Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DukeNukem3d skrev (20 minutter siden):

Denne må jeg få protestere mot. For det første er det helt useriøst å besvare saklige innlegg med rene personangrep. For det andre så har Ursus vist et stort engasjement for Ukraina der han har postet veldig mye god informasjon. Han har gjort det samme i Israel-trådene. Det er å vise kvalitet, han engasjerer seg i reell urettferdighet og får bredere perspektiv ved å engasjere seg i mer. Absolutt en person jeg vil ta seriøst. I motsetning til de fleste palestinavennene her inne som har 0 engasjement for Ukraina og noen har til og med vært innom tråden for å skrive en masse tøv i forsvar av Russland(!) og at dette egentlig er NATO sin feil (!!). 

Selv om man selvsagt ikke ha engasjement  for begge konflikter så synes jeg det forteller en del at så mange israelvenner engasjerer seg for Ukraina, mens bare et par unntak av palestinavennene har noe som helst engasjement. Det forteller noe om at gjengen samlet sett blir for ensporet. De har dermed få perspektiv å komme med, "det er Israel sin feil" og ferdig med det. De eneste du tar seriøst er selvsagt de som har noe kritikk mot Israel å komme med, det er sannheten...

Jeg skriver at jeg ikke kan ta noe av det han skriver vedrørende denne konflikten seriøst,  fordi han har skrevet at alle verdens muslimer vil begå folkemord. 

Det er et standpunkt SIAN har, og du føler du må protestere og forsvare?

 

At du baserer en person sitt engasjement rundt ulike konflikter på hvor mange innlegg de har om nevnte konflikt på et forum, forklarer faktisk en hel del om hvilket nivå vi befinner oss på..

Endret av Psykake
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Psykake skrev (11 minutter siden):

Jeg skriver at jeg ikke kan ta noe av det han skriver vedrørende denne konflikten seriøst,  fordi han har skrevet at alle verdens muslimer vil begå folkemord. 

Det er et standpunkt SIAN har, og du føler du må protestere og forsvare?

Det er ihvertfall et standpunkt muslimske ledere som Erdogan jobber for og ikke legger skjul på at han gjør:

https://www.dagbladet.no/nyheter/erdogan-ber-tyrkere-i-europa-fa-minst-fem-barn---dere-er-framtiden/67409102

Han er ikke den første. Ideen kommer altså fra muslimske ledere selv.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

Det er ihvertfall et standpunkt muslimske ledere som Erdogan jobber for og ikke legger skjul på at han gjør:

https://www.dagbladet.no/nyheter/erdogan-ber-tyrkere-i-europa-fa-minst-fem-barn---dere-er-framtiden/67409102

Han er ikke den første. Ideen kommer altså fra muslimske ledere selv.

Nå skrev han klart og tydelig alle verdens muslimer.

Altså. Alle muslimer ønsker å begå folkemord mot ikke-muslimer.

Det er farlig retorikk. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (19 minutter siden):

At du baserer en person sitt engasjement rundt ulike konflikter på hvor mange innlegg de har om nevnte konflikt på et forum, forklarer faktisk en hel del om hvilket nivå vi befinner oss på..

En gruppe personer. Ja, det forteller faktisk mye når du er inne på troverdighet hvorvidt folk er veldig ensporede eller om de har et bredere perspektiv og engasjement for mer enn bare en sak. Det er lov å være veldig ensporet og mene at Israel er roten til alt vondt og bruke 100% av innleggene sine på å skrive om alt som er dårlig og fælt med Israel (uten interesse for om det stemmer  eller ikke), men da er ikke det folk som jeg vel egentlig gidder å høre noe særlig på for å være ærlig 😂

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

En gruppe personer. Ja, det forteller faktisk mye når du er inne på troverdighet hvorvidt folk er veldig ensporede eller om de har et bredere perspektiv og engasjement for mer enn bare en sak. Det er lov å være veldig ensporet og mene at Israel er roten til alt vondt og bruke 100% av innleggene sine på å skrive om alt som er dårlig og fælt med Israel (uten interesse for om det stemmer  eller ikke), men da er ikke det folk som jeg vel egentlig gidder å høre noe særlig på for å være ærlig 😂

Nei. Fordi det baserer seg kun på dine egne tanker og refleksjoner. Du har ingen forutsetning for å kunne fastlå hvor engasjert en person er på bakgrunn av aktivitet på et forum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Det er altså uten tvil mektige muslimske/islamistiske ledere som jobber for at vesten og Europa skal islamifiseres. Til og med en NATO-alliert. Som har vunnet valg. Dette må vi ikke være naive ovenfor.

 Hva har det å gjøre med meningen til Ursus: alle verdens muslimer ønsker å begå folkemord?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (2 timer siden):

 

Hvor sa jeg dette? Jeg nevnte terrorgrupper og sa vel at folkemord er nedfelt i ideologien islam? Det er det tildels også i andre religioner, men ingen fullt så tydelig. Kanskje ikke overraskende med tanke på at den var diktert av en krigsherre.

Men med mindre jeg har ordlagt meg på en måte som kan misforstås er vel da dette enten din tolkning, eller en stråmann.  Selvfølgelig er ikke alle verdens 1,5 milliard muslimer besatt av folkemord. Men profeten og religionen deres er det. Samt flere hundre islamistiske militser og terrororganisasjoner.

 

 

Sitat

Folkemord er det stadig palestinerne og verdens muslimer som forsøker å begå mot så og si alle annerledestroende folkeslag verden over.

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (32 minutter siden):

 

 

 

Nå er det i praksis Israel som begår folkemord om dagen. Det rapporteres jevnlig om overgrep både på Gaza og på vestbredden. Ingen palestinere som kjeppjager jøder og tar land,det er det Israel som står for. Israel er ekstreme i sin adferd overfor palestinere. I praktisk politikk skiller også Israel på jøder og palestinere der Israel har makten. Om noen skal sies å drive etnisk rensing,folkemord og apartheid så er det Israel og jøder,ikke palestinere eller muslimer. 

Endret av FriskLuft
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sveibuen skrev (6 minutter siden):

I følge en del amerikanere eg snakker med, så drar angrepet fra Iran ut pga usa har 2 hangerskip utfor Israel. Samt en atomubåt. Samt alle støtte fartøyer hangerskipene har.

Så Iran ønsker virkelig å starte en omfattende krig og ønsker USA på bakbeina?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sveibuen skrev (5 minutter siden):

I følge en del amerikanere eg snakker med, så drar angrepet fra Iran ut pga usa har 2 hangerskip utfor Israel. Samt en atomubåt. Samt alle støtte fartøyer hangerskipene har.

Hmm..trodde det var slik :

 

Iran 'keeps its options open' by linking retaliation with Gaza cease-fire
China calls for preventing spillover effects
By Zhang YuyingPublished: Aug 14, 2024 11:37 PM
People follow a truck carrying the coffins of Hamas' political leader Ismail Haniyeh and his bodyguard who were killed in an assassination on July 31, 2024, during their funeral ceremony in Tehran, Iran on August 1, 2024. Photo: VCG

People follow a truck carrying the coffins of Hamas' political leader Ismail Haniyeh and his bodyguard who were killed in an assassination on July 31, 2024, during their funeral ceremony in Tehran, Iran on August 1, 2024. Photo: VCG


Citing three senior Iranian officials, Reuters reported on Tuesday that only a cease-fire deal in Gaza stemming from hoped-for talks this week would hold Iran back from direct retaliation against Israel for the assassination of Hamas leader Ismail Haniyeh on its soil.

------

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (3 minutter siden):

Hmm..trodde det var slik :

 

Iran 'keeps its options open' by linking retaliation with Gaza cease-fire
China calls for preventing spillover effects
By Zhang YuyingPublished: Aug 14, 2024 11:37 PM
People follow a truck carrying the coffins of Hamas' political leader Ismail Haniyeh and his bodyguard who were killed in an assassination on July 31, 2024, during their funeral ceremony in Tehran, Iran on August 1, 2024. Photo: VCG

People follow a truck carrying the coffins of Hamas' political leader Ismail Haniyeh and his bodyguard who were killed in an assassination on July 31, 2024, during their funeral ceremony in Tehran, Iran on August 1, 2024. Photo: VCG


Citing three senior Iranian officials, Reuters reported on Tuesday that only a cease-fire deal in Gaza stemming from hoped-for talks this week would hold Iran back from direct retaliation against Israel for the assassination of Hamas leader Ismail Haniyeh on its soil.

------

 

 

Tja. Hvis Israel kan få garantier for at en våpenhvile ikke bare varer i 2 år så er vi langt på vei...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (2 minutter siden):

Tja. Hvis Israel kan få garantier for at en våpenhvile ikke bare varer i 2 år så er vi langt på vei...

Tja - det handler vel like mye om hva slags personlige utfordringer BN faktisk vil få dersom han aksepterer en våpenhvile..da er vel hans dager ved makten talte? 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
FriskLuft skrev (2 minutter siden):

Tja - det handler vel like mye om hva slags personlige utfordringer BN faktisk vil få dersom han aksepterer en våpenhvile..da er vel hans dager ved makten talte? 

Det hadde jo ikke skadet,  spørs hvor lenge IDF gidder dette maktspillet hans

Lenke til kommentar
Tussi skrev (Akkurat nå):

Det hadde jo ikke skadet,  spørs hvor lenge IDF gidder dette maktspillet hans

Enig - Det største problemet for en start på fred i midtøsten er jo i praksis BN. Det Iran gjør er å spille et høyt politisk spill der de prøver å presse BN vekk - og således åpne for en ny dialog med en ny part. Israel og Iran vil aldri bli venner - men med BN ved roret så ender det vel opp med krig - og det ser jo Iran også. Iran er trolig ikke interessert i krig - BN er, Israel og IDF ønsker det trolig ikke.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...