Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

RookieNO skrev (9 minutter siden):

Hør her; jeg er som oftest rykende uenig med Rabbagasten i det aller meste, men hvis man ikke skjønner hvorfor ikke det øverste hodet for FN ikke kan juble for et dødsfall, uansett på hvem det skulle være, så er det på tide med en fot i bakken!

FN representerer 193 nasjoner i hele verden, da også de man anser som fiender av sitt eget levesett. Hvis de ikke skulle fremstå som nøytrale så kunne de ikke hatt posisjonen de faktisk har.

I dette tilfellet så får man nesten konkludere med at mangelen på kritikk av drapet viser at FN jubler så godt de kan...

Så på akkurat den biten følger jeg Rabbagasten, men ikke alt det andre han kommer med rundt denne saken.

Vet ikke om de mener han skal "juble", det er vel en uttalelse i samme gate som det brede lag av statsledere har kommet med.

Det må også sees i kontekst av med mye av uttalelsene han har kommet med har det vært et mønster som fremstår som selektivt og biased osv.

Er enig i at FN-lederen har en litt annen rolle enn statsledere og andre forventninger om hva som er passende(her vil man måtte sjekke opp mot andre figurer som har dødd og om FN-lederen har uttalt seg, men whatever)

Jeg har ikke noe problem med å være enig med din begrunnelse, men din begrunnelse er jo noe nokså annen enn den vi fikk servert tidligere. Var egentlig begrunnelsen jeg ble nysgjerrig og fascinert av .

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Er det vanlig at motstandere får en rettsak midt i en krig?

Det er så fryktelig mye rart man skal høre. Men de som er anti-israel har i det minste en kreativitet fra en annen verden. At Israel skulle trenge å ha en rettsak for denne banditten i en krig er åpenbart tøv. Hadde han derimot overgitt seg frivillig og avsluttet krigen...

Tilogmed slakteren fra Auschwitz fikk en rettssak i Israel. Det er ikke det at de ikke vil stille folk for retten, men de ofrer ikke egne liv for å ta en terrorist i live i aktiv kamp. Det burde være innlysende 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...