Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Folkflesk skrev (36 minutter siden):

De viste vel 7. Oktober at etterretningen deres er alt annet enn glimrende. Helt absurd latterlig at de ikke greide å fange opp et angrep som Hamas trente på flere dager i forveien rundt grenseområdet. 

Men godt mulig den iranske etterretningen er enda dårligere.

Du virker å tro at alt er sort/hvitt. Og at alt med Israel er sort.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DukeNukem3d skrev (13 minutter siden):

Hvorfor angriper Hizbollah folk som ikke vil ha noe med Israel å gjøre? Det burde jo du være den første til å fordømme.

Det er null motiver så lite sannsynlig at målet for det angrepet var druserne iallefall.

Drusernes reaksjon burde jo gi deg et lite hint om hvor de står i saken:

"The Israeli occupation state weeps over the children martyrs from the occupied Syrian Golan Heights — this is the height of obscenity and hypocrisy"

https://today.lorientlejour.com/article/1421751/lebanese-druze-leaders-criticize-israels-exploitation-of-majdal-shams-victims.html

 

Endret av Folkflesk
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Innimellom lurer jeg på hva som sitter mellom øra på en del som forsvarer folkemordet av palestinerne. Det hadde vært fred for mange år siden om Israel ville hatt fred. Hvordan kan det bli fred når Israel dreper de som de sitter og forhandler med om fred? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (8 minutter siden):

Du virker å tro at alt er sort/hvitt. Og at alt med Israel er sort.

Nei, det er nettopp det jeg mener om Israels etterretning. De har gått på historiens største etterretningstabbe i israelsk sammenheng og så har de hatt noen suksesser i ettertid. Så når det gjelder kvaliteten deres er nettopp poenget mitt at den ikke er sort-hvit. Tydelig at de er tilbøyelig til både brølere og suksesser.

Det blir uansett en sinnssyk oppvask pga 7/10-fadesen og det blir særdeles interessant å se Benny bli lagt på grillen.

Endret av Folkflesk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
omstart skrev (Akkurat nå):

Innimellom lurer jeg på hva som sitter mellom øra på en del som forsvarer folkemordet av palestinerne. Det hadde vært fred for mange år siden om Israel ville hatt fred. Hvordan kan det bli fred når Israel dreper de som de sitter og forhandler med om fred? 

Tja, kanskje man synes det var på tide å la yngre krefter slippe til. Når man har balet i 10 mnd uten å til resultater, dvs et gangbart forslag til fredsavtale, er det kanskje på tide å si: YOURE FIRED!

IDK.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
omstart skrev (3 minutter siden):

Innimellom lurer jeg på hva som sitter mellom øra på en del som forsvarer folkemordet av palestinerne. Det hadde vært fred for mange år siden om Israel ville hatt fred. Hvordan kan det bli fred når Israel dreper de som de sitter og forhandler med om fred? 

Ingen forsvarer folkemord her inne

Det ville vært fred hvis israel ville ha fred?

De trakk seg ut av Gaza i 2005

De har tilbudt 98% av Vestbredden, hele Gaza, Øst-Jerusalem og landområder i israel for å erstatte de siste 2 %, gjett hva de fikk som svar? NEI

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, omstart said:

Innimellom lurer jeg på hva som sitter mellom øra på en del som forsvarer folkemordet av palestinerne. Det hadde vært fred for mange år siden om Israel ville hatt fred. Hvordan kan det bli fred når Israel dreper de som de sitter og forhandler med om fred? 

Nøyaktig hvor mange år tilbake tenker du?

Quote

Sånn nå har jeg svart spørsmålene dine, kan du nå svare på spørsmålet fra forrige post? 

Det å ødelegge rakettramper f.eks. er en form for å beskytte okkupert område. Vil du at de ikke skal ha mulighet for det?

Er du kosher med at Syria skal ha mulighet til å plassere artilleri som kan treffe hovedstaden, hvis golanhøyden blir returnert til okkupasjonsmakten syria?

@Folkflesk

Endret av shockorshot
  • Liker 4
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (4 minutter siden):

Tja, kanskje man synes det var på tide å la yngre krefter slippe til. Når man har balet i 10 mnd uten å til resultater, dvs et gangbart forslag til fredsavtale, er det kanskje på tide å si: YOURE FIRED!

IDK.

Merkelig dette, folk her inne kritiserte Israel for å ikke ta hamas-lederne, men når de gjør det er det søren meg galt det også. Nesten som om noen ikke vil at jøder skal forsvarer seg

Og jeg skriver jøde, fordi ingen kritiserte mosul og raqqa da de ble jevnet med jorden med titusenvis av sivile drepte, for det var ikke jøder involvert 

Endret av Tussi
  • Liker 7
Lenke til kommentar
HankAmarillo skrev (3 minutter siden):

Tja, kanskje man synes det var på tide å la yngre krefter slippe til. Når man har balet i 10 mnd uten å til resultater, dvs et gangbart forslag til fredsavtale, er det kanskje på tide å si: YOURE FIRED!

IDK.

Ja, det var jo en god analyse. Du burde vært fredsmekler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Folkflesk skrev (17 minutter siden):

Drusernes reaksjon burde jo gi deg et lite hint om hvor de står i saken:

"The Israeli occupation state weeps over the children martyrs from the occupied Syrian Golan Heights — this is the height of obscenity and hypocrisy"

Hvorfor er det interessant at libaneseren Wael Abu Faour sier dette? Og hvorfor presenterer du det som om sitatet er hentet fra noen på Golanhøydene?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (11 minutter siden):

Merkelig dette, folk her inne kritiserte Israel for å ikke ta hamas-lederne, men når de gjør det er det søren meg galt det også. Nesten som om noen ikke vil at jøder skal forsvarer seg

Ta Hamas-lederne? Støtter du vilkårlige drap på personer? Israel har jo operert ulovlig på norsk jord også, der de likviderte en uskyldig person. Nå likviderte Israel sjefsforhandleren fra Hamas i de pågående fredssamtalene. Tror du det fører til fred?

Endret av omstart
  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (14 minutter siden):

 

Hvorfor er det interessant at libaneseren Wael Abu Faour sier dette? Og hvorfor presenterer du det som om sitatet er hentet fra noen på Golanhøydene?

Fordi de ikke har noen talspersoner i Golan da de er under militær okkupasjon av en stat de ikke ønsker å være okkupert av. Druserne i Golan regner seg som syrere og har sine politiske og religiøse ledere i Libanon og Syria. 

Eller har du et sitat fra en Golan-drusisk leder som motsier det Faour, Jumblatt & co sier? Til og med Benny har ikke prøvd å finne opp en fake pro-israelsk druser-leder i Golan. Men ikke gi ham ideen.

Endret av Folkflesk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
omstart skrev (33 minutter siden):

Jo, selvfølgelig har de rett til å forsvare seg, men du unnlater å nevne at årsaken til krigen er at Israel okkuperer Palestinsk land, samt undertrykker palestinere generellt. Du er selektiv i måten du omtaler krigen. At Hamas angriper mål inne i Israel bør ikke overraske noen når de stjeler okkuperer og stjeler palestinsk land. Da kan du ikke omtale det som en forsvarskrig.

Unnlot å nevne det fordi det ikke var tema. Det er forøvrig bare én av mange årsaker til denne krigen.

Du har rett i at Hamas og andre palestinere har rett i å angripe militære israelske mål, det er en del av deres rett til selvforsvar mot en okkupasjonsmakt, er fastslått i internasjonal rett og lite bestridt.

De har dog selvfølgelig ikke rett til å bruke terror, ulovlige stridsmidler eller begå krigsforbrytelser - noe de har gjort og gjør. Dermed er ikke Hamas sin måte å yte motstand på legitim. Videre har jeg ikke omtalt det som en forsvarskrig, jeg har simpelthen stadfestet Israels rett til å forsvare seg.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (20 minutter siden):

 

Hvorfor er det interessant at libaneseren Wael Abu Faour sier dette? Og hvorfor presenterer du det som om sitatet er hentet fra noen på Golanhøydene?

Så ren løgn altså. Fremstille det som om druserne på Golan ikke vil ha israelerne der, når det er en fyr i Libanon som mener det.

Klassisk…

  • Liker 8
Lenke til kommentar
omstart skrev (17 minutter siden):

Israel burde aldri vært opprettet. Jødene kunne holdt seg i landene de bodde i før de feilaktig fikk opprettet staten Israel. Da hadde det vært fred i midt-østen.

Så du mener jødene skulle bo i land der de et par år tidligere hadde blitt forsøkt utryddet? Land som i flere tilfeller var effektivt kontrollert av en gal psykopat (Stalin) som faktisk når han døde var i ferd med å planlegge jødeutryddelse?

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...