Tussi Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Imaginacíon skrev (1 minutt siden): La meg gjette. De brukte en 1000 punds bombe for å ta livet av én mann omgitt av sivile? Nope 2 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 3 minutes ago, Tussi said: Nope Korrekt. De brukte 8 2000 punds bomber. https://en.m.wikipedia.org/wiki/13_July_2024_al-Mawasi_attack 3 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Imaginacíon skrev (3 minutter siden): Korrekt. De brukte 8 2000 punds bomber. https://en.m.wikipedia.org/wiki/13_July_2024_al-Mawasi_attack Problemet her er at Hamas ønsker sivile tap og å skule sine egne folk. Enda flere sivile ville blitt drept over tid hvis han ikke var eliminert. Det er jeg 100% sikker på Stiller du ingen spørsmålstegn ved at hamasledere skjuer seg blant kvinner og barn? Endret 3 timer siden av Tussi 4 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 4 minutes ago, Tussi said: Problemet her er at Hamas ønsker sivile tap og å skule sine egne folk. Enda flere sivile ville blitt drept over tid hvis han ikke var eliminert. Det er jeg 100% sikker på Stiller du ingen spørsmålstegn ved at hamasledere skjuer seg blant kvinner og barn? De brukte 3 og et halvt tonn med eksplosiver for å ta livet av 2 menn. Du synes ikke det er mistenkelig? 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Imaginacíon skrev (1 minutt siden): De brukte 3 og et halvt tonn med eksplosiver for å ta livet av 2 menn. Du synes ikke det er mistenkelig? Nei egentlig ikke, de har forsøkt å drepe han 8 ganger før. De ville være sikker Han er faktisk den øverste ansvarlige for alle som har brutt drept i denne krigen, på begge sider. Han var mesterhjernen bak 7 oktober. 50 000 mennesker, inkludert utallige barn som ville levd idag hvis det ikke var for han Endret 2 timer siden av Tussi 2 3 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Just now, Tussi said: Nei egentlig ikke, de har forsøkt å drepe han 8 ganger før. De ville være sikker Problemet er at dette er måten de går frem hele tiden. De konsekvent dreper mange dusin mennesker med tonnevis med eksplosiver for å få has på én kar. Og jeg stoler ikke fem øre på AI metoden deres. 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Imaginacíon skrev (2 minutter siden): Problemet er at dette er måten de går frem hele tiden. De konsekvent dreper mange dusin mennesker med tonnevis med eksplosiver for å få has på én kar. Og jeg stoler ikke fem øre på AI metoden deres. Som jeg la til, 50 000 mennesker er drept pga denne mannen.som stod bak 7 oktober. AlLLE disse hadde vært i live i dag hvis han hadde blitt drept tidligere. Deriblant tusenvis av barn Forhåpentligvis forhindrer hans død nye kriger i fremtiden, med mange liv spart Og igjen, ingen kommentar på at han gjemte seg blant kvinner og barn, som den feige morderen han var? 4 1 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 3 minutes ago, Tussi said: Som jeg la til, 50 000 mennesker er drept pga denne mannen.som stod bak 7 oktober. AlLLE disse hadde vært i live i dag hvis han hadde blitt drept tidligere. Deriblant tusenvis av barn Forhåpentligvis forhindrer hans død nye kriger i fremtiden, med mange liv spart Og igjen, ingen kommentar på at han gjemte seg blant kvinner og barn, som den feige morderen han var? Det var 90 drepte i angrepet. Kill radius anslår jeg til ca 100 meter. Det høres ut som normal folketetthet i Gaza. 