Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
frohmage skrev (1 minutt siden):

Ja, for dette er jo noe Biden har ansvaret for...

Han har vist et elendig lederskap hittil i konflikten. Så kan det diskuteres hvor mye ansvar han har.

Endret av Folkflesk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, ps5 said:

Siste fra Iran er nå at angrepet vil stoppe så lenge det ikke besvares. Your move..

Det er dette som er strategien til Iran. De håper å få cred fra de andre arabiske landene for å sende en klynge raketter mot Israel, og samtidig gi et signal til Vesten at de ikke ønsker å eskalere. Tviler på at Iran sender mer raketter i denne omgang enn den bølgen de har sendt nå.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (Akkurat nå):

Israel har i løpet av noen måneder svekket Iran betraktelig, jeg tror Biden er ganske fornøyd. 

Virker som han overhodet ikke har kontroll på hvor langt dette skeier ut.

CNN må gå i dekning nå.

Endret av Folkflesk
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (3 minutter siden):

USA styrer ikke Midtøsten…

Den eneste staten som kan påvirke Israel. Netanyahu har jo pisset på ham og hans "røde linjer" i flere måneder nå. Virker helt hjelpeløs, dessverre.

Endret av Folkflesk
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (1 minutt siden):

Den eneste staten som kan påvirke Israel. Netanyahu har jo pisset på ham og hans "røde linjer" i flere måneder nå.

Hvilke røde linjer? USA har alltid støttet Israels rett til å forsvare seg selv.

• Liker 7
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (2 minutter siden):

Hvilke røde linjer? USA har alltid støttet Israels rett til å forsvare seg selv.

Skal jeg følge med på denne konflikten for deg? Rafah var en rød linje. Byen ligner nå på Grozny.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (1 minutt siden):

Skal jeg følge med på denne konflikten for deg? Rafah var en rød linje. Byen ligner nå på Grozny.

Det var gisler i rafah, så det kan ikke ha vært en rød linje han på noe vis trodde Israel ville godta 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (4 minutter siden):

Tror nok det er du som bør følge litt nærmere med på konflikten. Iran angriper Israel nå fordi Israel utraderte ledelsen i proxyen deres Hizbollah. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 7
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (3 minutter siden):

Tror nok det er du som bør følge litt nærmere på konflikten. Iran angriper Israel nå fordi Israel utraderte ledelsen i proxyen deres Hizbollah. 

Det var en generell bedømmelse av Bidens svake innsats helt fra Gaza frem til i dag. Men skjønner at du skal forsvare ham for envher pris, så ingen vits å diskutere dette videre.

Man får se hvordan håndterer det som pågår nå. Greier han å bidra til hindre regional storkrig her, så vil han rette opp inntrykket litt.

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (4 minutter siden):

Det var en generell bedømmelse av Bidens svake innsats helt fra Gaza frem til i dag. Men skjønner at du skal forsvare ham for envher pris, så ingen vits å diskutere dette videre.

Jeg har ikke noe spesielt behov for å forsvare Biden. Jeg bare påpeker at linjen han har lagt seg på er helt i tråd med amerikansk politikk i regionen, som er å forsvare Israels rett til å forsvare seg selv. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 6
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke noe spesielt behov for å forsvare Biden. Jeg bare påpeker at linjen han har lagt seg på er helt i tråd med amerikansk politikk i regionen, som er å forsvare Israels rett til å forsvare seg selv. 

Det er å påvirke Israel i sin retning - noe de har makt til. Ikke bare å gjenta en jævla floskel på en pressekonferanse.

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (2 minutter siden):

Det er å påvirke Israel i sin retning - noe de har makt til. Ikke bare å gjenta en jævla floskel på en pressekonferanse.

Dette er USAs retning, mer eller mindre. Israel har nesten utradert to iranstøttede islamistorganisjoner uten at amerikanerne har mistet én soldat. 

Men ja, det er som regel mange floskler på pressekonferanser. Den egentlige politikken utføres på bakrommene. 

• Liker 8
Lenke til kommentar

Sitter en israelsk eks-ambassadør i CNN-studio med Wolf Blitzer og snakker om at dette er USAs sjanse til å hevne 3 drepte marinesoldater på 80-tallet og 500 000 drepte i Syria ved å angripe Iran. Er han full?

Endret av Folkflesk
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sveibuen skrev (4 minutter siden):

Får håpe Israel svarer 10 dobbelte på Iran å setter dem på plass en gang for alle! La oss si de angriper Iran direkte, å treffer si 100 av deres militærbaser. Men at de bomber de skikkelig sønder og sammen!

Jeg er helt sikker på at Israel har kartlagt akkurat hvilke steder de skal bombe i Iran 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...