Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Ballalaika skrev (2 minutter siden):

Ja... sist gang antisemittene fikk vind i seilene på ytre høyre endte det med 6 millioner drepte jøder.

Om du ikke bryr deg så mye om jødehatet kan du heller ta imente at ytre høyre får ving i seilene. Og at det er ikke bare jøder de hater. Jødene står bare i veien for de de egentlig hater.

Tror det er fordi du påpeker noe som er innlysende for så og si alle.

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ballalaika skrev (3 minutter siden):

Så selve tanken på at Hamas, Hezbolla, Houtiene, Iranske regimet mfl ikke settes krav til at de ikke oppfører seg som terrorister er bare helt utenkelig? 

Iranske regimet er vel pr definisjon ikke terrorister. 

Nå flytter du målstengene litt, for jeg sa aldri noe om at man ikke skal sette krav. Mitt argument var at man forventer mer av Israel i forhold til påstanden om skeiv balanse i kritikk.

Fint om du forholder deg til det jeg faktisk skriver og mener, ikke hva du mener jeg mener.

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Iranske regimet er vel pr definisjon ikke terrorister. 

Nå flytter du målstengene litt, for jeg sa aldri noe om at man ikke skal sette krav. Mitt argument var at man forventer mer av Israel.

Fint om du forholder deg til det jeg faktisk skriver og mener, ikke hva du mener jeg mener.

Det var det du fikk ut av det jeg skrev altså. At å stille krav og å ha en forventning er så himmelvide forskjellige begreper...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (Akkurat nå):

Nei, må jo for all del ikke påpeke at ytre høyre har hatt tidenes fest med dette det siste året. 

Litt sånn festbrems.

Jo for all del, men det er har vært store oppslag om ytre høyre sin vekst i Europa. Det er meget skummelt det altså, men ikke akkurat breaking news.

Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (8 minutter siden):

Det var det du fikk ut av det jeg skrev altså. At å stille krav og å ha en forventning er så himmelvide forskjellige begreper...

Å forvente mer av staten Israel enn man gjør av Hamas er ikke det samme som å f.eks stille krav til det iranske regimet om å ikke oppføre seg som terrorister (?). 

To fundamentalt ulike konsepter.

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Psykake skrev (4 minutter siden):

Å forvente mer av staten Israel enn man gjør av Hamas er ikke det samme som å f.eks stille krav til det iranske regimet om å ikke oppføre seg som terrorister (?). 

To fundementalt ulike konsepter.

Her om dagen var det gutta på skauen som skulle kveruleres over over 4-5 sider, nå er det semantikken i begrepene "stille krav" og "forventes av" man skal ut på ørkenvandring med, heller enn å adressere det som faktisk snakkes.

Regner med alle tråden gjenkjenner hva dette er, så jeg for min del avslutter.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (16 minutter siden):

Her om dagen var det gutta på skauen som skulle kveruleres over over 4-5 sider, nå er det semantikken i begrepene "stille krav" og "forventes av" man skal ut på ørkenvandring med, heller enn å adressere det som faktisk snakkes.

Regner med alle tråden gjenkjenner hva dette er, så jeg for min del avslutter.

Enkel og grei løsning når man ikke har noe mer å svare.  Det er nærmest blitt en trend blant enkelte i denne tråden. 

Sleng ut masse påstander. 

Bli bedt om å forklare. 

Gidder ikke mer.

 

Temaet var altså at media/Norge kritiserer uproporsjonalt disfavør Israel, favør Hamas.

Jeg sier at en mulig grunn til dette er at man forventer mer av Israel.

Din påstand er at man behandler Hamas, det Iranske regimet m.fl som barn(?) fordi man ikke stiller krav til de og du mener dette henger sammen med at man forventer mer av Israel (??)

Hva i all verden dette har med kritikk og forventinger til Israel å gjøre, er det jeg lurer på.

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 minutter siden):

Bli bedt om å forklare

Får avslutte med å gjenta det jeg sa her om dagen, jeg finner det ikke troverdig at problemstillingen er at man ikke forstår hva som sies eller spørres om.

Det er bare et uttrykk for anti-debatt dette.

God kveld.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (7 minutter siden):

Får avslutte med å gjenta det jeg sa her om dagen, jeg finner det ikke troverdig at problemstillingen er at man ikke forstår hva som sies eller spørres om.

Det er bare et uttrykk for anti-debatt dette.

God kveld.

Det er absolutt ikke det det handler om, men ok, det er ditt syn på det.

Etter ditt syn er altså dette et utrykk for anti-debate:

Sitat

Din påstand er at man behandler Hamas, det Iranske regimet m.fl som barn(?) fordi man ikke stiller krav til de og du mener dette henger sammen med at man forventer mer av Israel (??)

Hva i all verden dette har med kritikk og forventinger til Israel å gjøre, er det jeg lurer på.

Det er etter ditt syn helt uforståelig at man lurer på hva sammenhengen er mellom to vidt ulike konsepter.

 

Det er bare uredelig og på grensen til trolling.

Endret av Psykake
  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Tussi said:

Norge kritiserer Israel 95% av tiden og Hamas 5% av tiden, det er totalt ubalansert når vi vet hva hamas står for, når vi vet st de skyter sivile gisler med nakkeskudd når noen kommer for å redde dem

Det er også en total ubalanse i makt og misbruk av denne så det er bare rett og rimelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (7 minutter siden):

Det er også en total ubalanse i makt og misbruk av denne så det er bare rett og rimelig.

Ja, det hadde vært bedre hvis Hamas hadde mer makt kanskje? Da kunne de fått litt mer kritikk?

Misbruk av makt... Hamas 100%

Israel 50%, 50% rettferdiggjort

Endret av Tussi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 time siden):

 

La meg legge til, jeg nevnte jeg har en frykt for situasjonen utfra min religion, å avfeie min sympati med terrorofre en dag på bakgrunn av det, er nedrig. Men opp til deg

Nå mente jeg på et generelt basis. Å diskutere denne konflikten med noen som som har et religiøst utgangspunkt favør Israel er lite hensiktsmessig. Det blir for biased.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (4 minutter siden):

Nå mente jeg på et generelt basis. Å diskutere denne konflikten med noen som som har et religiøst utgangspunkt favør Israel er lite hensiktsmessig. Det blir for biased.

Jeg har ikke et religiøst utgangspunkt favør Israel, jeg er for ek palestinsk stat i de historisk jødiske områdene, noe man også kan argumentere religiøst for  hvis man vil. men du gjør som du vil. Men da nytter det ikke å klage når andre mener du ikke er verdt å diskutere med heller 

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (Akkurat nå):

Har du ikke det har jeg åpenbart tolket helt feil. 

Jeg har sagt at utfra min tro,.eller slik mange tolker det, så vil det komme en apokalyptisk krig,  det gjør meg engstelig, fordi det er noe jeg ikke ønsker. En krig hvor Israel står sentralt. Det er det jeg har sagt. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (2 minutter siden):

Jeg har sagt at utfra min tro,.eller slik mange tolker det, så vil det komme en apokalyptisk krig,  det gjør meg engstelig, fordi det er noe jeg ikke ønsker. En krig hvor Israel står sentralt. Det er det jeg har sagt. 

Vel da beklager jeg min forutinntatte holdning basert på standpunktet ditt og hvordan du argumenterte. 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
rabler skrev (5 minutter siden):

Du tar feil. Det finnes ikke noe som rettferdiggjør massakren Israel har utført på Gaza.

Men ganske mye rettferdiggjøre selve kampen mot Hamas 

Jeg har heller aldri rettferdiggjort slt israel gjør, jeg har sagt at 7 oktober, den dagen, akkurat den ene dagen, bør forbeholdes sympati for de israelske ofrene. 

Og jeg ville sagt det samme om noen brukte årsdagen for sabra og shatilla til å støtte Israel eller si, ja men hva med palestinsk terror.

Det handler simpelthen om å kunne fordømme noe grotesk uten å si "men..." 

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...