Capitan Fracassa Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden PÃ¥inter skrev (2 timer siden): Eller bevisst misforstår. Så nå er du tilbake til barnslige kveruleringer (i den grad du har tatt pause), når du ikke er i stand til å skrive noe saklig, med begrunnelse. Jeg lurer virkelig på hva du gjør i et diskusjonsforum, siden du er så totalt uinteressert i å fremme et sammenhengende argument med begrunnelse. 4 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 18 timer siden Del Skrevet 18 timer siden Capitan Fracassa skrev (2 minutter siden): Jeg lurer virkelig på hva du gjør i et diskusjonsforum Det er bare å lese postene mine en gang til. Oppfør deg så er det enklere å kommunisere med deg. 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden jjkoggan skrev (14 timer siden): Det finnes mer enn 33.000 kristne sekter i USA som tolker den hellige boka på tusenvis forskjellige måter, det betyr ikke at bare kalvinister som tolker det som deg er kristne. Den hellige boken er ikke et juridisk dokument som må tolkes bare en vei og har en høyesterett som bestemmer det. Mulig jeg tar feil, mulig jeg husker feil, men står det ikke å lese temmelig tidlig i bibelen at den ikke er åpen for tolkning ? Spesielt ikke for den gemene hop, etter hvordan jeg forsto det. for dere vet først og fremst dette, at ikke noe profetord i skriften er gitt til egen tydning. for aldri er noe profetord brakt fram ved menneskers vilje, men de hellige guds menn talte drevet av den hellige ånd. 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden jjkoggan skrev (14 timer siden): Det heter religiøs tro, ikke sannt? Tro er ikke dokumenterte fakta. Det hindrer dere ikke i å behandle troen som sannhet, det inkluderer deg. 2 Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden (endret) skaftetryne32 skrev (3 timer siden): Mulig jeg tar feil, mulig jeg husker feil, men står det ikke å lese temmelig tidlig i bibelen at den ikke er åpen for tolkning ? Spesielt ikke for den gemene hop, etter hvordan jeg forsto det. Neida, du tar nok ikke feil, men det gjenstår jo en del tid før de finner frem til seg selv og til Guds navn skal helliges (Jes.29.17-24) 22-24: Derfor, så sier Herren til Jakobs hus, han som fridde Abraham ut: Nå skal ikke Jakob bli til skamme, nå skal ikke ansiktet hans blekne mer. For når han og barna hans ser det mine hender har gjort blant dem, da skal de hellige mitt navn, de skal hellige ham som er Jakobs Hellige, og skjelve for Israels Gud. De som går seg vill i ånden, skal få innsikt, og de som murrer, skal få lærdom. Esek.36.38 Så sier Herren Gud: Også denne bønnen fra Israels hus vil jeg oppfylle for dem: Jeg gjør dem tallrike som en saueflokk. Som flokken av hellige sauer, som sauene i Jerusalem på høytidsdagene, slik skal byene som lå i ruiner, fylles med en flokk av mennesker. Og de skal kjenne at jeg er Herren. Jeg regner med at dette vil være synlige tegn for de som lever når dette skjer, for det ser liksom ikke ut som om de er så ekstremt hellige foreløpig, så hold bare debatten i gang du 😏 Endret 4 timer siden av Wall Dorf Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Wall Dorf skrev (10 minutter siden): Neida, du tar nok ikke feil, men det gjenstår jo en del tid før de finner frem til seg selv og til Guds navn skal helliges (Jes.29.17-24) 22-24: Derfor, så sier Herren til Jakobs hus, han som fridde Abraham ut: Nå skal ikke Jakob bli til skamme, nå skal ikke ansiktet hans blekne mer. For når han og barna hans ser det mine hender har gjort blant dem, da skal de hellige mitt navn, de skal hellige ham som er Jakobs Hellige, og skjelve for Israels Gud. De som går seg vill i ånden, skal få innsikt, og de som murrer, skal få lærdom. Esek.36.38 Så sier Herren Gud: Også denne bønnen fra Israels hus vil jeg oppfylle for dem: Jeg gjør dem tallrike som en saueflokk. Som flokken av hellige sauer, som sauene i Jerusalem på høytidsdagene, slik skal byene som lå i ruiner, fylles med en flokk av mennesker. Og de skal kjenne at jeg er Herren. Jeg regner med at dette vil være synlige tegn for de som lever når dette skjer, for det ser liksom ikke ut som om de er så ekstremt hellige foreløpig, så hold bare debatten i gang du 😏 Det har skjedd allerede, mener at dette syfter til kong David, Tempelet og hans store Israelske rike.. Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden skaftetryne32 skrev (På 17.1.2025 den 10.37): En mørk sky består av vann i sine diverse former ikke noe annet Det høres ut som at du har tenkt at skyen består av vanndamp, tenk om skyen består av noe annet man ikke har tenkt på? Tenk deg en sint Gud, ordet mørke skyer er hevntanker, ikke bokstavelige skyer. Klagesangene 2.1: I vrede dekker Herren datter Sion med mørke skyer! Han har kastet Israels pryd fra himmelen ned på jorden. Han tenkte ikke på sin fotskammel på sin vredes dag. Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Gouldfan skrev (15 minutter siden): Det har skjedd allerede, mener at dette syfter til kong David, Tempelet og hans store Israelske rike.. I følge Fork.1.9-11 så har alt som står i Bibelen hendt i eldgamle tider som nå er visket bort, men alt gjentar seg igjen. Se Jes.46.10: Fra begynnelsen forkynner jeg slutten - Luk.21.22: For straffens tid er kommet, da alt som står skrevet, skal oppfylles. Bibelen bruker 7 gangen, (Ordsp.24.16 / når Guds mysterium (Kristus /Kol.2.2) er fullført ved den 7 basun i Åp.10.5-7 komme det en beskjed om at verden fortsetter på nytt igjen i v11: Da ble det sagt til meg: «Du skal igjen tale profetisk mot folk og nasjoner og tungemål og mot mange konger.» Dette er i overensstemmelse med hva jeg har lest om i Apokryfene i 4.Esras bok. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Wall Dorf skrev (17 minutter siden): Det høres ut som at du har tenkt at skyen består av vanndamp, tenk om skyen består av noe annet man ikke har tenkt på? Skyer er samlinger av mange små vanndråper eller iskrystaller som henger i luften. Nedbør, som snø eller regn, faller ned fra skyene. Det fins mange forskjellige typer skyer. Noen skyer ligger helt nede ved bakken og kalles for tåke. https://lille.snl.no/skyer#:~:text=Skyer er samlinger av mange,bakken og kalles for tåke. Wall Dorf skrev (18 minutter siden): Tenk deg en sint Gud, ordet mørke skyer er hevntanker, ikke bokstavelige skyer. Min gamle helt Donald Duck hadde ofte det problemet. 1 Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Gouldfan skrev (36 minutter siden): Det har skjedd allerede, mener at dette syfter til kong David, Tempelet og hans store Israelske rike.. Vel, dette er slik du kanskje oppfatter det, men det står jo faktisk i Fork.1.10: Blir det sagt om noe: «Se, dette er nytt», har det likevel hendt i tidligere tider, lenge før oss. Hos 2.Kong.20.9-11 står det at tiden på Akas solur ble skyggen flyttet tilbake 10 streker. Det er et anslag av at det lar seg gjøre å forflytte seg i tid. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Wall Dorf skrev (1 time siden): Vel, dette er slik du kanskje oppfatter det, Jeg har lest din tolkning av bibelen på forumet her @Wall Dorfog jeg ser at flere reagerer på din noe merkelige tolkning og sammensetning av den. Bibelen advarer mot at en isolerer seg, ordspråkene 18 :1 sier: En einstøing (en som isolerer seg) følger sin egen lyst, glefser mot alle kloke råd. Du har nevnt tidligere at du har funnet ut sammenhengen i bibelen på egen hånd, er du obs på advarslene som er gitt de troende? Om dette taler han i alle de brevene hvor han kommer inn på disse spørsmålene. Det er noe der som er vanskelig å forstå, og de ulærde og vaklende vil forvrenge dette, slik de også kommer til å gjøre med de andre skriftene, til undergang for dem selv. 17 Nå vet dere dette på forhånd, mine kjære. Vær derfor på vakt, så dere ikke lar dere rive med og blir ført vill av mennesker uten holdepunkt, og mister fotfestet. For meg virker din tolkning av bibelen som et sammensurium av tekstene, kan du forklare hvorfor jeg opplever din tolkning slik? Endret 1 time siden av PÃ¥inter 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå