leser bibelen som fanden leser den, for greier du ikke ås e den åpenbare ondskapen ? Hvorfor lager dere ikke bedre mytologi ? En mytologi som ikke er fulle av alle den dere babydrepinga som bibelen er så glad i ? Det er faktisk opp til dere hva slags gud dere tilber. Du sier du ikke ville forsvart et voldelig familiemedlem, mener du gud skal forsvare voldelige mennesker? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden skaftetryne32 skrev (13 minutter siden): Nope, jeg leser bare det som er skrevet, det er opptil dere kristne å skrive noe bedre enn dette. Og da er det greit ? Jeg tror det er du som leser bibelen som fanden leser den, for greier du ikke ås e den åpenbare ondskapen ? Hvorfor lager dere ikke bedre mytologi ? En mytologi som ikke er fulle av alle den dere babydrepinga som bibelen er så glad i ? Det er faktisk opp til dere hva slags gud dere tilber. kjipt for de som har hatt testikkelkreft da. Det gjelder ikke i vår tid, det gjaldt hvem Israelerne kunne «henge med» og ta med seg i folket sitt. Edomitter og Egyptere kunne de henge med ser du lengre ned. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Gouldfan skrev (7 minutter siden): Jeg har ikke sagt noen ting om babymording det er= Stråmannsargumentasjon og avsporing. Hei kamerat, det var du som sammenlignet meg med satan, fra en kristen så anser jeg ikke akkurat det som et kompliment, det er dog en god del babymyrding i den hellige boka, de førstefødte skal drepes, de skal slås mot stein, de skal ikke motta hjelp fra helsepersonell, og om bestefar var ei hore, vel da er det til helvete med dem, det er et åpenbart problem vil jeg påstå med mytologien. Gouldfan skrev (7 minutter siden): Jesus sa ingenting om det heller Gouldfan skrev (7 minutter siden): men han sa mye om hvor viktig Guds rike er i forhold til livet på jorden. Det vet du ingenting om, absolutt ingenting. Endret 3 timer siden av skaftetryne32 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden skaftetryne32 skrev (Akkurat nå): Hei kamerat, det var du som sammenlignet meg med satan, fra en kristen så anser jeg ikke akkurat det som et kompliment, det er dog en god del babymyrding i den hellige boka, de førstefødre skal drepes, de skal slås mot stein, de skal ikke motta hjelp fra helsepersonell, og om bestefar var ei hore, vel da er det til helvete med dem, det er et åpenbart problem vil jeg påstå med mytologien. Det vet du ingenting om, absolutt ingenting. I mosebøkene var det jo endel krig…. Jesus var derimot mot krig… Det han mente at han kom med sverd er jo at det blir bråk for de som er kristne. Det ser vi jo bare i denne tråden, stakkars oss. Jeg sammenligner deg ikke med Satan, stråmenn igjen. Jeg sa et utrykk ordspråk som går på å ta ting ut av sammenheng. Altså du leser Bibelen som fanden leser den. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Gouldfan skrev (5 minutter siden): Jesus var derimot mot krig… Det han mente at han kom med sverd er jo at det blir bråk for de som er kristne. Det ser vi jo bare i denne tråden, stakkars oss. Det vet du ikke noe om, du bare finner på ting for jesus, men du har ingen anelse om hvem denne duden var eller om hen en gang virkelig eksisterte, det er fakta. Gouldfan skrev (7 minutter siden): Det han mente at han kom med sverd er jo at det blir bråk for de som er kristne. og du vet hva hen mente, selv om noe annet står skrevet, som vanlig. Gouldfan skrev (7 minutter siden): Jeg sa et utrykk ordspråk som går på å ta ting ut av sammenheng. Jeg har ikke tatt noe ut av sammenheng. Gouldfan skrev (8 minutter siden): Det ser vi jo bare i denne tråden, stakkars oss. Stakkars oss som må igjennom alle mulige slags løgner og påstander uten dokumentasjon, stakkars oss som må diskutere med religiøse som ikke bryr seg om å diskutere seriøst, stakkars oss som må utdanne hver eneste debattant på dette underforum både i normal folkeskikk og i debattskikk, stakkars oss som linker til naturvitenskapelige fakta og blir møtt med avsky, stakkars oss som har vært de uskyldige ofrene i utallige religiøse kriger. Det skal sies at du er langt fra den verste, men det er faktisk ganske utrivelig å diskutere med dere som gruppe, spesielt om religion, krenkes troen så går dere nesten alltid i full tilt mode, med utrivelige meldinger å påstander, og ikke minst den berømte kristne offermentaliteten, stakkars oss. Du skal være jævla glad for at du bor i et sekulært land. 2 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden skaftetryne32 skrev (54 minutter siden): stakkars oss som må diskutere med religiøse som ikke bryr seg om å diskutere seriøst, stakkars oss som må utdanne hver eneste debattant på dette underforum både i normal folkeskikk og i debattskikk ……….? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) skaftetryne32 skrev (4 timer siden): Vi er dog intelligente nok til å vite at i etterlivet der manipuleres tid å rom, og eksistensen vår er noe helt annet ? Hvordan forsto vi at i etterlivet der manipuleres tid å rom og vår eksistens er noe helt annet ? Vi er intelligent nok til å vite at noe som hender er overnaturlig og kan manipulere tid og rom, men ikke hvordan det gjøres eller hvordan det hele ser ut. Disclaimer Det er helt mulig jeg tar feil når det gjelder min TRO, som du vet er en TRO, ikke vitenskapelig fakta. Endret 1 time siden av jjkoggan 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) skaftetryne32 skrev (1 time siden): Det vet du ikke noe om, du bare finner på ting for jesus, men du har ingen anelse om hvem denne duden var eller om hen en gang virkelig eksisterte, det er fakta. og du vet hva hen mente, selv om noe annet står skrevet, som vanlig. Jeg har ikke tatt noe ut av sammenheng. Stakkars oss som må igjennom alle mulige slags løgner og påstander uten dokumentasjon, stakkars oss som må diskutere med religiøse som ikke bryr seg om å diskutere seriøst, stakkars oss som må utdanne hver eneste debattant på dette underforum både i normal folkeskikk og i debattskikk, stakkars oss som linker til naturvitenskapelige fakta og blir møtt med avsky, stakkars oss som har vært de uskyldige ofrene i utallige religiøse kriger. Det skal sies at du er langt fra den verste, men det er faktisk ganske utrivelig å diskutere med dere som gruppe, spesielt om religion, krenkes troen så går dere nesten alltid i full tilt mode, med utrivelige meldinger å påstander, og ikke minst den berømte kristne offermentaliteten, stakkars oss. Du skal være jævla glad for at du bor i et sekulært land. Du skal ikke kaste perler for... Jeg tror vi gir oss der, du er Ateist ingen er sur på deg forde og? Og jeg unngikk å sluttføre den setningen.. Det er som det er, men hvorfor er "dere" så sinte på folk som tror? La dere "ikke tro" og la oss tro i fred. Eller hadde Jesus rett, at vi blir sjikanert og mobbet for Jesus skyld.. Får vel være glad da, det skriften sier vi skal være. Endret 1 time siden av Gouldfan Lenke til kommentar
JornHansen Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Gouldfan skrev (21 timer siden): Vi som tror, tror jo på det evige liv og Guds rike på en ny paradis jord og i himmel.. Det er jo det som er hele poenget med troen, og dette Jesus snakker om hele tiden, om hvor lite livet på jorden og dens rikdom er verdt, det er Guds rike og paradis som var det viktigste. Jesus sa det jo selv, la de små barn komme framfor meg, de er jo uten skyld... Når Peter? I vanlig menneskelig atferd ville la de voksne gå føre barna til Jesus... Og i vår tro er det bedre at et uskyldig barn dør og kommer til paradis jord eller himmelen, enn at en 80 år ateist med kreft og uoppgjort skyld går i fortapelsen. Det er enkel matematikk. Vi er ikke indoktrinert, vår tro baserer seg på at det er Guds rike som er det viktigste. Alle kristne tror jo på dette. Her har du grunnen til at vi er på randen til full atomkrig. Vi har en gjeng evangeliske kristne i USA som faktisk ønsker seg verdens undergang. Enkelte kristne er en del av en dødskult. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) JornHansen skrev (1 minutt siden): Her har du grunnen til at vi er på randen til full atomkrig. Vi har en gjeng evangeliske kristne i USA som faktisk ønsker seg verdens undergang. Enkelte kristne er en del av en dødskult. Om du fikk med deg det så er det polarisering i Usa. Det er menigheter for og imot Trump og sterke motsetninger. Vi hadde om dette i Kirken vår, som kritiserte Trump. Jeg blir ikke sjokkert om det i nær framtid blir unntakstilstand og nær borgerkrig i Usa. Endret 1 time siden av Gouldfan Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Det å være religiøs på for eksempel et forum, kan være vrient det. Man diskuterer og blir beskyldt for å ikke kunne boken nok og for å evangelisere. Lenke til kommentar
JornHansen Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Gouldfan skrev (21 minutter siden): Om du fikk med deg det så er det polarisering i Usa. Det er menigheter for og imot Trump og sterke motsetninger. Vi hadde om dette i Kirken vår, som kritiserte Trump. Jeg blir ikke sjokkert om det i nær framtid blir unntakstilstand og nær borgerkrig i Usa. Det er bra kirken diskuterer det. Såvidt jeg husker fra Bibelen så er dette livet viktig også. 1 Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 52 minutter siden Del Skrevet 52 minutter siden 18 minutes ago, JornHansen said: Såvidt jeg husker fra Bibelen så er dette livet viktig også. Absolutt, det at det er et håp om evig har også noe med hvordan dette livet leves. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 36 minutter siden Del Skrevet 36 minutter siden cuberen skrev (11 minutter siden): Absolutt, det at det er et håp om evig har også noe med hvordan dette livet leves. Evig liv i himmelen hadde vært fint. Det motsatte vet jeg ikke da jeg mener å ha lest at helvete ikke kom inn i bibelen før langt senere. Altså Dantes inferno eller noe sånt. Og i tilfelle så er det ikke falne engler som tortuerer folk, det står det ingenting om i skriften Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 16 minutter siden Del Skrevet 16 minutter siden 6 minutes ago, tsetsefluen said: Evig liv i himmelen hadde vært fint. Det motsatte vet jeg ikke da jeg mener å ha lest at helvete ikke kom inn i bibelen før langt senere. Altså Dantes inferno eller noe sånt. Og i tilfelle så er det ikke falne engler som tortuerer folk, det står det ingenting om i skriften Ja. "en evig fortapelse bort fra Herrens åsyn og fra hans makts herlighet" Tenker nok heller det er hovedgreia, uten at jeg har svaret. Er nok tolket inn mye rart ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå