Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Ballalaika skrev (7 minutter siden):

Og jeg tviler på at du er en av dem som bryr seg om barna på Gaza - eller Sør-libanon.

Så da får vi tvile på hverandre og kalle det uavgjort.

Man kunne jo spurt de sivile i Gaza eller Libanon om de ville hatt min våpenhvile eller ditt frikort til Netanyahu til å fortsette herjingene til en eller gang i fremtiden som han selv bestemmer.

Du ville sikkert fått stor gehør.

Endret av Folkflesk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folkflesk skrev (1 minutt siden):

Man kunne jo spurt de sivile i Gaza eller Libanon om de ville hatt min våpenhvile eller ditt frikort til Netanyahu til å fortsette herjingene til en eller gang i fremtiden som han selv bestemmer.

Du ville sikkert fått stor gehør.

Jeg snakket først og fremst om barna. De sivile har vel litt ymse meninger. Jeg tipper de vil ha fred.

Hamas vil ha krig. Og du virker fornøyd med å la Hamas bestemme at det skal være krig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (6 minutter siden):

Jeg snakket først og fremst om barna. De sivile har vel litt ymse meninger. Jeg tipper de vil ha fred.

Hamas vil ha krig. Og du virker fornøyd med å la Hamas bestemme at det skal være krig. 

Jeg ønsker i første omgang en våpenhvile av hensyn til at nye tusener sivile vil bli drept i ukene fremover hvis det ikke skjer.

Dette vet du likegodt som meg, så da kan du være ærlig nok til å si at du synes disse tusener av sivile er en pris som er verdt å betale. For en eller plan stadig færre greier å se at galingen Netanyahu har.

Endret av Folkflesk
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (2 minutter siden):

Jeg ønsker i første omgang en våpenhvile av hensyn til at nye tusener sivile vil bli drept i ukene fremover hvis det ikke skjer.

Dette vet du likegodt som meg, så da kan du være ærlig nok til å si at du synes de tusener sivile er en prisen som er verdt å betale.

Om Hamas gir seg er man ferdig med hele greia. Da trenger man ingen våpenhvile. Om du ikke kan være ærlig nok til å innrømme at du vil at Hamas skal få fortsette kan du spare deg for å sette min ærlighet i tvil.

Endret av Ballalaika
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (7 minutter siden):

Om Hamas gir seg er man ferdig med hele greia. Da trenger man ingen våpenhvile. Om du ikke kan være ærlig nok til å innrømme at du vil at Hamas skal få fortsette kan du spare deg for å sette min ærlighet i tvil.

Hamas-støtte ja. Tror du har mistet det meste av virkelighetsorientering. Kanskje det trengs for å støtte dette blodbadet dag ut og dag inn. Ingen vits å gå videre med deg iallefall.

Endret av Folkflesk
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (24 minutter siden):

Dette er det nærmeste jeg har sett kritikk mot Hamas fra deg. Får kalle det fremgang.

Vel - om det gjør deg i bedre humør kan jeg gjerne omtale Hamas som djevelen selv. Jeg mener ondskapen de har vist gjennom 7 oktober angrepet viser at de bør likestilles med djevelen. Men det finnes en ondskap i universet som er verre - og det er den som trekker på avtrekkeren for å drepe djevelen og tar med seg uskyldige barn i døden.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (3 minutter siden):

Hamas-støtte ja. Tror du har mistet det meste av virkelighetsorientering. Kanskje det trengs for å støtte dette blodbadet dag ut og dag inn. Ingen vits å gå videre med deg iallefall.

Tror ikke det blir noe som ligner varig fred der om ikke Hamas taes ut nei. Og Hamas er snart ferdigkokt så helt mangel på virkelighetsorientering er det ikke å vente på Hamas' endelikt. Forhåpentlig jo før jo heller. Så man får en slutt på krigen. Men de har vel tenkt å seigpine så mange døde palestinere de kan før de gir seg dessverre.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (2 minutter siden):

Vel - om det gjør deg i bedre humør kan jeg gjerne omtale Hamas som djevelen selv. Jeg mener ondskapen de har vist gjennom 7 oktober angrepet viser at de bør likestilles med djevelen. Men det finnes en ondskap i universet som er verre - og det er den som trekker på avtrekkeren for å drepe djevelen og tar med seg uskyldige barn i døden.

Ja, eller at den som hindrer djevelen fra å utøve ondskapen sin ikke er den onde.

Så kan man alltids diskutere hvor mange egg som kreves for å lage en omelett.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (Akkurat nå):

Tror ikke det blir noe som ligner varig fred der om ikke Hamas taes ut nei. Og Hamas er snart ferdigkokt så helt mangel på virkelighetsorientering er det ikke å vente på Hamas' endelikt. Forhåpentlig jo før jo heller. Så man får en slutt på krigen. Men de har vel tenkt å seigpine så mange døde palestinere de kan før de gir seg dessverre.

Hvor fjern kan man være - Hamas er ikke ferdig. IDF har akkurat gitt næring til mer hat som vil komme de neste 20-50 år

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (Akkurat nå):

Ja, eller at den som hindrer djevelen fra å utøve ondskapen sin ikke er den onde.

Så kan man alltids diskutere hvor mange egg som kreves for å lage en omelett.

Jo - det er dette som er galskapen i hodet på det som støtter måten Israel agerer på. Vi kan alle være enige om at Hamas må bort - men de kan ikke få dem bort med våpen - det er ideen og tankene de må ta - den tar de aldri bort med våpen. Og det verste er jo at Israel agererer slik at de tar med seg uskyldige i døden også.

Vi kan være enige i målet - men midlet de bruker er galt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (3 minutter siden):

Jo - det er dette som er galskapen i hodet på det som støtter måten Israel agerer på. Vi kan alle være enige om at Hamas må bort - men de kan ikke få dem bort med våpen - det er ideen og tankene de må ta - den tar de aldri bort med våpen. Og det verste er jo at Israel agererer slik at de tar med seg uskyldige i døden også.

Vi kan være enige i målet - men midlet de bruker er galt.

Ja, evt at det er ambisjonen som må taes. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
4 hours ago, AtterEnBruker said:

Folk vokser opp under forhold som ikke lærer dem fakta, informasjon og generelle verdier på samme grunnlag som oss, det eneste de vet er at den israelske hæren er konstant ute etter dem, og Hamas kjemper tilbake. Det er det eneste de vet. Det er det eneste forholdene skapt av Israel tillater dem å vite.

Det er ikke Israel som ikke tillater dem å vite men Hamas. Tror du Hamas kommer til å lære Palestinere om nøytrale fakta og "verdier" ??!!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
8 hours ago, FriskLuft said:

Det sier bare at hatet vokser - og at det aldri vil nytte å gå inn å krige mot mennesker slik at hatet gis næring. Og Israel gjødsler nå ned masse hat blant alle arabere ved krigføringen......Man kan aldri forene mennesker på denne måten - aldri!

ja ja... så Israel skulle ikke krige ifølge deg ? de skulle nok la Hamas massakrere dem ? omg hat blant arabere, det er ikke noe nytt, de har alltid hatet Jødene.. litt mer, litt mindre...

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (8 timer siden):

Hvis du hadde visst hva ordet betyr, hadde du ikke stilt spørsmålet.

En annen sivilisasjon, ja, men definitivt sivilisert.

Ok. Så islamister og Kreml er "siviliserte" i ditt syn. Vesten som er basert på en rekke verdier og prinsipper som de aller fleste i muslimske land og i Russland bare kan drømme om  er det motsatte. Det forteller vel alt man trenger å vite

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (19 minutter siden):

Jo - det er dette som er galskapen i hodet på det som støtter måten Israel agerer på. Vi kan alle være enige om at Hamas må bort - men de kan ikke få dem bort med våpen - det er ideen og tankene de må ta - den tar de aldri bort med våpen. Og det verste er jo at Israel agererer slik at de tar med seg uskyldige i døden også.

Vi kan være enige i målet - men midlet de bruker er galt.

Det er da akkurat samme middelet som  ble brukt mot IS. Her er det i første omgang  snakk om at titusenvis av israelere skal kunne flytte hjem igjen. Gaza skal permanent demilitariseres. Kanskje Sør-Libanon også. Akkurat den delen av det har Israel full rett til og noe jeg ville krevd om Norge også slet med islamistiske terrorgrupper som sendte raketter inn i norske byer og sendte inn terrorister for å angripe oss. Utrolig at folk kan kverrulere så mye på vegne av islamistiske terrorister, det er ikke noe vi europeere har funnet oss i heller. Det døde mange sivile i kampen mot IS  også.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

USA beviser at de fortsatt er Israel sin gode venn 🥰

"USA utplasserer missilforsvaret THAAD i Israel i tilfelle Iran skulle finne på å angripe Israel nok en gang. USA sender også 100 amerikanske soldater til å operere systemet. Det er USAs forsvarsminister Lloyd Austin som har godkjent utplasseringen av THAAD-systemet etter ønske fra USAs president Joe Biden.

– Dette understreker USAs urokkelige forpliktelse til å forsvare Israel, og til å forsvare amerikanere i Israel, mot ytterligere ballistiske missilangrep fra Iran, sier generalmajor Pat Ryder, talsperson for forsvarsdepartementet i USA.

THAAD regnes som et komplementært system til missilforsvaret Patriot, men førstnevnte kan forsvare et bredere område og treffe mål som er 150 til 200 kilometer unna. Hvert batteri består av seks lastebilmonterte bæreraketter, 48 avskjærere og radio- og radarutstyr. Det kreves 95 soldater for å operere det."

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...