Hareena Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Beklager feil kategori, men jeg har funnet et nøkkelknippe og lurer på hva som er best å gjøre? Levere til politiet? Lenke til kommentar
leticia Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Står det navn på nøkkelknippet? Hvis ikke så blir det vel bare liggende hos politiet om ikke eieren selv tar kontakt med de da. Enkleste måten å få kontakt med eier på tenker jeg er via en lokal kjøpe bytte selge gruppe på facebook, da når den ut til ganske mange veldig fort. Om det ikke er noen som melder seg kan du levere nøklene til politiet etterpå? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Du får ta deg en runde i nabolaget og prøve nøklene i alle låsene du ser. Når du finner riktig lås har du eieren! 2 1 Lenke til kommentar
Bumoa Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Sjekk ut den lokale FB gruppa. Om ikke respons etter en stund kan du gi dem en runde med Hammeren og kaste den i søppelet. Da er det ingen som kan misbruke dem. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Hvis det er en butikk elns i nærheten av der du fant dem, kan du levere dem der. Hvis den som har mistet dem vet sånn omtrent hvor det skjedde, vil de forhøre seg i butikker i området. Ellers er deling på Hva skjer i/på...... - grupper på FB en god måte. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Hittegods skal leverast til politiet (og sttengt tatt kan du straffast med bøter for å ikkje gjere det) , unntaket er dersom du har funnet nøklane i ei verksemd som er open for offentlegheita slik som ein butikk, buss, og likande. I slike tilfelle skal du levere hittegodset til beteninga. Grunnen til at regelen er slik er at den som har mista noko skal vite kvar ein skal starte å leite. Reint praktisk så hadde eg prøvd meg med eit innlegg på f.eks. facebook (ikkje legg ut bilde som viser alle taggane på nøkkelen eller eventuelt serienummer), og med beskjed om at nøklane blir innlevert til politiet omndu ikkje får tak i eigaren innan x tid. 1 1 Lenke til kommentar
Hareena Skrevet 15. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2023 Vi fant ei Facebookgruppe med «funnet, mistet og tapt» i vår bydel og har postet det der. Tenker å levere inn til politivakta tirsdag. Det er ingen butikker eller bedrifter i nærheten, bare boliggater. Tenker noen våknet med større fylleangst enn normalt i dag. 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 En nøkkel KAN fortelle mye om hvem som eier den hvis nøklene er viktige! Er det en bilnøkkel på knippet? Mange av de nyere bilnøklene er ganske så lette å finne eieren på. Er det en system-nøkkel der? De bør også være veldig lette å finne eier til.. (Systemnøkler er som regel en nøkkel med et serie-nummer ..) Hvis det kun er mindre viktige nøkler er tipsene over her greie! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Heng opp en lapp de på nærmeste postkasse stativene, der det står mange postkasser samlet. Når ut til mange folk da. Ellers har jeg hørt at buss selskapet er en vanlig plass å levere inn hittegods. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 jeg ville levert til politiet og ferdig med det. Det er dit folk ringer hvis de har mistet noe. bare masse styr å henge oppslag i butikken, facebook etc. kan jo være flere som savner nøkler, og du blir nedringt av "blindspor" osv. 1 Lenke til kommentar
Hareena Skrevet 15. oktober 2023 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) Da kom det blid rødmusset, voksen kar på døra her, hentet nøklene og takket pent. Han tok selvkritikk;«slik går det når vi snubler rundt nattestid» 😅 Endret 15. oktober 2023 av Hareena 8 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 15. oktober 2023 Del Skrevet 15. oktober 2023 Hareena skrev (2 minutter siden): Da kom det blid rødmusset, voksen kar på døra her, hentet nøklene og takket pent. Han tok selvkritikk;«slik går det når vi snubler rundt nattestid» 😅 fulltreff med en gang ja, var heldig der 😀 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå