UglaSukk Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november "A year late, the Guardian finally permits us to use the term ‘genocide’." https://www.jonathan-cook.net/blog/2024-11-08/guardian-permits-term-genocide/ ( Fra artikkelen : "The Guardian is readying its alibi before the dust settles, and the true toll shocks even Israel’s supporters. " ) 3 2 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november UglaSukk skrev (4 minutter siden): "A year late, the Guardian finally permits us to use the term ‘genocide’." https://www.jonathan-cook.net/blog/2024-11-08/guardian-permits-term-genocide/ ( Fra artikkelen : "The Guardian is readying its alibi before the dust settles, and the true toll shocks even Israel’s supporters. " ) Nå har ikke IJC sagt det er mulig det foregår et folkemord, de har sagt at det palestinske folket har rett til beskyttelse fra folkemord. Og jeg ser de gjentar det udokumenterte tallet på flere hundre tusen døde. Hvis det skulle stemme er det forferdelig, men tallet idag er 43 000, og ingen aner hvor mange som er sivile (altfor mange, helt åpenbart) og militante 4 1 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november Mulig man kan tolke det at de tør være ærlig foran kamera som et tegn på at Hamas mister grepet. Lov å håpe. Vet ikke hvilken kanal dette er, men våkent av dem å sladde ansiktene. 4 3 2 Lenke til kommentar
hocanee Skrevet 10. november Del Skrevet 10. november 5 hours ago, DukeNukem3d said: Tusenvis av timer med video av Hamas som torturerer sivile palestinere på Gaza har blitt funnet. Videoklippene er fra 2018-2020. https://www.dailymail.co.uk/news/article-14063545/gaza-hamas-torture-palestine-israel.html Rett og slett ondskap og brutalitet. Vi har ikke sett noe lignende siden nazistene. 6 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 11. november Forfatter Del Skrevet 11. november (endret) hocanee skrev (9 timer siden): Vi har ikke sett noe lignende siden nazistene. Tull. Vi har sett lignende og verre hver eneste dag i Ukraina i årevis, der russerne systematisk torturerer og henretter både sivile og krigsfanger. Endret 11. november av Snikpellik 6 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november (endret) Om noe vil jeg jo si at en del av maktapparatet i Israel (merk, ikke jøder som gruppe) er det nærmeste vi kommer naziregime fra tidligere tid (foruten Russland). 1) De har satt en rekke mennesker, inkludert barn, inn i fengsler uten dom og rettsprosess. 2) Systematisk forskjell- og diskriminering av Palestinere hva angår rettigheter og bevegelsesfrihet. 3) Massive sivile tapstall grunn manglende evne til å skåne sivilbefolkning. 4) Bruker sult som våpen og tvangsforflytning av store menneskemengder. 5) Systematisk brudd på menneskerettighetene med blant annet å tillate (i form av å se vekk fra) vold fra bosettere mot Palestinere, for så å okkupere deres land og hjem. 6) Statlige trollefrabrikker (desinformasjonsfabrikker) som må sies å være det kanskje mest effektive propagandaapparat i nyere tid. 7) Systematisk angrep på den frie presse. m.m. Og ja, fuck Hamas, men målsetningen bør ikke være å bare være litt bedre enn en terrororganisasjon. Vi må også anerkjenne, som andre har påpekt, at ingenting skjer i et vakuum. Summen av faktorene over gjør området til en trykkoker, og gitt at det Israelske maktapparatet sitter med makten, så faller også ansvaret på dem til å være bedre. Endret 11. november av The Very End 5 1 Lenke til kommentar
HasuUser Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november 57 minutes ago, Snikpellik said: Tull. Vi har sett lignende og verre hver eneste dag i Ukraina i årevis, der russerne systematisk torturerer og henretter både sivile og krigsfanger. Det er mot fienden, Hamas gjør det mot egne borgere. Ikke at russisk fengsel er noe stas heller. 6 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november 5 minutes ago, HasuUser said: Det er mot fienden, Hamas gjør det mot egne borgere. Ikke at russisk fengsel er noe stas heller. Greit å huske på at kilden her er Israel, som jo gjentatte ganger er tatt i å forfalske bevis. Ikke det at jeg ikke tror at Hamas kan gjøre slikt, men å ta det opp og ikke slette det etterpå? 4 Lenke til kommentar
HasuUser Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november 5 minutes ago, Rhabagatz said: Greit å huske på at kilden her er Israel, som jo gjentatte ganger er tatt i å forfalske bevis. Ikke det at jeg ikke tror at Hamas kan gjøre slikt, men å ta det opp og ikke slette det etterpå? Tror ikke noe på at disse videobevisene er skuespill. 2 1 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november Just now, HasuUser said: Tror ikke noe på at disse videobevisene er skuespill. Ikke nødvendigvis skuespill, nei. Men det behøver ikke å være det Israel påstår det er. 4 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 11. november Forfatter Del Skrevet 11. november HasuUser skrev (24 minutter siden): Det er mot fienden, Hamas gjør det mot egne borgere. Ikke at russisk fengsel er noe stas heller. Sivile er ikke "fienden", og Russland gjør garantert også dette mot sine egne borgere - og borgere i okkuperte områder som de hevder er "russere". Poenget mitt er at det dessverre ikke er sånn at vi "ikke har sett noe lignende siden nazistene". 2 1 Lenke til kommentar
rozon Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november God morgen. Håper alle har hatt en fin helg. On 8.11.2024 at 4:27 PM, UglaSukk said: Oj oj. Nå må Amsterdam bombes. Nei, Nederland er et land som er i stand til å agere mot terrorister, og disse vil få sin sak for retten. Da trenger man jo ikke bombe. On 9.11.2024 at 11:23 AM, Rhabagatz said: Det er mye "vissnok", "angivelig" og "skal ha blitt" her. Kan du bekrefte eller dokumentere denne påstanden fra seriøse kilder? Jeg henviser til politimesteren og ordføreren i Amsterdam lenger opp, og de gir et annet bilde. De forteller om at taxisjåfører kommuniserte med hverandre etter at hooligans hadde vandalisert en taxi. Flagget og taxi episoden var dagen før kampen, ikke kampkvelden. Dette kommer frem i nesten alle intervju. On 9.11.2024 at 9:21 AM, Snikpellik said: Helt sykt hvordan desinformasjon sprer seg og hvordan "fans" av Israel forsøker å male et bilde av Maccabi-ultrasene som ofre, og vice versa for "fans" av den andre siden. Fotballsupporter som kjenner en del til ultras-kultur her, så jeg skal prøve å gi litt nyttig kontekst. På kampdagen torsdag fortsetter Maccabi-ultrasene å lage bråk i byen. De river ned flagg fra fasader, setter fyr på søppelkasser og synger rasistiske sanger på vei til stadion. Inne på stadion er det ett minutts stillhet før kampstart for flomofrene i Spania. Maccabi-ultrasene fyrte av bluss og fyverkeri og sang både rasistiske og voldsforherligende sanger mens det skulle vært ett minutts stillhet. Dette er respektløshet man veldig sjeldent ser i europeisk fotball, selv blant de verste ultras-gruppene. Alle kampene i de europeiske turneringene denne uka hadde ett minutts stillhet - og Maccabi-ultrasene var de eneste som ikke respekterte det. Videre må jeg le når jeg ser propagandister og griftere forsøke å male et bilde av Ajax-supporterne som en "anti-israelsk" gjeng og Ajax som en "antisemittisk" klubb. Det er helt latterlig kunnskapsløst, og nettopp mangelen på kunnskap fører til at usanne narrativer får leve som de gjør på X, Youtube og andre høl. Selv en del større medier har utelukkende beskrevet hendelsene som antisemittisme, og hoppet helt bukk både over hvordan det hele startet, samt den andre rasismen og volden. La meg quote : Quote Mayor Halsema said Dutch counter-terror co-ordinator NCTV had not flagged any concrete threat about the game itself as there was no animosity between the fans of the two clubs. There was no trouble at the game in which Ajax inflicted a heavy 5-0 defeat on the visiting team. But the unrest spiralled out of control soon afterwards. "No trouble" fra offisielle kilder er ganske fravikende fra det du preiker. La meg være klar, jeg vet ikke om Maccabi supporterne oppførte seg som hooligans. Opp til en viss grad må man tåle litt ekstra fra borte-supportere, men på et sted går grensen for når det blir en sak for politiet. Det er aldri lokalbefolkningen sin plikt å fikse opp. Nei @Snikpellik, jeg tror ikke Ajax supportere er verre enn andre. Jeg tror ikke de som står bak volden i byen engang er supportere - tipper supporterne var på bar og feiret seieren. On 9.11.2024 at 1:23 PM, Rhabagatz said: For min del mener jeg at Maccabi-fansen opptrådte som søppel. At lokale pro-palestinere også gjorde det, er jeg ikke i tvil om. det er ikke akseptabelt å banke folk, selv om de bejubler folkemord og barnedrap. Enig. Ikke ofte det skjer. 19 hours ago, Rhabagatz said: Volden skyldes i all hovedsak en pågående krig og Israels handlinger i denne. Men mener du dette er rett? Norge har også vært i krig og norske bomber har drept sivile, er det sånn at jeg bør være redd for å reise på fotballkamp i Manchester for det kan finnes en libyaneser eller syrer som tilter på meg? 16 hours ago, DukeNukem3d said: Tusenvis av timer med video av Hamas som torturerer sivile palestinere på Gaza har blitt funnet. Videoklippene er fra 2018-2020. Jo, men det må vel være Israel som står bak... Venter på den palestinske pr-maskinen... 8 minutes ago, Snikpellik said: Poenget mitt er at det dessverre ikke er sånn at vi "ikke har sett noe lignende siden nazistene". Mennesker er flinke til å være stygge med hverandre - dessverre. 5 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 11. november Forfatter Del Skrevet 11. november rozon skrev (6 minutter siden): Mennesker er flinke til å være stygge med hverandre - dessverre. Spesielt terrorgrupper som Hamas, men også statlige pariaer som Russland, Israel, Iran, Myanmar, Syria, Nord-Korea, Kina, Saudi Arabia osv, som systematisk bryter både menneskerettighetene og folkeretten i stor skala. Israel, under dagens ekstremistiske regime, er dessverre etter min mening å regne som en del av denne klubben. 5 Lenke til kommentar
HasuUser Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november 1 hour ago, Snikpellik said: Sivile er ikke "fienden", og Russland gjør garantert også dette mot sine egne borgere - og borgere i okkuperte områder som de hevder er "russere". Poenget mitt er at det dessverre ikke er sånn at vi "ikke har sett noe lignende siden nazistene". Jeg trodde du tenkte på ukrainske POWs, men du har rett. Russland behandler ukrainske sivile på den måten også. 2 Lenke til kommentar
UglaSukk Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november 12 November er... ".. deadline set out by the administration to key Israeli leaders, demanding the improvement of humanitarian conditions in Gaza under the threat of withdrawing military aid. While the State Department acknowledged this week that Israel has so far failed to make any such progress, it has yet to back up its initial warning or outline what the consequences for Israel might be." https://responsiblestatecraft.org/us-letter-israel-aid/ Biden-administrasjonen framstår som hyklere. ( For spesielt interesserte : https://www.bitchute.com/video/EthSjwD8OPdg/ ) 1 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november Ballalaika skrev (9 timer siden): hmm Er det identifiserte ofre... ...eller totale ofre inkludert uidentifiserte..? Tidligere har misinformasjon sitert identifiserte ofre som bevis på at helsemyndighetene i Gaza sine tall på totalt antall ofte er falske. 3 3 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november 1 hour ago, Red Frostraven said: Er det identifiserte ofre... ...eller totale ofre inkludert uidentifiserte..? Tidligere har misinformasjon sitert identifiserte ofre som bevis på at helsemyndighetene i Gaza sine tall på totalt antall ofte er falske. Egentlig helt uinteressant. Påstanden fra en total ukjent fyr på X motsies av en annen fyr på X som påstår at han baserer seg på helsemyndighetenes tall. So what? 2 2 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november Rhabagatz skrev (39 minutter siden): Egentlig helt uinteressant. Påstanden fra en total ukjent fyr på X motsies av en annen fyr på X som påstår at han baserer seg på helsemyndighetenes tall. So what? Tror de er open source så kan etterprøvd om man tror han lyver. 6 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 11. november Del Skrevet 11. november 3 hours ago, rozon said: Venter på den palestinske pr-maskinen... Vel, Israel hevder at de fant disse klippene på en PC de kom over i Gaza. Forrige gang vi fikk presentert slike "bevis" fra "en PC de kom over", var det noen Hamas-dokumenter som senere viste seg å være falske. Så, ja, det er grunn til å være skeptisk. 4 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå