Psykake Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Ballalaika skrev (3 minutter siden): Hva er unikt? Til eksempel slaget om Mosul som også var assymetrisk bykrig som varte i et år. Sikkert flere eksempler. Osv. Du har allerede fastslått at du ikke synes det er unikt. Hva mer er det å kokke suppe på? 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg DukeNukem3d Skrevet 10. oktober Populært innlegg Del Skrevet 10. oktober Psykake skrev (1 minutt siden): Nå var premisset for det jeg skrev en høyteknologisk og moderne part som Israel mot en part som Hamas. Skal man kritisere Israel fordi de velger å modernisere landet sitt? 😂 Det du egentlig fremhever her er hvor idiotisk valg det var av Hamas å angripe en fiende de ikke kan slå, for hva da? Å hjelpe Putin med å rette oppmerksomheten vekk fra Ukraina til Gaza? Ja for en god sak.. 7 3 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Psykake skrev (2 minutter siden): Du har allerede fastslått at du ikke synes det er unikt. Hva mer er det å kokke suppe på? Vet ikke, men tipper du finner nok til å holde det gående i en håndfull sider. 6 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober DukeNukem3d skrev (3 minutter siden): Skal man kritisere Israel fordi de velger å modernisere landet sitt? 😂 Det du egentlig fremhever her er hvor idiotisk valg det var av Hamas å angripe en fiende de ikke kan slå, for hva da? Å hjelpe Putin med å rette oppmerksomheten vekk fra Ukraina til Gaza? Ja for en god sak.. Nei, det er ikke det jeg sier. Budskapet mitt er ikke kritikk. Budskapet er at krigen er unik på alle mulige måter i forhold til andre kriger. At det er en form for konkurranse for deg, finner jeg veldig merkelig. Er det blitt så låst, at det er det eneste du ser? 3 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Psykake skrev (Akkurat nå): Nei, det er ikke det jeg sier. Budskapet mitt er ikke kritikk. Budskapet er at krigen er unik på alle mulige måter i forhold til andre kriger. At det er en form for konkurranse for deg, finner jeg veldig merkelig. Er det blitt så låst, at det er det eneste du ser? Alle mulige måter faktisk. 5 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober VifteKopp skrev (7 minutter siden): Ingenting av dette er unike elementer. Kanskje akkurat denne spesifikke kombinasjonen, men det kan man si om alle kriger. Selvfølgelig. Man kan si at krig X foregikk i en jungel og Krig Y foregikk i en ørken, og det da er unike også.. Men jeg greier tydeligvis ikke å frem poenget mitt , enten fordi det automatisk blir tolket som kritikk av Israel eller fordi krigen rett og slett ikke er unik. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg ChopperRead Skrevet 10. oktober Populært innlegg Del Skrevet 10. oktober (endret) Mengden antisemittisme og forsvar av Hamas her inne er skremmende og patetisk. At noen tror på hva "helsemyndighetene" på Gaza, altså en terrorganisasjon sier er jo helt fantastisk. Holdningene til enkelte her inne er direkte skremmende, ikke rart at Hamas, hezbollah og alt lignende søppel blomstrer. Og sammenligning av Israel og Russland er også helt imponerende uvitende, det er ikke i nærheten av det samme. Nå må det faen meg være mulig å våkne opp. Russland invaderte ett fredelig land, har en total psykopat som vil ta over hele verden om mulig som leder. Vår tids Hitler, ren ondskap. Israel svarer på evig terrorisering fra ekstremistiske naboland og terrorganisasjoner som siden tidenes morgen bare vil utrydde jødene, de hater jøder mer enn noe annet. At noen mener Israel svarer for hardt er en annen diskusjon, men klart man blir lei av å alltid bli angrepet av terrorister på alle kanter som attpåtil støttes av terrorland som Iran. Islamistene rundt Israel vil helst bare se Israel og alle jøder dø, det har de alltid ønsket. Det gjelder ikke bare de som bor rundt der, men muslimer rundt om i hele verden feirer 7.oktober som om det var en vakker dag. Det viser hvor jævla kokt man kan være mentalt bare pga en religion. Endret 10. oktober av ChopperRead 7 1 3 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober ChopperRead skrev (6 minutter siden): Mengden antisemittisme og forsvar av Hamas her inne er skremmende og patetisk. At noen tror på hva "helsemyndighetene" på Gaza, altså en terrorganisasjon sier er jo helt fantastisk. Holdningene til enkelte her inne er direkte skremmende, ikke rart at Hamas, hezbollah og alt lignende søppel blomstrer. Og sammenligning av Israel og Russland er også helt imponerende uvitende, det er ikke i nærheten av det samme. Nå må det faen meg være mulig å våkne opp. Russland invaderte ett fredelig land, har en total psykopat som vil ta over hele verden om mulig som leder. Vår tids Hitler, ren ondskap. Israel svarer på evig terrorisering fra ekstremistiske naboland og terrorganisasjoner som siden tidenes morgen bare vil utrydde jødene, de hater jøder mer enn noe annet. At noen mener Israel svarer for hardt er en annen diskusjon, men klart man blir lei av å alltid bli angrepet av terrorister på alle kanter som attpåtil støttes av terrorland som Iran. Islamistene rundt Israel vil helst bare se Israel og alle jøder dø, det har de alltid ønsket. Det gjelder ikke bare de som bor rundt der, men muslimer rundt om i hele verden feirer 7.oktober som om det var en vakker dag. Det viser hvor jævla kokt man kan være mentalt bare pga en religion. Nå var det vel Netanyahu og Putin som ble sammenlignet? Ikke Russland og Israel Hvem forsvarer Hamas? 3 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Psykake skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig. Man kan si at krig X foregikk i en jungel og Krig Y foregikk i en ørken, og det da er unike også.. Men jeg greier tydeligvis ikke å frem poenget mitt , enten fordi det automatisk blir tolket som kritikk av Israel eller fordi krigen rett og slett ikke er unik. Jeg tror snarere det er motsatt, at enkelte er litt leie på alle som prøver å male denne krigen som unikt fæl, unikt horribel, når den dessverre bare er en av i rekken av mange fæle kriger. For ingen bryr seg om hva som foregår i Sudan eller Yemen eller Kongo, og det er det som er det virkelige unike med denne krigen, hvor stor emosjonell sprengkraft den nyeste iterasjonen av en lokal konflikt mellom en stamme arabere og en stamme israelere har i andre deler av verden. 5 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober (endret) Psykake skrev (2 minutter siden): Nå var det vel Netanyahu og Putin som ble sammenlignet? Ikke Russland og Israel Det var da i det minste en positiv overraskelse. Israel og Russland kan ikke sammenlignes som stater, Russland kjemper en uprovosert angrepskrig, mens Israel kjemper forsvarskrig. Disse kan åpenbart heller ikke sammenlignes. Dvs, vi kan sammenligne. Men Russland kommer dårligere ut på alt. Bra! Endret 10. oktober av DukeNukem3d 9 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober (endret) DukeNukem3d skrev (14 minutter siden): Det var da i det minste en positiv overraskelse. Israel og Russland kan ikke sammenlignes som stater, Russland kjemper en uprovosert angrepskrig, mens Israel kjemper forsvarskrig. Disse kan åpenbart heller ikke sammenlignes. Dvs, vi kan sammenligne. Men Russland kommer dårligere ut på alt. Bra! Hipp hurra. Godt at du kan få bekreftet deg selv, for jeg har som sagt ikke fått meg med at noen har sammenlignet Russland med Israel. Det er vel kanskje derfor det ble spesifisert Netanyahu og Putin. Endret 10. oktober av Psykake 3 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 10. oktober Del Skrevet 10. oktober Tilbake til Unifil hendelsen. Ikke første gang Israel har vært "uheldige" i møte med Unifil. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Qana_massacre 1 1 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 11. oktober Del Skrevet 11. oktober (endret) 6 hours ago, ChopperRead said: Mengden antisemittisme og forsvar av Hamas her inne er skremmende og patetisk. At noen tror på hva "helsemyndighetene" på Gaza, altså en terrorganisasjon sier er jo helt fantastisk. Holdningene til enkelte her inne er direkte skremmende, ikke rart at Hamas, hezbollah og alt lignende søppel blomstrer. Og sammenligning av Israel og Russland er også helt imponerende uvitende, det er ikke i nærheten av det samme. Nå må det faen meg være mulig å våkne opp. Russland invaderte ett fredelig land, har en total psykopat som vil ta over hele verden om mulig som leder. Vår tids Hitler, ren ondskap. Israel svarer på evig terrorisering fra ekstremistiske naboland og terrorganisasjoner som siden tidenes morgen bare vil utrydde jødene, de hater jøder mer enn noe annet. At noen mener Israel svarer for hardt er en annen diskusjon, men klart man blir lei av å alltid bli angrepet av terrorister på alle kanter som attpåtil støttes av terrorland som Iran. Islamistene rundt Israel vil helst bare se Israel og alle jøder dø, det har de alltid ønsket. Det gjelder ikke bare de som bor rundt der, men muslimer rundt om i hele verden feirer 7.oktober som om det var en vakker dag. Det viser hvor jævla kokt man kan være mentalt bare pga en religion. Gi meg gjerne direktesitater fra personer her i tråden som forsvarer Hamas sitt 7. oktober angrep og / eller driver med antisemittisme. For å spare deg bryet; folk kritiserer måten konflikten håndteres på - ikke konflikten alene, folk kritiserer regjeringen i Israel - ikke jøder som folkegruppe, og folk kritiserer de militære handlingen men ikke behovet for at militære makt måtte brukes. På samme tid er det et paradoks at du snakker om antisemittisme når du selv generaliserer omtrentlig en milliard muslimer til å hylle 7 oktober. Mulig du skal ta egen oppfordring med å vurdere enkeltmennesker handlinger fremfor å negativt generaliser en hel gruppering? Store Norske Leksikon har nemlig noen tanker rundt slik generalisering og hva det faktisk innebærer: https://snl.no/rasisme (se første avsnitt og punktsummeringen). Endret 11. oktober av The Very End 4 1 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 11. oktober Forfatter Del Skrevet 11. oktober ChopperRead skrev (7 timer siden): Mengden antisemittisme og forsvar av Hamas her inne er skremmende og patetisk. Antisemittisme og annen rasisme er ikke lov på dette forumet. Hvis du mener du ser det, da rapporterer du det. I det minste kan du jo vise til den angivelige antisemittismen når du beskylder andre brukere for noe såpass grovt. 3 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 11. oktober Forfatter Del Skrevet 11. oktober (endret) DukeNukem3d skrev (9 timer siden): Det var da i det minste en positiv overraskelse. Israel og Russland kan ikke sammenlignes som stater, Russland kjemper en uprovosert angrepskrig, mens Israel kjemper forsvarskrig. Disse kan åpenbart heller ikke sammenlignes. Dvs, vi kan sammenligne. Men Russland kommer dårligere ut på alt. Bra! Sammenligningen som ble gjort var vel Netanyahu og Putin, ikke Russland og Israel som noen påpekte. De to krigsforbrytelse-ettersøkte lederne har mye til felles, ikke minst har de vært nære venner over lang tid - inntil ganske nylig. Det er ikke lenge siden Netanyahu brukte bilder av seg sammen med Putin i valgkampmateriell, fordi dette sanker stemmer i Israel der store deler av befolkningen (15% pluss) snakker russisk, har russisk bakgrunn/pass og ganske mange av de igjen er/var positive til Putin. Når man er i Israel over litt tid er det ikke til å unngå å også møte folk som identifiserer seg som russere. Jeg synes Netanyahu, Putin og Orban alle kan sammenlignes, de er alle kriminelle og de er alle ledere av regjeringer med ekstremistiske elementer og autokratiske ambisjoner (Putin har dog kommet et godt stykke lengre på vei...). De tre fantaserer alle om okkupasjon og å utvide sine lands grenser. Putin okkuperer territorier i flere land, snakker om "Stor-Russland", Orban snakker om å gjenopprette det han hevder er Ungarns rettmessige land slik det var mellom de to verdenskrigene, og Netanyahus regjering okkuperer allerede større landområder, samt inneholder flere høytstående ministre som snakker om Israels angivelige "religiøse krav" på territorier i alle nabolandene. Senest for dager siden snakket Netanyahus finansminister om hvordan Israel må annektere mer land "bit for bit", og hevdet at de har krav på land i Jordan, Syria, Irak, Libanon, Egypt og Saudi-Arabia. Så er selvsagt Putin langt verre enn Netanyahu på så godt som alle parametre, og det hans Russland gjør mangler knapt sidestykke i moderne historie. Men jeg synes det er helt innafor å sammenligne de to (tre), da det dessverre er ganske mange likheter - som den moderne populismen og at de også er tilknyttet mange av de samme folkene. Det er disse tre lederne av disse regimene som åpent og skamløst snakker om å utvide sine territorier og annektere land. Endret 11. oktober av Snikpellik 3 1 Lenke til kommentar
Folkflesk Skrevet 11. oktober Del Skrevet 11. oktober (endret) Psykake skrev (9 timer siden): Nå var det vel Netanyahu og Putin som ble sammenlignet? Ikke Russland og Israel Hvem forsvarer Hamas? Ikke forvent noe fornuftig svar på dette. Modus operandi er å servere noen km med crazy beskyldninger og overdrivelser om anti-semittisme, Hamas-støtte etc., og så stikke av og gjemme seg. Heroisk oppførsel. Endret 11. oktober av Folkflesk 3 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 11. oktober Del Skrevet 11. oktober Søk "Russland og Israel" her inne, kommer mye rart da.... 2 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 11. oktober Del Skrevet 11. oktober Tussi skrev (15 minutter siden): Søk "Russland og Israel" her inne, kommer mye rart da.... Google "Hvordan unngå at andre skal gjøre jobben for deg", og heller vis til noe konkret. Det hadde vært interessant. 5 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 11. oktober Del Skrevet 11. oktober 9 hours ago, VifteKopp said: Ingenting av dette er unike elementer. Kanskje akkurat denne spesifikke kombinasjonen, men det kan man si om alle kriger. Crazy diskusjon dette med unikhet. Alle konflikter er unike. Palestinakonflikten har forøvrig flere trekk som gjør at den er uvanlig. Uansett, dette er ren whataboutisme og et forsøk fra en bestemt debattant på å frame folk som antisemitter. Her er det noen som stadig vekk skriker om rasisme når folk er uenige. 3 1 Lenke til kommentar
Folkflesk Skrevet 11. oktober Del Skrevet 11. oktober (endret) Rhabagatz skrev (6 minutter siden): Crazy diskusjon dette med unikhet. Alle konflikter er unike. Palestinakonflikten har forøvrig flere trekk som gjør at den er uvanlig. Uansett, dette er ren whataboutisme og et forsøk fra en bestemt debattant på å frame folk som antisemitter. Ja, det virker som noen tror det er bra knep å konfrontere noen som skriver kritisk om IDFs brutalitet med en ting som "Aha, du skrev altså ikke det samme om Darfur for 20 år siden.. Gottcha! Siden du forskjellsbehandler konfliktene er du altså en anti-semitt!" Lurer på hva slags Einstein som fant ut at dette skulle være et effektivt "debatt-triks". Endret 11. oktober av Folkflesk 5 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå