Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (3 minutter siden):

Israel jobber med mange land som anerkjenner Palestina, men ikke de som anerkjenner Palestina mens jøder blir mishandlet i Gaza mens en krig pågår etter den største massakren på jøder siden 2 verdenskrig 

Så da mener du seriøst at Israel aldri kan samarbeide med Norge, Spania, Irland og Slovenia igjen?

Lenke til kommentar
Psykake skrev (25 minutter siden):

 

Igjen.

Kanskje man forventer mer av staten Israel enn Hamas? 

Eller skal man ikke det? Skal man forvente at Israel oppfører seg som terrorister og gir blanke i internasjonale lover?

Evt at man behandler disse grupperingene som barn er en del av problemet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (4 minutter siden):

Hvor vanlig det er kan sikkert diskuteres men det blir ansett som rasisme og uglesett.

Blir kanskje litt sånn rolleuklarhet iom at de som vanligvis roper opp om rasisme mot muslim er lowkey de samme som hater jøder.

Jeg registrerer at du igjen drar påstander ut av løse luften, men det er jo bare en irrelevant kommentar som egentlig ikke har noe med saken å gjøre. 

Så det er jo flaks. For da slipper du å svare på det.

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 minutt siden):

Det kan du si, men det er min mening. Mener du at årsdagen for sabra og Shatila er dagen da palestinsk terror skal nevnes?

Jeg har igrunn ingen interesse i å diskutere denne konflikten med noen som fremstår drevet av en religiøs overbevisning. No offense. 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Psykake skrev (5 minutter siden):

Jeg har igrunn ingen interesse i å diskutere denne konflikten når du åpenbart er drevet av en religiøs overbevisning. No offense. 

Det er ikke en religiøs overbevisning å mene at på årsdagen for den verste massakren på jøder siden 2 verdenskrig bør man ha sympati og ikke kritikk for ofrene.

Men hvis det får deg til å følge deg bedre i din kritikk så får du bare avfeie det som religiøst, det gjør det ikke mer riktig.

Jeg har allerede sagt jeg støtter en palestinsk stat

La meg legge til, jeg nevnte jeg har en frykt for situasjonen utfra min religion, å avfeie min sympati med terrorofre en dag på bakgrunn av det, er nedrig. Men opp til deg

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

Jeg registrerer at du igjen drar påstander ut av løse luften, men det er jo bare en irrelevant kommentar som egentlig ikke har noe med saken å gjøre. 

Så det er jo flaks. For da slipper du å svare på det.

Svarer gjerne hvis du har sett.

Kan godt moderere meg da, rett skal være rett Det er ikke bare på venstresiden man ser antisemittene. Observerer at antisemittene har fått riv i seilene på ytre høyre.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (3 minutter siden):

Svarer gjerne hvis du har sett.

Kan godt moderere meg da, rett skal være rett Det er ikke bare på venstresiden man ser antisemittene. Observerer at antisemittene har fått riv i seilene på ytre høyre.

Ja, det er jo noe helt nytt vi aldri har opplevd før.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (6 minutter siden):

Hamas, Hezbollah, og ørten andre.

Eksempler? Tja, vet ikke, var du som sa man ikke skulle sette de samme forventningene til dem som til Israel.

Ja, jeg sa at man forventer ikke at Israel skal oppføre seg som terrorister.  Man forventer mer av staten Israel enn av terrorister.

Man forventer at staten Israel respekterer internasjonale lover som Hamas blåser i. 

Fordi

Man forventer mer av Israel.

 

Vet ikke hvordan jeg skal få frem budskapet tydeligere og forhindre at du tolker det som at man behandler Hamas som barn.

 

Endret av Psykake
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (1 minutt siden):

Ja, det er jo noe helt nytt vi aldri har opplevd før.

Ja... sist gang antisemittene fikk vind i seilene på ytre høyre endte det med 6 millioner drepte jøder.

Om du ikke bryr deg så mye om jødehatet kan du heller ta imente at ytre høyre får ving i seilene. Og at det er ikke bare jøder de hater. Jødene står bare i veien for de de egentlig hater.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg sa at man forventer ikke at Israel skal oppføre seg som terrorister.  Man forventer mer av Israel.

 

Så selve tanken på at Hamas, Hezbolla, Houtiene, Iranske regimet mfl ikke settes krav til at de ikke oppfører seg som terrorister er bare helt utenkelig? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...