Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ballalaika skrev (3 minutter siden):

Tror kristne er nokså underrepresenterte i både Hamas og Hizbollah. IDK.

Du tror kristne slipper unna den massive bombingen i Beirut og landtyveriet på Vestbredden? Det var det jeg snakket om og det foregår nå.

For deg sikkert "collateral damage".

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (Akkurat nå):

Du tror kristne slipper unna den massive bombingen i Beirut og landtyveriet på Vestbredden? Det var det jeg snakket om og det foregår nå.

Vel, det er stort sett shiamuslimske områder som bombes i Llbanon, uten at jeg har noen ide om hvorfori det hele tatt...

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (3 minutter siden):

Du tror kristne slipper unna den massive bombingen i Beirut og landtyveriet på Vestbredden? Det var det jeg snakket om og det foregår nå.

For deg sikkert "collateral damage".

Er de ikke Hamas eller Hizbollah så er det collateral damage, ja. De slipper neppe unna mer enn andre der, men jo lenger unna man holder seg Hamas og Hizbollah jo bedre sjanser har man for å slippe unna. Noe jeg vil tippe kristne sånn i snitt gjør mer enn resten.

I sør-Libanon og Sør-Beirut er det få kristne. Og det er neppe de som først og fremst lar Hizbollah innkvartere seg med tunneler og våpendepot i landsbyene sine.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (41 minutter siden):

De kristne forfølges i arabiske land. Og andre religiøse minoriteter. 

Jepp. Denne er noen år gammel, men situasjonen har ikke blitt bedre:

https://www.theguardian.com/world/2019/may/02/persecution-driving-christians-out-of-middle-east-report

Sitat

Pervasive persecution of Christians, sometimes amounting to genocide, is ongoing in parts of the Middle East, and has prompted an exodus in the past two decades, according to a report commissioned by the British foreign secretary, Jeremy Hunt.

 

Millions of Christians in the region have been uprooted from their homes, and many have been killed, kidnapped, imprisoned and discriminated against, the report finds. It also highlights discrimination across south-east Asia, sub-Saharan Africa and in east Asia – often driven by state authoritarianism.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...