Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folkflesk skrev (12 minutter siden):

Jødene i den israelske regjeringen er iallefall en gjeng skitstøvler.


Ja, skitstøvlene har stjålet palestinernes land, fra elven til havet, og vil snart bli drevet ut.

Det er to ting jeg hater mer enn noen annet i verden;

1. De som er intolerante mot andre, og ...
2. Zionister

Endret av 0laf
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (4 timer siden):

Du trenger ikke å slenge inn slike nesegruse propaganda-plakater. De er spesielt smartere enn åndssvake twitter-meldinger. Tabben til Israel er at de tror de noen gang får fred så lenge de er en okkupant som regelmessig er i krig. Det ødelegger rettsstaten og bidrar til at høyreradikalere og bosettere får et stadig fastere grep om samfunnet og staten, mens demokratiet råtner på rot.

Men det er jo en utvikling du ikke har problemer med, siden du åpenbart står i ledtog med Israels ytre høyre.

Israel fikk ikke fred før de ble okkulant heller, de ble angrepet før 1967

Folkflesk skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner jo i motsetning til deg at det er sivile som vil dø i hopetall og betale prisen når Israel setter i gang. Men da kan jo du og den kjerringa du siterer sitte og erklære at folk må død for at dere skal få være tøffe i "the war on terror" på laptop eller nettbrett.

Men det er sivile Israelere som dør, i hopetall, når Hamas er ved makten,ni tillegg blir det en endeløs sirkel av vold som går ut over alle, også palestinerne selvsagt 

0laf skrev (20 minutter siden):


Og jeg var helt enig med deg.
At man reduserte forsvaret ved grensen var en invitasjon til Hamas, fra Netanyahu.

Netanyahu har støttet Hamas i årevis, gitt de penger og våpen, og ønsket at de skulle angripe jødestaten slik at Netanyahu kunne slippe tre måneders fengsel for korrupsjon.

_______2.thumb.png.f7d87d1e44c3154029e7f60119ffeee1.png

Det er rart det der, at Israel har skylden firbhamas angrep, Hamas stakkars hadde jo ikke noe valg, de måtte gå inn i Israel og drepe for fote, de har jo ikke evne til å ta egne valg ... lave forventninger rasisme kalles det, man har ingen krav til Hamas, de kan ikke stilles til ansvar for noe. Da ser man. Faktisk på dem som dyr. Det er rasisme

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle lese den nye boka "The Netanyahus" av Joshua Cohen nå. Handler om en amerikansk jødisk akademiker som blir kjent med faren til Benjamin Netanyahu i USA. Vedkommende begynner å tute ørene til hovedpersonen full av Israel-propaganda, selv om denne personen ikke har noe forhold til Israel og kun vil leve som vanlig amerikaner i sitt (eneste) hjemland.

Grunnen til at jeg nevner denne boka er at den nettopp berører hvordan jøder stadig vekk blir forsøkt påtvunget en israelsk lojalitet. Det skjer vel omtrent hver gang en Israel-venn skal prøve å diskutere Midtøsten på et nettforum f.eks.

Endret av Folkflesk
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (5 minutter siden):

Hamas stakkars hadde jo ikke noe valg, de måtte gå inn i Israel og drepe for fote, de har jo ikke evne til å ta egne valg ... 


Hamas drev kun legitim motstandskamp mot IDF.

Det var ikke Hamas som drepte sivile israelere, men sivile palestinere som oppfattet at grensen var åpen, og tok seg inn i Israel og drepte uskyldige.

Hamas er helt uskyldige i dette, og har som rettmessig styresmakt på Gaza all rett til å angripe okkupasjonsmakten.
 

 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (13 minutter siden):

Tenkte jeg skulle lese den nye boka "The Netanyahus" av Joshua Cohen nå. Handler om en amerikansk jødisk akademiker som blir kjent med faren til Benjamin Netanyahu i USA.


Det er en særdeles god bok, og en skildring av virkelige hendelser som er rystende, som helt sikkert fant sted i USA når Cohen møtte Ben-Zion Netanyahu, far til Satan ... jeg mener Bibi, i 1960.

Endret av 0laf
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (3 minutter siden):


Det er en særdeles god bok, og en skildring av virkelige hendelser som er rystende, som helt sikkert fant sted i USA når Cohen møtte Ben-Zion Netanyahu, far til Satan ... jeg mener Bibi.

Det er en skjønnlitterær, satirisk bok. Og hvis man skjønner hva disse to begrepene betyr så skjønner man også at hensikten med den ikke er å fremstille virkelige hendelser.

Men for all del: Skjønner at dette blir mye å skjønne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
0laf skrev (3 minutter siden):


Men hva er poenget med å nevne en skjønnlitterær, satirisk bok om Netanyahu, det setter jo ikke familien i dårlig lys, slik vi ønsker?

Den omhandler det jeg skrev for 23 minutter siden: Jødisk identitet sett i lys av Israel-saken. Og du kan absolutt sette noen i dårlig lys gjennom skjønnlitteratur:

https://www.aftenposten.no/kultur/i/yERXjg/skrev-grov-satire-om-netanyahu-familien-forlagene-var-redde-for-aa-bli-saksoekt

 

Endret av Folkflesk
  • Liker 2
Lenke til kommentar
UglaSukk skrev (4 minutter siden):

Hvis det blir krig I Libanon kommer Biden til aa tape, og Trump blir president. Sant eller usant?

Trump vinner.
Leder i 8 år ifølge min stemor i  USA.
Pga Demokratene hakke noen andre folk om 4 år, så 8 år for Trump nå fra November/Januar.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Rexxus skrev (10 minutter siden):

Trump vinner.
Leder i 8 år ifølge min stemor i  USA.
Pga Demokratene hakke noen andre folk om 4 år, så 8 år for Trump nå fra November/Januar.

 

Din stemor er åpenbart en Trump-velger gitt sin manglende kunnskap om sitt lands politiske system. En president kan i følge grunnloven kun velges for to perioder, helt uavhengig av når den første perioden var i forhold til den andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (14 minutter siden):

Din stemor er åpenbart en Trump-velger gitt sin manglende kunnskap om sitt lands politiske system. En president kan i følge grunnloven kun velges for to perioder, helt uavhengig av når den første perioden var i forhold til den andre.

Du er amatør, Biden har nå 4 år. blir ikke President igjen btw.,

Trump kan bli president 8 år på rad nå :)

Lenke til kommentar
Rexxus skrev (4 minutter siden):

Du er amatør, Biden har nå 4 år. blir ikke President igjen btw.,

Trump kan bli president 8 år på rad nå :)

Nei, du er en amatør. En president kan bare sitte 2 perioder. Punktum.

Hvis du ikke tror på det: Spør noen som har mer peiling på politikk enn denne svigermora di.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Rexxus skrev (8 minutter siden):

Du er amatør, Biden har nå 4 år. blir ikke President igjen btw.,

Trump kan bli president 8 år på rad nå :)

Nei, det kan han ikke. Eneste måten for en president til å sitte lengre enn to perioder er om en visepresident tar over f.eks ved en død sittende president og blir valgt i to fulle perioder etter dette. Så i teorien så kan en amerikansk president sitte i 10 år, men det er fremdeles bare to perioder per definisjon. 12 år går derfor ikke

Endret av bshagen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...