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Det var 90 drepte i angrepet. Kill radius anslår jeg til ca 100 meter. Det høres ut som normal folketetthet i Gaza. Igjen, dette kan ha forhindret tusenvis av drepte i fremtiden. Hvorfor svarer du ikke på det jeg spør om? 1 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) 13 minutes ago, Tussi said: Igjen, dette kan ha forhindret tusenvis av drepte i fremtiden. Hvorfor svarer du ikke på det jeg spør om? Du avsporer. Mohammed Deif er én mann. Fremgangsmåten er konsekvent like uspiselig. Endret 2 timer siden av Imaginacíon 2 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Just now, Imaginacíon said: . Endret 2 timer siden av Imaginacíon 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Imaginacíon skrev (Akkurat nå): Du avsporer. Mohammed Deif er en mann. Fremgangsmåten er like uspiselig uansett hvem de tar livet av. Du argumenterer for at gisseltakere og terrorister skal kunne leve fritt, så lenge de klarer å gjemme seg bak nok sivile Jeg er uenig i det 1 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 1 minute ago, Tussi said: Du argumenterer for at gisseltakere og terrorister skal kunne leve fritt, så lenge de klarer å gjemme seg bak nok sivile Jeg er uenig i det Nå lager du en gedigen stråmann. Det har jeg aldri hevdet. Israel har kapasiteten til kirurgiske angrep. At de nærmest konsekvent ikke gjør det sier sitt om hvilke planer de har for Gaza. For ikke å nevne hvor umenneskelig det er. 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Imaginacíon skrev (5 minutter siden): Nå lager du en gedigen stråmann. Det har jeg aldri hevdet. Israel har kapasiteten til kirurgiske angrep. At de nærmest konsekvent ikke gjør det sier sitt om hvilke planer de har for Gaza. For ikke å nevne hvor umenneskelig det er. De har prøvd å drepe denne terroristene 8 ganger tidligere, sikkert med kirurgiske angrep. Det funka ikke. Hadde de brukt en kjemlebombe tidligere kunne det redda 50 000 liv Endret 2 timer siden av Tussi 1 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden 1 minute ago, Tussi said: De har prøvd å drepe denne terroristene 8 ganger tidligere, sikkert med kirurgiske angrep. Det funka ikke. I denne krigen har de kun unntaksvis brukt kirurgiske angrep. Målene med terrorbombingen kan en bare spekulere i. De vil gjøre kostnaden så høy at alle som tenker på å angripe Israel tenker seg om flere ganger. Det er en krigsforbrytelse okke som. 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Imaginacíon skrev (3 minutter siden): I denne krigen har de kun unntaksvis brukt kirurgiske angrep. Målene med terrorbombingen kan en bare spekulere i. De vil gjøre kostnaden så høy at alle som tenker på å angripe Israel tenker seg om flere ganger. Det er en krigsforbrytelse okke som. Dette ene angrepet vil jeg ikke kalle en krigsforbrytelse. Men at den ekstreme bombingen generelt er det, ja det vil jeg si. De har ikke vist det hensynet til sivile som krigens regler krever. Når det er sagt så bryter Hamas absolutt alle krigens regler. Men Israel forventer jeg mer av. Endret 2 timer siden av Tussi Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Imaginacíon skrev (58 minutter siden): La meg gjette. De brukte en 1000 punds bombe for å ta livet av én mann omgitt av sivile? Greit å vite at han ene mannen er arkitekten bak 7 okt. Det er ikke en tilfeldig fyr i Hamas liksom. Mulig uansvarlig for en med en sånn stilling å omgi seg med sivile midt i en krig? IDK 3 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Om ikke Breivik ble tatt på Utøya men flyktet og flyttet seg fra by til by etter elendigheten han utførte på Utøya og samtidig så utførte det norske militæret bombe opperasjon etter bombe opperasjon og utslettet alle i hver eneste by de antok han befant seg i med masseødelegelsesvåpen så hadde Tussi smilt og vært enig med militæret. Alle de døde i hver eneste ødelagte by hvor man hadde funnet spor etter Breivik ville vært Breivik ansvarlig. Ikke militæret som besluttet, avfyrte og drepte menneskene i hver enste by.. fordi de kanskje ville klart å avlive han i flammehavet av døde sivile mennesker. Og det er tydligvis grunn nok i seg selv? Om det norske militæret hadde funnet en telefonsamtale etter Breivik i hjembyen hennes og det norske militæret hadde drept mor, far, katter og alle andre hun brydde seg om hadde militæret vært frabedt alt ansvar i hennes øyne - det var tross alt Breivik som egentlig var skyld i at militæret handlet som de gjorde - fordi Breivik befant seg i byen hennes med alle de andre uskyldige som befant seg på samme plass. Det er ganske så ekkel å lese de siste sidene i denne tråden. Hvordan kan man må så lett frata grupper, mennesker eller organisasjoner alt av ansvar for direkte voldshandlinger som har drept hundre tusener av mennesker, og videre rette det til at det er rettferdiggjort fordi enkelt individers voldshandlinger utført på et tidligere tidspunkt ikke medførte at de overga seg, men flyktet og befant seg blant sivile? Jeg forstår bare ikke rasjonaliseringen elle resonnementet bak det hele.. Det er absurd for meg. 1 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 54 minutter siden Del Skrevet 54 minutter siden Imaginacíon skrev (2 timer siden): De brukte 3 og et halvt tonn med eksplosiver for å ta livet av 2 menn. Du synes ikke det er mistenkelig? Det var mange flere enn 2 menn. Dette var et avgjerdet Hamas-kompleks med mange Hamasoperative. Størrelsen på komplekset var også grunnen til at de måtte bruke hard skyts. Dette var heller ikke i en teltleir slik mange ønsker å fremstille det. Sitat The IDF said the building struck was not in a tent camp for displaced Palestinians, but rather in a fenced-off Hamas compound within a civilian environment. Several dozen more Hamas operatives were also in the area of the site when it was targeted, including Deif and Salameh’s guards, military sources said. .https://www.google.com/amp/s/www.timesofisrael.com/idf-strike-targets-hamas-military-chief-muhammad-deif-hamas-claims-at-least-70-killed/amp/ 1 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 50 minutter siden Del Skrevet 50 minutter siden Noxhaven skrev (17 minutter siden): Om ikke Breivik ble tatt på Utøya men flyktet og flyttet seg fra by til by etter elendigheten han utførte på Utøya og samtidig så utførte det norske militæret bombe opperasjon etter bombe opperasjon og utslettet alle i hver eneste by de antok han befant seg i med masseødelegelsesvåpen så hadde Tussi smilt og vært enig med militæret. Alle de døde i hver eneste ødelagte by hvor man hadde funnet spor etter Breivik ville vært Breivik ansvarlig. Ikke militæret som besluttet, avfyrte og drepte menneskene i hver enste by.. fordi de kanskje ville klart å avlive han i flammehavet av døde sivile mennesker. Og det er tydligvis grunn nok i seg selv? Om det norske militæret hadde funnet en telefonsamtale etter Breivik i hjembyen hennes og det norske militæret hadde drept mor, far, katter og alle andre hun brydde seg om hadde militæret vært frabedt alt ansvar i hennes øyne - det var tross alt Breivik som egentlig var skyld i at militæret handlet som de gjorde - fordi Breivik befant seg i byen hennes med alle de andre uskyldige som befant seg på samme plass. Det er ganske så ekkel å lese de siste sidene i denne tråden. Hvordan kan man må så lett frata grupper, mennesker eller organisasjoner alt av ansvar for direkte voldshandlinger som har drept hundre tusener av mennesker, og videre rette det til at det er rettferdiggjort fordi enkelt individers voldshandlinger utført på et tidligere tidspunkt ikke medførte at de overga seg, men flyktet og befant seg blant sivile? Jeg forstår bare ikke rasjonaliseringen elle resonnementet bak det hele.. Det er absurd for meg. Breivik var 1 mann Hamas er ikke 1 mann Sammenligningen din bryter sammen fordi den har ingen kontakt med praktiske realiteter. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå