Gå til innhold

DVD-brenner som ikke koster skjorta!


Anbefalte innlegg

Vel, hiver meg på bølgen, og skal gå til anskaffelse av en DVD-brenner.

 

Har noen kriterier, dog:

 

1. Maksimum 1.300,-

2. Bra

3. Må støtte DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-R/RW og CD+R/RW

4. Må være en norsk side. Ikke ITButikken som er dansk osv.

5. Dere må gi en link direkte til produktet til nettbutikken (helst)

 

Ja, har dere noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker litt på NEC ND1300A. Såfremt de får den inn på lager i morgen, som de oppgir. Kan man stole på den datoen? "Bekreftet 15-01"?

 

Uansett, lindp, jeg var på det topicet, og hadde du lest litt nøyere, så var forslagene slik:

 

En DVD-brenner til 1600. Den overskrider da mitt budsjett på 1300.

Den som han også nevnte var en til 1215. Grei nok, men de hadde den bare på itbutikken, noe han selv sa i innlegget sitt. Les mine kriterier, så skjønner du hvorfor jeg ikke kjøpte akkurat den.

Lenke til kommentar

Du bør heller se på PikaOne sin DVD +/- brenner (4X DVD-/+R, 2x DVD-/+RW, 12X DVD-ROM, 40X CD-R, 24X CD-RW, 40X CD-ROM). Denne kan kjøpes hos MPX for kr 899. Denne brenneren er etter min mening en mye bedre enhet enn ND-1300A. Blant annet har PikaOne-brenneren 40x brennehastighet på CD-R, som er et "hav" foran de usle 16X'ene 1300A kan tilby. Så dette er et meget godt alternativ dersom du har begrenset med 5,25-tommers brønner (f.eks barebone-PCer) eller ikke vil ha 2 forskjellige optiske drev (DVD-brenner+CD-brenner).

 

Selv har jeg en Lite-On LDW-411S med samme spesifikasjoner som PikaOne-brenneren, er knallfornøyd med denne.

 

EDIT: Du handler mye hos MPX, så tipset mitt passer egentlig ganske så bra :-)

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar
Du bør heller se på PikaOne sin DVD +/- brenner (4X DVD-/+R, 2x DVD-/+RW, 12X DVD-ROM, 40X CD-R, 24X CD-RW, 40X CD-ROM). Denne kan kjøpes hos MPX for kr 899. Denne brenneren er etter min mening en mye bedre enhet enn ND-1300A. Blant annet har PikaOne-brenneren 40x brennehastighet på CD-R, som er et "hav" foran de usle 16X'ene 1300A kan tilby. Så dette er et meget godt alternativ dersom du har begrenset med 5,25-tommers brønner (f.eks barebone-PCer) eller ikke vil ha 2 forskjellige optiske drev (DVD-brenner+CD-brenner).

 

Selv har jeg en Lite-On LDW-411S med samme spesifikasjoner som PikaOne-brenneren, er knallfornøyd med denne.

 

EDIT: Du handler mye hos MPX, så tipset mitt passer egentlig ganske så bra :-)

Ok, nå var du evil, EvilEddie. :roll:

 

Hadde akkurat bestilt den andre, og så kommer du med et enda bedre tilbud. GREAT! Nå sitter jeg og angrer på kjøpet... :scared:

 

Velvel, min egen feil, når alt kommer til alt, men du kunne lært deg og svare litt fortere :D

Lenke til kommentar
Du bør heller se på PikaOne sin DVD +/- brenner (4X DVD-/+R, 2x DVD-/+RW, 12X DVD-ROM, 40X CD-R, 24X CD-RW, 40X CD-ROM). Denne kan kjøpes hos MPX for kr 899. Denne brenneren er etter min mening en mye bedre enhet enn ND-1300A. Blant annet har PikaOne-brenneren 40x brennehastighet på CD-R, som er et "hav" foran de usle 16X'ene 1300A kan tilby. Så dette er et meget godt alternativ dersom du har begrenset med 5,25-tommers brønner (f.eks barebone-PCer) eller ikke vil ha 2 forskjellige optiske drev (DVD-brenner+CD-brenner).

 

Selv har jeg en Lite-On LDW-411S med samme spesifikasjoner som PikaOne-brenneren, er knallfornøyd med denne.

 

EDIT: Du handler mye hos MPX, så tipset mitt passer egentlig ganske så bra :-)

Ok, nå var du evil, EvilEddie. :roll:

 

Hadde akkurat bestilt den andre, og så kommer du med et enda bedre tilbud. GREAT! Nå sitter jeg og angrer på kjøpet... :scared:

 

Velvel, min egen feil, når alt kommer til alt, men du kunne lært deg og svare litt fortere :D

angreretten er en fin bil eller? :blink:

Lenke til kommentar

Jeg har testa mange forskjellige cd-rom, cd-r, cd-rw og ikke så mange dvd+-rw gjennom tidene. Min erfaring er at selvom de har samme spesifikkasjoner betyr ikke det at alle er like bra. F.eks har plextor altid uten tvil vært best på audioripping på sine cd-r/rw brennere. Hva med støtte for kopiering av kopibeskyttede cd plater av spill? Ikke alle støtter dette særlig bra og det er heller aldrig oppgitt i spesifikasjoner. Blant annet har jeg veldig dårlig erfaring med både Asus og MSI cd-r/rw. De brenner dårlig kvalitet tilomed på vanlig cd-r i tillegg til masse annet tull og tøys. Støy f.eks.

 

Hvorfor skrike å hyle om 4x eller 8x? Dette er max snakk on 4 minutt raskere på full dvd. Men selvfølgelig ny generasjon kan ellers være mer medgjørlig og kompatibel ...

 

Ps! Har du akkurat lagt inn ordren er den åpen og kan slettes eller endres.

 

Pal

Endret av lindp
Lenke til kommentar

PikaOne er en BTC DRW1004IM som jeg har testet her: http://www.cdfreaks.com/article/133 - bare se bort fra at det er en litt spesiell versjon jeg har testet, ytelsen er den samme.

 

Lite-On LDW-411S: http://www.cdfreaks.com/article/127 - www.hwb.no selger Lite-On brennere!!

Retail(med 1 tom 4X DVD+RW plate og software) 8X Lite-On koster ca 1450,-

 

NEC ND-2500A (som er ca 3 ganger bedre enn NEC ND-1300A) koster rett over 1200 hos mpx.no og er også et bra valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...