skaftetryne32 Skrevet i går, 10:46 Del Skrevet i går, 10:46 (endret) PÃ¥inter skrev (10 minutter siden): Hva mener du med uredelig? Dette har blitt forklart til deg flere ganger. Det er opptil deg å faktisk prøve å ta til deg noe av det du har blitt fortalt. Kan du nå svare på spørsmålet ? PÃ¥inter skrev (10 minutter siden): Og prøv å ikke bruk ukvemsord i svaret ditt! Jeg har ikke brukt noen ukvemsord. Endret i går, 10:46 av skaftetryne32 1 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet i går, 10:53 Del Skrevet i går, 10:53 skaftetryne32 skrev (5 minutter siden): Dette har blitt forklart til deg flere ganger Du kan ikke bare slenge ut påstander om uredelighet bare fordi du er uenig i innholdet. Kom deg videre. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet i går, 10:56 Del Skrevet i går, 10:56 PÃ¥inter skrev (Akkurat nå): Du kan ikke bare slenge ut påstander om uredelighet bare fordi du er uenig i innholdet. Leser du engang hva som blir skrevet til deg ? Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet i går, 10:59 Del Skrevet i går, 10:59 skaftetryne32 skrev (1 minutt siden): Leser du engang hva som blir skrevet til deg ? Ja, og jeg svarte med: PÃ¥inter skrev (21 minutter siden): Hva mener du med uredelig? Og prøv å ikke bruk ukvemsord i svaret ditt! Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet i går, 11:02 Del Skrevet i går, 11:02 PÃ¥inter skrev (1 minutt siden): Ja, og jeg svarte med: Med andre ord du svarer ikke på spørsmålet, faktisk du svarer sjelden med noe annet enn nye spørsmål. 3 Lenke til kommentar
rozon Skrevet i går, 11:02 Del Skrevet i går, 11:02 On 10/16/2023 at 4:23 PM, Lite kreativt navn said: Virker som mange mener at det er det, og at vitenskap på et vis taler i mot eksistensen av en høyere bevissthet/kilde/skaper/ Gud. Hvorfor? Så lenge dens eksistens ikke kan bevises gjennom mange tusen år med forsøk så er antagelsen at det ikke eksisterer relativt sannsynlig. 2 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet i går, 13:05 Del Skrevet i går, 13:05 Lite kreativt navn skrev (På 16.10.2023 den 16.23): Virker som mange mener at det er det, og at vitenskap på et vis taler i mot eksistensen av en høyere bevissthet/kilde/skaper/ Gud. Hvorfor? For meg så er det ulogisk å tro på en eller flere guder når det ikke finnes noe bevis for at noen av de tusenvis av gudene som tilbes, faktisk eksisterer. 1 Lenke til kommentar
Numitor Skrevet i går, 13:43 Del Skrevet i går, 13:43 PÃ¥inter skrev (21 timer siden): Heldigvis går ikke 2,8 milliarder menneskene rundt å dreper. Men den støvete ørkenguden gjorde sitt beste da den fikk drept langt over 20 millioner under utvandringen fra Egypt, da de utryddet sju nasjoner som var større enn dem selv, og dét under ørkenvandringen alene (her slakter Moses -med horn - midjanitter). Det syder av folkemord og barneofring i den blekka, og guden blir svært sjalu når det ofres førstefødte til andre ørkenguder som Baal, Molok etc. Det må være en veldig sær form for énguderi det der. 1 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet i går, 14:36 Del Skrevet i går, 14:36 Numitor skrev (51 minutter siden): ørkenguden gjorde sitt beste da den fikk drept langt over 20 millioner under utvandringen fra Egypt Hva har det med dagens kristne å gjøre? De kristne idag kan ikke holdes ansvarlig for straffen egypterne under farao fikk!? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet i går, 14:53 Del Skrevet i går, 14:53 rozon skrev (3 timer siden): Så lenge dens eksistens ikke kan bevises gjennom mange tusen år med forsøk så er antagelsen at det ikke eksisterer relativt sannsynlig. Jeg tror ikke det finnes mange teister som er uenige med deg. Bedre argumenter finnes blant flere filosofere som bruker kosmologiske og ontologiske argumenter. De bruker logikk istedenfor vitenskapelig bevis Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet i går, 18:13 Del Skrevet i går, 18:13 PÃ¥inter skrev (3 timer siden): Hva har det med dagens kristne å gjøre? Det at de tilber guden som i følge Bibel gjorde disse uhyrlighetene. Sitat De kristne idag kan ikke holdes ansvarlig for straffen egypterne under farao fikk!? Nei, det kan de ikke. Men de kan holdes ansvarlig for å lukke øynene for, og bortforklare dette samtidig som de tilber guden som gjorde det, på samme måte som bla 70-tallets venstreside i Norge kan holdes ansvarlig for sin beundring av Pol Pot og Mao. 4 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden (endret) Capitan Fracassa skrev (15 timer siden): Men de kan holdes ansvarlig for å lukke øynene for, og bortforklare dette samtidig som de tilber guden som gjorde det, Så hva mener du her, hvordan skal de holdes ansvarlig? Kreves det handling for å håndheve ansvaret? Endret 11 timer siden av PÃ¥inter Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden (endret) PÃ¥inter skrev (50 minutter siden): Så hva mener du her, hvordan skal de holdes ansvarlig? De bør holdes moralsk ansvarlig for å beundre og tilbe noen som gjør grusomme handlinger. Og de burde ved dialog innse at dette er en dårlig ting å gjøre. Sitat Kreves det handling for å håndheve ansvaret? Gode, moralske personer burde håndheve sitt eget ansvar i å la være å gjøre dette. Jeg er for tanke- og religionsfrihet, så jeg ønsker ikke noen generell straff for å forsvare umoralske handlinger, hvis det var det du lurte på. Åpen diskusjon, med kritikk av både grusomme handlinger og kritikk av dem som forsvarer, beundrer eller tilber slikt synes jeg er gode handlinger for å håndheve det. Endret 10 timer siden av Capitan Fracassa 1 2 Lenke til kommentar
Numitor Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden PÃ¥inter skrev (18 timer siden): Hva har det med dagens kristne å gjøre? De kristne idag kan ikke holdes ansvarlig for straffen egypterne under farao fikk!? Tja, når man hykler seg opp på en pidestall for å slenge moralske stinkbomber på furtemanér hver gang man blir satt til veggs, kan man ikke forvente annet. M.a.o. da får du svelge din velfortjente dose med tyn. Bibelsk moral er sannelig ikke noe å skryte av og kirkens forvaltning av den er en moralsk bankerott katastrofe (de burde gitt seg sjøl det de ga Luther, munnkurv) med sine tøvete kyskhetsregler og sølibat påbud for prester, som ikke har ført til annet enn at kirken som institusjon, fungerer som en pedofilifabrikk og klekkerianstalt som masseproduserer seksuelt forvirra og mentalt forstyrra avvikere i storskala industriformat. De som tro at dette kun er noe som foregikk for lenge siden, får tro om igjen, for det pipler daglig frem og det er ingenting som engang antyder, at det vil stoppe opp. den katolske kirken i Frankrike viser at 330.000 barn ble misbrukt av kirkens menn og lekfolk over en periode på 70 år. https://www.nrk.no/nyheter/minst-4815-barn-misbrukt-i-portugals-katolske-kirke-1.16295366 minst 1237 ofre. Tallene kan stige raskt. Eksperter fra uavhengige kommisjoner i andre land sier til El País at de estimerer at det kan være flere tusen ofre. https://www.nrk.no/nyheter/jesuitter-navngir-27-overgreps-prester-1.16335103 Marx' erkebispedømme bestilte rapporten, som beskriver overgrep fra 235 mistenkte mot 497 ulike ofre Marylands justisminister har sagt at det er mer enn 600 kjente ofre for overgrep i kirken i delstaten. 33 prester i den mexicanske ordenen Legionaries of Christ har begått overgrep mot 175 barn Det er endeløst, trykk nederst på Vis Flere-knappen og det blir kveld før man får sukk for seg. 2 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Capitan Fracassa skrev (1 time siden): De bør holdes moralsk ansvarlig for å beundre og tilbe noen som gjør grusomme handlinger. Og de burde ved dialog innse at dette er en dårlig ting å gjøre. Så ved denne dialogen så burde de?…. Mener du de bør forkaste noe? Jeg spør fordi du er veldig uklar, jeg forstår hvorfor du er uklar. Capitan Fracassa skrev (1 time siden): Gode, moralske personer burde håndheve sitt eget ansvar i å la være å gjøre dette igjen, hva skal de foreta seg verbalt? Du er uklar. Capitan Fracassa skrev (1 time siden): Jeg er for tanke- og religionsfrihet, så jeg ønsker ikke noen generell straff for å forsvare umoralske handlinger, Her nuller du vel ut det du egentlig du etterspør over eller? Men på den andre siden er du vel positiv til at samfunnet utøver straff ved urette handlinger? Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden (endret) PÃ¥inter skrev (29 minutter siden): Så ved denne dialogen så burde de?…. Mener du de bør forkaste noe? Jeg spør fordi du er veldig uklar, jeg forstår hvorfor du er uklar. Jeg mener at mennesker burde slutte å unnskylde, beundre og tilbe de som gjør grusomme handlinger. Og jeg tror at dialog er en av måtene å gjøre det på. PÃ¥inter skrev (29 minutter siden): igjen, hva skal de foreta seg verbalt? Du er uklar. Hva er det du ikke forstår med "å la være å gjøre dette", hvor "dette" er å unnskylde, beundre og tilbe de som gjør grusomme handlinger? Du er uklar. Jeg forsøker i det minste å forklare og begrunne hva jeg mener. Du gjør ingen av delene. PÃ¥inter skrev (29 minutter siden): Her nuller du vel ut det du egentlig du etterspør over eller? Nei, hvorfor mener du det? Du er uklar. PÃ¥inter skrev (29 minutter siden): Men på den andre siden er du vel positiv til at samfunnet utøver straff ved urette handlinger? Hvorfor spør du? Har du ikke egne meninger? Endret 9 timer siden av Capitan Fracassa Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Capitan Fracassa skrev (5 minutter siden): Jeg mener at mennesker burde slutte å unnskylde, beundre og tilbe de som gjør grusomme handlinger. Og jeg tror at dialog er en av måtene å gjøre det på. Samtidig sier du: Capitan Fracassa skrev (1 time siden): Jeg er for tanke- og religionsfrihet, så jeg ønsker ikke noen generell straff for å forsvare umoralske handlinger, hvis det var det du lurte på. Da må du tenke det selv om du er uenig i tankegangen som de som kaller seg kristne har. PÃ¥inter skrev (34 minutter siden): Her nuller du vel ut det du egentlig du etterspør over eller? Capitan Fracassa skrev (11 minutter siden): Nei, hvorfor mener du det? Du er uklar. Fordi du er for religionsfrihet. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden @Numitor Selve årsaken til at det er så mange pedofile i kirken, er at det er der de kan få makt over barn. De blir ikke sånn av å være kristen, men er det fra før av. De søker til steder hvor de kan få utløp for lystene sine. En pedofil ønsker heller å jobbe i en barnehage enn på et sykehjem hvor sistnevnte er eldre og skrøpelige mennesker enn barn som de foretrekker Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Jeg tror mange teister her på forumet hadde hatt god nytte av denne videoen. 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden tsetsefluen skrev (8 minutter siden): er at det er der de kan få makt over barn. De blir ikke sånn av å være kristen, men er det fra før av. De legger dog nærmest til rette for det, spesielt den katolske kirke der prestene tilsynelatende ikke kan ett sexliv pga katolske sharia lover eller lignende, og ikke minst deres voldsomme iver etter å ha unge gutter i nærheten til diverse tvilsomme "religiøse" aktiviteter, en kan lure på hva egentlig som var formålet med det i utgangspunktet ? Eller hva som er formålet med det nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå