Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

scuderia skrev (Akkurat nå):

Flere slike "seire" og de er ferdige om få år..

Altså, Hizbollah har nå fått juling i månedsvis med hele ledelsen utryddet, våpenlagre blåst opp og tusenvis av medlemmer tatt ut. Selv pappan, Iran, fikk juling. Israel største tap er vel hullene i våpenlagre som må fylles opp.. Om de ser på dette som en seier så man man lure på hvorfor i helvete de startet dette i utgangspunktet. Hizbollah ville tvinge Israel ut av Gaza og stoppe utryddelsen av Hamas.. Ingen ting av dette er oppnådd så de feirer altså at de starten en krig, oppnådde ingen av målene.. fikk juling.. men overlevde? 

Og må trekke seg tilbake til over litani, så ja, super seier dette...

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
38 minutes ago, Tussi said:

Og må trekke seg tilbake til over litani, så ja, super seier dette...

Jeg må tydeligvis gjenta meg selv:

det virker som at folk i Libanon tar det som en stor seier. Og det er nok det som er aller viktigst for Hizbollah

Endret av Rhabagatz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (Akkurat nå):

Jeg må tydelig gjenta meg selv:

det virker som at folk i Libanon tar det som en stor seier. Og det er nok det som er aller viktigst for Hizbollah

Joda, men hizbollah selv vet hva de har tapt

Men dette er jo en del av krigens strategi da, å overbevise om at en vant for å opprettholde sympatien 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

FN nekter å fornye kontrakten til spesialrådgiver for forebygging av folkemord, Alice Wairimu Nderitu, fordi hun helt tydelig slår fast at Israels handlinger på Gazastripen ikke er folkemord. Det skriver avisen The Wall Street Journal.

Den kenyanske spesialrådgiveren har nektet å gi etter for press innad i FN.

På lederplass spør den amerikanske avisen om mennesker som har integritet kan overleve i FN. De synes det er oppsiktsvekkende at FN velger å sparke spesialrådgiveren fordi hun nekter å føye seg etter politiske føringer.

https://www.wsj.com/opinion/the-u-ns-anti-israel-genocide-purge-c8feef1a

Konklusjonene til FN-komiteer er altså fullstendig politisk styrt.

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...