Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

FriskLuft skrev (Akkurat nå):

Jeg sa ikke hvem, men det var mye om denne saken. En liten sak i det store bildet

Ja, dette var en liten gladsak som kunne vært en enkel liten gladsak, men så skulle den gjøres objekt for sider med kverulering.

Men for all del, vi trenger ikke nevne navn ifht hvem som ville gjøre mye ut av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DukeNukem3d skrev (54 minutter siden):

Jeg har ikke hørt noe som tyder på at historien er falsk bortsett fra at du personlig mener den må være det, noe som har ingen verdi.

 

Apropos å henge seg opp i at noen "forvrenger" virkeligheten.

Det ble vel aldri påstått at historien i seg selv er falsk?

Smått fascinerende at @Simen1 ikke bryr seg i slike tilfeller. Nesten som at man er en vandrende selvmotsigelse

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (32 minutter siden):

Ja, dette var en liten gladsak som kunne vært en enkel liten gladsak, men så skulle den gjøres objekt for sider med kverulering.

Feil, Israel gjorde den til objekt for sin målsetning om å skape en IS-Hamas-forbindelse. Ikke første gang og heller neppe den siste. Grunnen til at de gjør dette er fordi de vil fremme et narrativ om at Israels kamp er en del av den globale kampen mot terrorisme. 

Selve historien til yezidi-jenta isolert sett er for dem totalt uinteressant. Det er hva den kan brukes til politisk og PR-messig som betyr noe.

Endret av Folkflesk
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (5 minutter siden):

Feil, Israel gjorde den til objekt for sin målsetning om å skape en IS-Hamas-forbindelse. Ikke første gang og heller neppe den siste. Grunnen til at de gjør dette er fordi de vil fremme et narrativ om at Israels kamp er en del av den globale kampen mot terrorisme. 

Selve historien til yezidi-jenta isolert sett er for dem totalt uinteressant. Det er hva den kan brukes til politisk og PR-messig som betyr noe.

Etter 5 sider med kverulering fremstår denne setningen mest som projisering. No offense.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Ballalaika said:

Etter 5 sider med kverulering fremstår denne setningen mest som projisering. No offense.

For min dem mener jeg at man er temmelig innskrenket i sine vurderinger om man ikke ser det åpenbare i at Israel har en interesse av å skape et narrativ om en kobling mellom IS og Hamas samt at Israel over lang tid har engasjert seg i propaganda der de bruker løgner og oppdikting, i så stor grad at de har et eget navn for det, hasbara.

Her har du en artikkel om det

https://mondediplo.com/2024/05/03hasbara

og hvem frontet nyheten når den kom? Jo, lederen for Israels digitale propagandaapparat.

Endret av Rhabagatz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"“Israel deliberately treats anyone remotely affiliated with Hezbollah-even if they’re clearly civilian-as a legitimate target… Hezbollah is the second biggest employer in Lebanon, after the state.

They are currently carrying out the Dahiya Doctrine—which calls for indiscriminate attacks on civilians to break the public will."

https://x.com/DropSiteNews/status/1842054082984313055

Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (14 minutter siden):

For min dem mener jeg at man er temmelig innskrenket i sine vurderinger om man ikke ser det åpenbare i at Israel har en interesse av å skape et narrativ om en kobling mellom IS og Hamas samt at Israel over lang tid har engasjert seg i propaganda og brukt rene løgner og oppdikting, i så stor grad at de har et eget navn for det, hasbara.

Her har du en artikkel om det

https://mondediplo.com/2024/05/03hasbara

og hvem frontet nyheten når den kom? Jo, lederen for Israels digitale propagandaapparat.

Er det et eget navn for interessen i å kverulere margen ut av gråstein så fort det kommer en sak som  Israel kommer godt ut av og hvor Hamas kommer dårlig ut?

Endret av Ballalaika
  • Liker 3
Lenke til kommentar
18 hours ago, Ballalaika said:

Må erkjenne at jeg finner det fascinerende hvor hardt ned i spagaten man går for å forsvare Hamas..

 

17 hours ago, Ballalaika said:

Med det du skriver i det innlegget blir det så tydelig at jeg anser svar utover en kommentar som overflødig.

 

1 hour ago, Ballalaika said:

Hvem sa du var opphengt i dette?

 

1 hour ago, Ballalaika said:

Ja, dette var en liten gladsak som kunne vært en enkel liten gladsak, men så skulle den gjøres objekt for sider med kverulering.

Men for all del, vi trenger ikke nevne navn ifht hvem som ville gjøre mye ut av det.

 

41 minutes ago, Ballalaika said:

Etter 5 sider med kverulering fremstår denne setningen mest som projisering. No offense.

 

13 minutes ago, Ballalaika said:

Er det et eget navn for interessen i å kverulere margen ut av gråstein så fort det kommer en sak som  Israel kommer godt ut av og hvor Hamas kommer dårlig ut?

Dette er dine siste bidrag i debatten. Ja, jeg utelot ett innlegg, som med velvilje kan anses å være seriøst.
Innleggende dine taler for seg selv. 

 

Endret av Rhabagatz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...