Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Ballalaika skrev (7 minutter siden):

At han som har forårsaket helvete de sitter i er død.

Og så er de et skritt nærmere fred så fort noen finner nøkkelen til gislene og slipper dem ut.

"Yes, I æm a smart Norwegian sitting 4000 km to the nårt of you who løv the Great State of Israel and think you should be verri greitfull inspite of them killing tens of tausends of you and smæshing up all your homes. You now have to løv them like me!"

Endret av Folkflesk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folkflesk skrev (6 minutter siden):

"Yes, I æm a smart Norwegian sitting 4000 km to the nårt of you who løv the Great State of Israel and think you should be verri greitfull inspite of them killing tens of tausends of you and smæshing up all your homes. You now have to løv them like me!"

Du sitter ikke i Norge altså? Hvordan vet du at jeg sitter der da?

Jeg sa aldri at de skulle takke israelerne, det var noe du kom med helt på egen hånd. Bare at de skulle være godt fornøyd med at han er borte.

Tenkte kanskje at du var glad på folket på Gaza sine vegne sine siden de er et skritt nærmere fred.

Men det fordrer kanskje at man bryr seg om sivilbefolkningen i utgangspunktet ... og ønsker fred. IDK.

Endret av Ballalaika
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (8 minutter siden):

Du sitter ikke i Norge altså? Hvordan vet du at jeg sitter der da?

Jeg sa aldri at de skulle takke israelerne, det var noe du kom med helt på egen hånd. Bare at de skulle være glad han er borte.

Tenkte kanskje at du var glad på folket på Gaza sine vegne sine siden de er et skritt nærmere fred.

Men det fordrer kanskje at man bryr seg om sivilbefolkningen i utgangspunktet ... og ønsker fred. IDK.

Du har jo faktisk ikke sagt et eneste kritisk ord om IDF eller Israel i alle dine innlegg. Og så snakker du om at du bryr deg om en sivilbefolkning der 98% i beste fall anser IDF som en gjeng brutale slaktere, ut i fra sine egne opplevelser med dem. 

Jeg skulle ønske du fikk i oppdrag å dra ned dit og forklare dem, mens du går mellom teltleire og ruin-hauger, at IDF egentlig representer godhet og menneskelighet. Jeg skulle faktisk ha betalt flybilletten selv hvis du var modig nok til å påta deg et slikt oppdrag. Ville blitt en festlig opplevelse.

Endret av Folkflesk
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (3 minutter siden):

Du har jo faktisk ikke sagt et eneste kritisk ord om IDF eller Israel i alle dine innlegg. Og så snakker du om at du bryr deg om en sivilbefolkning der 98% i beste fall anser IDF som en gjeng brutale slaktere, ut i fra sine egne opplevelser med dem. 

Jeg skulle ønske du fikk i oppdrag å dra ned dit og forklare dem, mens du går mellom teltleire og ruin-hauger, at IDF egentlig representer godhet og menneskelighet. Jeg skulle faktisk ha betalt flybilletten selv hvis du var modig nok til å påta deg et slikt oppdrag. Ville blitt en festlig opplevelse.

Jeg har forsåvidt aldri sagt jeg bryr meg så mye om sivilbefolkningen hverken her eller der.

Jeg sier bare at for de som bryr seg om sivilbefolkningen er dette en gledens dag. Men for noen er det visst ikke det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (27 minutter siden):

Jeg har forsåvidt aldri sagt jeg bryr meg så mye om sivilbefolkningen hverken her eller der.

Jeg sier bare at for de som bryr seg om sivilbefolkningen er dette en gledens dag. Men for noen er det visst ikke det...

Nei, det er 40 000 grunner til at det ikke er en gledens dag verken i dag, i morgen, neste uke eller neste år for det voldtatte folket i Gaza. Selv om du sikkert har din egen private hannuka-fest eller hvordan du nå feirer dette.

Endret av Folkflesk
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (12 minutter siden):

Nei, det er 40 000 grunner til at det ikke er en gledens dag for de der nede, selv om du sikkert har din egen hannuka-fest eller hvordan du nå feirer slikt.

Det er 40000 grunner til at det siste året ikke har vært et gledens år for de der nede. Når nå arkitekten bak annus horribilis er borte og med det håpet om fred høyner, skulle man tro det var rom for litt glede.

Kan spørre litt enklere kanskje:

Uavhengig av om det er ønsketenkning eller ikke, krysser du fingrene for at Sinwars død er en katalysator for at Hamas frigir gislene og gir seg/kapitulerer?

Endret av Ballalaika
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (1 time siden):

Det er 40000 grunner til at det siste året ikke har vært et gledens år for de der nede. Når nå arkitekten bak annus horribilis er borte og med det håpet om fred høyner, skulle man tro det var rom for litt glede.

Kan spørre litt enklere kanskje:

Uavhengig av om det er ønsketenkning eller ikke, krysser du fingrene for at Sinwars død er en katalysator for at Hamas frigir gislene og gir seg/kapitulerer?

Du vet likegodt som meg at det er som å tro på julenissen. De gislene er det bare å glemme. Lederen deres er en psykopat som kommer til å fortsette å krige for å holde seg ved makten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...