DukeNukem3d Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober Gouldfan skrev (27 minutter siden): Det er dumt å eskalere om det ikke er helt nødvendig. Jeg støtter for all del Ukraina, men de er ikke medlem av Nato eller eu. Dilemma om de skal i Nato, er om Russland uansett vil akseptere et Nato land eller store Nato styrker eller raketter bare kilometer unna Moskva. Altså i Ukraina. Om vi angriper Russland, så risikerer vi at land som Kina og de andre Brisc landene blander seg inn, og vi får en slags 3 verdenskrig. Vi angriper ikke Russland, vi forsvarer Ukraina ved å hjelpe de med å jage russere ut av Ukraina. 6 Lenke til kommentar
UglaSukk Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober "Oxfam and 37 other humanitarian organizations published a joint statement warning that the Israeli assault on Gaza has reached a “horrifying level of atrocity,” saying the situation in the north is “catastrophic.” " Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober DukeNukem3d skrev (2 timer siden): Vi angriper ikke Russland, vi forsvarer Ukraina ved å hjelpe de med å jage russere ut av Ukraina. Men Ukraina har allerede gått inn i Russland? 2 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober Gouldfan skrev (5 minutter siden): Men Ukraina har allerede gått inn i Russland? Angrep er det beste forsvar. 6 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober (endret) Rhabagatz skrev (4 timer siden): Tyskland lover økte bidrag til folkemordene i Gaza og Libanon! https://www.nrk.no/nyheter/tyskland-lover-mer-vapen-til-israel--1.17085867 Ballalaika skrev (4 timer siden): Hva er det man egentlig oppnår med å kalle alt og ingenting 'folkemord'? Utover å utvaske hele begrepet for fremtidige generasjoner. Ballalaika skrev (4 timer siden): Det er ingen pågående rettsaker om folkemord i Libanon. Rhabagatz skrev (4 timer siden): Jeg bruker ordet folkemord i den juridiske betydningen av ordet, og mener bestemt at Israel har gjort seg skyldig i dette i Gaza, og at USA og Tyskland har handlet mot bedre viende og således er medskyldige. Hvis Israel taper folkemordsaken i ICJ, får spesielt Tyskland mye de må svare for. Jeg mistenker at Israel også har folkemordsintensjon i Libanon, men tiden vil vise hva de egentlig gjør. Forsøk på å trivialisere folkemord har jeg bare forakt for. Tror du må tenke deg om ift hva du egentlig bruker av begreper, her motsier du deg selv kraftig! Det neste er vel folkemordet i Yemen når Israel har bombet houthuene et par ganger.... Når det gjelder gaza har du et visst peomg ift levekår, og israelske uttalelser, alt det andre er jo bare tull, og ihvertfall ikke noe du har juridisk dekning for på noe som helst vis Endret 16. oktober av Tussi 5 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober Ballalaika skrev (1 time siden): omtrent det samme som antall jøder som ble jaget ut av arabiske land mao. Forsøker du deg på "two wrongs make a right"? Vel. Jeg kjøper ikke moralsk korrupte argumenter overhode. Tussi skrev (1 time siden): Det må være fint å se den ene parten som djevel og akseptere alt fra den andre... verden er ikke svarthvitt, det er myyye grått.... Ja, men vet du om noen som ser sort/hvitt på situasjonen..? Dette er fordelingen av eiendom før Israel ble opprettet: Dette er folketallet i de forskjellige distriktene: ... Hvordan forsvarer du at innvandrerene fra Europa og Russland fordrev befolkningen som bodde der fra før for å bygge en etnostat? Rent bortsett fra sionistisk propaganda, hvordan er det ikke sort/hvitt? Man har de som bodde der fra før -- versus fremmedkulturelle innvandrere med ambisjoner om å fordrive befolkningen i landet for å bygge sin egne hjemstat. Se hvordan nordmenn er livredde for at muslimer skal gjøre akkurat hva sionistene gjorde -- bortsett fra at palestinerne var underlagt britisk diktatur og ikke hadde noen mulighet til å velge en regjering som tar hensyn til deres ønsker, men tvert i mot en regjering som slo ned på deres protester mot å gi bort deres land med vold. 8 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober Red Frostraven skrev (3 minutter siden): Forsøker du deg på "two wrongs make a right"? Vel. Jeg kjøper ikke moralsk korrupte argumenter overhode. Ja, men vet du om noen som ser sort/hvitt på situasjonen..? Dette er fordelingen av eiendom før Israel ble opprettet: Dette er folketallet i de forskjellige distriktene: ... Hvordan forsvarer du at innvandrerene fra Europa og Russland fordrev befolkningen som bodde der fra før for å bygge en etnostat? Rent bortsett fra sionistisk propaganda, hvordan er det ikke sort/hvitt? Man har de som bodde der fra før -- versus fremmedkulturelle innvandrere med ambisjoner om å fordrive befolkningen i landet for å bygge sin egne hjemstat. Se hvordan nordmenn er livredde for at muslimer skal gjøre akkurat hva sionistene gjorde -- bortsett fra at palestinerne var underlagt britisk diktatur og ikke hadde noen mulighet til å velge en regjering som tar hensyn til deres ønsker, men tvert i mot en regjering som slo ned på deres protester mot å gi bort deres land med vold. Jeg har ikke tenkt å demonisere mennesker som hadde overlevd et industrielt folkemord og dro til området de hadde historiske og religiøse røtter fra, i søken etter trygghet pg selvstendighet, selv om det bodde folk der fra før. Jeg har heller ikke tenkt å frikjenne den ene parten for etnisk rensing fordi de ble utsatt for en urett fra den andre. Det er ikke svarthvitt, det er grått. Begge parter er der, begge parter må tas hensyn til, og begge parter vil eksistere der selv om noen på den andre siden ikke vil ha dem der. Det forholder jeg meg til. Er du oigså tilhenger av at alle hvite skal utvises fra USA, da de kom som settlere? Og de kom med langt mer imperialistiske tankegang enn en jøde som flyktet etter holocaust. Eller er det bare Israel som skal utslettes, slik jeg tolker dine innlegg? For jeg ser ikke noe tegn til at du akseptere jødisk eksistens i området. 5 2 1 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober Red Frostraven skrev (12 minutter siden): vordan forsvarer du at innvandrerene fra Europa og Russland fordrev befolkningen som bodde der fra før for å bygge en etnostat? Eller jøder, som de også kalles. Halvparten av jødene i Israel er etterkommere av de som ble jagd ut fra de andre landene i Midtøsten btw 8 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober Ballalaika skrev (1 time siden): Angrep er det beste forsvar. Om de får til avtaler om fred så er jeg enig... Noe annet er galskap. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober Tussi skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke tenkt å demonisere mennesker som hadde overlevd et industrielt folkemord og dro til området de hadde historiske og religiøse røtter fra, i søken etter trygghet og selvstendighet, selv om det bodde folk der fra før. Mange av dem som overlevde holocaust var motstandere mot hva sionistene drev med -- av latterlig åpenbare grunner som ikke trenger nærmere forklaring. De overlevde ikke etnisk rensing for å støtte og forvare etnisk rensing, og de som gjør det er syke, syke mennesker. https://www.jewishvoiceforlabour.org.uk/article/thirteen-holocaust-survivors-compare-zionist-policies-to-those-of-the-nazis/ 5 2 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober (endret) Red Frostraven skrev (26 minutter siden): Rent bortsett fra sionistisk propaganda, hvordan er det ikke sort/hvitt? Man har de som bodde der fra før -- versus fremmedkulturelle innvandrere med ambisjoner om å fordrive befolkningen i landet for å bygge sin egne hjemstat. Det er en smule sort-hvitt. Noen sionister drømte jo om en ren jødisk stat fri for andre, så klart, men andre kjøpte bare land i urområdet til jødene for å komme seg vekk fra den ekstensielle trusselen i Europa, Russland og rundt om i Midtøsten, og hadde ingen problemer med at arabere skulle være en del av den nye israelske staten (i dag er vel rundt 20% av Israel arabere). Endret 16. oktober av VifteKopp 5 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober Gouldfan skrev (6 minutter siden): Om de får til avtaler om fred så er jeg enig... Noe annet er galskap. Tror ikke det er Ukraina som er hemskoen for fred. Men dette hører kanskje mer hjemme på den andre tråden 4 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober Red Frostraven skrev (6 minutter siden): Mange av dem som overlevde holocaust var motstandere mot hva sionistene drev med -- av latterlig åpenbare grunner som ikke trenger nærmere forklaring. De overlevde ikke etnisk rensing for å støtte og forvare etnisk rensing, og de som gjør det er syke, syke mennesker. https://www.jewishvoiceforlabour.org.uk/article/thirteen-holocaust-survivors-compare-zionist-policies-to-those-of-the-nazis/ 95% av jøder er sionister. Uten at jeg vet om det er gjort tall på holocaust overlevere. 5 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober (endret) Red Frostraven skrev (38 minutter siden): Mange av dem som overlevde holocaust var motstandere mot hva sionistene drev med -- av latterlig åpenbare grunner som ikke trenger nærmere forklaring. De overlevde ikke etnisk rensing for å støtte og forvare etnisk rensing, og de som gjør det er syke, syke mennesker. https://www.jewishvoiceforlabour.org.uk/article/thirteen-holocaust-survivors-compare-zionist-policies-to-those-of-the-nazis/ Men du hadde ikke noe problem med å akseptere etnisk rensing av jøder fra VB, er ikke det sykt da? Og hva med fordrivelsen av jøder fra arabiske land, som utgjør over halvparten av de israelske jødene? Hvor skal de gjøre av seg? Om de i det hele tatt ville overlevd en hamas/iram/hizbollah-seierr? Er dette den woke offer-overgripergreia der ofrene, aka araberne ikke kan gjøre noe galt, og jødene ikke kan gjøre noe riktig (med mindre de har akkuratb de rette meningene), og der alt er svarthvitt? Interseksjonalitetem der jødiske kvinner ikke er verdt sympati på kvinnedagen fordi den som begikk overgrepene er høyere i offferhierarkiet? Men hadde fått hvis det var hvite menn som hadde gjort det, for da er jøder høyere i hierarkiet? Endret 16. oktober av Tussi 6 3 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober Red Frostraven skrev (30 minutter siden): Forsøker du deg på "two wrongs make a right"? Vel. Jeg kjøper ikke moralsk korrupte argumenter overhode. Tydeligvis gjør det det iom at jeg hører ingen andre klager på disse befolkningsutvekslingsene 80 år etterpå. Hører i hvertfall ingen rettferdiggjøre gjengvoldtekt og annen gladvold på bakgrunn av 80 år gamle befolkningsutvekslinger. IDK 4 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober Ballalaika skrev (3 minutter siden): 95% av jøder er sionister. Uten at jeg vet om det er gjort tall på holocaust overlevere. Hva er en sionist? Er det en som er for staten Israels eksistens som safe-haven for verdens jøder? Eller er det en som gir faen i alle andre enn jødene i området? En må nesten definere det før en hater dem 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 16. oktober Forfatter Del Skrevet 16. oktober (endret) Israel har nok en gang angrepet UNIFIL (!). Absurd. Dagens episode skjedde ved Kafer Kela, der indonesiske og spanske soldater er stasjonert. UNIFIL: Israel angriper FN-styrker, igjen https://www.nrk.no/nyheter/1.17086294 UNIFIL rapporterer at en israelsk Merkava-tank avfyrte skudd mot et vakttårn tilhørende de fredsbevarende styrker i Libanon. Angrepet førte til skade på tårnet. – Igjen ser vi direkte og tilsynelatende bevisst ild mot en UNIFIL-posisjon, sier FN-organet til Reuters. Det opplyses ikke om noen sårede eller drepte. Endret 16. oktober av Snikpellik 4 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober 7 hours ago, Gouldfan said: Dårlige eksempler da Russland er overmakt og Hamas er underlegen. Nope. Begge er angripende parter. Kan og ende med at Russland blir underlegne om Ukraina får viljen sin. 5 Lenke til kommentar
Folkflesk Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober (endret) Snikpellik skrev (36 minutter siden): Israel har nok en gang angrepet UNIFIL (!). Absurd. Dagens episode skjedde ved Kafer Kela, der indonesiske og spanske soldater er stasjonert. UNIFIL: Israel angriper FN-styrker, igjen https://www.nrk.no/nyheter/1.17086294 UNIFIL rapporterer at en israelsk Merkava-tank avfyrte skudd mot et vakttårn tilhørende de fredsbevarende styrker i Libanon. Angrepet førte til skade på tårnet. – Igjen ser vi direkte og tilsynelatende bevisst ild mot en UNIFIL-posisjon, sier FN-organet til Reuters. Det opplyses ikke om noen sårede eller drepte. De må virkelig være stolte de som leverer våpen til denne gjengen, som oppfører seg stadig mer som en ren skurkestat. Man kan likegodt holde USA ansvarlige for disse angrepene så lenge de ser at de skjer, vet at det er bevisst og likevel lar leveransene gå sin gang. Endret 16. oktober av Folkflesk 4 1 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 16. oktober Del Skrevet 16. oktober Folkflesk skrev (1 time siden): De må virkelig være stolte de som leverer våpen til denne gjengen, som oppfører seg stadig mer som en ren skurkestat. Man kan likegodt holde USA ansvarlige for disse angrepene så lenge de ser at de skjer, vet at det er bevisst og likevel lar leveransene gå sin gang. De vet det? 3 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå