Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Dersom PepsiGro hørte hva som ble sagt i intervjuet er det som står i tweeten også misvisende/en uærlig fremstilling.

Uansett, så er vel dette en ikke-sak. Røde Kors mener åpenbart ikke at gisler hos en terrororganisasjon «soner».

Fremstiller han noe? Han legger frem et bilde.

Nei, Røde Kors har sitt på det tørre. Sikkert. Som jeg vel sa tidligere - tror jeg.

TV2 Nyhetskanalen... not so much.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, Ballalaika said:

Nei, Røde Kors har sitt på det tørre. Sikkert. Som jeg vel sa tidligere - tror jeg.

Røde Kors snakker om soningsforholdene for palestinske mindreårige i israelske fengsler.

Det fremstilles misvisvisende av denne idiotiske twitter-kontoen.

Det er ikke noe mer hokus-pokus enn at de påstår utsagnet gjelder noe annet enn hva det faktisk gjør.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (11 minutter siden):

Røde Kors snakker om soningsforholdene for palestinske mindreårige i israelske fengsler.

Det fremstilles misvisvisende av denne idiotiske twitter-kontoen.

Det er ikke noe mer hokus-pokus enn at de påstår utsagnet gjelder noe annet enn hva det faktisk gjør.

Det fremstilles misvisende av denne idiotiske overskriften(eller hva det heter) til TV2 Nyhetskanalen

• Liker 2
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (1 time siden):

Vel, ikke første gang TV2 tråkker i salaten. 
https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/eksperter-skeptiske-til-fred-er-sa-mange-skjaer-i-sjoen/17374917/

Sitat

Den første fasen av våpenhvilen innebærer at gisler på begge sider skal settes fri. Deretter skal partene forhandle om en varig våpenhvile.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (På 21.1.2025 den 8.43):

Trump opphevet i natt USAs sanksjoner mot voldelige israelske bosettere.

Nyheten mottas med glede på Israels ytre høyreside, deriblant Netanyahus finansminister.

Far-right politicians praise Trump after he rolls back sanctions on violent settlers
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/far-right-politicians-praise-trump-after-he-rolls-back-sanctions-on-violent-settlers/

Israeli far-right politicians praise US President Donald Trump after he signs an executive order rolling back the sanctions regime implemented last year by his predecessor Joe Biden to target violent Israeli settlers in the West Bank.

En rekke land, som Storbritannia, hele EU, Sveits og Norge har også ilagt sanksjoner mot voldelige israelske bosettere.

Det har vært flere voldelige angrep den siste tiden. Israelske medier melder om nye angrep i natt, der ekstremister satte fyr på palestinske hus og biler, og angrep med steiner. Minst to ekstremister skal ha blitt skutt av politiet.

Israeli extremists torch Palestinian homes, cars in outburst of violence in West Bank
https://www.timesofisrael.com/israeli-extremists-torch-palestinian-homes-cars-in-outburst-of-violence-in-west-bank/

Israeli assailants set homes and vehicles ablaze in three West Bank Palestinian villages and pelted Palestinian cars with rocks on Sunday night, apparently in violent protest over the release of Palestinian prisoners within the framework of the hostage-ceasefire deal between Israel and Hamas.

Disse risikerer dog ikke lengre å havne under sanksjoner fra USA.

Dette er ufattelig trist, alle burde kunne enes om at disse terroristene bør sanksjoneres og stoppes 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...