DukeNukem3d Skrevet i går, 15:37 Rapporter Del Skrevet i går, 15:37 (endret) Snikpellik skrev (30 minutter siden): Jeg tror faktisk både jeg, media, eksperter, politikere og så godt som alle andre her i Norge vet veldig godt at Israel er et demokrati. Vanskelig å ta påstander som dette helt seriøst, synes jeg. Og vi som har vært litt i Israel vet også mye om at det knapt finnes et land med mer intern stridighet, der det går sport i å være uenig. Jeg synes heller ikke noe om at du forsøker å implisere at jeg generaliserer jøder. Hvorfor finnes ikke denne uenigheten i Palestina og i arabiske land tror du? At denne uenigheten finnes er et argument FOR Israel, ikke MOT Israel slik en del virker å tro. Og dermed cherrypicker de Haaretz, Gideon Levy og andre sine mest spissformulerte utsagn mot egne myndigheter. Vel vitende om at man ikke kan gjøre det samme andre veien, for der risikerer man livet hvis man skulle uttale seg mot palestinske myndigheter eller egen diktator i et eller annet arabisk land. Noen prater dog plutselig langt mer etter de har flyttet til f.eks USA.. Det er en del kritisk som er sagt i og om Norge også. Skattepolitikk, flyktningpolitikk, vårt barnevern, eldreomsorg, vår deltagelse i diverse kriger som bombingen av Libya. Men det ville ikke gitt noe riktig inntrykk av Norge og våre verdier mener jeg å bare prate om dette og utelate alt annet som er fint med Norge. Endret i går, 15:41 av DukeNukem3d 4 1 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet i går, 17:15 Rapporter Del Skrevet i går, 17:15 Skal visstnok ha vært ca 5000 Hamas-krigere der. Så om en tredjedel er tatt allerede ut så får vi krysse fingrene for en snarlig kollaps. https://www.adressa.no/nyheter/utenriks/i/8qObmd/israel-hevder-aa-ha-eliminert-900-terroragenter-i-jabalia 4 Lenke til kommentar
rabler Skrevet i går, 18:20 Rapporter Del Skrevet i går, 18:20 2 hours ago, DukeNukem3d said: Hvorfor finnes ikke denne uenigheten i Palestina og i arabiske land tror du? Fordi Israel under Netanyahu aktivt har motarbeidet og sabotert alle tilløp til demokrati i Palestina. 4 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet i går, 18:55 Rapporter Del Skrevet i går, 18:55 rabler skrev (33 minutter siden): Fordi Israel under Netanyahu aktivt har motarbeidet og sabotert alle tilløp til demokrati i Palestina. Bibi hindrer palestinere på Gaza i å feks fordømme Hamas for åpent kamera? Eller de støtter Hamas alle som en? 5 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet i går, 19:16 Forfatter Rapporter Del Skrevet i går, 19:16 (endret) DukeNukem3d skrev (3 timer siden): Hvorfor finnes ikke denne uenigheten i Palestina og i arabiske land tror du? At denne uenigheten finnes er et argument FOR Israel, ikke MOT Israel slik en del virker å tro. Og dermed cherrypicker de Haaretz, Gideon Levy og andre sine mest spissformulerte utsagn mot egne myndigheter. Vel vitende om at man ikke kan gjøre det samme andre veien, for der risikerer man livet hvis man skulle uttale seg mot palestinske myndigheter eller egen diktator i et eller annet arabisk land. Noen prater dog plutselig langt mer etter de har flyttet til f.eks USA.. Det er en del kritisk som er sagt i og om Norge også. Skattepolitikk, flyktningpolitikk, vårt barnevern, eldreomsorg, vår deltagelse i diverse kriger som bombingen av Libya. Men det ville ikke gitt noe riktig inntrykk av Norge og våre verdier mener jeg å bare prate om dette og utelate alt annet som er fint med Norge. Dette skjønte jeg ikke helt, hverken hva du mener her, hva det har å gjøre med mitt innlegg eller hva den tidligere israelske statsministeren uttalte om Netanyahu. Hva mener du med for og mot Israel her? Når israelere kritiserer Netanyahu er det jo ikke fordi de er mot Israel, men mot hans politikk. Endret i går, 19:17 av Snikpellik 5 Lenke til kommentar
Joeal88 Skrevet 23 timer siden Rapporter Del Skrevet 23 timer siden rabler skrev (2 timer siden): Fordi Israel under Netanyahu aktivt har motarbeidet og sabotert alle tilløp til demokrati i Palestina. Palestinerne har selv stemt frem Hamas, de vet ikke hva demokrati er. Og det vil ikke bli fred i Gaza før Palestina ev anerkjenner staten Israel, noe som selvsagt kommer aldri til å skje. 4 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 23 timer siden Rapporter Del Skrevet 23 timer siden (endret) Snikpellik skrev (På 2.11.2024 den 3:30 PM): Her er hele CNN-intervjuet med den tidligere israelske statsministeren Olmert i tekstform: https://transcripts.cnn.com/show/ampr/date/2024-10-29/segment/01 ... og her i videoform: https://edition.cnn.com/2024/10/29/Tv/video/amanpour-olmert-kidwa Det aktuelle sitatet: "The real enemy that we have is not Iran, which is an enemy, is not Hezbollah, which is an enemy, is not Hamas, which is an enemy. The real enemy is from within. The messianic, crazy, extreme groups of Israelis that think that they can kick out the Palestinians and annex the territories. I'm fighting against them, I'm campaigning against them, and I think that this is incumbent upon the Israeli present government and Netanyahu. Unfortunately, Netanyahu depends on them politically to the extent that he close his eyes and he allows them to do things which are totally intolerable and unacceptable." Akkurat, så påstandene om at han har sagt Hamas og hizbollah ikke er en fiende er, som vanlig, løgn... Endret 23 timer siden av Tussi 1 2 1 Lenke til kommentar
UglaSukk Skrevet 22 timer siden Rapporter Del Skrevet 22 timer siden Tussi skrev (1 time siden): Akkurat, så påstandene om at han har sagt Hamas og hizbollah ikke er en fiende er, som vanlig, løgn... Regner med dette var til meg. Jeg skrev: "Ehud Olmert, tidligere israelsk statsminister, sier at Israels verste fiende er ikke Hamas, Hezbollah eller Iran. Det er ekstremistene i egne rekker " Det er jo det han sier. Hamas etc. er fiender, men den verste fienden.... 1 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 22 timer siden Rapporter Del Skrevet 22 timer siden UglaSukk skrev (2 minutter siden): Regner med dette var til meg. Jeg skrev: "Ehud Olmert, tidligere israelsk statsminister, sier at Israels verste fiende er ikke Hamas, Hezbollah eller Iran. Det er ekstremistene i egne rekker " Det er jo det han sier. Hamas etc. er fiender, men den verste fienden.... Jeg siktet til flere ulike steder jeg har sett denne kommentaren der man hevder han ikke kaller dem fiender i det hele tatt.. face, x God natt 3 Lenke til kommentar
hocanee Skrevet 15 timer siden Rapporter Del Skrevet 15 timer siden 10 hours ago, rabler said: Fordi Israel under Netanyahu aktivt har motarbeidet og sabotert alle tilløp til demokrati i Palestina. Demokrati og islam kan ikke brukes i samme setning. Palestina hadde aldri vært demokratisk uansett omstendigheter. 3 2 Lenke til kommentar
UglaSukk Skrevet 9 timer siden Rapporter Del Skrevet 9 timer siden "Spionasjeskandalen ryster den italienske regjeringa. Ifølge italiensk presse er Mossad knyttet til et Milano-basert privat etterforskningsfirma ved navn Equalize, bemannet av nåværende og tidligere medlemmer av Italias sikkerhetstjenester. Etterforskningsfirmaet er anklaget for å ha stjålet personlig informasjon fra italienske toppolitikere og offentlige personer, angivelig med hensikt å bruke disse dataene til utpressing." https://deftechtimes.com/scandal-links-mossad-to-espionage-plot-targeting-giorgia-meloni/ 2 Lenke til kommentar
rozon Skrevet 8 timer siden Rapporter Del Skrevet 8 timer siden 31 minutes ago, UglaSukk said: "Spionasjeskandalen ryster den italienske regjeringa. Ifølge italiensk presse er Mossad knyttet til et Milano-basert privat etterforskningsfirma ved navn Equalize, bemannet av nåværende og tidligere medlemmer av Italias sikkerhetstjenester. Etterforskningsfirmaet er anklaget for å ha stjålet personlig informasjon fra italienske toppolitikere og offentlige personer, angivelig med hensikt å bruke disse dataene til utpressing." https://deftechtimes.com/scandal-links-mossad-to-espionage-plot-targeting-giorgia-meloni/ Det er verd å merke seg at slike påstander ofte er vanskelige å verifisere, og det er foreløpig ingen offisielle bekreftelser på disse anklagene. DefTechTimes er ikke en kjent eller etablert nyhetskilde, og det er begrenset informasjon tilgjengelig om deres troverdighet. Videre er det ingen bekreftelser fra anerkjente medier eller offisielle kilder som støtter disse påstandene. Uten ytterligere bevis eller bekreftelser fra pålitelige kilder, er det vanskelig å vurdere sannhetsgehalten i disse anklagene. 1 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 8 timer siden Rapporter Del Skrevet 8 timer siden 1 hour ago, UglaSukk said: "Spionasjeskandalen ryster den italienske regjeringa. Ifølge italiensk presse er Mossad knyttet til et Milano-basert privat etterforskningsfirma ved navn Equalize, bemannet av nåværende og tidligere medlemmer av Italias sikkerhetstjenester. Etterforskningsfirmaet er anklaget for å ha stjålet personlig informasjon fra italienske toppolitikere og offentlige personer, angivelig med hensikt å bruke disse dataene til utpressing." https://deftechtimes.com/scandal-links-mossad-to-espionage-plot-targeting-giorgia-meloni/ Skal Israelvennene ta dette på alvor, må du bruke deres egne kilder. https://m.jpost.com/international/article-826831 Stor skandale i Italia, bare et enkelt googlesøk unna. Så blir det vanskeligere å nekte å forholde seg til det ved å klage på kilden. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå