Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Psykake skrev (1 minutt siden):

Blokkader, tunneller, beleiring, okkupasjon, ulovlige bosetninger, klin gærne ultra ortodokse, klin gærne islamister m.m

Det er komplett og unikt kaos uten løsning i sikte.

Ingenting av dette er unike elementer. Kanskje akkurat denne spesifikke kombinasjonen, men det kan man si om alle kriger. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Psykake skrev (1 minutt siden):

Nå var premisset for det jeg skrev en høyteknologisk og moderne part som Israel mot en part som Hamas.

Skal man kritisere Israel fordi de velger å modernisere landet sitt? 😂

Det du egentlig fremhever her er hvor idiotisk valg det var av Hamas å angripe en fiende de ikke kan slå, for hva da? Å hjelpe Putin med å rette oppmerksomheten vekk fra Ukraina til Gaza? Ja for en god sak..

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

Skal man kritisere Israel fordi de velger å modernisere landet sitt? 😂

Det du egentlig fremhever her er hvor idiotisk valg det var av Hamas å angripe en fiende de ikke kan slå, for hva da? Å hjelpe Putin med å rette oppmerksomheten vekk fra Ukraina til Gaza? Ja for en god sak..

Nei, det er ikke det jeg sier.  Budskapet mitt er ikke kritikk. Budskapet er at krigen er unik på alle mulige måter i forhold til andre kriger. 

At det er en form for konkurranse for deg, finner jeg veldig merkelig. Er det blitt så låst, at det er det eneste du ser?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke det jeg sier.  Budskapet mitt er ikke kritikk. Budskapet er at krigen er unik på alle mulige måter i forhold til andre kriger. 

At det er en form for konkurranse for deg, finner jeg veldig merkelig. Er det blitt så låst, at det er det eneste du ser?

Alle mulige måter faktisk.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (7 minutter siden):

Ingenting av dette er unike elementer. Kanskje akkurat denne spesifikke kombinasjonen, men det kan man si om alle kriger. 

Selvfølgelig. Man kan si at krig X foregikk i en jungel og Krig Y foregikk i en ørken, og det da er unike også..

Men jeg greier tydeligvis ikke å frem poenget mitt , enten fordi det automatisk blir tolket som kritikk av Israel eller fordi krigen rett og slett ikke er unik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mengden antisemittisme og forsvar av Hamas her inne er skremmende og patetisk. At noen tror på hva "helsemyndighetene" på Gaza, altså en terrorganisasjon sier er jo helt fantastisk. Holdningene til enkelte her inne er direkte skremmende, ikke rart at Hamas, hezbollah og alt lignende søppel blomstrer.

Og sammenligning av Israel og Russland er også helt imponerende uvitende, det er ikke i nærheten av det samme. Nå må det faen meg være mulig å våkne opp. 

Russland invaderte ett fredelig land, har en total psykopat som vil ta over hele verden om mulig som leder. Vår tids Hitler, ren ondskap. 

Israel svarer på evig terrorisering fra ekstremistiske naboland og terrorganisasjoner som siden tidenes morgen bare vil utrydde jødene, de hater jøder mer enn noe annet. At noen mener Israel svarer for hardt er en annen diskusjon, men klart man blir lei av å alltid bli angrepet av terrorister på alle kanter som attpåtil støttes av terrorland som Iran. Islamistene rundt Israel vil helst bare se Israel og alle jøder dø, det har de alltid ønsket. 

Det gjelder ikke bare de som bor rundt der, men muslimer rundt om i hele verden feirer 7.oktober som om det var en vakker dag. Det viser hvor jævla kokt man kan være mentalt bare pga en religion. 

 

Endret av ChopperRead
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
ChopperRead skrev (6 minutter siden):

Mengden antisemittisme og forsvar av Hamas her inne er skremmende og patetisk. At noen tror på hva "helsemyndighetene" på Gaza, altså en terrorganisasjon sier er jo helt fantastisk. Holdningene til enkelte her inne er direkte skremmende, ikke rart at Hamas, hezbollah og alt lignende søppel blomstrer.

Og sammenligning av Israel og Russland er også helt imponerende uvitende, det er ikke i nærheten av det samme. Nå må det faen meg være mulig å våkne opp. 

Russland invaderte ett fredelig land, har en total psykopat som vil ta over hele verden om mulig som leder. Vår tids Hitler, ren ondskap. 

Israel svarer på evig terrorisering fra ekstremistiske naboland og terrorganisasjoner som siden tidenes morgen bare vil utrydde jødene, de hater jøder mer enn noe annet. At noen mener Israel svarer for hardt er en annen diskusjon, men klart man blir lei av å alltid bli angrepet av terrorister på alle kanter som attpåtil støttes av terrorland som Iran. Islamistene rundt Israel vil helst bare se Israel og alle jøder dø, det har de alltid ønsket. 

Det gjelder ikke bare de som bor rundt der, men muslimer rundt om i hele verden feirer 7.oktober som om det var en vakker dag. Det viser hvor jævla kokt man kan være mentalt bare pga en religion. 

 

Nå var det vel Netanyahu og Putin som ble sammenlignet? Ikke Russland og Israel

Hvem forsvarer Hamas?

 

Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig. Man kan si at krig X foregikk i en jungel og Krig Y foregikk i en ørken, og det da er unike også..

Men jeg greier tydeligvis ikke å frem poenget mitt , enten fordi det automatisk blir tolket som kritikk av Israel eller fordi krigen rett og slett ikke er unik.

Jeg tror snarere det er motsatt, at enkelte er litt leie på alle som prøver å male denne krigen som unikt fæl, unikt horribel, når den dessverre bare er en av i rekken av mange fæle kriger.

For ingen bryr seg om hva som foregår i Sudan eller Yemen eller Kongo, og det er det som er det virkelige unike med denne krigen, hvor stor emosjonell sprengkraft den nyeste iterasjonen av en lokal konflikt mellom en stamme arabere og en stamme israelere har i andre deler av verden. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 minutter siden):

Nå var det vel Netanyahu og Putin som ble sammenlignet? Ikke Russland og Israel

Det var da i det minste en positiv overraskelse. Israel og Russland kan ikke sammenlignes som stater, Russland kjemper en uprovosert angrepskrig, mens Israel kjemper forsvarskrig. Disse kan åpenbart heller ikke sammenlignes. Dvs, vi kan sammenligne. Men Russland kommer dårligere ut på alt.

Bra!

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 5
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (14 minutter siden):

Det var da i det minste en positiv overraskelse. Israel og Russland kan ikke sammenlignes som stater, Russland kjemper en uprovosert angrepskrig, mens Israel kjemper forsvarskrig. Disse kan åpenbart heller ikke sammenlignes. Dvs, vi kan sammenligne. Men Russland kommer dårligere ut på alt.

Bra!

Hipp hurra. Godt at du kan få bekreftet deg selv, for jeg har som sagt ikke fått meg med at noen har sammenlignet Russland med Israel. Det er vel kanskje derfor det ble spesifisert Netanyahu og Putin.

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...