shockorshot Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober (endret) 4 hours ago, kapitan said: Aldri hørt en palestiner ta avstand fra Hamas og fordømme de. Det Hamas gjorde i Israel 07.10.23 ble faktisk feira i Gaza med at folk var ute i gatene å jubla vilt når angrepet ble kjent. All skyld for lidelser de opplever nå kan de takke Hamas for! Da kan du ikke ha fulgt godt med. Et stort problem med å kritisere Hamas mens man er i Gaza eller en av flyktningsleirene de kontrollerer, er at man blir potensielt drept eller alvorlig skadet av Hamas som straff. Det var en av vitnene som Amnesty brukte i en rapport en gang, som viste seg i ettertid å angi elevene sine med en gang de var negative til Hamas, noe som førte til at mange av dem forsvant. Det var også en kjent palestiner, husker ikke navnet på han nå, som folk har beskyldt for å være pro-terrorisme fordi han argumenterye imot å fjerne støtte til UNRWA, som fordømte og kritiserte Hamas pga. oktober 7 og at de førte til enorme ødeleggelser i Gaza. Familien hans var fortsatt i Gaza, så han måtte sikre dem et safehouse før han uttalte seg og hadde en plan for å få dem ut. Det krever baller. Gaza er jo et diktatur under Hamas Endret 5. oktober av shockorshot 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober Psykake skrev (4 timer siden): Smått fascinerende at @Simen1 ikke bryr seg i slike tilfeller. Nesten som at man er en vandrende selvmotsigelse Vennligst slutt å forfalsk mine sitat med påstander om hva jeg har brydd meg om og ikke. Bruk heller sitatboksen. Den er der for en grunn. Et lite eksempel på hvordan det kan gjøres: Sitat Dette er en oppfordring til alle i tråden her om å holde seg langt strammere til fakta og ikke fordreie fakta. Det krever selvdisiplin når man sympatiserer tungt på en av sidene. En nøytral uttalelse, som gjelder alle her i tråden. Alle! Det gjelder ikke bare de som sympatiserer med den ene siden, men de som sympatiserer med en av sidene, uansett hvilken. 6 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober (endret) Simen1 skrev (48 minutter siden): Vennligst slutt å forfalsk mine sitat med påstander om hva jeg har brydd meg om og ikke. Bruk heller sitatboksen. Den er der for en grunn. Et lite eksempel på hvordan det kan gjøres: En nøytral uttalelse, som gjelder alle her i tråden. Alle! Det gjelder ikke bare de som sympatiserer med den ene siden, men de som sympatiserer med en av sidene, uansett hvilken. Det er du som siterer og anklager meg for å vri på påstandene til folk, uten noe som helst grunnlag. Endret 5. oktober av Psykake 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober Psykake skrev (31 minutter siden): Det er du som siterer og anklager meg for å vri på påstandene til folk, uten noe som helst grunnlag. Eksempel nr 2 på passende sitatbruk: Psykake skrev (6 timer siden): Smått fascinerende at @Simen1 ikke bryr seg i slike tilfeller. Nesten som at man er en vandrende selvmotsigelse 4 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober (endret) Dette kan vel ikke være greit? Her skal man rett og slett feire 7.oktober-angrepet! https://www.facebook.com/photo?fbid=10169773751545596&set=gm.10160629955407336&idorvanity=2335937335 "Støtt den palestinske motstandskampen! Al-Aqsa Flood - 1.år" ?!?! Dette er rett og slett sykt, og direkte støtte til terror! Endret 5. oktober av KalleKanin 6 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober kapitan skrev (4 timer siden): Hvordor tillater folk å ha slikt terroroakk boende blant seg om de ikke støtter de? Hadde jeg bodd i en blokk og viste hamas/hezbolla holdt til i en bunker i kjelleren ville jeg flytta for å si det enkelt! Jeg hadde meldt fra til politi/PST først... 🙂 (Men på Gaza så er jo terroristene de som er de myndige, så der blir det verre) 1 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober KalleKanin skrev (3 minutter siden): Dette kan vel ikke være greit? Her skal man rett og slett feire 7.oktober-angrepet! https://www.facebook.com/photo?fbid=10169773751545596&set=gm.10160629955407336&idorvanity=2335937335 "Støtt den palestinske motstandskampen! Al-Aqsa Flood - 1.år" ?!?! Dette er rett og slett sykt, og direkte støtte til terror! Det virker som at hele palestinakomiteen har blitt kraftig radikalisert. Før hun som er leder der nå, så hadde de ei ganske så oppegående dame som jeg faktisk snakket litt med på facebook. Og jeg synes hun hadde mer fornuftige standpunkt enn forventet, hun kunne faktisk være kritisk også til Hamas. Hun som er leder for Pal.Komiteen nå er vel mer eller mindre Hamas politisk sett? Stå og glise på TV den 7.oktober... fremstilte terrorangrepet som frihetskamp... kvalmt. 6 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober DukeNukem3d skrev (2 minutter siden): Det virker som at hele palestinakomiteen har blitt kraftig radikalisert. Før hun som er leder der nå, så hadde de ei ganske så oppegående dame som jeg faktisk snakket litt med på facebook. Og jeg synes hun hadde mer fornuftige standpunkt enn forventet, hun kunne faktisk være kritisk også til Hamas. Hun som er leder for Pal.Komiteen nå er vel mer eller mindre Hamas politisk sett? Stå og glise på TV den 7.oktober... fremstilte terrorangrepet som frihetskamp... kvalmt. Bare det at PK bruker 7 oktober til å markere sier meg at dette er ikke en markering av noe folkemord, dette er en feiring av en massakre 7 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober (endret) 12 minutes ago, KalleKanin said: Dette kan vel ikke være greit? Her skal man rett og slett feire 7.oktober-angrepet! https://www.facebook.com/photo?fbid=10169773751545596&set=gm.10160629955407336&idorvanity=2335937335 "Støtt den palestinske motstandskampen! Al-Aqsa Flood - 1.år" ?!?! Dette er rett og slett sykt, og direkte støtte til terror! Siden mange av oss ikke liker å gå inn på facefuck så jeg legger til bildet under Utrolig kvalmt og skader framtiden til palestinerne og ødelegger deres sak, slik som altfor mange vestlige pro-palestinske aktivister ofte gjør Endret 5. oktober av shockorshot 5 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober (endret) shockorshot skrev (7 minutter siden): Siden mange av oss ikke liker å gå inn på facefuck så jeg legger til bildet under Utrolig kvalmt og skader framtiden til palestinerne og ødelegger deres sak, slik som altfor mange vestlige pro-palestinske aktivister ofte gjør Det at de vil ha støtte til "den palestinske motstandskampen " 7 oktober bekrefter bare mltt inntrykk av at dette er en feiring av massakren. Dette er ren antisemittisme og jødehat. Bare datoen sier noe om det syke tankesettet til disse folkene Endret 5. oktober av Tussi Skrivefeil 7 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober (endret) 13 minutes ago, Tussi said: Det at de vil ha støtte til "den palestinske motstandskampen " 7 oktober bekrefter bare mltt inntrykk av at dette er en feiring av massakren. Dette er ren antisemittisme og jødehat. Bare datoen sier noe om det syke tankesettet til disse folkene Al-Aqsa Flood er navnet Hamas og andre terroristfaksjoner i Palestina kaller massakren på 7 oktober, så de prøver ikke en gang å gjemme det. Vel bortsett fra det at folk flest som ikke støtter deres sympati for terror, ikke kjenner til navnet og plakaten fungerer som en dårlig kamuflert dogwhistle Ekte, ekte kvalmt. Endret 5. oktober av shockorshot 4 1 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober (endret) Snart 1 år siden den siviliserte parten i denne konflikten startet hevnen etter det grusomme terrorangrepet utført av terrorister som drepte uskyldige og begikk seksuell vold. Summary executions OHCHR stated on 20 December it had received reports of Israeli soldiers summarily killing eleven unarmed men in Rimal.[414] Al Jazeera reported that the number summarily executed was 15, killed during an apartment raid. The execution was witnessed by the families of the men.[415] Middlesex University professor William Schabas stated, "It's not really important to demonstrate that they're civilians. Summary executions even of fighters, even of combatants is a war crime."[416] Euro-Med Monitor told Al Jazeera they believe there is a pattern of "systematic" killing, that "In at least 13 of field executions, we corroborated that it was arbitrary on the part of the Israeli forces." On 26 December 2023, Euro-Med Monitor submitted a file to the International Criminal Court and United Nations special rapporteurs documenting dozens of cases of field executions carried out by Israeli forces and calling for an investigation.[417][418][419] In March 2024, video of an IDF soldier bragging about killing an elderly deaf man hiding under his bed was released, leading the Council on American-Islamic Relations to condemn the killing as an execution and war crime.[420][421] The Israeli military stated they would begin a probe into the incident.[422] Killing of surrendered people Surrendered Palestinians On 10 October, the Israeli Defence Force published a video that appeared to show IDF soldiers shooting four surrendering Palestinians.[424][425] Footage analysis indicated the men appeared to be surrendering, with three men getting on the ground with their arms raised, one waving a piece of white clothing. None of them appeared to be armed at the time of the shooting, while a subsequent video showed the bodies had been moved, with weapons placed near them on the ground. The analysis concluded the four men were unarmed Palestinians who left Gaza through a breach in the separation wall.[424] An IDF spokesman said he had no comment.[424] Killing surrendered civilians or combatants is a war crime.[426][427] In video footage dated 8 December 2023, the Israeli military is seen killing two Palestinians from the West Bank's Far'a refugee camp in what B'Tselem described as "illegal executions". One man holding a cannister was shot, and was then gunned down while he laid bleeding on the ground. A second man, who was completely unarmed and hiding under a car, was shot and killed instantly. The Israeli military later said they would investigate the attacks.[428] Human rights groups documented multiple instances of civilians in Gaza being shot by Israeli soldiers while waving white flags.[429] The Human Rights Watch Israel-Palestine director stated Israel had a "track record of unlawfully firing at unarmed people who pose no threat with impunity – even those waving white flags".[430][a] In early January, a video surfaced dating to 12 November showing displaced Palestinians evacuating Gaza City, including a woman and her child. Despite the group clearly carrying white flags, the woman was reportedly shot and killed by an Israeli sniper.[432] On 24 January 2024, British network ITV released footage of an Israeli sniper shooting and killing a man carrying a white flag whom the journalist had interviewed only moments before his death.[433] Both the Norwegian Refugee Council and Amnesty International termed it a possible war crime.[434] An IDF senior commander later stated, "There are mistakes, it is war."[435] Abuse and sexual humiliation of detainees Video evidence surfaced of what is described as a "flagrant violation of international laws related to the protection of civilians".[457] Israeli soldiers were shown surrounding detainees in Yatta, Hebron being dragged and assaulted by the Israeli soldiers. Many of the detainees had been stripped naked as a form of sexual humiliation, having both their arms and feet bound, and beaten with the butts of rifles and trampled.[457] Video evidence depicting degradation towards detainees shows Israeli soldiers transporting Palestinians from Ofer prison, all of whom are blindfolded and stripped completely naked.[458] In another video uploaded by an Israeli soldier, a blindfolded and bound Palestinian is shown kneeling on the ground. The soldier taunts him in Arabic, telling him "صباح الخير يا قحبة" (Good morning, whore) before repeatedly kicking and spitting on him.[459] Sexual violence Main article: Sexual violence against Palestinians during the Israel–Hamas war On 19 February 2024, a group of United Nations special rapporteurs released a report stating, "Palestinian women and girls in detention have also been subjected to multiple forms of sexual assault, such as being stripped naked and searched by male Israeli army officers. At least two female Palestinian detainees were reportedly raped".[460] In response to the report, a spokesman for the U.S. Department of State said, "Civilians and detainees must be treated humanely, and in accordance with international humanitarian law."[461] Physicians for Human Rights-Israel also described the sexual humiliation of detainees, including sexual insults and urination on prisoners.[462] The Palestinian Prisoner's Society stated men had been subjected to severe sexual assault, including attempted rape and violating strip searches.[463] Human shields. On 17 January 2024, Israeli soldiers were recorded using a Palestinian shop-owner in Dura, Hebron, West Bank, as a human shield.[476][477] In an interview with Reuters, the shop-owner stated, "He (the first soldier) told me that he will use me as a human shield, that young people shouldn't hurl stones."[478] On 9 February, the Palestinian Red Crescent Society stated that an ambulance crew in Beita, Nablus, West Bank had been detained by Israeli forces and used as human shields.[479] A 21-year-old man from Gaza City stated to Al Jazeera that he had been used as a human shield by Israeli forces.[480] Israeli soldiers also reported the systemic practice of sending Palestinian civilians to tunnels or buildings as a way to test if they have been rigged with explosives.[481] Endret 5. oktober av Psykake 1 2 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober (endret) Det har kommet litt mer info om UNRWA og noen av deres ansattes tilknytting til Hamas, pga libanonkrigen som foregår nå Associated Press - Top Hamas commander killed in Lebanon was UNRWA employee placed on administrative leave At palestinske flyktninger ikke er under UNHCR er og blir en tragedie, uavhengig saken over Endret 5. oktober av shockorshot 7 Lenke til kommentar
Ballalaika Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober Tja, er dette en positiv eller negativ utvikling? Kanskje liksågreit at disse viser seg frem så folk flest får se hva det handler om. Dog, godt mulig folk ikke vet hva al Aqsa floden er da. 5 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober shockorshot skrev (2 minutter siden): Det har kommet litt mer info om UNRWA og noen av deres ansattes tilknytting til Hamas, pga libanonkrigen som foregår nå Associated Press - Top Hamas commander killed in Lebanon was UNRWA employee placed on administrative leave At palestinske flyktninger ikke er under UNHCR er og blir en tragedie, uavhengig saken over Tipper det er 50% sannsynlig at Norhe pisser på Israel igjen og gir fredsprisen til den gruppen som har holdt palestinerne i en egen flyktnkngstatus i generasjoner heller enn å integrere dem der de er, nemlig UNRWA 4 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober (endret) 5 minutes ago, Ballalaika said: Tja, er dette en positiv eller negativ utvikling? Kanskje liksågreit at disse viser seg frem så folk flest får se hva det handler om. Dog, godt mulig folk ikke vet hva al Aqsa floden er da. Jeg tror 99% av folk i Norge ikke vet hva al-aqsa flood er navn på og hvem som bruker det navnet Dette er desverre noe som går igjen på mange palestina demonstrasjoner, hvor noen ekstremister bruker slagord som andre (inkludert i demonstrasjonen) ikke helt vet hva betyr og ville blitt forbannet av. Den røde hånden som man kan iblant se på demonstrasjoner er en av de. Endret 5. oktober av shockorshot 4 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober Just now, Tussi said: Tipper det er 50% sannsynlig at Norhe pisser på Israel igjen og gir fredsprisen til den gruppen som har holdt palestinerne i en egen flyktnkngstatus i generasjoner heller enn å integrere dem der de er, nemlig UNRWA Ja skal desverre ikke se bort ifra det 5 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober 6 hours ago, kapitan said: Måtte Israel knuse terroristene en gang for alle😃 De som støtter terroristene i hezbollah og hamas dere er krapyl av verste sort! Israel er jo også terrorister… 1 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober (endret) 17 minutes ago, rabler said: Israel er jo også terrorister… Begrunn hvorfor de er terrorister og gjerne ta med hvorfor du valgte denne setningen når vi pratet for øyeblikket om feiringen av al-aqsa og en hamassjef som har vært UNRWA. For meg virker det som et forsøk på both sides når man prater om den største massakren av jøder siden ww2. Jeg er enig i at ordbruk slik som krapyl osv ikke er optimalt og fordummer diskusjonen, men folk som støtter Hamas og Hezbollah har et forferdelig livssyn der de ønsker at masse arabere skal dø. Settlers og revisjonistiske sionister slik som Ben-Gevir er forferdelige mennesker, og den største hindringen for fred fra Israels side, men de er ikke Israel. Og det det ville vært statsfinansiert terrorisme hvis jeg skulle vært pedantisk, en stat kan ikke være terrorister Endret 5. oktober av shockorshot 3 1 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 5. oktober Del Skrevet 5. oktober 7 minutes ago, shockorshot said: Begrunn hvorfor de er terrorister og gjerne ta med hvorfor du valgte denne setningen når vi pratet for øyeblikket om feiringen av al-aqsa og en hamassjef som har vært UNRWA. For meg virker det som et forsøk på both sides når man prater om den største massakren av jøder siden ww2. Jeg er enig i at ordbruk slik som krapyl osv ikke er optimalt og fordummer diskusjonen, men folk som støtter Hamas og Hezbollah har et forferdelig livssyn der de ønsker at masse arabere skal dø. Og det det ville vært statsfinansiert terrorisme hvis jeg skulle vært pedantisk, en stat kan ikke være terrorister Israel har terrorisert befolkningen på Gaza i ett år. De er terrorister med større våpen, en det de har holdt på med det siste året er absolutt terrorisme. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå