Ole32 Skrevet 14. oktober 2023 Del Skrevet 14. oktober 2023 Hei har nett tatt opp båten min som er ein Nidlev 24 1978modell og lurar på om eg har fått plastpest Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 18. oktober 2023 Del Skrevet 18. oktober 2023 Plastpest er ikke så lett å se med tykk maling. Det er om oftest mange små hull i glassfiberen på ca 1-3mm i diameter.. Så om du googler plastpest, så finner du greie bilder av det. 1 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 18. oktober 2023 Del Skrevet 18. oktober 2023 Har ikke erfaring med plastpest, men alt jeg ser på bildene tyder på mange lag med gammelt bunnstoff som har erodert litt som gjør overflaten ujevn. 1 Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 19. oktober 2023 Del Skrevet 19. oktober 2023 Ville pusset jevnt før nytt bunnstoff påføres. Mindre vannmotstand og bedre fart/mindre forbruk.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 (endret) Kan tyde på at du har plastpest "blemmene", ta og stikk hull på den/m hvis det kommer ut en veske som lukter sterk eddiklukt har du pest. Begynn med sandblåsing/nedsliping av skroget, slip blemmene ned til du har ren glassfiber (de stor er i fåtall,de små er i hundretall) fyll opp fordypningene med glassfiber så epoksysparkel, epoksyprimer, samt bunnstoff. Det aller viktigste er og lese seg opp så man ikke driter seg ut, mange feller og gå i ved denne type jobbing for ukyndige. PS: tenker man og gjøre dette selv er det viktig og få slipt så fort som mulig så skroget/fordypningene har vinteren på og tørke ut Endret 23. oktober 2023 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå