Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (2 minutter siden):

Nei, IDF har aldri hevdet at det ikke var sivile tap

Nei, jeg glemte versjonen om at det alltid er en Hamas-person i nærheten når de sprenger noen titalls sivile i lufta. Hvis de skynder seg og kaste et grønt flagg opp på ruinhaugen ser det jo litt mer troverdig ut.

Endret av Folkflesk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (6 minutter siden):

Og i følge IDF så er det ingen sivile tap - alle er militante.

Artig å se disse to svart-hvit-versjonene av virkeligheten. Omtrent like troverdige.

Vet ikke hva IDF har sagt. Men Bibi selv har sagt at det er sånn ca 50/50.

Så den perfekte assymmetrien i dette ... er der jo ikke...rett og slett...

Du selv da? Hva vil du anslå sivil vs stridende ratioen til å være?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg glemte versjonen om at det alltid er en Hamas-person i nærheten når de sprenger noen titalls sivile i lufta. Hvis de skynder seg og kaste et grønt flagg opp på ruinhaugen ser det jo litt mer troverdig ut.

For en idiotisk kommentar på et svar på en løgn... 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

https://www.voanews.com/a/israel-publishes-new-civilian-death-toll-in-gaza/7622032.html

IDF: Earlier this month, Israel's government offered its first estimate of the operation's death toll, saying its troops have killed 14,000 terrorists and 16,000 civilians.

Hamas: In Gaza, the Hamas-run Ministry of Health says 35,000 people have died, and that it has “fully identified” nearly 25,000 of the dead.

Min kommentar: Tar begge rapportene med en klype salt. Det er mye tåke i krig, så sannheten ligger et sted i mellom ytterpunktene.

Endret av rozon
La til min kommentar
  • Liker 5
Lenke til kommentar
rozon skrev (8 minutter siden):

https://www.voanews.com/a/israel-publishes-new-civilian-death-toll-in-gaza/7622032.html

IDF: Earlier this month, Israel's government offered its first estimate of the operation's death toll, saying its troops have killed 14,000 terrorists and 16,000 civilians.

Hamas: In Gaza, the Hamas-run Ministry of Health says 35,000 people have died, and that it has “fully identified” nearly 25,000 of the dead.

Min kommentar: Tar begge rapportene med en klype salt. Det er mye tåke i krig, så sannheten ligger et sted i mellom ytterpunktene.

Jeg vil tro 2 av 3 døde er sivile... Men det er bare hva jeg antar 

Endret av Tussi
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (14 minutter siden):

Vet ikke hva IDF har sagt. Men Bibi selv har sagt at det er sånn ca 50/50.

Man kan ta utgangspunkt i at omtrent 100/0 av det som kommer ut av kjeften til den mannen er ren løgn.

I denne artikkelen står det at IDF erkjenner at det er 2 sivile døde per militant: 

https://www.google.com/amp/s/thehill.com/opinion/international/4777940-idf-gaza-civilian-harm/amp/

Det er uansett en brutal nedslakting av sivile vi snakker om, så gidder ikke å diskutere hvor "humant" dette er sammenlignet med Pol Pot.

Endret av Folkflesk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (6 minutter siden):

Ok. Så når du sa at IDF sier at det dør ingen sivile så løy du rett og slett?

Ja, omtrent like mye som den som sa at Hamas sier de ikke har mistet en eneste kriger hittil.

Selvsagt prøver begge å skjønnmale tallene sine. Og innrømmelsen til IDF må vel ha vært en glipp, gitt at Netanyahu sine fake tall var Israels offisielle.

Endret av Folkflesk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (2 minutter siden):

Ja, omtrent like mye som den som sa at Hamas sier de ikke har mistet en eneste kriger hittil.

Selvsagt prøver begge å skjønnmale tallene sine.

Så både du og Hamas lyver, hva er poenget med det? Er ikke poenget med diskusjon å få frem fakta og sitt syn? Ikke drive og tulle sånn?

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (1 minutt siden):

Har ikke telt løgner fra deg tidligere så vanskelig å si. Men med den løgnen du ble tatt i nå så er stillingen mellom meg og deg 1-0 i min favør.

 

Ok, bra at du fikk det målet/løgnen iallefall. Slit den med helsa.

Endret av Folkflesk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
8 hours ago, rozon said:

Hvis de finansierer terror, eller av andre årsaker gjør seg selv til et gyldig mål. 

 

Alle som kjøper israelsk statsgjeld er med på å finansiere krigen, og er av den grunn legitime mål, i følge Israels egne kriterier.

Vi får alle håpe at motstandsbevegelsen begrenser seg til israelske institusjoner, og ikke gjør som Israel, bomber tredjeland.

Endret av Rhabagatz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...