leifeinar Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Svala skrev (2 timer siden): Hvorfor kaller du de barnemordere For at de har drept 74 barn siste uke. 2 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden leifeinar skrev (28 minutter siden): For at de har drept 74 barn siste uke. Ballalaika skrev (1 time siden): Gisler? Så hvorfor benevner du det som 'gisler'? Det er ikke første gang jeg spør og ikke første gang du unngår å svare. Man kan jo da få en mistanke om at det gjøres bevisst. Men du skal jo få lov å svare for deg 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Dette er langt forbi falsk ekvivalens. Israelske sivile som er tatt til fange av HAMAS er gisler. HAMAS-krigere i israelske fengsler er også gisler. HAMAS dreper jødiske barn med vilje, men det er greit fordi jødene undertrykker HAMAS. IDF dreper 17-årige HAMAS-krigere og noen sivile skjold fordi HAMAS-ledere bruker barn på den måten. Israel er barnemordere. Begge sider er like gode. Eller, egentlig er Israel mye verre. 2 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden): Dette er langt forbi falsk ekvivalens. Israelske sivile som er tatt til fange av HAMAS er gisler. HAMAS-krigere i israelske fengsler er også gisler. HAMAS dreper jødiske barn med vilje, men det er greit fordi jødene undertrykker HAMAS. IDF dreper 17-årige HAMAS-krigere og noen sivile skjold fordi HAMAS-ledere bruker barn på den måten. Israel er barnemordere. Begge sider er like gode. Eller, egentlig er Israel mye verre. Falsk ekvivalens er det riktige ordet. Fengslede terrorister og krigsfanger er ikke 'gisler'. Jeg blir nysgjerrig fordi jeg er interessert i propaganda-krigen i utgangspunktet og fordi jeg gjenkjenner dette som en del av et mønster i fra antisionistisk propaganda. Så blir jeg nysgjerrig på om det introduseres her på tråden fordi man er bondefanget av propaganda eller om man bevisst deltar i propaganda-krigen. 3 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) leifeinar skrev (1 time siden): For at de har drept 74 barn siste uke. Nå er det selvsagt meget mulig at Israel går for brutalt frem, jeg vet ikke. Er ikke noen militær ekspert. Men en krig, spesielt bykrig er kaotiske tilstander der neppe alle døde er nøye utvalgte mål. Jeg tror f.eks ikke at den sivile danseren Ukraina drepte da de angrep en russisk militær base på Krim var et bevisst, nøye utvalgt mål. Jeg tror hun bare tilfeldigvis var der. Det er snakk om veldig mange sivile døde i USA sin kriger i Afghanistan og Irak. Hundretusenvis. Men jeg tror ikke verken amerikanske soldater flest eller de mange allierte soldater som bidro i Afghanistan ønsket å drepe sivile. Heller ikke deres myndigheter. Hamas har nå en gang valgt å krige på en måte som gjør sivile tap uunngåelig. Ved at de bruker sivile skjold systematisk og at de i det hele tatt er dumme nok til å starte en bykrig mot en overlegen motstander. Du nevner aldri Hamas, er det slik at du ikke tillegger dem noe som helst ansvar? Hamas kunne valgt å ikke starte en krig, de kunne valgt å frigi gislene, de kunne valgt å ikke bruke sivile som skjold, de kunne valgt å kapitulere, de kunne valgt å gå til angrep på Israel i stedet for dra krigen inn i byområder, Hamas kunne valgt å ikke angripe Israel akkurat nå som de har en ytterliggående regjering, Hamas kunne valgt å ikke time krigen til at de hjelper Putin med å få fokus vekk fra Ukraina. Bryr du deg om noe av dette i det hele tatt eller er det bare Israel som skal være de voksne? Endret 8 timer siden av DukeNukem3d 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå