Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VifteKopp skrev (48 minutter siden):

Et kjapt googlesøk av unz.com gir dette:

"The Unz Review is an American website and blog, founded and edited by far-right activist and Holocaust denier Ron Unz. It is known for its publication of far-right, conspiracy theory, white nationalist, antisemitic writings and pro-Russia propaganda.[1]"

Flotte kilder UglaSukk varter opp med. 

En nazi blogg altså med andre ord.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
UglaSukk skrev (5 minutter siden):

Vil vel si at sett I forhold til det Israel allerede har gjordt på Gaza, så vil det ikke  være noe spesielt værre ondskap om de tar den nordligste delen av Gaza.

Det virker tvert imot logisk.

Kom med en seriøs kilde.... 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Entern said:

Hva blir det neste? Å hente teorier fra bloggen til Varg Vikernes? 😵‍💫🤣

For å diskutere sak er jo åpenbart ikke aktuelt?
 

Det er jo et krav fra Israel at de skal kontrollere grensen til Egypt samt minst en korridor, noe som i realiteten vil dele Gaza i minst to bantustans. Og den nordlige bantustanen er nesten tom for palestinere. Så er det spekulasjon om Israel vil stjele også deler av dette landet, og det gjenstas stadig at kyststripen er svært attraktiv….

Dette er uproblematisk å legge frem, og hvem som kommer med dette endrer ikke på dette.

Endret av Rhabagatz
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (30 minutter siden):

For å diskutere sak er jo åpenbart ikke aktuelt?
 

Det er jo et krav fra Israel at de skal kontrollere grensen til Egypt samt minst en korridor, noe som i realiteten vil dele Gaza i minst to bantustans. Og den nordlige bantustanen er nesten tom for palestinere. Så er det spekulasjon om Israel vil stjele også deler av dette landet, og det gjenstas stadig at kyststripen er svært attraktiv….

Dette er uproblematisk å legge frem, og hvem som kommer med dette endrer ikke på dette.

Så du støtter også argumenter fra holocaustfornektere? Kan vi ikke være i det minste noe seriøse her, og se hva ledelse for IDF faktisk sier?

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (Akkurat nå):

Jeg tror israelerne sier hva de mener, ikke på holocaust fornektere. Gjennom hele denne krigen, når det handler om mål, har jeg alltid forholdt meg til hva partene sier. Og de mest ansvarlige ift det det er snakk om. Ufattelig at vi skal sitte å snakke om antisemittiske holocaustfornekteres syn på den jødiske staten. 

Jeg snakker ikke om det. Jeg påpeker en stor logisk brist i din argumentasjon. 

IDF har begått krigsforbrytelser. Hvordan kan man stole på noe av det de sier? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Jeg snakker ikke om det. Jeg påpeker en stor logisk brist i din argumentasjon. 

IDF har begått krigsforbrytelser. Hvordan kan man stole på noe av det de sier? 

Det er absolutt ingen brist i det jeg sier, dere tar ordene til en holocaustbenektende antisemitt som fakta, og kommer med dette tullet du driver med når vi har bedt om seriøsitet og normale kilder. 

Takk for idag

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Tussi skrev (3 minutter siden):

Det er absolutt ingen brist i det jeg sier, dere tar ordene til en holocaustbenektende antisemitt som fakta, og kommer med dette tullet du driver med når vi har bedt om seriøsitet og normale kilder. 

Takk for idag

Jeg tar det ikke som fakta da det ikke er en pålitelig kilde. Snakk om å tilegne meg meninger jeg ikke har gitt utrykk for.

Jeg sier det er merkelig å legge tillit til en organisasjon som begår krigsforbrytelser. Hvordan kan en slik organisasjon være troverdig. 

Derav:

Sitat

Kan vi ikke være i det minste noe seriøse her, og se hva ledelse for IDF faktisk sier?

IDF er ikke en pålitelig kilde. 

Det var hele poenget. 

 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Jeg tar det ikke som fakta da det ikke er en pålitelig kilde. Snakk om å tilegne meg meninger jeg ikke har gitt utrykk for.

Jeg sier det er merkelig å legge tillit til en organisasjon som begår krigsforbrytelser. Hvordan kan en slik organisasjon være troverdig. 

Det var hele poenget. 

 

Stoler du på Hamas tall for døde? Der snakker vi ihvertfall om krigsforbrytelser 

Jeg har ikke tillagt deg meninger, jeg kritiserer hvem dere regner som pålitelige informasjonskilder... Men ok...

Endret av Tussi
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (4 minutter siden):

Stoler du på Hamas tall for døde? Der snakker vi ihvertfall om krigsforbrytelser 

Nei, det gjør jeg ikke. Og hva Hamas gjør og ikke gjør,  er vel ikke særlig relevant for poenget mitt. 

 

 

 

Sitat

Jeg har ikke tillagt deg meninger, jeg kritiserer hvem dere regner som pålitelige informasjonskilder... Men ok...

Du siterer mitt innlegg hvor jeg bokstavelig talt skriver at jeg ikke regner den mannen som en pålitelig kilde. Er man seriøs, leser man i det minste innlegg man svarer på. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (Akkurat nå):

Nei, det gjør jeg ikke.

Du siterer mitt innlegg hvor jeg bokstavelig talt skriver at jeg ikke regner den mannen som en pålitelig kilde. Er man seriøs leser man i det minste innlegg man svarer på. 

Ok, ser den. Men jeg synes likevel at det offisielle israelske kilder med ansvar for Gaza sier, må anses å være det Israel mener, når antisemitter blir fremstilt som troverdige kilder på Israels planer blir det absurd. Jeg oppfatter israelske offisielle talspersoner som langt mer troverdig enn en antisemitt. 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (7 minutter siden):

 Jeg oppfatter israelske offisielle talspersoner som langt mer troverdig enn en antisemitt. 

Det respekterer jeg.  Men da blir poenget mitt stående. 

Å si at IDF er mer troverdig enn en antisemitt og at de dermed kan stoles mer på, er en logisk feilslutning. Partene sin individuelle troverdighet, sammenlignet med hverandre, er irrelevant.

 

For å si det metaforisk:

At en ulv kan fremstå mer troverdig som en hund enn en katt, betyr ikke at det er en hund. 

Endret av Psykake
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 minutter siden):

Det respekterer jeg.  Men da blir poenget mitt stående. 

Å si at IDF er mer troverdig enn en antisemitt og at de dermed kan stoles mer på, er en logisk feilslutning.

 

For å si det metaforisk:

At en ulv kan fremstå mer troverdig som en hund enn en katt, betyr ikke at det er en hund. 

Idf er selvsagt mer troverdig når vi snakker om Israels planer. På samme måte som jeg oppfatter Hamas som troverdig når de forteller om sine planer og ønsker. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...