Wall Dorf Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden PÃ¥inter skrev (6 minutter siden): Stemmer overens med hva? Med henvisninger, vet hva det er? PÃ¥inter skrev (7 minutter siden): Henvisningene gir jo ikke mening. Hvorfor leser du Bibelen da? PÃ¥inter skrev (8 minutter siden): Er du sikker du selv ikke er på villspor? Ja PÃ¥inter skrev (10 minutter siden): For jeg vet at når jeg har dratt bort, vil glupske ulver trenge inn blant dere, og de skåner ikke flokken. 30 Ja, blant deres egne skal det stå fram menn som farer med falsk lære for å få dratt disiplene med seg Hvem er deres egne? Og hvem er ulven? Skjønner du ikke at Bibelen forklarer alt som står i den? Se 1.Mos.49.27: Benjamin er en glupende ulv; om morgenen eter han op rov, og om aftenen deler han ut hærfang. Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden PÃ¥inter skrev (17 minutter siden): Hvordan kan du påstå det? Fordi jeg leste Bibelen minutt for minutt, men først da jeg fikk opp mange likheter i tekstene, begynte jeg å skrive likhetene ned og hvor jeg fant dem, før internett kom. Resultatet ble at jeg ser en masse sammenhenger som gir unik innsikt i hvordan man finner frem sammenhengene. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Wall Dorf skrev (6 minutter siden): Hvorfor leser du Bibelen da? Så svar meg da på: For meg virker din tolkning av bibelen som et sammensurium av tekstene, kan du forklare hvorfor jeg opplever din tolkning slik? Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden PÃ¥inter skrev (2 minutter siden): Så svar meg da på: For meg virker din tolkning av bibelen som et sammensurium av tekstene, kan du forklare hvorfor jeg opplever din tolkning slik? Det er fordi jeg ikke tolker den, men legger frem svarene, ble du misfornøyd men ulven? Visste du om hvor du finner svaret? Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Wall Dorf skrev (4 minutter siden): Det er fordi jeg ikke tolker den, men legger frem svarene, ble du misfornøyd men ulven? Visste du om hvor du finner svaret? Tror du bibelen er guds ord? Lenke til kommentar
Wall Dorf Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden PÃ¥inter skrev (2 minutter siden): Tror du bibelen er guds ord? 2.Tim.3.16-17 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Wall Dorf skrev (3 minutter siden): 2.Tim.3.16-17 Betyr det ja? Lenke til kommentar
JornHansen Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Gouldfan skrev (2 timer siden): Unnskyld kan vi finne det skriftstedet? Da spør jeg igjen; er det en god handling av gud å gi et spedbarn uhelbredelig kreft? Gud er allmektig i henhold til din tro, dermed må han ville drepe barn. Er dette en god eller ond handling av gud? La det synke inn litt; et spedbarn som knapt har tankens kraft som må ligge der og sakte dø, din gud er allmektig og kan velge å kurere det på ett millisekund, men velger altså å ikke gjøre det. Er dette en god gud? 1 Lenke til kommentar
cuberen Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) 42 minutes ago, Wall Dorf said: Fordi jeg leste Bibelen minutt for minutt, men først da jeg fikk opp mange likheter i tekstene, begynte jeg å skrive likhetene ned og hvor jeg fant dem, før internett kom. Resultatet ble at jeg ser en masse sammenhenger som gir unik innsikt i hvordan man finner frem sammenhengene. Har du holdt på så lenge med disse sammenhengene dine? Unik innsikt, eller special knowledge osv passer nok best under paraplyen Gnostisisme tipper jeg. En ting er sikkert, når en ikke bryr seg om reell sammenheng, så kan en oppkonstruere en mengde sammenhenger, desverre er nok flere av dem et hån mot visse forfattere av skriftene og skivebom for reell forståelse av hva de ville frem til. Dog når man er så glad i vers henvisninger så vil jo alltids noe treffe. Når både teister og ateister ikke tar deg serriøst til slutt, så kan jo det gi en pekepinn på at du kanskje er (iallefall delvis) ute på viddene i ditt eget selskap? Endret 6 timer siden av cuberen Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Wall Dorf skrev (49 minutter siden): Fordi jeg leste Bibelen minutt for minutt, men først da jeg fikk opp mange likheter i tekstene, begynte jeg å skrive likhetene ned og hvor jeg fant dem, før internett kom. Resultatet ble at jeg ser en masse sammenhenger som gir unik innsikt i hvordan man finner frem sammenhengene. Så du har gjort disse undersøkelsene helt alene og stoler på egen innsikt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå