Rhabagatz Skrevet 27. mars Rapporter Del Skrevet 27. mars Flertallet (55%) av amerikanerne er imot Israels krig. 36% støtter krigen. Flertallet var det motsatte i november. https://www.washingtonpost.com/world/2024/03/27/us-poll-israel-gaza/ 3 4 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 27. mars Rapporter Del Skrevet 27. mars At noen kan være "FOR" en krig gjør meg trist, uansett om du står på Palestinsk eller Israels side. Tragisk, vi mennesker er noen jævlige dyr 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg DukeNukem3d Skrevet 27. mars Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 27. mars (endret) Ørjanø skrev (3 timer siden): Begrepene mine? Du trenger ikke å gå godt for noe. Hjelpeorganisasjoner, fagfolk, allierte etc har større tyngde i det de sier og velger heller å lytte til disse. Åja, så fordi slike ting har skjedd før fra vesten så er det ok? Vi skal ikke bevege oss fremover? Ta lærdom som Biden så? Det var logisk. Du lytter vel til de som bekrefter ditt verdensbilde du ja. Det er en masse eksperter, fagfolk, allierte som sier de ikke ser noe apartheid i Israel også. Det er riktignok mange minoritetsgrupper som blir tråkket på og behandles som annenrangs borgere i midtøsten - utenfor Israel. Flere sier de bare føler seg trygge i Israel. Litt ironisk at apartheidanklagen kommer mot en stat der man som muslim kan være advokat og medlem i Knesset. Mens i Palestina har ikke jøder adgang, hvis de viser seg der så er det med livet som risiko. Det er mer apartheid. Homofile, hvor kan de holde "pride-parader" i midtøsten bortsett fra Israel? Er det apartheid at homofile blir hengt fra kraner eller må skjule sin legning i andre land enn Israel? Er det apartheid at mennesker som ikke kjenner seg som muslimer må skjule det? (Dødsstraff for frafall fra Islam) Endret 27. mars av DukeNukem3d 8 2 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 27. mars Rapporter Del Skrevet 27. mars Snikpellik skrev (3 timer siden): Dersom Benjamin Netanyahu avslutter krigen i Gaza vil han kanskje kunne havne i fengsel Med mindre Israel er som resten av midtøsten, så må han vel først dømmes for noe? Sakene startet i 2016 og 2019, og det ser ikke ut til at de avsluttes med det første, eller at det er særlig trolig at han dømmes for stort, men det gjenstår å se. Ørjanø skrev (2 timer siden): Ståmann er noe annet. Ja, en ståmann er noe annet 😵 7 2 Lenke til kommentar
Ørjanø Skrevet 27. mars Rapporter Del Skrevet 27. mars DukeNukem3d skrev (2 minutter siden): Du lytter vel til de som bekrefter ditt verdensbilde du ja. Det er en masse eksperter, fagfolk, allierte som sier de ikke ser noe apartheid i Israel også. Legg gjerne ved kilder på det. Er det troverdige kilder på at det er apartheid og ikke apartheid så står vi da i såfall i samme bås. Du tror på at det ikke er utfra hva du leser, og jeg tror at det er det utfra det jeg leser. DukeNukem3d skrev (6 minutter siden): Det er riktignok mange minoritetsgrupper som blir tråkket på og behandles som annenrangs borgere i midtøsten - utenfor Israel. Flere sier de bare føler seg trygge i Israel. Litt ironisk at apartheidanklagen kommer mot en stat der man som muslim kan være advokat og medlem i Knesset. Mens i Palestina har ikke jøder adgang, hvis de viser seg der så er det med livet som risiko. Det er mer apartheid. Homofile, hvor kan de holde "pride-parader" i midtøsten bortsett fra Israel? Er det apartheid at homofile blir hengt fra kraner? Apartheid mot palestinere i de okkuperte områdene. Det ene utelukker ikke det andre. 4 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 27. mars Rapporter Del Skrevet 27. mars (endret) bshagen skrev (2 timer siden): At noen kan være "FOR" en krig gjør meg trist.. Jeg er prinsipielt imot all krig, og all militærmakt, da det er totalt bortkastet. Tenk om man kunne bruke alle ressursene, råmaterialene, menneskene osv. som går inn alle lands forsvarsmakt, til noe mer nyttig. Vi kunne jo nærmest løse de aller fleste av verdensproblemene, i stedet for å bruke enorme mengder av verdens ressurser på vås, fordi folk ikke klarer å bli enige, og fordi det finnes gærninger man må beskytte seg mot osv. På den andre siden må man være realist. Det nytter ikke å ruste ned, så lenge man har stater og grupper som resten av verden må beskyttes mot. Det betyr også at terrorgrupper som Hamas må fjernes, for sikkerheten til resten av verden, og man skulle således ønske at støtten for å fjerne gærninger var større, ikke bare blant vestlige demokratiske land, men fra alle land, inkludert i midtøsten, Kina, Russland osv. men alle har en agenda, og er sykelig opptatt av sin lille maurtue. Av den grunn så støtter jeg Israels krig mot Hamas. Hadde vi hatt et system hvor slike grupper umiddelbart ble fjernet av verdenssamfunnet, i stedet for å premieres med samtaler, egen stat og hva det ikke måtte være, så hadde vi også hatt færre slike grupper, og vi hadde raskere kommet oss mot et system hvor vi kanskje ikke trang å benytte alle de enorme ressursene på forsvar og krig. Jeg mener det samme bør gjelde for Iran, Nord-Korea, og også Russland. Klarer de ikke å oppføre seg, så bør resten av oss hjelpe de, ved å fjerne gale ledere, og la de demokratisk velge nye ledere, selv om jeg også generelt er for at folk må gjøre som de vil, og at ikke alle ønsker å leve som oss i Norge. Noen ønsker jo faktisk å leve i et islamsk kalifat, hvor homofile kastet ut fra hustak, hvor kvinner er mannens eiendom, og hvor alle som ikke tror det samme som dem skal drepes. Min mening er dog at de gjerne få må bo slik, så lenge de gjør det "hjemme", og ikke involverer folk som ikke vil bo slik. Kardemommeloven gjelder. Endret 27. mars av 0laf 7 1 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 27. mars Rapporter Del Skrevet 27. mars (endret) Ørjanø skrev (25 minutter siden): Legg gjerne ved kilder på det. I tillegg til det åpenbare jeg påpeker så finnes det utallige eksempel på det: – Røde Kors kjenner veldig godt til det regimet som styrte Sør-Afrika under apartheidperioden, og vi svarer til alle dem som anklager Israel for det samme: Nei, det er ikke noe apartheid i Israel. Det er ikke noe regime som tror på en overlegen rase eller som nekter grunnleggende menneskerettigheter til én spesiell gruppe mennesker på grunn av deres påståtte underlegenhet. Det er en blodig nasjonal konflikt, hvor det mest fremtredende og tragiske er en årelang okkupasjon. Men det er ikke noe apartheid, sa sveitiske Jacques De Maio (Røde Kors sjef for Israel/Palestina den gangen) "En slik anklage avvises blankt av den sørafrikanske politikeren Mosiuoa Lekota, som i en årrekke kjempet mot apartheid i Sør-Afrika. – Jeg var i Israel og der fant du ikke de samme skillene mellom jøder og ikke-jøder som vi så under apartheid. Det var ingen segregerte busser for ulike etniske grupper, som jøder og arabere, forteller han i en podkast med South African Friends of Israel, skriver Jerusalem Post." – Vi er ikke enig med denne terminologien, sier en utenrikspolitisk talsperson for Storbritannia. – Vi er ikke enig med rapportens karakteristikk av Israel, sier Marise Payne, utenrikspolitisk talsperson for Australia. – Vi anser ikke uttrykket «apartheid» å være passende i sammenheng med Midtøsten-konflikten. Den alvorlige kriminaliteten apartheid handler om en spesifikk kontekst. Vi avviser bruken av dette uttrykket på staten Israel, skriver Østerrikes utenriksdepartement. – Jeg er forferdet over et slik sterk antisemittisk standpunkt og jeg fordømmer sterkt slike ensidige uttalelser, skriver Tsjekkias president Miloš Zeman. – Vi avviser uttrykk som apartheid og et ensidig fokus på kritikk mot Israel. Det bidrar ikke til å løse konflikten i Midtøsten, sier Tysklands utenrikspolitiske talsperson Christopher Burger. – Amnestys anklager er absurd. Dette er ikke språk som vi har brukt og ikke kommer til å bruke, sier Thomas Nides, USAs ambassadør i Israel. – Vi avviser synspunktet at Israels handlinger utgjør apartheid, sier Ned Price, utenrikspolitisk talsperson for USA. Macron avviste dette også og kalte anklagen "latterlig", så da er alle stormakter i vesten enige i at Israel ikke er en apartheidstat for relativt kort tid siden. Til og med Støre ville ikke bruke begrepet, men avviste ikke like kategorisk. Det er nok forhold som kan minne om Apartheid i midtøsten, men det er utenfor Israel. Dette er du av en eller annen grunn ikke opphengt i. Kun den falske anklagen mot Israel. Dette finner jeg merkelig. Endret 27. mars av DukeNukem3d 6 2 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg 0laf Skrevet 27. mars Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 27. mars (endret) Ørjanø skrev (27 minutter siden): Apartheid mot palestinere i de okkuperte områdene. Det ene utelukker ikke det andre. Apartheid -- en politisk ideologi og et system for rasebasert segregering eller adskillelse Det er intet slik system i Israel, hvor 20% er arabere. Det har vært et slikt system i Gaza, men ikke på grunn av Israel, som trakk seg ut i 2006, men på grunn av Hamas. Det er et slikt system på Vestbredden, i sonene A og B, som styres av Palestinske Selvstyremyndigheter. I disse områdene er det kun arabere som får bo, alle andre blir drept. Det samme med homofile og andre minoritetsgrupper. Det bor ca. 2.8 millioner palestinere i sonene A og B. I sone C er det israelsk militærkontroll. Her er det også langt på vei et apartheidsystem, om man kan kalle det det, i og med at lovene sier at palestinere ikke får oppholde seg i disse områdene, da det anses som buffersoner. Dette er dog i henhold til Oslo-avtalen, og har egentlig ingenting med rase-segrering å gjøre. I sone C har også Israel bygget en rekke ulovlige bosetninger, og det bor rundt 300 000 palestinere i dette området. De israelske bosetterne er underlagt israelsk lov, mens palestinerne ikke er underlagt disse lovene, ettersom de ikke er israelske statsborgere. Amnesty har tidligere kommet med fire punkter de mener beviser at Israel bedriver apartheid. Fragmentation into domains of control At the heart of the system is keeping Palestinian separated from each other into distinct territorial, legal and administrative domains Dispossession of land and property Decades of discriminatory land and property seizures, home demolitions and forced evictions Segregation and control A system of laws and policies that keep Palestinians restricted to enclaves, subject to several measures that control their lives, and segregated from Jewish Israelis Deprivation of economic & social rights The deliberate impoverishment of Palestinians keeping them at great disadvantage in comparison to Jewish Israelis Det først punktet antar jeg har med Gaza og Vestbredden å gjøre, men det var palestinerne selv som valgte forskjellige styresmakter, Hamas og PA, og sto for separeringen. Det andre punktet kan man nok være enig i, særlig i område C på Vestbredden, men det er ikke apartheid å ta fra folk hus og hjem, i så fall ville den norske stat bedrevet apartheid hver gang de ekspropierte, selv om det etter min mening alltid er feil å ta fra folk deres eiendom. Det tredje punktet er vanskelig å forstå? Det er mulig det er Øst-Jerusalem man tenker på, men befolkningen der har også i stor grad valgt å dele seg på denne måten, slik man gjerne ser i større byer over hele verden. At palestinere på Vestbredden og Gaza holdes separert fra israelere, og ikke har de samme rettighetene, er helt naturlig, ettersom de ikke er statsborgere i samme nasjon. Det blir som å klage over at det gjelder forskjellige lover for svensker og nordmenn. Det fjerde punktet er bare vås. Ingen i verdenshistorien har fått så mye penger som palestinerne, problemet er at de har brukt de feil, og burde hatt en runde med "Luksusfellen", slik at de ikke fortsetter å kjøpe fine raketter, når det de trenger er mat. Det er egentlig ingen argumenter for apartheid som holder vann. Selv om Israel gjør en rekke kritikkverdige ting på Vestbredden, så er det ikke nødvendigvis apartheid, med mindre alle andre lands grensekontroll også er apartheid. Er det apartheid at USA nå forsøker å stanse strømmen av migranter fra Sør-Amerika, eller at en rekke land har strenge grensekontroller hvor folk nødvendigvis ikke kommer inn i landet? Endret 27. mars av 0laf 8 2 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 27. mars Rapporter Del Skrevet 27. mars 12 minutes ago, DukeNukem3d said: I tillegg til det åpenbare jeg påpeker så finnes det utallige eksempel på det: – Røde Kors kjenner veldig godt til det regimet som styrte Sør-Afrika under apartheidperioden, og vi svarer til alle dem som anklager Israel for det samme: Nei, det er ikke noe apartheid i Israel. Det er ikke noe regime som tror på en overlegen rase eller som nekter grunnleggende menneskerettigheter til én spesiell gruppe mennesker på grunn av deres påståtte underlegenhet. Det er en blodig nasjonal konflikt, hvor det mest fremtredende og tragiske er en årelang okkupasjon. Men det er ikke noe apartheid, sa sveitiske Jacques De Maio (Røde Kors sjef for Israel/Palestina den gangen) "En slik anklage avvises blankt av den sørafrikanske politikeren Mosiuoa Lekota, som i en årrekke kjempet mot apartheid i Sør-Afrika. – Jeg var i Israel og der fant du ikke de samme skillene mellom jøder og ikke-jøder som vi så under apartheid. Det var ingen segregerte busser for ulike etniske grupper, som jøder og arabere, forteller han i en podkast med South African Friends of Israel, skriver Jerusalem Post." – Vi er ikke enig med denne terminologien, sier en utenrikspolitisk talsperson for Storbritannia. – Vi er ikke enig med rapportens karakteristikk av Israel, sier Marise Payne, utenrikspolitisk talsperson for Australia. – Vi anser ikke uttrykket «apartheid» å være passende i sammenheng med Midtøsten-konflikten. Den alvorlige kriminaliteten apartheid handler om en spesifikk kontekst. Vi avviser bruken av dette uttrykket på staten Israel, skriver Østerrikes utenriksdepartement. – Jeg er forferdet over et slik sterk antisemittisk standpunkt og jeg fordømmer sterkt slike ensidige uttalelser, skriver Tsjekkias president Miloš Zeman. – Vi avviser uttrykk som apartheid og et ensidig fokus på kritikk mot Israel. Det bidrar ikke til å løse konflikten i Midtøsten, sier Tysklands utenrikspolitiske talsperson Christopher Burger. – Amnestys anklager er absurd. Dette er ikke språk som vi har brukt og ikke kommer til å bruke, sier Thomas Nides, USAs ambassadør i Israel. – Vi avviser synspunktet at Israels handlinger utgjør apartheid, sier Ned Price, utenrikspolitisk talsperson for USA. Macron avviste dette også og kalte anklagen "latterlig", så da var alle stormakter i vesten enige i at Israel ikke er en apartheidstat for relativt kort tid siden. Til og med Støre ville ikke bruke begrepet, men avviste ikke like kategorisk. Det er nok forhold som kan minne om Apartheid i midtøsten, men det er utenfor Israel. Dette er du av en eller annen grunn ikke opphengt i. Kun den falske anklagen mot Israel. Dette finner jeg merkelig. Nå vil denne saken avgjøres av ICJ (i en annen sak enn den om folkemord i Gaza), så vi får vente på fasiten. Men det er verdt å merke seg at Sør Afrika i den saken stiller seg bak anklagene mot Israel. https://www.pbs.org/newshour/world/south-africa-accuses-israel-of-apartheid-against-palestinians-at-top-un-court 3 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 27. mars Rapporter Del Skrevet 27. mars Rhabagatz skrev (16 minutter siden): Nå vil denne saken avgjøres av ICJ (i en annen sak enn den om folkemord i Gaza), så vi får vente på fasiten. Men det er verdt å merke seg at Sør Afrika i den saken stiller seg bak anklagene mot Israel. https://www.pbs.org/newshour/world/south-africa-accuses-israel-of-apartheid-against-palestinians-at-top-un-court Det er også vedrtå merke seg at SA truet med å trekke seg fra ICJ fordi de nektet å arrestere en som var ettersøkt for folkemord, og så kommer med anklager mot Israel etter de selv brøt pliktene sine så det sang etter, da snakker jeg og Omar Bashir, ansvarlig for folkemord i Darfur 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg 0laf Skrevet 27. mars Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 27. mars 5 5 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 27. mars Rapporter Del Skrevet 27. mars (endret) Tussi skrev (12 minutter siden): Det er også vedrtå merke seg at SA truet med å trekke seg fra ICJ ... Sør-Afrika har store problemer med rasisme mot hvite, og flere høytstående medlemmer i ANC (det styrende partiet i Sør-Afrika) har oppfordret til folkemord og drap av hvite bønder. Medlemmer av ANC har en rekke ganger uttalt ting som " We should cleanse South Africa of all whites. We must act as Hitler did to the Jews" osv. Sør-Afrika går i feil retning igjen, men nå andre veien, hvor hvite og indiere blir diskrimnert mot. ANC har innført flere diskriminerende lover (90) enn det apartheid-regimet gjorde (59). Iran var et av de første, og viktigste landene, som støttet frigjøringen av Sør-Afrika fra apartheid, og hjalp ANC, og landene har hatt nære forbindelser siden. Iran er i dag en av de viktigste handelspartnerne til Sør-Afrika, og leverer blant annet det meste av olje som brukes i Sør-Afrika. Sør-Afrika har en rekke ganger fordømt sanksjonene vesten har innført mot Iran. Sør-Afrika regnes også som et knutepunkt for terrorfinansiering, blant annet fra Iran. Sør-Afrika har også vært mistenkt for å selge militær teknologi til Iran i årevis. Mye av dette kan trolig spores tilbake til at Irans tidligere ledere, før presteskapet, deriblant Reza Shah, hadde nære bånd til apartheid-regimet, og når presteskapet tok over etter at Shah'en ble avsatt, tok de motsatt standpunkt. Det er en grunn til at Sør-Afrika er i mot Israel, og det har trolig mer med Hamas og Iran å gjøre, enn stakkars palestinere. Endret 27. mars av 0laf 8 1 Lenke til kommentar
Ørjanø Skrevet 27. mars Rapporter Del Skrevet 27. mars DukeNukem3d skrev (40 minutter siden): I tillegg til det åpenbare jeg påpeker så finnes det utallige eksempel på det: – Røde Kors kjenner veldig godt til det regimet som styrte Sør-Afrika under apartheidperioden, og vi svarer til alle dem som anklager Israel for det samme: Nei, det er ikke noe apartheid i Israel. Det er ikke noe regime som tror på en overlegen rase eller som nekter grunnleggende menneskerettigheter til én spesiell gruppe mennesker på grunn av deres påståtte underlegenhet. Det er en blodig nasjonal konflikt, hvor det mest fremtredende og tragiske er en årelang okkupasjon. Men det er ikke noe apartheid, sa sveitiske Jacques De Maio (Røde Kors sjef for Israel/Palestina den gangen) "En slik anklage avvises blankt av den sørafrikanske politikeren Mosiuoa Lekota, som i en årrekke kjempet mot apartheid i Sør-Afrika. – Jeg var i Israel og der fant du ikke de samme skillene mellom jøder og ikke-jøder som vi så under apartheid. Det var ingen segregerte busser for ulike etniske grupper, som jøder og arabere, forteller han i en podkast med South African Friends of Israel, skriver Jerusalem Post." – Vi er ikke enig med denne terminologien, sier en utenrikspolitisk talsperson for Storbritannia. – Vi er ikke enig med rapportens karakteristikk av Israel, sier Marise Payne, utenrikspolitisk talsperson for Australia. – Vi anser ikke uttrykket «apartheid» å være passende i sammenheng med Midtøsten-konflikten. Den alvorlige kriminaliteten apartheid handler om en spesifikk kontekst. Vi avviser bruken av dette uttrykket på staten Israel, skriver Østerrikes utenriksdepartement. – Jeg er forferdet over et slik sterk antisemittisk standpunkt og jeg fordømmer sterkt slike ensidige uttalelser, skriver Tsjekkias president Miloš Zeman. – Vi avviser uttrykk som apartheid og et ensidig fokus på kritikk mot Israel. Det bidrar ikke til å løse konflikten i Midtøsten, sier Tysklands utenrikspolitiske talsperson Christopher Burger. – Amnestys anklager er absurd. Dette er ikke språk som vi har brukt og ikke kommer til å bruke, sier Thomas Nides, USAs ambassadør i Israel. – Vi avviser synspunktet at Israels handlinger utgjør apartheid, sier Ned Price, utenrikspolitisk talsperson for USA. Macron avviste dette også og kalte anklagen "latterlig", så da er alle stormakter i vesten enige i at Israel ikke er en apartheidstat for relativt kort tid siden. Til og med Støre ville ikke bruke begrepet, men avviste ikke like kategorisk. Det er nok forhold som kan minne om Apartheid i midtøsten, men det er utenfor Israel. Dette er du av en eller annen grunn ikke opphengt i. Kun den falske anklagen mot Israel. Dette finner jeg merkelig. Seriøst, du henter infoen fra MIFF? Vi er der ja! https://miff.no/norge-og-israel/2023/09/13fn-sambandet-nekter-a-rette-flere-av-sine-feil-og-avviser-dialog.htm Dere/miffere fornekter jo absolutt alt og er helt på bærtur. Det er så useriøst så det går an å bli. Neste gang så legg ved kilden, i stede for å gjøre alt du kan for å underbygge påstanden din med falsk og useriøs kilde, å prøve å skjule det. Dette blir for dumt! 4 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg 0laf Skrevet 27. mars Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 27. mars Ørjanø skrev (2 minutter siden): Seriøst, du henter infoen fra MIFF? Vi er der ja! Det er en generell tekst, med kilder? La meg hjelpe deg med å kontrollere de, du som er opptatt av kilder ... _________ "The Red Cross was very familiar with the regime that prevailed in South Africa during the apartheid period, and we are responding to all those who raise their claim of apartheid against Israel: No, there is no apartheid here, no regime of superiority of race, of denial of basic human rights to a group of people because of their alleged racial inferiority. There is a bloody national conflict, whose most prominent and tragic characteristic is its continuation over the years, decades-long, and there is a state of occupation. Not apartheid.” - Jacques De Maio | Red Cross https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4953648,00.html __ The United Kingdom on Thursday rejected an Amnesty International report accusing Israel of apartheid. “We do not agree with the use of this terminology,” a spokesperson for the UK’s Foreign and Commonwealth Development Office told The Times of Israel. https://www.timesofisrael.com/we-do-not-agree-uk-rejects-amnesty-report-accusing-israel-of-apartheid/ __ A spokesperson for Foreign Minister Marise Payne has rejected Amnesty International’s claims of apartheid against Israel. “We do not agree with the report’s characterisations of Israel, and we remain a firm supporter of the State of Israel,” the spokesperson said. https://www.australianjewishnews.com/scomo-wong-react-to-amnesty-report/ __ The Austrian Foreign Ministry said, “We do not consider the use of the term ‘apartheid’ in the context of the Middle East conflict to be appropriate. The serious crime of apartheid refers to a specific context. We reject the application of this term to the State of Israel.” https://www.jpost.com/israel-news/article-695546 __ "We reject expressions like apartheid or a one-sided focusing of criticism on Israel. That is not helpful to solving the conflict in the Middle East," Foreign Ministry (Germany) spokesperson Christopher Burger told a regular government news conference. https://www.reuters.com/world/europe/germany-rejects-use-word-apartheid-connection-with-israel-2022-02-02/ __ Og så videre. Du finner en lang rekke flere land som mener det samme her https://isgap.org/post/2022/04/isgap-rejects-amnestys-report-on-israel/ 9 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 27. mars Rapporter Del Skrevet 27. mars (endret) Endret 27. mars av 0laf 9 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 27. mars Rapporter Del Skrevet 27. mars (endret) Ørjanø skrev (1 time siden): Seriøst, du henter infoen fra MIFF? Vi er der ja! https://miff.no/norge-og-israel/2023/09/13fn-sambandet-nekter-a-rette-flere-av-sine-feil-og-avviser-dialog.htm Dere/miffere fornekter jo absolutt alt og er helt på bærtur. Det er så useriøst så det går an å bli. Neste gang så legg ved kilden, i stede for å gjøre alt du kan for å underbygge påstanden din med falsk og useriøs kilde, å prøve å skjule det. Dette blir for dumt! Kutt ut. Hvert eneste sitat jeg la ut er et reelt sitat fra de personene bortsett fra at det er oversatt fra engelsk til norsk. Hvilket må være lov. Meningene i innlegget som kommer etter sitatene er 100% skrevet av meg selv og ikke hentet fra noe annet sted. Gjør jeg det så oppgir jeg selvsagt kilde. Noe annet er bare uredelig. Endret 27. mars av DukeNukem3d 6 Lenke til kommentar
Ørjanø Skrevet 27. mars Rapporter Del Skrevet 27. mars DukeNukem3d skrev (36 minutter siden): Kutt ut. Miff har ikke funnet på noen av sitatene jeg la ut. Å oversette fra engelsk til norsk må være lov. Du bruker miff som kilde. Hentet rett ut fra MIFF. DukeNukem3d skrev (2 timer siden): – Vi er ikke enig med denne terminologien, sier en utenrikspolitisk talsperson for Storbritannia. – Vi er ikke enig med rapportens karakteristikk av Israel, sier Marise Payne, utenrikspolitisk talsperson for Australia. – Vi anser ikke uttrykket «apartheid» å være passende i sammenheng med Midtøsten-konflikten. Den alvorlige kriminaliteten apartheid handler om en spesifikk kontekst. Vi avviser bruken av dette uttrykket på staten Israel, skriver Østerrikes utenriksdepartement. – Jeg er forferdet over et slik sterk antisemittisk standpunkt og jeg fordømmer sterkt slike ensidige uttalelser, skriver Tsjekkias president Miloš Zeman. – Vi avviser uttrykk som apartheid og et ensidig fokus på kritikk mot Israel. Det bidrar ikke til å løse konflikten i Midtøsten, sier Tysklands utenrikspolitiske talsperson Christopher Burger. – Amnestys anklager er absurd. Dette er ikke språk som vi har brukt og ikke kommer til å bruke, sier Thomas Nides, USAs ambassadør i Israel. – Vi avviser synspunktet at Israels handlinger utgjør apartheid, sier Ned Price, utenrikspolitisk talsperson for USA. Du beskylder meg for å finne uttalelser som underbygger "mitt syn på verden" som kommer fra fagfolk, folk som jobber med dette, som er vitne til det - selv israelske veldedighets organisasjoner, mens du selv henter kildene dine fra de minst troverdige kildene vi har i Norge. 🙄 Jeg diskuterer ikke med miffere! Det er syke mennesker. 2 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg DukeNukem3d Skrevet 27. mars Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 27. mars (endret) Ørjanø skrev (18 minutter siden): Du bruker miff som kilde. Hentet rett ut fra MIFF. Du beskylder meg for å finne uttalelser som underbygger "mitt syn på verden" som kommer fra fagfolk, folk som jobber med dette, som er vitne til det - selv israelske veldedighets organisasjoner, mens du selv henter kildene dine fra de minst troverdige kildene vi har i Norge. 🙄 Jeg diskuterer ikke med miffere! Det er syke mennesker. Kilden her var de jeg siterte. Som mange forskjellige medier har gjengitt. Istedet for å angripe budbringeren kan du vel heller debattere sak. Hvert eneste sitat er et reelt sitat, da kan jeg ikke se hva galt jeg skulle ha gjort. Men jeg forstår at disse sitatene er i sterk konflikt med ditt verdensbilde og at du derfor heller vil debattere alt mulig annet. Om du ikke vil diskutere med meg så er det din fulle rett, men vennligst ikke kall meg "sykt menneske". Jeg har aldri sagt noe slik om noen her. Endret 27. mars av DukeNukem3d 10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå