skaftetryne32 Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden jjkoggan skrev (35 minutter siden): En mytologi som skapte en religion som står sentralt til vestlige historie. Du er uærlig hvis du ikke inkluderer det i din beskrivelse av det du mener er bare en eventyrbok. Ikke så sentralt som det ofte påstås av kristne, det er ikke veldig relevant for det moderne Norge, det er det ganske enkelt ikke, og du kan godt inkludere det, men det er fremdeles bare mytologi, og det er ingenting uærlig ved å si det. Du har gjentatt dette ganske mange ganger nå, men du har ikke et eneste argument som støtter opp om at hver gang jeg sier at bibelen er mytologi så må jeg også si, "en mytologi som står sentralt til vestlig historie", det er det virkelig ingen grunn til, du kan godt mene det, men jeg trenger ikke være enig i det, og bibelen er fremdeles mytologisk, jeg trenger ikke si noe mer enn det, når jeg vil si at bibelen er mytologi, det er ikke relevant for om det er sant at bibelen er mytologi eller ikke, forstår du ikke det da ? jjkoggan skrev (43 minutter siden): Jeg er sikkert du ikke ville beskrive Mein Kampf som bare en biografi hvis du var ærlig Forklar meg hva som er uærlig ved å si at mein kampf er en autobiografi, hva er usant ved det utsagnet ? Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden jjkoggan skrev (2 timer siden): Mitt problem er at du ignorerer bokens innflytelse for godt og ondt. Jeg er sikkert du ikke ville beskrive Mein Kampf som bare en biografi hvis du var ærlig skaftetryne32 skrev (2 timer siden): Forklar meg hva som er uærlig ved å si at mein kampf er en autobiografi, hva er usant ved det utsagnet ? Enten er det gjøn han bedriver eller så kverulereres det med vilje, enhver ser hva du spør om her. Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 56 minutter siden Del Skrevet 56 minutter siden Gouldfan skrev (På 25.1.2025 den 19.26): Evig liv er snart mulig for mennesker da, med AI og at Musk er nær å lagre hjernen til folk personlighet og minner og sette i en Android/robot. Ja sikkert ! Du kan lagre det i ræva di og det gir samme nytten. Ånden er ikke der, og hva man så måtte leke seg med i et kunstig system ? Det er ikke deg videre uansett. Lenke til kommentar
En Gedi Skrevet 54 minutter siden Del Skrevet 54 minutter siden (endret) skaftetryne32 skrev (2 timer siden): kke så sentralt som det ofte påstås av kristne, det er ikke veldig relevant for det moderne Norge, det er det ganske enkelt ikke, og du kan godt inkludere det, men det er fremdeles bare mytologi, og det er ingenting uærlig ved å si det. Nei det er du som er ekstremt uærlig ved å fornekte det. Den kristne kulturarven er hele grunnlaget for den vestlige sivilisasjon ! Det gjennomsyrer det meste selv i dag etter 2000 år historie og levd liv for milliarder av mennesker. Din ateisme kan ikke endre på dette. Den kan prøve å rasere det i dag, og oppleve en ting. Samfunnet går til helvete og blir mye dårligere en det noen gang har vært. Så når du og jeg dauer ? Da får vi se sannheten ! Men da er det for sent for alle de som har fornektet det. Endret 53 minutter siden av En Gedi Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 43 minutter siden Del Skrevet 43 minutter siden skaftetryne32 skrev (2 timer siden): Ikke så sentralt som det ofte påstås av kristne, det er ikke veldig relevant for det moderne Norge, det er det ganske enkelt ikke, og du kan godt inkludere det, men det er fremdeles bare mytologi, og det er ingenting uærlig ved å si det. Du har gjentatt dette ganske mange ganger nå, men du har ikke et eneste argument som støtter opp om at hver gang jeg sier at bibelen er mytologi så må jeg også si, "en mytologi som står sentralt til vestlig historie", det er det virkelig ingen grunn til, du kan godt mene det, men jeg trenger ikke være enig i det, og bibelen er fremdeles mytologisk, jeg trenger ikke si noe mer enn det, når jeg vil si at bibelen er mytologi, det er ikke relevant for om det er sant at bibelen er mytologi eller ikke, forstår du ikke det da ? Forklar meg hva som er uærlig ved å si at mein kampf er en autobiografi, hva er usant ved det utsagnet ? Jeg skrev en autobiografi som Hitler gjorde de er både autobiografier. En ærlig og saklig sammenligning hvis vi skal beskrive våre bøker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå