Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tussi skrev (29 minutter siden):

Ja, det er jo helt åpenbart at libanon ikke har kontroll på eget territorium

Hezbollah er større og mektigere enn den libanesiske hæren, proppet full av iranske penger. De er en stor grunn til at Libanon er i ferd med å bli en feilet stat. Men hei, de sender raketter mot Israel, så hvem bryr seg? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (10 minutter siden):

Israel og Ukraina kjemper forsvarskriger. 

Hvis krigen i Ukraina startet med at Ukraina har utslettelsen av Russland som mål i sin grunnlov, skjøt tusenvis av raketter inn i russiske byer og hadde drap/voldtekt/tortur tokt inn i russiske sivile byer så vet jeg ikke om jeg hadde støttet Ukraina så helhjertet som jeg nå gjør. 

Støtter også Ukraina, men ikke Israel. Israel sin posisjon i krigen mot sine fiender minner mer om Russland sin kamp mot Ukraina. Det er også Israel som dreper flest sivilie - akkurat som Russland dreper flest sivile i Ukrainakrigen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (6 minutter siden):

Israel sin posisjon i krigen mot sine fiender minner mer om Russland sin kamp mot Ukraina

Du har aldri vært pro-israel, du støtter terrorgrupper som har ett eneste mål, å utslette en stat med hele dens jødiske befolkning, litt sånn som Russland. Å svitche sånn, etter den massakren på jlderbsiden 2 verdenskrig, det har ikke skjedd

Da må du nesten vise meg innlegg fra tidligere for at jeg skal tro det 

Endret av Tussi
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Tussi skrev (5 minutter siden):

Du har aldri vært pro-israel, du støtter terrorgrupper som har ett eneste mål, å utslette en stat med hele dens jødiske befolkning, litt sånn som Russland. Å svitche sånn, etter den massakren på jlderbsiden 2 verdenskrig, det har ikke skjedd

Da må du nesten vise meg innlegg fra tidligere for at jeg skal tro det 

Jeg støtter ikke terror grupper. Hvorfor er det slik at noen altlid tror at dersom man er imot en part - så støtter man den andre parten? Er folk virkelig så korte i skallen at man ikke klarer å se at man ikke trenger å ta parti med en av sidene i en konflikt?

De eneste jeg støtter er de sivile som må lide under galskapen som noen idioter av ledere har satt i gang - og jeg er naturligvis mer sint på den som skaper størst lidelse - skulle bare mangle!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (1 minutt siden):

Jeg støtter ikke terror grupper. Hvorfor er det slik at noen altlid tror at dersom man er imot en part - så støtter man den andre parten? Er folk virkelig så korte i skallen at man ikke klarer å se at man ikke trenger å ta parti med en av sidene i en konflikt?

De eneste jeg støtter er de sivile som må lide under galskapen som noen idioter av ledere har satt i gang - og jeg er naturligvis mer sint på den som skaper størst lidelse - skulle bare mangle!

Du er altså ikke sint på de som startet lidelsen i denne runden?,  og de som øker den ved å gjemme seg bak sivile? som du mener du støtter....

Jeg har kritisert Israel mange ganger, for flere ting, jeg har aldri sett deg si en eneste ting til Israels fordel, eller gislene som sitter i Gaza. Da blir det helt absurd, dinser ikkenselv hvor ensidig du er, Israel og Russland? Skal liksom Hamas være Ukraina her eller?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (3 minutter siden):

Ganske grotest av meg å si dette, men bare for å sette ting i spissen: Israel er ''untouchable'' så lenge USA støtter de 100%. Med mindre Putin går helt amok og sender ICBM missiler mot USA, så kommer Israel desverre til å jevne Libanon ned til jorden som de gjorde med Gaza. 

Nei det gjør de ikke, hozbollah er ikke i hele Libanon, men i sør kan dette bli resultatet ja, hvis hizbollah er like sta og driter like mye i sine egne som Hamas.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Tussi skrev (Akkurat nå):

Du er altså ikke sint på de som startet lidelsen i denne runden?,  og de som øker den ved å gjemme seg bak sivile? som du mener du støtter....

Jeg har kritisert Israel mange ganger, for flere ting, jeg har aldri sett deg si en eneste ting til Israels fordel, eller gislene som sitter i Gaza. Da blir det helt absurd, dinser ikkenselv hvor ensidig du er, Israel og Russland? Skal liksom Hamas være Ukraina her eller?

Selvfølgelig er jeg forbannet og har avsky mot den terrorhandlingen som Israel ble utsatt for. Det skulle bare mangle  - det er stort sett ALLE i hele verden enige i foruten noen fåtall stater. Men de fleste i verden er også forbannet på Israel sin måte å svare på - hvor ekstremt de har gått til verks - hvor mange sivile det har gått ut over ene og alene fordi Israel har en så hinsides ønske om hevn. Hevn i seg selv er en latterlig tanke - det kommer aldri noe godt ut av hevn. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (2 minutter siden):

Nei det gjør de ikke, hozbollah er ikke i hele Libanon, men i sør kan dette bli resultatet ja, hvis hizbollah er like sta og driter like mye i sine egne som Hamas.  

Israel driter vel i hvor Hizbollah er - de kommer til å jakte på dem over hele Libanon - det er jo slik de tenker - de er blendet av hat!

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig er jeg forbannet og har avsky mot den terrorhandlingen som Israel ble utsatt for. Det skulle bare mangle  - det er stort sett ALLE i hele verden enige i foruten noen fåtall stater. Men de fleste i verden er også forbannet på Israel sin måte å svare på - hvor ekstremt de har gått til verks - hvor mange sivile det har gått ut over ene og alene fordi Israel har en så hinsides ønske om hevn. Hevn i seg selv er en latterlig tanke - det kommer aldri noe godt ut av hevn. 

Jeg tror ikke Israel ønsker hevn, jeg tror de ønsker å vise sine fiender at å angripe Israel vil koste dem absolutt alt. 

Uten at det er en tanke jeg støtter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tussi skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke Israel ønsker hevn, jeg tror de ønsker å vise sine fiender at å angripe Israel vil koste dem absolutt alt. 

Uten at det er en tanke jeg støtter. 

Israel ønsker hevn - man kan ikke behandle sivile mennesker på den måten som Israel gjør uten å være blendet av hat. Det klin umulig.  Hvordan klarer soldater å oppføre seg slik å se barn og kvinner bli lemlestet? Man må være foret på hat for å klare det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (1 minutt siden):

Israel driter vel i hvor Hizbollah er - de kommer til å jakte på dem over hele Libanon - det er jo slik de tenker - de er blendet av hat!

Nei, de vil sikre at de aldri mer er en trussel, de vil ha trygghet for inn yggerne i nord og en slutt på terror en gang for alle. 

En trygghet de ble lovet da de trakk seg ut sist, men som de aldri fikk. 

Hamas har mer rett i sin sak, ikke metode, men sak, enn hizbollah. De er palestinere,  hizbollah er bare en religiøs elstremistgruppe som ikke vil ha Israel der fordi dw er jøder, de må bort. De var ingen sak verst å kjempe for, noe palestinerne faktisk har

  • Liker 2
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig er jeg forbannet og har avsky mot den terrorhandlingen som Israel ble utsatt for. Det skulle bare mangle  - det er stort sett ALLE i hele verden enige i foruten noen fåtall stater. Men de fleste i verden er også forbannet på Israel sin måte å svare på - hvor ekstremt de har gått til verks - hvor mange sivile det har gått ut over ene og alene fordi Israel har en så hinsides ønske om hevn. Hevn i seg selv er en latterlig tanke - det kommer aldri noe godt ut av hevn. 

Du har enda ikke klart å forklare hvordan Israel skal svare på daglige rakettangrep som gjør nordre del av landet ubeboelig for titusener av innbyggere. 

Ville du akseptert å vært flyktning i ditt eget land? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (Akkurat nå):

Israel ønsker hevn - man kan ikke behandle sivile mennesker på den måten som Israel gjør uten å være blendet av hat. Det klin umulig.  Hvordan klarer soldater å oppføre seg slik å se barn og kvinner bli lemlestet? Man må være foret på hat for å klare det.

Er Hamas blendet av hat?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...