Folkflesk Skrevet 17. oktober Del Skrevet 17. oktober (endret) Ballalaika skrev (7 minutter siden): At han som har forårsaket helvete de sitter i er død. Og så er de et skritt nærmere fred så fort noen finner nøkkelen til gislene og slipper dem ut. "Yes, I æm a smart Norwegian sitting 4000 km to the nårt of you who løv the Great State of Israel and think you should be verri greitfull inspite of them killing tens of tausends of you and smæshing up all your homes. You now have to løv them like me!" Endret 17. oktober av Folkflesk 5 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Ballalaika Skrevet 17. oktober Populært innlegg Del Skrevet 17. oktober (endret) Folkflesk skrev (6 minutter siden): "Yes, I æm a smart Norwegian sitting 4000 km to the nårt of you who løv the Great State of Israel and think you should be verri greitfull inspite of them killing tens of tausends of you and smæshing up all your homes. You now have to løv them like me!" Du sitter ikke i Norge altså? Hvordan vet du at jeg sitter der da? Jeg sa aldri at de skulle takke israelerne, det var noe du kom med helt på egen hånd. Bare at de skulle være godt fornøyd med at han er borte. Tenkte kanskje at du var glad på folket på Gaza sine vegne sine siden de er et skritt nærmere fred. Men det fordrer kanskje at man bryr seg om sivilbefolkningen i utgangspunktet ... og ønsker fred. IDK. Endret 17. oktober av Ballalaika 10 Lenke til kommentar
Folkflesk Skrevet 17. oktober Del Skrevet 17. oktober (endret) Ballalaika skrev (8 minutter siden): Du sitter ikke i Norge altså? Hvordan vet du at jeg sitter der da? Jeg sa aldri at de skulle takke israelerne, det var noe du kom med helt på egen hånd. Bare at de skulle være glad han er borte. Tenkte kanskje at du var glad på folket på Gaza sine vegne sine siden de er et skritt nærmere fred. Men det fordrer kanskje at man bryr seg om sivilbefolkningen i utgangspunktet ... og ønsker fred. IDK. Du har jo faktisk ikke sagt et eneste kritisk ord om IDF eller Israel i alle dine innlegg. Og så snakker du om at du bryr deg om en sivilbefolkning der 98% i beste fall anser IDF som en gjeng brutale slaktere, ut i fra sine egne opplevelser med dem. Jeg skulle ønske du fikk i oppdrag å dra ned dit og forklare dem, mens du går mellom teltleire og ruin-hauger, at IDF egentlig representer godhet og menneskelighet. Jeg skulle faktisk ha betalt flybilletten selv hvis du var modig nok til å påta deg et slikt oppdrag. Ville blitt en festlig opplevelse. Endret 17. oktober av Folkflesk 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Ballalaika Skrevet 17. oktober Populært innlegg Del Skrevet 17. oktober Folkflesk skrev (3 minutter siden): Du har jo faktisk ikke sagt et eneste kritisk ord om IDF eller Israel i alle dine innlegg. Og så snakker du om at du bryr deg om en sivilbefolkning der 98% i beste fall anser IDF som en gjeng brutale slaktere, ut i fra sine egne opplevelser med dem. Jeg skulle ønske du fikk i oppdrag å dra ned dit og forklare dem, mens du går mellom teltleire og ruin-hauger, at IDF egentlig representer godhet og menneskelighet. Jeg skulle faktisk ha betalt flybilletten selv hvis du var modig nok til å påta deg et slikt oppdrag. Ville blitt en festlig opplevelse. Jeg har forsåvidt aldri sagt jeg bryr meg så mye om sivilbefolkningen hverken her eller der. Jeg sier bare at for de som bryr seg om sivilbefolkningen er dette en gledens dag. Men for noen er det visst ikke det... 11 Lenke til kommentar
Folkflesk Skrevet 17. oktober Del Skrevet 17. oktober (endret) Ballalaika skrev (27 minutter siden): Jeg har forsåvidt aldri sagt jeg bryr meg så mye om sivilbefolkningen hverken her eller der. Jeg sier bare at for de som bryr seg om sivilbefolkningen er dette en gledens dag. Men for noen er det visst ikke det... Nei, det er 40 000 grunner til at det ikke er en gledens dag verken i dag, i morgen, neste uke eller neste år for det voldtatte folket i Gaza. Selv om du sikkert har din egen private hannuka-fest eller hvordan du nå feirer dette. Endret 17. oktober av Folkflesk 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Ballalaika Skrevet 17. oktober Populært innlegg Del Skrevet 17. oktober (endret) Folkflesk skrev (12 minutter siden): Nei, det er 40 000 grunner til at det ikke er en gledens dag for de der nede, selv om du sikkert har din egen hannuka-fest eller hvordan du nå feirer slikt. Det er 40000 grunner til at det siste året ikke har vært et gledens år for de der nede. Når nå arkitekten bak annus horribilis er borte og med det håpet om fred høyner, skulle man tro det var rom for litt glede. Kan spørre litt enklere kanskje: Uavhengig av om det er ønsketenkning eller ikke, krysser du fingrene for at Sinwars død er en katalysator for at Hamas frigir gislene og gir seg/kapitulerer? Endret 17. oktober av Ballalaika 8 1 1 Lenke til kommentar
Folkflesk Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Ballalaika skrev (1 time siden): Det er 40000 grunner til at det siste året ikke har vært et gledens år for de der nede. Når nå arkitekten bak annus horribilis er borte og med det håpet om fred høyner, skulle man tro det var rom for litt glede. Kan spørre litt enklere kanskje: Uavhengig av om det er ønsketenkning eller ikke, krysser du fingrene for at Sinwars død er en katalysator for at Hamas frigir gislene og gir seg/kapitulerer? Du vet likegodt som meg at det er som å tro på julenissen. De gislene er det bare å glemme. Lederen deres er en psykopat som kommer til å fortsette å krige for å holde seg ved makten. 4 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Folkflesk skrev (52 minutter siden): Du vet likegodt som meg at det er som å tro på julenissen. De gislene er det bare å glemme. Lederen deres er en psykopat som kommer til å fortsette å krige for å holde seg ved makten. Du så at jeg skrev "uavhengig av". Du får deg liksom ikke til å si noe om Hamas og at de bør gi seg. Merkelig .. 9 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 18. oktober Forfatter Del Skrevet 18. oktober Cecilie Hellestveit om den nye situasjonen med forsterket amerikansk og vestlig press mot Israel, samt hvorfor. Midtøsten-ekspert om USA-trussel: – En helt ny type press https://www.vg.no/nyheter/i/lw9yjk/midtoesten-ekspert-om-israels-krigfoering-massiv-og-giftig – Selv ikke amerikanere kan ta i det, sier folkerettsekspert Cecilie Hellestveit om situasjonen på Gaza. Israels nærmeste allierte truer med færre våpen dersom ikke Gazas innbyggere får nødhjelp. – Virkemiddelbruken på Gaza er i ferd med å bli så massiv og så giftig at selv ikke amerikanere kan ta i det. Dette legger en helt ny type press på Israel, sier hun. Hellestveit er ekspert på Midtøsten og krigens regler. Nå mener hun at forholdet mellom USA og Israel er inne i en ny fase. Dette handler først og fremst om USAs reaksjon på at israelske myndigheter systematisk hindrer nødhjelp til Gaza. – Denne uken skjedde det noe spesielt: USA ber Israel om bevis på at de ikke bruker sult som våpen på Gaza, og understreker også at Israel ikke kan tolke manglende respons på instruks som noe som gjør sivile palestinere til militære mål. Nå foreligger det mange indikatorer på at Israels praksis på Gaza i tilknytning til humanitær hjelp innebærer alvorlige brudd på reglene for krigføring, sier hun. USAs reaksjon tyder på at her foregår det ting som er strengt ulovlig. – Det som har gitt Israel handlingsrom hittil, er at de har stolt på USAs støtte i FNs sikkerhetsråd. Nå begynner Israel å nærme seg noen grenser. Vi ser et økende press fra USA og Storbritannia, som Israel aldri har opplevd tidligere, sier hun. 5 Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Folkflesk skrev (4 timer siden): Lederen deres er en psykopat som kommer til å fortsette å krige for å holde seg ved makten. Hæ, de drepte jo ham i går? 6 Lenke til kommentar
UglaSukk Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober "WAR CRIMES ON CAMERA: Israeli soldiers rigged the entire village of Mhaibib in Southern Lebanon with explosives, and then detonated the explosives, completely destroying the entire village." https://x.com/afshinrattansi/status/1846572845075144909 3 2 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Israels FN-bashing når kritiske, komiske nivåer. Nå klager de på at FN-sjefen ikke bejubler et utenomrettslig drap ... https://www.theguardian.com/world/live/2024/oct/18/middle-east-crisis-live-updates-yahya-sinwar-killed-hamas-leader-dead-gaza-israel-war-iran-lebanon 4 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) Rhabagatz' Israel-bashing når kritiske, komiske nivåer. Nå klager han på at terroristlederens likvidering var utenomrettslig ... Det er selvsagt realistisk at Sinwar, som har brutt palestinsk lov, idømmes 21 års fengsel og 10 års sikring i en palestinsk rett, og soner straffen i et palestinsk fengsel. Endret 18. oktober av Mannen med ljåen 8 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) 15 minutes ago, Mannen med ljåen said: Rhabagatz' Israel-bashing når kritiske, komiske nivåer. Nå klager han på at terroristlederens likvidering var utenomrettslig ... Det er selvsagt realistisk at Sinwar, som har brutt palestinsk lov, idømmes 21 års fengsel og 10 års sikring i en palestinsk rett, og soner straffen i et palestinsk fengsel. Her er du fullstendig bak mål. Vi må nesten forvente at folk forholder seg til det som faktiske skrives, og ikke går til angrep basert i egne vrangforestillinger om hva andre skriver. Hvis du ikke forstår hvorfor FN-sjefen ikke kan bejuble dette drapet, da kan ikke jeg hjelpe deg. Men det er altså dette, og Israels reaksjon, som er tema som jeg tar opp, ikke hva JEG mener om saken. Endret 18. oktober av Rhabagatz 4 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) Hvordan vil du realistisk få Sinwar dømt? Må jo reformere det palestinske rettsvesenet først, de har antakelig ikke etterlyst ham engang. Endret 18. oktober av Mannen med ljåen 5 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Just now, Mannen med ljåen said: Hvordan vil du realistisk få Sinwar dømt? Må jo reformere det palestinske rettsvesenet først, de har antakelig ikke etterlyst ham engang. Du er fortsatt helt bak mål. Jeg vil ikke debattere med folk som ikke forholder seg til det jeg faktisk skriver. 4 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Kan du forholde deg til at Sinwar var en terrorist og massemorder, og måtte stoppes? Men at palestinske myndigheter er fullstendig ute av stand til å stoppe sin egen leder, så Israel måtte hjelpe dem med det? 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg rozon Skrevet 18. oktober Populært innlegg Del Skrevet 18. oktober 25 minutes ago, Rhabagatz said: et utenomrettslig drap ... Når en person er en aktiv krigførende i en væpnet konflikt, vil et angrep på ham normalt ikke anses som et utenomrettslig drap, men snarere som en del av militære operasjoner. På tide du tar helg med piss preiket? 12 1 1 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober (endret) 13 minutes ago, rozon said: Når en person er en aktiv krigførende i en væpnet konflikt, vil et angrep på ham normalt ikke anses som et utenomrettslig drap, men snarere som en del av militære operasjoner. På tide du tar helg med piss preiket? Det er ingen tvil om at Israel gjennomfører utenomrettslige drap i Gaza. Men klart, denne sammenblandingen av ordene terrorisme og krig brukes for å tilsløre realiteten. Men fokuset mitt er på at FN-lederen, som representant for den institusjonen som skal opprettholde folkeretten, ikke kan bejuble at folk drepes i krig. Uansett hvem det er. Endret 18. oktober av Rhabagatz 2 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 18. oktober Del Skrevet 18. oktober Rhabagatz skrev (11 minutter siden): Her er du fullstendig bak mål. Vi må nesten forvente at folk forholder seg til det som faktiske skrives, og ikke går til angrep basert i egne vrangforestillinger om hva andre skriver. Hvis du ikke forstår hvorfor FN-sjefen ikke kan bejuble dette drapet, da kan ikke jeg hjelpe deg. Men det er altså dette, og Israels reaksjon, som er tema som jeg tar opp, ikke hva JEG mener om saken. Jeg forstår heller ikke hvorfor, mulig du kan forklare. 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå