Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

sveibuen skrev (4 minutter siden):

Får håpe Israel svarer 10 dobbelte på Iran å setter dem på plass en gang for alle! La oss si de angriper Iran direkte, å treffer si 100 av deres militærbaser. Men at de bomber de skikkelig sønder og sammen!

Jeg er helt sikker på at Israel har kartlagt akkurat hvilke steder de skal bombe i Iran 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trist utvikling. Ikke overraskende da Iran styres av jihadister og kaller dette "hevn" for at Israel utrydder en terrorganisasjon, tro om Iran hadde likt om IS styrte landet deres? 

Det ekstreme prestetstyreret bestående av ekstreme muslimer og terrorister håper jeg blir utryddet, for hele Midtøsten sin del. Ikke minst for hele Iran sin del, som en gang var oppegående og fritt før terroristene tok over og førte landet tilbake til år 65. Avskum. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (5 minutter siden):

Ingen drepte eller skadete, ser det ut som. Iran nok en gang ydmyket. 

https://www.nytimes.com/live/2024/10/01/world/israel-lebanon-hezbollah

Sitat

One Palestinian was killed near the West Bank city of Jericho when a projectile landed nearby during the rocket barrage, said Hussein Hamayel, the Palestinian governor of the area. He said the man, originally from Gaza, was killed by falling shrapnel.

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, ChopperRead said:

Trist utvikling. Ikke overraskende da Iran styres av jihadister og kaller dette "hevn" for at Israel utrydder en terrorganisasjon, tro om Iran hadde likt om IS styrte landet deres? 

Det ekstreme prestetstyreret bestående av ekstreme muslimer og terrorister håper jeg blir utryddet, for hele Midtøsten sin del. Ikke minst for hele Iran sin del, som en gang var oppegående og fritt før terroristene tok over og førte landet tilbake til år 65. Avskum. 

Israel styres jo også av ekstremister så dette kommer neppe til å ende bra… Det hadde vært fint om de kunne avgjort dette med dueller og drept hverandre i stede for mange hundre tusen uskyldige mennesker.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Tussi said:

Jeg har flere muslimske venner, var hos noen av dem ikveld, og vi snakket om dette. Overraskende mange muslimer ønsker å få fjernet det iranske regimet en gang for alle

Jeg kan ikke skjønnet at det på noen som helst måte skulle være overraskende…

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
41 minutes ago, sveibuen said:

Får håpe Israel svarer 10 dobbelte på Iran å setter dem på plass en gang for alle! La oss si de angriper Iran direkte, å treffer si 100 av deres militærbaser. Men at de bomber de skikkelig sønder og sammen!

Jeg tror ikke Israel vil svare 10 dobbelte. Israel må fullføre krigen mot Hezbollah og så kan de rette fokuset mot Iran.

Tipper at Israel finner et godt mål og tar det ut. Iran later da som om angrepet har aldri skjedd og lyver til sin befolkning at Israel turte ikke å svare.

Israel vil da ha tid til å forbedre et større angrep som vil sette Iran på plass.

Endret av Camlon
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (11 minutter siden):

Jeg har flere muslimske venner, var hos noen av dem ikveld, og vi snakket om dette. Overraskende mange muslimer ønsker å få fjernet det iranske regimet en gang for alle

Muslimske venner? Snakker vi Indonesia eller Albania? Litt rart å tro at alle muslimer i verden har ETT standpunkt til regimet i et land som kanskje er like fjernt fra dem som for oss.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (3 minutter siden):

Muslimske venner? Snakker vi Indonesia eller Albania? Litt rart å tro at alle muslimer i verden har ETT standpunkt til regimet i et land som kanskje er like fjernt fra dem som for oss.

Jeg sa ikke alle, du overdriver alltid, jeg sa mange

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Camlon skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke Israel vil svare 10 dobbelte. Israel må fullføre krigen mot Hezbollah og så kan de rette fokuset mot Iran.

Tipper at Israel finner et godt mål og tar det ut. Iran later da som om angrepet har aldri skjedd og lyver til sin befolkning at Israel turte ikke å svare.

Israel vil da ha tid til å forbedre et større angrep som vil sette Iran på plass.

Israel må ta ut atomkapasiteten til Iran....

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, Tussi said:

Israel må ta ut atomkapasiteten til Iran....

Ja, men de må ikke gjøre det nå. 

Skal de angripe Iran nå så må de stoppe angrepet mot Hezbollah og det vil gi Hezbollah mulighet til å bygge seg opp.

Jeg tror ikke dette angrepet kom som en overraskelse for Netanyahu, og han vil derfor fortsette angrepet mot Hezbollah og håndtere Iran etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Svala said:

Noe spesielt at dette er det du tenker på midt under et større angrep mot Israel? 

Denne utvidelsen av konflikten er Israel og Netanyahus ansvar. Missiler mot Israel er heller ikke akkurat rare angrepet, mer en markering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (27 minutter siden):

Israel styres jo også av ekstremister så dette kommer neppe til å ende bra… Det hadde vært fint om de kunne avgjort dette med dueller og drept hverandre i stede for mange hundre tusen uskyldige mennesker.

Hadde vært noe det - dessverre vil verden gå sakte men sikkert mot en tilstand der noen vil bruke atomvåpen....

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (1 minutt siden):

Hadde vært noe det - dessverre vil verden gå sakte men sikkert mot en tilstand der noen vil bruke atomvåpen....

Jeg pleier ikke å bruke religiøse argumenter her inn, men jeg er helt sikker på at hvis det brukes atomvåpen så er det ikke israel som blir truffet, jeg tror på Bibelen og åpenbaringen. Det står ingenting der om at Israel skal bli utslettet på nytt etter det ble til, bare at noen skal forsøke

Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 minutt siden):

Jeg pleier ikke å bruke religiøse argumenter her inn, men jeg er helt sikker på at hvis det brukes atomvåpen så er det ikke israel som blir truffet, jeg tror på Bibelen og åpenbaringen. Det står ingenting der om at Israel skal bli utslettet på nytt etter det ble til, bare at noen skal forsøke

Vel - er ikke selv religiøs og forholder meg bare til det som skjer. Iran har vel heller ikke atomvåpen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...