Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FriskLuft skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke sinna for at Israel klarte å ta denne terroristen,men jeg er forbannet på måten de går frem på. I bunn og grunn ser det nesten ut som om de har samlet 100 personer og blant dem er det 10 terrorister. Da skyter Israel alle 100 og jubler for ar de klarte å ta 10 terrorister..Det er jo den dynamikken som har vært gjeldende i denne krigen og som jeg finner vanskelig å akseptere

 

For noe tullprat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Tussi said:

Utomrettslig drap? Er det ikke du som er så opptatt av at Hamas er soldater i krig, og en militærbevegelse? Også kaller du det et utenomrettslig drap når en person blir drept i regulære stridigheter der man skyter på en som nettopp kastey granater mot en? Nå må du bestemme deg her, dette blir for dumt

Det var et drap, og det har ikke vært noen rettssak, så det er et utenomrettslig drap.

Men jeg registrerer at du er n-te israelvennen som reagerer. Jeg skal gi dere det. Jeg var litt upresis. Dette var ikke et målrettet angrep mot en boligblokk der man sprengte en navngitt terrorist på vedkommedes folkeregistrerte adresse, i tillegg til hans famille og nabofamiliene. Det var ikke en likvidering, som jo er det man tenker på som utenomrettslige drap.

Men det spiller ingen rolle for poenget mitt. Poenget mitt var Israels latterlige FN-bashing. I dette tilfelle fordi FN-sjefen ikke jubler, noe han selvfølgelig ikke kan gjøre. Israel forsøker å normalisere ekstremposisjonen om at alt de gjør er innafor fordi de sloss mot onde terrorister, og later som at FN-sjefen gjør en feil når han ikke jubler. Men FN-sjefens rolle tilsier at han ikke kan juble, noe du kan lese om over. Men det holder å nevne ICJ og ICC. Men det er kanskje ikke det du vil diskutere, trolig fordi du ser poenget....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (24 minutter siden):

Det var et drap, og det har ikke vært noen rettssak, så det er et utenomrettslig drap

Da antar jeg du mener alle drap på israelske soldater er det samme....

Israels reaksjon ift FN har jeg egentlig ikke fått med meg enda,  eller FNs reaksjon

Endret av Tussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 time siden):

Det er ingen tvil om at denne krigen har langt flere døde sivile ift stridende enn tidligere kriger...

Gjennomsnittet i urbane kriger hvor eksplosiver har blitt brukt har vært 90% sivile. For å komme over 90% sivile i denne krigen kan man ikke engang bruke estimatet på 6000 drepte militante fra kilden i Hamas fra februar. 

Endret av Svala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Svala skrev (2 minutter siden):

Gjennomsnittet i urbane kriger hvor eksplosiver har blitt brukt har vært 90% sivile. For å komme over 90% sivile i denne krigen kan man ikke engang bruke estimatet på 6000 drepte militante fra kilden i Hamas fra februar. 

 Nå tenkte  jeg ift tidligere Gaza-kriger, der IDF har vært mer forsiktige 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (1 time siden):

Det var et drap, og det har ikke vært noen rettssak, så det er et utenomrettslig drap.

Er det vanlig at motstandere får en rettsak midt i en krig?

Det er så fryktelig mye rart man skal høre. Men de som er anti-israel har i det minste en kreativitet fra en annen verden. At Israel skulle trenge å ha en rettsak for denne banditten i en krig er åpenbart tøv. Hadde han derimot overgitt seg frivillig og avsluttet krigen...

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...