Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

0laf skrev (8 minutter siden):


Ja jødene er grusomme, og helt uskyldige palestinere som bare blir kastet bak lås og slå, uten dom.
 


Det er jo jødestaten, med primært jøder som innbyggere, det er jo derfor de er grusomme.

Så her avslører du at du bruker jøder istedenfor det mer presise israelere fordi du vil beskylde folk som er kritiske til Israel for å mislike jøder. Det eldste og billigste trikset i boka mao.

Endret av Folkflesk
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folkflesk skrev (2 minutter siden):

Så her avslører du at du bruker jøder istedenfor det mer presise israelere ..


Men det er jo ikke presist, det inkluderer et par millioner uskyldige palestinere som dessverre er tvunget til å bo i jødestaten, hvor de behandles som hunder og er annenrangs borgere.
 

Endret av 0laf
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (Akkurat nå):


Men det er jo ikke presist, det inkluderer et par millioner uskyldige palestinere som dessverre er tvunget til å bo i jødestaten, hvor de behandles som hunder og er annenrangs borgere.
 

Artig at du prøver å være ironisk når det du sier høres mer ut som sannhet enn ironi.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

As Norway’s largest private pension fund, we are divesting from Caterpillar

There is no excuse to be silent over the role of companies linked to Israel’s illegal actions in the occupied Palestinian territory and its war in Gaza.

At Norway’s largest private pension fund, KLP, we have decided to divest from United States industrial group Caterpillar over concerns about its role in human rights abuses in occupied Palestine.

KLP has previously divested from companies linked to the illegal Israeli settlements and the separation wall in the West Bank following the important United Nations report on businesses linked to settlements.

https://www.aljazeera.com/opinions/2024/6/26/as-norways-largest-private-pension-fund-we-are-divesting-from-caterpillar
______________

KLP viser at de tar ansvar, og støtter BDS-bevegelsen (Boycott, Divestment and Sanctions) mot jødestatens okkupasjon og overgrep.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Folkflesk skrev (1 minutt siden):

Artig at du prøver å være ironisk når det du sier høres mer ut som sannhet enn ironi.


Du har konvertert meg, jeg har lest alle innleggene dine, og er enig med deg, så det jeg skriver er selvfølgelig sannheten.

Hold verden ren !!!

keep_the_world_clean_warsaw.jpg

Endret av 0laf
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (1 minutt siden):

As Norway’s largest private pension fund, we are divesting from Caterpillar

There is no excuse to be silent over the role of companies linked to Israel’s illegal actions in the occupied Palestinian territory and its war in Gaza.

At Norway’s largest private pension fund, KLP, we have decided to divest from United States industrial group Caterpillar over concerns about its role in human rights abuses in occupied Palestine.

KLP has previously divested from companies linked to the illegal Israeli settlements and the separation wall in the West Bank following the important United Nations report on businesses linked to settlements.

https://www.aljazeera.com/opinions/2024/6/26/as-norways-largest-private-pension-fund-we-are-divesting-from-caterpillar
______________

KLP viser at de tar ansvar, og støtter BDS-bevegelsen (Boycott, Divestment and Sanctions) mot jødestatens okkupasjon og overgrep.

Det er bra at vi får noen gode nyheter oppi all faenskapen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alltid gode nyheter her.

Jødestatens militærmakt har i dag arrestert 28 kvinner og barn på okkuperte Vestbredden, de fleste av de leger og journalister.

Soldatene har slått og mishandlet alle de har kommet over.

Dette er Netanyahus feil, selvfølgelig, uten han ville Vestbredden vært en oase av velstand og inklusivitet.
 

 

Endret av 0laf
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (43 minutter siden):

Yess, endelig et godt poeng, det er allid jødenes feil, det er ikke uten grunn at de blir angrepet, de har trolig for dårlig forsvar.

Nå gjør du deg bare dum! Helt håreisende hvordan du holder på. 

Jeg skrev: 

Ørjanø skrev (49 minutter siden):

Skal vi snu på logikk deres

Israel visste at Hamas kom til å angripe når de fjernet forsvaret ved grensa til Gaza. Det var israelere som valgte BN og regjeringen. Så de kan takk seg selv! 

Det er sånn dere faktisk tillegger alle palestinere skyld for alt Hamas og Israel gjør mot dem. 

Og by the way.... Jeg skrev Israelere, ikke jøder. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (7 minutter siden):

Jeg skrev: 

Ørjanø skrev (1 time siden):

Skal vi snu på logikk deres? 

Israel visste at Hamas kom til å angripe når de fjernet forsvaret ved grensa til Gaza. Det var israelere som valgte BN og regjeringen. Så de kan takk seg selv! 


Og jeg var helt enig med deg.
At man reduserte forsvaret ved grensen var en invitasjon til Hamas, fra Netanyahu.

Netanyahu har støttet Hamas i årevis, gitt de penger og våpen, og ønsket at de skulle angripe jødestaten slik at Netanyahu kunne slippe tre måneders fengsel for korrupsjon.

_______2.thumb.png.f7d87d1e44c3154029e7f60119ffeee1.png

Endret av 0laf
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (48 minutter siden):

Nettopp, som nevt ovenfor, det er alltid jødenes feil, også når terrorister bruker sivile som skjold.

Jødene vet at mange blir skadet, men tar ingen hensyn, det beste er å bare fjerne jødene, så løser man hele konflikten.

DU mener det beste er å fjerne alle palestinere. Faktisk kommer med forslag om å flytte palestinere vekk fra Gaza og VB. DU anser palestinere som mindre verdt og skyld i alt. 

Snakk om å bruke offerrollen for alt det er verdt, snu om på ting, vri og vende å påstå noe jeg ALDRI har sagt eller ment. 

Jeg ønsker israelere alt godt motsetning til deg som ønsker å ha dem i krig og konflikt. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (Akkurat nå):

DU mener det beste er å fjerne alle palestinere. Faktisk kommer med forslag om å flytte palestinere vekk fra Gaza og VB. DU anser palestinere som mindre verdt og skyld i alt. 


Det er dere som har fått meg til å endre mening ... og Rabbi Linda selvfølgelig.
 

Ørjanø skrev (1 minutt siden):

Snakk om å bruke offerrollen for alt det er verdt...


Jeg føler meg litt hakket på nå, hvor dere først klager på at jeg er for pro-israelsk, og når jeg skriver innlegg som er nærmest identiske med det dere har skrevet i mange måneder, så er jeg også grusom, men forhåpentligvis ikke like grusom som Netanyahu.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Rexxus skrev (3 minutter siden):

Ser 1 ting her nå, fler av dere skriver så mye personlig til @olaf Syns det er trist, derfor ikke blandet meg.

@moderator   kan du skjekke meldinger osv her nå siste 10 sidene?
Mye mot hverandre syns jeg.

Fordi han forurenser debatten, lyver om andre, vrir på det folk sier, kommer med personangrep og sprer tonnevis av farlig feilinformasjon. Legger jævelige holdninger på andre som man ikke har, men han har selv. 

På et tidspunkt får man nok. 

Er det noen som burde få til tilsnakk her er det han. Makan til frekkhet! 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (1 minutt siden):

DU mener det beste er å fjerne alle palestinere. Faktisk kommer med forslag om å flytte palestinere vekk fra Gaza og VB. DU anser palestinere som mindre verdt og skyld i alt. 

Snakk om å bruke offerrollen for alt det er verdt, snu om på ting, vri og vende å påstå noe jeg ALDRI har sagt eller ment. 

Jeg ønsker israelere alt godt motsetning til deg som ønsker å ha dem i krig og konflikt. 

Det der er dine ord. Kanskje du kunne svart på noen av argumentene til @olaf i stedet for å komme med disse personangrepene?

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (2 minutter siden):

Fordi han forurenser debatten, lyver om andre, vrir på det folk sier, kommer med personangrep og sprer tonnevis av farlig feilinformasjon. Legger jævelige holdninger på andre som man ikke har, men han har selv. 

På et tidspunkt får man nok. 

Er det noen som burde få til tilsnakk her er det han. Makan til frekkhet! 

Det er IKKE bra på ett forum som dette.

Btw  Hva gjør  kommisjonen i Haaag nå menneskeretts folka?
hakke hørt noe siste 48 timene nå.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ørjanø skrev (2 minutter siden):

Fordi han forurenser debatten, lyver om andre, vrir på det folk sier, kommer med personangrep og sprer tonnevis av farlig feilinformasjon.


Jeg beklager det så mye, og skal forsøke å unngå det i fremtiden, nå som vi begge er på rette siden i konflikten.

Forøvrig, når vi først snakker om løgner, vriing, personangrep og feilinformasjon, så synes jeg du kommer med veldig gode poeng i mange av dine innlegg.

  

Ørjanø skrev (6 minutter siden):

DU mener det beste er å fjerne alle palestinere
DU anser palestinere som mindre verdt og skyld i alt. 

 

  

Ørjanø skrev (11 minutter siden):

Nå gjør du deg bare dum! Helt håreisende hvordan du holder på. 

  

Ørjanø skrev (8 timer siden):

Ditt ønske om at krigen og konflikten skal fortsette kan ikke bli tydeligere! 
Slike holdninger og tankegang er det som skaper utrygghet i verden og ødelegger for fred.

  

Ørjanø skrev (På 26.6.2024 den 3:36 PM):

Mer enn 50.000 barn har behov for behandling for akutt underernæring

  

Ørjanø skrev (På 20.6.2024 den 12:24 PM):

Om Hamas hadde lagt ned våpnene hadde fortsatt Israel terrorisert palestinerne. 

 

  

Ørjanø skrev (På 12.6.2024 den 10:52 AM):

Ja, planen var å fordrive sivile palestinere ut av Gaza til Egypt...
Det kan virke som det fortsatt er planen. Gjøre Gaza så uleveling som mulig. Ødelegge mest mulig...

  

Ørjanø skrev (På 11.6.2024 den 9:50 PM):

Hadde det ikke vært for resten av verden og presset Israel hadde fått på seg, hadde det vært langt flere drepte og skadde. Og for BN er det supert at krigen drøyer ut. 

IDF gjemmer seg også bak sivile. De angriper som regel på avstand. De sivile blir stående i midten. Israel har prøvd å sulte befolkningen, ta fra dem alt...


Det er så mange gullkorn, at det er vanskelig å stoppe etter bare noen få, men jeg er helt enig med deg, jødene er fæle.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (Akkurat nå):


Jeg beklager det så mye, og skal forsøke å unngå det i fremtiden, nå som vi begge er på rette siden i konflikten.

Forøvrig, når vi først snakker om løgner, vriing, personangrep og feilinformasjon, så synes jeg du kommer med veldig gode poeng i mange av dine innlegg.

  

 

  

  

  

  

 

  

  


Det er så mange gullkorn, at det er vanskelig å stoppe etter bare noen få, men jeg er helt enig med deg, jødene er fæle.

Jødene i den israelske regjeringen er iallefall en gjeng skitstøvler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...