Capitan Fracassa Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 jjkoggan skrev (1 minutt siden): Jeg ønsker ikke å se mine barn gråte når de ikke får alt de vil ha, er det ondskap å ikke gi dem hva de ønsker? Det er ondskap om du med vilje påfører barna dine sykdommer og skader, eller sulter dem i hjel. Gjør du det med barna dine? 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 Capitan Fracassa skrev (Akkurat nå): Det er ondskap om du med vilje påfører barna dine sykdommer og skader, eller sulter dem i hjel. Gjør du det med barna dine? Nei, men jeg ser ikke det større bildet. Kanskje alternativet er mye verre Lenke til kommentar
leticia Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 jjkoggan skrev (3 minutter siden): Nei, men jeg ser ikke det større bildet. Kanskje alternativet er mye verre 😵💫😵💫 1 Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 jjkoggan skrev (5 minutter siden): Nei, men jeg ser ikke det større bildet. Da burde du ikke være så skråsikker på at det er perfekt og godt. Sitat Kanskje alternativet er mye verre Som sagt, jeg synes det er umoralsk og forkastelig av deg å tilbe og unnskylde en som med vilje skaper masse lidelse. Du aner heller ikke om dette er godt i det større bildet, og har ikke noe argument for at det er sånn, bare en blind tilbedelse til den guden du tror ønsker all denne lidelsen mot dyr og mennesker. 4 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 Lite kreativt navn skrev (På 16.10.2023 den 16.23): Virker som mange mener at det er det, og at vitenskap på et vis taler i mot eksistensen av en høyere bevissthet/kilde/skaper/ Gud. Hvorfor? Det er ulogisk fordi, en jomfrufoedsel, doedsoppstandelse, og en himmeltur, pluss en hellig aand, som blir gitt oss, er helt umulig. 2 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 Ulogisk eller ei, spørs litt hva man mener med "Gud". Ofte har det en tendens til å handle om hvordan universet oppstod, også blir det bare problemer med hva som var før Gud/Big bang etc. Et litt annet aspekt som har vært litt interessant å diskutere er den såkalte livsgnisten. Og som da går ut på at dersom mennesker klarte å kopiere et dyr kjemisk, gjerne encellet som eksempel, molekyl for molekyl helt identisk med et annet levende dyr - ville dette dyret levd? Eller kreves det en "guddommelig gnist" eventuelt en måte å "få start" på? Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 Karltorbj skrev (6 minutter siden): jomfrufoedsel, doedsoppstandelse, og en himmeltur, pluss en hellig aand, som blir gitt oss, er helt umulig. it's possible to get pregnant without ever having penetrative sex through procedures like intrauterine insemination (IUI) and in vitro fertilization https://www.healthline.com/health/pregnancy/can-you-get-pregnant-without-having-sex Lenke til kommentar
Taylor Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 Selv som Buddhist ser jeg ikke det "ulogiske" ved å tro på en Gud, Hva andre mennesker tror på av Guder, Buddhaer eller andre himmelske vesener det legger jeg meg rett og slett ikke borti. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 Capitan Fracassa skrev (Akkurat nå): Da burde du ikke være så skråsikker på at det er perfekt og godt. Som sagt, jeg synes det er umoralsk og forkastelig av deg å tilbe og unnskylde en som med vilje skaper masse lidelse. Du aner heller ikke om dette er godt i det større bildet, og har ikke noe argument for at det er sånn, bare en blind tilbedelse til den guden du tror ønsker all denne lidelsen mot dyr og mennesker. Jupp, det er mulig jeg tar helt feil, jeg er langtfra skråsikker om min tro. Jeg er uenig at Gud ønsker all den lidelsen som skjer men kanskje det er noe vi forstår senere. Ser man bare på menneskelig logikk så er det dumt å tro på Gud, men jeg mener som Einstein som mente at vi er utrolig uvitende og dumme og ikke aner egentlig hvordan universet fungerer så jeg mener det er litt arrogant å være skråsikker på at vi har alle svarene idag. 1 Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 (endret) PÃ¥inter skrev (6 minutter siden): it's possible to get pregnant without ever having penetrative sex through procedures like intrauterine insemination (IUI) and in vitro fertilization https://www.healthline.com/health/pregnancy/can-you-get-pregnant-without-having-sex Ja. det var sikkert den hellige aand, som var der, mens Josef sov. Veldig logisk det. Endret 26. desember 2024 av Karltorbj Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 jjkoggan skrev (1 minutt siden): Jeg er uenig at Gud ønsker all den lidelsen som skjer men kanskje det er noe vi forstår senere. Du har jo gjentatt argumentet om at alt som skjer er guds vilje 4-5 ganger, men nå er det plutselig ikke slik allikevel. Hva mener du egentlig? Sitat Ser man bare på menneskelig logikk så er det dumt å tro på Gud, men jeg mener som Einstein som mente at vi er utrolig uvitende og dumme og ikke aner egentlig hvordan universet fungerer så jeg mener det er litt arrogant å være skråsikker på at vi har alle svarene idag. Om det er noen som er skråsikre på at de har alle svarene, så er det religiøse. Ateister påstår det i hvert fall ikke. 3 Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 Karltorbj skrev (2 minutter siden): Ja. det var sikkert den hellige aand, som var der, mens Josef sov. Bra, Matteus 1 sier:Men da han hadde bestemt seg for dette, viste en Herrens engel seg for ham i en drøm og sa: «Josef, Davids sønn! Vær ikke redd for å ta Maria hjem til deg som din kone. For barnet som er unnfanget i henne, er av Den hellige ånd Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 26. desember 2024 Del Skrevet 26. desember 2024 Capitan Fracassa skrev (1 minutt siden): Du har jo gjentatt argumentet om at alt som skjer er guds vilje 4-5 ganger, men nå er det plutselig ikke slik allikevel. Hva mener du egentlig? Jeg ønsker ikke at mine barn skal gråte, men jeg mener det er best for dem likevel. Sitat Om det er noen som er skråsikre på at de har alle svarene, så er det religiøse. Ateister påstår det i hvert fall ikke. Jeg kjenner ingen kristne som mener de har alle svarene men det er mulig fordi jeg kjenner noe ateister som gir dette inntrykket. Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) jjkoggan skrev (9 timer siden): Jeg ønsker ikke at mine barn skal gråte, men jeg mener det er best for dem likevel. Mener du at det er best for dine barn at de sulter i hjel, dør av smertefulle sykdommer eller i jordskjelv? Og mener du det samme om kjeledyrene deres? Jeg tror du ikke egentlig mener dette, og at det er derfor du stadig vekk omskriver og prøver å få det til å handle om at barna ikke skal gråte, i stedet for all reell lidelse. Dessuten er ikke du allmektig, hadde du vært det, kunne du sørget for at det som er best for barna dine ville skjedd uten lidelse. Du skrev jo selv noen innlegg før: Sitat Derfor er mennesker nøyaktig som den allmektig og perfekt guden ønsket oss å bli. Hvorfor? Fordi en allmektig perfekt gud kan ikke gjøre noe han ikke vil Her sier du jo rett ut at guden du tror på ønsket oss alle disse lidelsene, ikke bare at det er bra for oss. jjkoggan skrev (9 timer siden): Jeg kjenner ingen kristne som mener de har alle svarene Ikke alle svarene, men det er kristne, i motsetning til ateister som mener de vet noe om en fyr utenom tid og rom og hva denne synes om mange ting, hva som skjer etter døden, hva som skjedde før Big Bang osv. jjkoggan skrev (9 timer siden): mulig fordi jeg kjenner noe ateister som gir dette inntrykket. Har du noen eksempler på hvordan ateister gir dette inntrykket? Jeg tror det er du som totalt feiltolker. Vennligst kom med et svar som ikke bare er en stråmann. Endret 27. desember 2024 av Capitan Fracassa 3 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 En Gedi skrev (13 timer siden): Det som er komplett ulogisk er at man tror at universet er skap av seg selv ut av ingenting. De som tror at noen faktisk tror det er ganske ulogiske selv, man kan ikke bare skape sine meningsmotstandere sine meninger, det er ikke spesielt redelig er det vel ? Kort sagt det er neppe så altfor mange gudløse hedninger som tror noe som helst skjedde helt av seg selv, det er strengt tatt de religiøse sin påstand fordi noen av de religiøse ikke greier å godta muligheten for at det ikke var en slags gud som fyrte opp det som kalles the big bang. Påstanden om at det er gud eller ingenting får dere religiøse ta på deres egen kappe. 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 jjkoggan skrev (13 timer siden): Synes du det er best for dine barn å ha ingen problemer når de er barn? Selv mener jeg det er bra å utfordre mine barn med noe problemer så de kan stå på egne bein og lære å løse problemer som og tåle det som ikke er perfekt Siden det er en allmektig gud som anses som perfekt som er skaperen av dette uperfekte vesenet vil jeg påstå at det hykleri, men du synes kanskje det er fint at barna dine har problemer, er det like fint om de dør av de problemene ? Det er jo faktisk ganske mange som gjør, barn dør under horrible grusomme forhold hele tiden, hvorfor så guden din det fornuftig å gjøre ca 2% av befolkningen pedofile f.eks ? Er det et godt problem å ha at ens foreldre ser på sitt eget barn som et sexleketøy ? 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) Capitan Fracassa skrev (16 timer siden): Tror du virkelig på en slik historie som helt åpenbart bryter med absolutt all vitenskap? Jeg lar meg aldri slutte å forundre over alle kristne som mener å vite hva slags hensikt Gud har med forskjellige ting. Ditt svar er jo artig nok i direkte konflikt med @Gouldfan sitt. 😃 Troen min baserer seg på bibelen. Min forståelse er at det handler om Terraforming og planting av liv og mennesker av en høyere skapning dvs Gud. For å få leve og være levedyktige så må det gode i mennesket vinne frem. Situasjonen i verden i dag med krig, sult et dårlig FN og global oppvarming sier iallfall meg at vi ikke klarer dette selv. Årsaken er at det onde finnes i verden. Med et godt sentralt styre så er hadde det vært mer enn nok mat til å brødfø hele verden...... I verden. Når det allikevel ikke skjer, og det forurenses og ødelegges stadig mer, så er det noe galt. Endret 27. desember 2024 av Gouldfan Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 Gouldfan skrev (6 minutter siden): Situasjonen i verden i dag med krig, sult et dårlig FN og global oppvarming sier iallfall meg at vi ikke klarer dette selv. Årsaken er at det onde finnes i verden. Med et godt sentralt styre så er hadde det vært mer enn nok mat til å brødfø hele verden...... I verden. Når det allikevel ikke skjer, og det forurenses og ødelegges stadig mer, så er det noe galt. Amen Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 (endret) Capitan Fracassa skrev (15 timer siden): Det er ondskap om du med vilje påfører barna dine sykdommer og skader, eller sulter dem i hjel. Gjør du det med barna dine? Den siste delen dvs sult er menneskenes egen feil. Det er massevis av mat og vann til å fø hele verden, det er vår egen feil at det ikke skjer, er kun et pennestrøk som skal til. Og i Eden var det ikke sykdom eller død, det var ikke meningen vi skulle leve slik i avstand fra gud, med sykdom og død.. Mennesket valgte det onde ved å bryte Guds lov. Kun et bud... Og det var katastrofalt for mennesker. Adam var ikke en god person i bibelen, han har feks ikke noe liv som venter ham i paradis, for han har mye skyld på seg, en skyld som ikke ble gjort noe mer med før den andre Adam dvs Jesus. Profeti om Jesus ser vi allerede i Bibelen i første Mosebok der det står fiendskap mellom menneskekvinnen og barnet og slangen. Endret 27. desember 2024 av Gouldfan Lenke til kommentar
afterall Skrevet 27. desember 2024 Del Skrevet 27. desember 2024 Gouldfan skrev (5 minutter siden): Den siste delen dvs sult er menneskenes egen feil. Det er massevis av mat og vann til å fø hele verden, det er vår egen feil at det ikke skjer, er kun et pennestrøk som skal til. Og i Eden var det ikke sykdom eller død, det var ikke meningen vi skulle leve slik i avstand fra gud, med sykdom og død.. Mennesket valgte det onde ved å bryte Guds lov. Kun et bud... Og det var katastrofalt for mennesker. Adam var ikke en god person i bibelen, han har feks ikke noe liv som venter ham i paradis, for han har mye skyld på seg, en skyld som ikke ble gjort noe mer med før den andre Adam dvs Jesus. Profeti om Jesus ser vi allerede i Bibelen i første Mosebok der det står fiendskap mellom menneskekvinnen og barnet og slangen. Hva gjør Adam som gjør at han ikke er en god person? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå