Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas


Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (På 26.12.2023 den 6:17 PM):

Mads Gilberts ekstremistiske holdninger gjenspeiler veldig mange andre personers holdninger i denne tråden, bare i motsatt fortegn.

Begge sider av denne diskusjon har ekstreme meningen, Slettet gjest-ld9eg7s96q. Å kun peke på «de andre» er ingen god måte å komme seg videre på

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
bshagen skrev (13 minutter siden):

Begge sider av denne diskusjon har ekstreme meningen, vonfaff. Å kun peke på «de andre» er ingen god måte å komme seg videre på

Denne diskusjonen vil ikke "komme seg videre" med motsetningene representert her, det er litt av poenget med å poengtere at det ene ekstreme ytterpunktet ikke er noe bedre enn det andre. Å overse at disse synspunktene eksisterer i denne tråden vil ihvertfall ikke bringe diskusjonen noe sted.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Entern skrev (13 minutter siden):

Jepp.

Har sett uttalelser i denne tråden som har vært 100% ren antisemittisme. Gjerne iblandet pro-Putin holdninger.

Det er interessant at du bare vedkjenner eksistensen av ett ekstermt ytterpunkt ved å skrive "Fjern «bare i motsatt fortegn» og denne uttalelsen er korrekt" og umiddelbart ignorere det jeg skriver. Det kan godt hende at det har forekommet "ren antisemittisme" i denne tråden samt pro-putin holdninger, men det regner jeg med at moderatorene har tatt seg av så det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke har registrert i denne tråden, av det jeg har lest.

Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (3 minutter siden):

Det er interessant at du bare vedkjenner eksistensen av ett ekstermt ytterpunkt ved å skrive "Fjern «bare i motsatt fortegn» og denne uttalelsen er korrekt" og umiddelbart ignorere det jeg skriver. Det kan godt hende at det har forekommet "ren antisemittisme" i denne tråden samt pro-putin holdninger, men det regner jeg med at moderatorene har tatt seg av så det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke har registrert i denne tråden, av det jeg har lest.

Usikker på om alt er fjernet. Det har vært noen morsomme typer som var ganske aktive. Periodevis. Noen av dem kommer og går, kanskje de blir utestengt for ekstremitetene sine. Helt fortjent i så fall.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

FNs generalsektretær António Guterres har nettopp utnevnt Sigrid Kaag til ny sjef for FNs humanitære bistand til palestina.

Hun er gift med Anis al-Qaq, en av Yassir Arafats nærmeste, som var "minister" under PLO/PA, og senere en slags ambassadør til Nederland for PA.

Som minister i Nederland ble Kaag tatt med buksene nede, etter å ha overført store summer til palestinske  NGOer som var knyttet til Hamas.

---

"Less than a week after her appointment as Dutch foreign minister, Sigrid Kaag is under police investigation for financially supporting the Hamas terrorist organization in the Gaza Strip.

An official complaint against Kaag, who is known for her pro-Palestinian views, was filed by Dutch journalist Lukas Hartong, a former European Parliament lawmaker for the right-wing Party of Freedom under Geert Wilders.

Kaag, who is married to former senior Palestinian Authority official Dr. Anis al-Qaq, has served for the past three and a half years as the Netherland's minister for foreign trade and development cooperation. Within the framework of that position, she has also been responsible for granting monetary aid to Palestinian organizations and the PA. Kaag still holds the foreign trade and development cooperation portfolio, in addition to now serving as her country's foreign minister.

The Netherlands, via Kaag's ministry, transferred aid money to a Palestinian NGO named the "Union of Agricultural Work Committee." Several senior members of this NGO were involved in the murder of 17-year-old Rina Shnerb in August 2019. In the bombing attack, Shnerb's father and brother were wounded. After evidence was provided of the NGO's affiliations with the terrorist group the Popular Front for the Liberation of Palestine, the Dutch government denied that it was transferring funds to the Union of Agricultural Work Committee. Ultimately, however, the Dutch government was forced to admit to funding the salaries of murderers.

With that, Kaag's ministries still refuse to heed calls from Dutch lawmakers for transparent inspection of funds transferred to Palestinian NGOs, including those operating out of the Hamas-controlled Gaza Strip"

https://www.israelhayom.com/2021/06/01/dutch-foreign-minister-accused-of-supporting-hamas/


 

 

Endret av 0laf
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 8
Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (15 minutter siden):

Denne diskusjonen vil ikke "komme seg videre" med motsetningene representert her, det er litt av poenget med å poengtere at det ene ekstreme ytterpunktet ikke er noe bedre enn det andre. Å overse at disse synspunktene eksisterer i denne tråden vil ihvertfall ikke bringe diskusjonen noe sted.

Diskusjoner kommer seg kun videre når man begynner å bli enige, punkt for punkt. Men i denne konflikten så er begge sider stabeist og selvom den ene siden har et punkt de har rett i så vil den andre siden være motsatt til dette punktet ut av ren stolthet. Så nei, vi kommer aldri videre med dette. Og nei, det vil aldri bli fred i midtøsten. Aldri. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, bshagen said:

Diskusjoner kommer seg kun videre når man begynner å bli enige, punkt for punkt. Men i denne konflikten så er begge sider stabeist og selvom den ene siden har et punkt de har rett i så vil den andre siden være motsatt til dette punktet ut av ren stolthet. Så nei, vi kommer aldri videre med dette. Og nei, det vil aldri bli fred i midtøsten. Aldri. 

Men hvordan kan vi, som du innleder innlegget med, blir enige når du i siste del av innlegget ditt sier «aldri»? Da har du jo lukket døren for at man kan bli enige i form av at du har bestemt deg for at sånn er det bare, punktum, og for alltid statisk 😕 

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar
The Very End skrev (Akkurat nå):

Men hvordan kan vi, som du innleder innlegget med, blir enige når du i siste del av innlegget ditt sier «aldri»? Da har du jo, lukket døren for at man kan bli enige i form av at du har bestemt deg for at sånn er det bare, punktum 😕 

Det er nå engang slik virkeligheten er, og virkeligheten må man vedkjenne og godta. Sånn er det bare.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Entern said:

Det er nå engang slik virkeligheten er, og virkeligheten må man vedkjenne og godta. Sånn er det bare.

Men da har dere jo ikke fulgt deres egne råd; dere sier da at dere har sannheten og fakta, og at det er «andre» som må endre på noe for at man skal komme videre 😕 

Endret av The Very End
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, Gjest slettet-ld9eg7s96q said:

Det er mange her inne (spesielt kulturkrigerne) som bedriver ren skjær apologi for IDF og Israel og deres overgrep mot den sivile Palestinske befolkningen på lik linje som Gilbert bedriver apologi for terrororganisasjonen Hamas.

Hvilke her er det som gjør det? Jeg regner med du har noen navn på de?

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hamas is in control of UNRWA aid group in Gaza, Palestinian man says - New York Times

In recordings of the phone call, obtained by The Post, the man accused the troubled Relief and Works Agency for Palestinian refugees in the Near East, known as UNRWA, of being under Hamas’ power, telling an IDF officer that the terrorist group has been hogging all the supplies.

The situation is terrible because the humanitarian people, those responsible for the humanitarian aid, are thieves,” the frustrated Gaza resident said in the recording.

“Hamas has their hands on UNRWA administration workers, and it manages UNRWA,” he alleges. “From the day they [Hamas] rose to power they took control of everything.”

The man also claimed that Hamas has made sure the incoming humanitarian supplies were distributed to its own people first as opposed to the more than one million civilians who have been displaced by the war.

An IDF official told The Post the call between the soldier and civilian was recorded when the officer was making his rounds to inform Palestinians of where to evacuate to and seek aid supplies as Israel continues its bombardments in Gaza.

The allegations, which reveal the civilian’s frustration over the lack of aid arriving in Gaza amid the war, was just the latest in a troubling series of discoveries made by the Israeli forces during its offensive, including the presence of UNRWA-labeled bags carried by Hamas operatives, the IDF official said.

UNRWA did not respond to The Post’s request for comment Sunday.
UNRWA, officially dedicated to humanitarian aid, has long faced criticism for allegedly providing support to the terrorist group.

In November, an Israeli hostage released by Hamas during a temporary pause in the fighting said they were kept for 50 days in the attic of a UNRWA teacher, the Jerusalem Post reported.

The IDF has said it has found Hamas tunnels near UNRWA schools.
UNRWA has repeatedly denied the allegations that they are affiliated with the terror group.

The US House Foreign Affairs Committee is expected to launch an investigation into UNRWA, according to three members of the committee.

“There is extensive evidence of a troubling connection between UNRWA and Hamas, and it is far deeper than was known,” said Rep. Darrell Issa (R-Calif.), a senior member of the committee. “Congress must now investigate and uncover the extent of what UNRWA knew, what it did, and what it may be hiding from the world.”

While the US halted aid to the UNRWA under the Trump administration in 2018, President Biden renewed the funding in 2021, rolling out $153 million in aid.

The US has provided at least $730 million since Biden took office.
The IDF said it would be more than happy to cooperate with any US investigation into the UNRWA.

https://nypost.com/2023/12/25/news/hamas-in-control-of-unrwa-aid-group-in-gaza-palestinian-man/

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
The Very End skrev (12 minutter siden):

Men hvordan kan vi, som du innleder innlegget med, blir enige når du i siste del av innlegget ditt sier «aldri»? Da har du jo lukket døren for at man kan bli enige i form av at du har bestemt deg for at sånn er det bare, punktum, og for alltid statisk 😕 

Dette er kun min observasjon når det kommer til partene i konflikten, ikke hva jeg mener personlig i konflikten. Poenget var at det aldri vil bli fred, da ingen ønsker seg fred. Det er trist og leit at det skal være slik at man ikke kunne fire på noen ting, når kravene er alt eller ingenting - uansett faen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
0laf skrev (5 minutter siden):

Hamas is in control of UNRWA aid group in Gaza, Palestinian man says - New York Times

In recordings of the phone call, obtained by The Post, the man accused the troubled Relief and Works Agency for Palestinian refugees in the Near East, known as UNRWA, of being under Hamas’ power, telling an IDF officer that the terrorist group has been hogging all the supplies.

The situation is terrible because the humanitarian people, those responsible for the humanitarian aid, are thieves,” the frustrated Gaza resident said in the recording.

“Hamas has their hands on UNRWA administration workers, and it manages UNRWA,” he alleges. “From the day they [Hamas] rose to power they took control of everything.”

The man also claimed that Hamas has made sure the incoming humanitarian supplies were distributed to its own people first as opposed to the more than one million civilians who have been displaced by the war.

An IDF official told The Post the call between the soldier and civilian was recorded when the officer was making his rounds to inform Palestinians of where to evacuate to and seek aid supplies as Israel continues its bombardments in Gaza.

The allegations, which reveal the civilian’s frustration over the lack of aid arriving in Gaza amid the war, was just the latest in a troubling series of discoveries made by the Israeli forces during its offensive, including the presence of UNRWA-labeled bags carried by Hamas operatives, the IDF official said.

UNRWA did not respond to The Post’s request for comment Sunday.
UNRWA, officially dedicated to humanitarian aid, has long faced criticism for allegedly providing support to the terrorist group.

In November, an Israeli hostage released by Hamas during a temporary pause in the fighting said they were kept for 50 days in the attic of a UNRWA teacher, the Jerusalem Post reported.

The IDF has said it has found Hamas tunnels near UNRWA schools.
UNRWA has repeatedly denied the allegations that they are affiliated with the terror group.

The US House Foreign Affairs Committee is expected to launch an investigation into UNRWA, according to three members of the committee.

“There is extensive evidence of a troubling connection between UNRWA and Hamas, and it is far deeper than was known,” said Rep. Darrell Issa (R-Calif.), a senior member of the committee. “Congress must now investigate and uncover the extent of what UNRWA knew, what it did, and what it may be hiding from the world.”

While the US halted aid to the UNRWA under the Trump administration in 2018, President Biden renewed the funding in 2021, rolling out $153 million in aid.

The US has provided at least $730 million since Biden took office.
The IDF said it would be more than happy to cooperate with any US investigation into the UNRWA.

https://nypost.com/2023/12/25/news/hamas-in-control-of-unrwa-aid-group-in-gaza-palestinian-man/

Kjipt, men ikke overraskende i det hele tatt dessverre 😕

Tviler sterkt på om dette dukker opp på NRK eller TV2…😕

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Theo343 skrev (31 minutter siden):

Hvilke her er det som gjør det? Jeg regner med du har noen navn på de?

Det er vel ikke helt innenfor forumreglene/kotymet her inne å diskutere person, enn heller sak. Så det ville ikke tråden vært tjent med.

Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (1 minutt siden):

Det er vel ikke helt innenfor forumreglene/kotymet her inne å diskutere person, enn heller sak. Så det ville ikke tråden vært tjent med.

Bra innstilling og enig 😀👍

Ser heller ikke noe poeng i å namedroppe de mest antisemittiske-cum-proPutin posterne, husker godt at du tok tak i et par stykker av dem selv, bra gjort 😊👍

Lenke til kommentar
Just now, Gjest slettet-ld9eg7s96q said:

Det er vel ikke helt innenfor forumreglene/kotymet her inne å diskutere person, enn heller sak. Så det ville ikke tråden vært tjent med.

Forsåvidt ikke og man stiller jo fritt til det. Men årsaken til at jeg ikke er tilhenger av det er følgende:

Quote

 

Diskusjonsteknikken kan klassifiseres som en form for generalisering eller kollektiv anklage. Denne teknikken innebærer å tilskrive en bestemt oppførsel eller holdning til en bred gruppe mennesker uten å spesifisere individer. Dette kan være problematisk av flere grunner:

  • Mangel på Spesifisitet: Når debatantene det gjelder ikke nevnes, blir anklagene vage og uklare. Dette kan føre til misforståelser og misvisende antagelser om gruppens medlemmer.
  • Overgeneralisering: Å tilskrive en oppførsel eller holdning til en hel gruppe kan være misvisende, da det sannsynligvis er betydelige variasjoner innen gruppen.
  • Reduserer Dialogens Kvalitet: Slike generaliseringer kan hindre konstruktiv dialog og forståelse, da de ikke inviterer til nyansert diskusjon eller individuell ansvarliggjøring.

 

Men jeg forstår valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...