bzzlink Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 Vet bare det jeg har hørt av kollegaer med Jagua iPace - lader treigt. - 2 stk på jobben har blitt stående lenge på verksted med sw problemer. Nå som den i tillegg er abandonware, etter at Jaguar har lagt ned produksjonen så tror jeg at jeg hadde holdt meg unna. 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 4 hours ago, Nimrad said: Du har en eldre modell som tydeligvis er ganske spesiell. Kostet jo nesten 1000 kroner mer per mnd enn en Model Y som også har 400+HK, 4WD og lignende batteristørrelse. På den tiden var det bare model s som var tilgjengelig, så skulle man ha tesla ble det model s, punktum. De er vel kjent for å ha noen litt dyrere løsninger enn de bilene som er enklere, 3/y. De bilene er jo også nyere og sikkert mindre vraket og sånt. Ettersom tiden går og skadene kommer inn på y også ser jeg ikke bort fra at det kan stige markant, med mindre sjåførene er ansvarlige i trafikken. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 Er prisene på forsikring inklusive Trafikkforsikringsavgift? Ser at jeg ligger på mye det samme med 25 000km i året på BMW I4. Da har jeg Kasko pluss og 6000kr i egenandel. 650kr pr mnd (390kr+ 250kr) Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 Trestein skrev (Akkurat nå): Er prisene på forsikring inklusive Trafikkforsikringsavgift? Ser at jeg ligger på mye det samme med 25 000km i året på BMW I4. Da har jeg Kasko pluss og 6000kr i egenandel. 650kr pr mnd (390kr+ 250kr) Nei, men det er totalt irrelevant å sammenligne ulike leverandører og personer. Du får sjekke bilene du er interessert i med samme betingelser hos din egen leverandør. i4 ordinær og i4 M50 beregnet med samme betingelser: Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 Nimrad skrev (2 minutter siden): Nei, men det er totalt irrelevant å sammenligne ulike leverandører og personer. Du får sjekke bilene du er interessert i med samme betingelser hos din egen leverandør. i4 ordinær og i4 M50 beregnet med samme betingelser: Er det med eller uten Trafikkforsikringsavgift? Antall km i året? Egenandel? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 Trestein skrev (Akkurat nå): Er det med eller uten Trafikkforsikringsavgift? Antall km i året? Egenandel? Uten, med maks bonus, 7k egenandel, 12k kjørelengde. Bare for å poengtere litt hvor stor forskjell det er mellom selskap/folk(Bosted? Alder?). 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 Nimrad skrev (2 minutter siden): Uten, med maks bonus, 7k egenandel, 12k kjørelengde. Bare for å poengtere litt hvor stor forskjell det er mellom selskap/folk(Bosted? Alder?). Ok da er ikke min pris så ille for 25k kjørelengde og maks bonus. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 Polestar er etter min mening den elbilen som ser best ut. Kjører veldig bra, omtrent på nivå med modell 3. Interiøret er vakkert men så som så kvalitet. Sykt digg med ekte skinn. Praktisk med hengerfeste som tar 1500kg. 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 Har flere bekjente med polestar som alle skryter av bilen. Den hadde barnesykdommer det første året etter lansering men det er borte nå. Synes også den kanskje er den elbilen som ser best ut. Bilia er også gode på service. Vi har tenkt på å gå for en polestar etterhvert. 3 Lenke til kommentar
Iterion Skrevet 16. oktober 2023 Del Skrevet 16. oktober 2023 (endret) Nimrad skrev (3 timer siden): Nei, men det er totalt irrelevant å sammenligne ulike leverandører og personer. Du får sjekke bilene du er interessert i med samme betingelser hos din egen leverandør. i4 ordinær og i4 M50 beregnet med samme betingelser: Interessant. Hvilket forsikringsselskap bruker du egentlig? Og er det verdt å prøve å få reforhandlet forsikringa si etter noen år, evt sjekke andre forsikringsselskap? Endret 16. oktober 2023 av Iterion Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 17. oktober 2023 Del Skrevet 17. oktober 2023 (endret) Iterion skrev (6 timer siden): Og er det verdt å prøve å få reforhandlet forsikringa si etter noen år, evt sjekke andre forsikringsselskap? JA! Du BØR absolutt sjekke prisene minst annethvert år på alle forsikringene dine. En GOD pris på forsikringene holder som regel kun ETT år, før de stiger i det stille. Sjekk med 2 - 3 andre forsikringsselskap, og så tar du den beste prisen med til ditt selskap og spør om de kan matche den. Og kan de ikke det så er det bare å bytte over til det nye selskapet. Å være lojal til et forsikringsselskap koster deg MYE. Kan garantere deg at den lojaliteten i hverfall IKKE går den andre veien. Endret 17. oktober 2023 av Hanhijnn 1 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. oktober 2023 Del Skrevet 17. oktober 2023 (endret) Siden I-pace ikke lenger produseres, hadde jeg vært skeptisk til å kjøpe en mtp fremtidige oppdateringer. En bekjent har en, og nevner treg lading og problemer med OTA-oppdateringer (bilen må hentes av redningsbil og bringes til verksted for rep). En annen bekjent har en Polestar 2, tidlig utgave, og den har vært helt uproblematisk. Pris for forsikring har øket mye for alle biler de siste årene. Endret 17. oktober 2023 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. oktober 2023 Del Skrevet 17. oktober 2023 Grum skrev (19 timer siden): kan også komme med innspill på andre biler man har noen krav da. • må være elbil • må ha minimum 400km rekkevidde, helst litt mer • må ha firhjulstrekk • prisklasse på mellom 300 - 450 k • må se stilig/pen ut innvendig og utvendig Sett på VW ID.4/ID.5 GTX, ev Audi Q4 quattro? Ioniq 5? Vanskelig å vite hva du legger i det siste punktet. Lenke til kommentar
Grum Skrevet 19. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2023 Noen som har erfaring med Mercedes EQA og EQC? har hørt at sete baki EQA er litt lavt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. oktober 2023 Del Skrevet 22. oktober 2023 (endret) Grum skrev (På 19.10.2023 den 11:37 AM): Noen som har erfaring med Mercedes EQA og EQC? har hørt at sete baki EQA er litt lavt. Jeg prøvde både EQA og EQB i fjor, likte ingen av dem. Førerplassen er grei i begge, men litt glorete. EQA er ganske liten og trang bak, og EQB hadde overraskende dårlig hovedbaksete (sikkert fordi den er 7-seter). EQA-demobilen var en 250, med forhjulstrekk og 190 hk. Den virket treg, men fikk lett hjulspinn. Ville foretrukket RWD på elbil med drift på to hjul. Endret 22. oktober 2023 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 Grum skrev (På 19.10.2023 den 11:37 AM): Noen som har erfaring med Mercedes EQA og EQC? Ingen personlig erfaring, men husk at bakkeklaringen på ekuse (EQC) er lavene enn på en Porsche 911 (sportsbilen). Dette p.g.a. at EQC er i utgangspunktet en Mercedes SUV som er konvertert til elbil, ved å henge batteripakken oppunder karosseriet. Verdt å vite hvis du skal kjøre på noen middels dårlige hytteveier el.lign. 1 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 Hanhijnn skrev (15 timer siden): Ingen personlig erfaring, men husk at bakkeklaringen på ekuse (EQC) er lavene enn på en Porsche 911 (sportsbilen). Dette p.g.a. at EQC er i utgangspunktet en Mercedes SUV som er konvertert til elbil, ved å henge batteripakken oppunder karosseriet. Verdt å vite hvis du skal kjøre på noen middels dårlige hytteveier el.lign. Nå tuller du fælt. EQC har høyere bakkeklaring enn feks en Tesla X, og selvfølgelig betydelig høyere klaring enn Porsche 911, eller 992 som dagens modell heter. Og den har selvfølgelig ingen batterikasse som er hengt oppunder karosseriet. Da ville den i såfall hatt verdens overlegent mest kompakte elbilbatteri, evt ville hjulene manglet 10cm på å nå i bakken... 1 2 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 (endret) AL123 skrev (38 minutter siden): selvfølgelig betydelig høyere klaring enn Porsche 911, eller 992 som dagens modell heter. Fritt fra minne ligger den på rundt 100mm. Dakar utgaven har 160mm fritt fra minne. Mercedes-Benz EQC Ground clearance unladen 145 mm Min cayenne ligger på rundt 190mm fremme i normal instilling, til sammenligning. Endret 23. oktober 2023 av Sjørøver Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 Sjørøver skrev (1 minutt siden): Fritt fra minne ligger den på rundt 100mm. Dakar utgaven har 160mm fritt fra minne. Mercedes-Benz EQC Ground clearance unladen 145 mm Min cayenne ligger på rundt 190mm fremme i normal instilling, til sammenligning. 88mm. Cayenne er en SUV, EQC er en crossover. Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 AL123 skrev (7 minutter siden): 88mm. Cayenne er en SUV, EQC er en crossover. Crossover er bare noe svada greier folk kan klistre på alt de vil. De er ganske like store i ytre mål. Cayenne er 2cm lengre og 4cm breiere. NAF omtaler det som en suv, som de burde. https://nye.naf.no/bilguiden/bilmodell/mercedes-benz-eqc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå